Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verkeerde laptop besteld ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na het advies elders op het forum om toch maar een eigen topic aan te maken doe ik dat nu toch maar.

Wat ga je met je laptop doen?

Foto's bewerken, streamen naar mijn TV, beetje muziek luisteren en gamen. Te denken valt aan Fallout 4, Battlefield, Nieuwe Elder Scrolls als die uitkomt, GTA V, m.n. RPG's.

Wat is je budget?
max E 800'-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen

Ik ben zeer tevreden over mijn huidige ASUS. Heb er ruim 8 jaar mee gedaan, maar hij is nu toch wel heel oud.Voorts graag 15,6 Inch scherm met IPS (voor de foto's), 8 GB werkgeheugen, min 4 cores, Videokaart van 2 GB en bij voorkeur een SSD opslag met mogelijkheid tot uitbreiding. Heb veel films, muziek en foto's, maar die kunnen natuurlijk ook op een externe HDD

Nu was ik in de best buy guide van augustus erg gecharmeerd van de Asus VivoBook X570ZD-E4034T, maar die werd steeds duurder.. Niet getreurd, de Asus VivoBook X570ZD-FY356T was er ook nog voor een mooie prijs, dus besteld. Ondanks dat ik na best lang zoeken echt nauwelijks verschillen kon vinden, toch even gebeld en ze informeerden me dat er in de FY356T geen IPS zit. Beetje jammer dus.

Voordat ik hem terugstuur de volgende vragen.

Zien jullie zo snel of de X570ZD-FY356T geen IPS Scherm heeft ? Waarom is ie dan bij verschillende aanbieders even duur als de E4034T en wat zou een mooi alternatief zijn ? Wellicht de Asus VivoBook S15 S512FL-BQ278T ?

Dank

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2019 20:01 . Reden: nog niet klaar ]

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Of er IPS in het scherm zit kan je toch zelf zien in de pricewatch?
Wat heb je zelf al uitgezocht precies?

Vergelijk de schermen en trek je conclusie op basis van specs / prijs

Verwijderd

Topicstarter
dat staat er dus niet bij, maar in de best buy guide staat van wel

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 14:52
De informatie in de pricewatch bij de specificaties is niet altijd volledig en accuraat. Naar mijn idee gaat het juist op dit soort details vaak mis. Maar als het in de review staat dan kun je er wel van uit gaan dat het klopt.

Verwijderd

Topicstarter
dank je Patrick :)

Vanmorgen even gebeld met Asus zelf en zelfs zij kunnen geen uitsluitsel geven welk scherm er in zit. Wel dat het om een LCD 15.6 FHD WD scherm gaat, maar wat dat dan precies inhoudt kon de beste man me ook niet vertellen ;)

Iemand hier ?

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Als de fabrikant je al niet kan vertellen wat er in zit zou ik een laptop van een ander merk kopen...

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
Wat is je vraag nu dus? Welk alternatief is er voor de X570ZD-FY356T met die prijsklasse?

Heb je in de pricewatch al je wensen ingevuld, wat kwam daar uit? Waarom wil je een bepaalde laptop wel/niet?

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:26:
Wat is je vraag nu dus? Welk alternatief is er voor de X570ZD-FY356T met die prijsklasse?

Heb je in de pricewatch al je wensen ingevuld, wat kwam daar uit? Waarom wil je een bepaalde laptop wel/niet?
Vragen staan precies in de eerste post, lees het nog een keer zou ik zeggen ;)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
EnigmaNL schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:22:
Als de fabrikant je al niet kan vertellen wat er in zit zou ik een laptop van een ander merk kopen...
Fabrikant kan het je wel vertellen, alleen de 1e lijns servicedesk van de fabrikant komt niet veel verder dan oplezen wat er op internet staat.

1e lijns servicedesk != fabrikant.

@TS : Als ik het goed heb heb je de laptop dus al besteld, dan kan je toch zelf zien of er een IPS paneel inzit, als je dit niet kan zien dan lijkt het mij ook verder een irrelevant gegeven.

Maar als je er echt op staat dat je IPS moet hebben en je leverancier zegt dat het er niet inzit, tja dan zou ik hem terugsturen ongeacht wat internet ook zegt.
Het is alleen maar een discussiepunt als het er wel inzit en de leverancier zegt van niet bij reparaties etc.
En nu kan je hem nog onder WKOA terugsturen, straks hoef je niet aan te komen met dat er geen IPS-paneel inzit, want dat hebben je ze gewoon gezegd. Oftewel buiten de WKOA zal je hem hiervoor niet mogen retourneren.

Verwijderd

Topicstarter
Bizar...Krijg net een mail va van Alternate met als antwoord op mijn vraag dat er WEL een IPS paneel in zit... 8)7

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Kan je niet beter voor de Lenovo s540 met gtx1650 gaan? Die lijkt me een betere keuze en nog sneller ook

Verwijderd

Topicstarter
Dank je :) Iets boven mijn budget echter

Ik denk eerder aan een van deze drie

https://tweakers.net/pric.../1439370;1425436;1299750/

Die moeten voor de spellen die ik wil spelen toch genoeg videokaart hebben lijkt me

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:00:

Die moeten voor de spellen die ik wil spelen toch genoeg videokaart hebben lijkt me
GTA V en 'de nieuwe Elder Scrolls' zijn waarschijnlijk best pittige games voor de GPU. Daarnaast is niet elke Geforce MX kaart gelijk geschapen. Zie ook: reviews: Asus Zenbook 14 UX431 - De ene MX250-gpu is de andere niet .

Zelf zou ik dan gaan kijken naar zo'n lijstje of eventueel wachten op de RTX-varianten, alhoewel die waarschijnlijk weer duurder zijn. Met andere woorden; wellicht kun je beter 100 euro extra sparen?

Instant edit: vergeet niet dat GTA V al bijna 100GB is. Dat telt wel snel op met bijvoorbeeld een 256GB SSD.

Latere edit (2): Je zou ook nog kunnen kijken naar de Dell G3 of Dell G5 serie. Ook beide boven jouw budget, maar dan heb je wel een machine waar je voorlopig mee doorkunt én voldoet aan alle eisen. Vaak zijn er ook kortingsbonnen of acties te vinden bij Dell, zie ook: Dell aanbiedingen- & kortingscodetopic

[ Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 01-09-2019 21:15 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:00:

Je budget is toch 800€?

De s540 kost 799...
pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH

Verwijderd

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk ! Ik keek niet goed.

Overigens heb ik besloten het advies van Gomez op te volgen. Heb de doos open gemaakt en het scherm ziet er eigenlijk prima uit. Goede kleuren en kijkhoeken. Of het daadwerkelijk een IPS Scherm is zullen we waarschijnlijk nooit met 100 % zekerheid weten...
Nu alleen nog wat extra geheugen er in knallen, maar dat lijkt me geen onmogelijke opgave
Pagina: 1