Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een iMac 27", 5K. En ik wil meer kunnen gamen en daarnaast ook Blender gebruiken, zowel modeling als rendering. Blender ondersteunt helaas geen GPU-rendering meer op iMac en zou ik graag gebruik willen maken van Nvidia's CUDA.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2000,- en €3000,-. Hoeft niet precies te zijn. Wat denken jullie dat het beste is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een cpu met veel cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel erg over de AMD Ryzen 3900X of 3950X. Of misschien toch Intel? Videokaart van Nvidia, dacht zelf aan 2080ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof. Wellicht in de toekomst een videokaart toe kunnen voegen.
Ga je overklokken?
Overklokken klinkt als Mac gebruiker buitenaards. Maar als er goede reden toe is zou ik dat wel willen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie een PC samenstellen die krachtig is een aantal jaar goed vooruit te kunnen. Zowel op het gebied van rendering/modeling als gaming. Heb liever goed advies, dan dat het budget netjes word gehaald.
Soort van config die ik had gemaakt:
- CPU: Ryzen 3900x, 3950x of i9 99xx?
- GPU: Nvidia 2080(ti)?
- RAM, SSD, Moederbord, ik zou het niet weten.
Momenteel heb ik een iMac 27", 5K. En ik wil meer kunnen gamen en daarnaast ook Blender gebruiken, zowel modeling als rendering. Blender ondersteunt helaas geen GPU-rendering meer op iMac en zou ik graag gebruik willen maken van Nvidia's CUDA.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2000,- en €3000,-. Hoeft niet precies te zijn. Wat denken jullie dat het beste is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een cpu met veel cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel erg over de AMD Ryzen 3900X of 3950X. Of misschien toch Intel? Videokaart van Nvidia, dacht zelf aan 2080ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof. Wellicht in de toekomst een videokaart toe kunnen voegen.
Ga je overklokken?
Overklokken klinkt als Mac gebruiker buitenaards. Maar als er goede reden toe is zou ik dat wel willen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie een PC samenstellen die krachtig is een aantal jaar goed vooruit te kunnen. Zowel op het gebied van rendering/modeling als gaming. Heb liever goed advies, dan dat het budget netjes word gehaald.
Soort van config die ik had gemaakt:
- CPU: Ryzen 3900x, 3950x of i9 99xx?
- GPU: Nvidia 2080(ti)?
- RAM, SSD, Moederbord, ik zou het niet weten.
[ Voor 11% gewijzigd door Sankel op 28-08-2019 21:20 ]