Intel® Core™ i5 of i7 voor Adobe CC?

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1247476

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop kopen (volg een creative opleiding waarbij ik veel gebruik maak van adobe programmas).

i5 is stukken goedkoper (dat normaal is) dan de i7, ik wil niet extra betalen voor een i7. Daarpm mijn vraag:
Is het echt nodig om een i7 te kopen voor Adobe cc en hoe groot is het verschi tussen de i5 en 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Je wilt niet extra betalen voor de i7, dus dan houdt het op, toch? Gewoon i5 kopen dan.

Je hebt niet per se een i7 nodig, maar het zou wel sneller zijn. Hoe groot het verschil is, hangt helemaal af van welke i5 en welke i7 en wat je ermee doet. Valt zo weinig over te zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt! Vooral photoshoppen,priemere pro en eventueel 3d opdrachtden dus wss cinema4d? Wat denkje kan een i5 dat aan qua snelheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Nogmaals: zonder meer informatie valt daar niks over te zeggen. Je geeft niet eens aan welke i5. Begin zelf eens met wat reviews op te zoeken van laptops die je interessant vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:25
https://forums.adobe.com/thread/2459659

Voor de rest ik persoonlijk zou i5 gaan en het geld in je pocket houden om later ooit nog te upgraden.

En zoals in dat forum gezegd meer in ram investeren.
Welke laptop zou het om gaan? En hoeveel ram vooral? Ik zou ook een flinke ssd nemen van 512 misschien wel 1tb. Voor alle 4k fotos etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Torac op 27-08-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Torac schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:43:
https://forums.adobe.com/thread/2459659

Voor de rest ik persoonlijk zou i5 gaan en het geld in je pocket houden om later ooit nog te upgraden.
Laptops zijn niet te upgraden qua CPU, dus daar moet wel een keuze worden gemaakt voor de gehele levensduur. Het maakt dan wel uit of we praten over een U-serie i5/i7 of H serie. Want dan is het verschil ineens 4 tegen 6 of 8 cores. Dan kan het wezenlijk uitmaken in videobewerking en met name exporteren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Intel® Core™ i5 8265U (4 cores)
https://store.hp.com/Neth...d=6SY78EA&opt=ABH&sel=NTB

Intel® Core™ i7 8565U (4 cores)
https://store.hp.com/Neth...d=6SS09EA&opt=ABH&sel=NTB

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 1247476 op 27-08-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Verschil is vrijwel nihil tussen beide. Het wordt pas boeiend bij de duurdere serie, daar heeft de i5 ook 4 cores maar heb je ook i7 en i9 met 6-8 cores.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar denk jij dat deze twee laptops geschikt zn voor adobe cc?
Totaal geen verstand over laptop en al die termen, misshcien kan je me beetje helpen of tips gveen?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1247476 op 27-08-2019 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
Hoe vaak ga je Premiere Pro gebruiken? Je gaat een creatieve opleiding volgen, maar hoeveel projecten zullen bestaan uit Premiere Pro projecten? Is het slechts een vak in een semester, of een terugkerend iets?

Hoe complex of lang verwacht je dat de projecten zullen zijn?
Hoe complexer of langer je tijdlijnen zijn zullen hoe meer er gevraagd zal worden van de CPU en GPU (CUDA rendering).
Hoeveel geduld heb je, hoe goed kun je plannen voor het werken met deadlines?

En een laptop die goed kan koelen is ook prettig i.v.m. throttling.
Zie dit artikel voor achtergrond info: reviews: Throttling van laptops - Vandaar die variatie in prestatie

Een beetje fatsoenlijke processor is geschikt voor Adobe CC, je hebt alleen meer geduld nodig met het render proces bij een zwakkere processor.

Het verschil is heel goed uit te zoeken via reviews.

Overigens, ook het gebruik van After Effects? Dat kan namelijk nog wat belastender zijn voor de CPU.

Ik kan je geen concreet advies geven, gewoon algemeen delen van info van kennis.

[ Voor 28% gewijzigd door Myliobatis op 27-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha bedankt krijg nu al hoofdpijn. Ga even goed kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 1247476 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:35:
Ik wil een nieuwe laptop kopen (volg een creative opleiding waarbij ik veel gebruik maak van adobe programmas).
Dan heb je een aankoopadviesvraag. Die horen in de aankoopadviesfora. Dat weet je blijkbaar al aangezien daar ook een topic hebt aangemaakt:
Welke laptop kopen voor een creative opleiding? 2019

Crossposten is sowieso niet toegestaan op GoT. Graag daar verder. Dicht.

Dat topic mist overigens erg veel inhoud, graag deze nog eens goed lezen:
Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 28-08-2019 16:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.