Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop, Illustartor en gamen. Ik ben een casual gamer en stel geen extreem hoge eisen aan graphics. Dus niet alles hoeft op ultra.Als voorbeeldje, ik speel momenteel Battlefield 5 met een Radeon RX480 kaart
Echter gemiddelde graphics of iets bovengemiddeld mag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil er zo min mogelijk aan uitgeven €500 -€700 voor de componenten die ik nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een aantal componenten uit mijn oude systeem meenemen.
Wat ik al heb of meeneem uit mijn oude systeem:
- Monitor: 2x LG 27UD58-B
- HDD: 2x Samsung 850 EVO 500GB
- HDD: WD Blue 1TB
- PSU: Corsair CX450M of een Corsair CX500 (ik heb er 2 namelijk)
- Kast: Phanteks ATX kast (weet niet het type nummer)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak al jaren gebruik van AMD maar sta ook open voor het groene kamp.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste meeste bang for buck en het moet upgrade-baar zijn in de toekomst. Dus niet dat het hele systeem vervangen dient te worden.
Daarnaast moet het stil zijn. Ik gebruik normaal een Mugen koeler maar ik begreep dat de stock koelers van de AMD CPU's ook voldoen tegenwoordig(??)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Hebben jullie nog aanpassingen die eventueel beter zijn? Met name gericht op dat het te upgraden moet zijn zonder het systeem te moeten vervangen. Dus is dit een logisch Mobo als je bv ooit een zwaardere CPU er in zet?
Daarnaast mijn vraag of een van de PSU die ik wil meenemen voldoet voor het systeem?!
Onderstaande is een lijstje die ik van de BBG heb en her en der aangepast vanwege het budget. Ik zit op dit moment iets boven budget. Is het dus wellicht een goede keuze om dan te gaan voor iets tragere processor? Bv een Ryzen 2600?
Of is dit wellicht een beter mobo icm met een tragere processor?
Photoshop, Illustartor en gamen. Ik ben een casual gamer en stel geen extreem hoge eisen aan graphics. Dus niet alles hoeft op ultra.Als voorbeeldje, ik speel momenteel Battlefield 5 met een Radeon RX480 kaart
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil er zo min mogelijk aan uitgeven €500 -€700 voor de componenten die ik nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een aantal componenten uit mijn oude systeem meenemen.
Wat ik al heb of meeneem uit mijn oude systeem:
- Monitor: 2x LG 27UD58-B
- HDD: 2x Samsung 850 EVO 500GB
- HDD: WD Blue 1TB
- PSU: Corsair CX450M of een Corsair CX500 (ik heb er 2 namelijk)
- Kast: Phanteks ATX kast (weet niet het type nummer)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak al jaren gebruik van AMD maar sta ook open voor het groene kamp.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste meeste bang for buck en het moet upgrade-baar zijn in de toekomst. Dus niet dat het hele systeem vervangen dient te worden.
Daarnaast moet het stil zijn. Ik gebruik normaal een Mugen koeler maar ik begreep dat de stock koelers van de AMD CPU's ook voldoen tegenwoordig(??)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Hebben jullie nog aanpassingen die eventueel beter zijn? Met name gericht op dat het te upgraden moet zijn zonder het systeem te moeten vervangen. Dus is dit een logisch Mobo als je bv ooit een zwaardere CPU er in zet?
Daarnaast mijn vraag of een van de PSU die ik wil meenemen voldoet voor het systeem?!
Onderstaande is een lijstje die ik van de BBG heb en her en der aangepast vanwege het budget. Ik zit op dit moment iets boven budget. Is het dus wellicht een goede keuze om dan te gaan voor iets tragere processor? Bv een Ryzen 2600?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6 | € 347,50 | € 347,50 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 79,99 | € 79,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 707.39 | ||
Of is dit wellicht een beter mobo icm met een tragere processor?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |