Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil al een redelijke tijd zelf een PC bouwen, maar dacht altijd dat ik het niet kon. Nu heb ik laatst een vriend geholpen om een PC in elkaar te zetten en met zijn hulp durf ik het aan om het eindelijk te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag zware spellen zoals PUBG en BeamNG Drive spelen op steady 60fps, maar ik wil ook gewoon youtube kunnen kijken en schoolwerk doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer €900,- uitgeven in totaal, hier zit wel een klein beetje speling in en hoeft dus niet precies te zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk minstens een 1060 6GB, I7-8700k, 16GB RAM en wel minimaal 1TB HDD en SSD voor windows, maar dit is van iemand die er niet gigantisch veel verstand van heeft

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor de processor gaat uit naar Intel, ik weet dat die op het moment duurder zijn, maar ik heb altijd Intel gehad en hier zeer goede ervaringen mee. Maar als het niet anders kan sta ik open voor een AMD. Voor de rest maakt het niet heel erg veel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De afmetingen van de kast mogen maximaal 20cm breed zijn, de hoogte en lengte maken niet uit, en als het er een is waar je in kan kijken, dan wil ik het stuk glas graag aan de rechterkant hebben, daar mijn PC op de linkerhelft van mijn bureau staat.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag dat jullie een PC samenstellen die in mijn budget valt en voldoet aan mijn eisen.

Bij voorbaat dank!

-Rens_dussen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 14:18
Ik vrees dat je een zere teen raakt door niet zelf met een voorstel te komen, cfr richtlijnen...

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd wat heb je met het advies hier ontvangen gedaan ? RAM, CPU of GPU upgraden?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:20:
@Verwijderd wat heb je met het advies hier ontvangen gedaan ? RAM, CPU of GPU upgraden?
Zoals ik daar ook al zei deed ik wachten en dan paar maandjes later een pc bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Zoals ik daar ook al zei deed ik wachten en dan paar maandjes later een pc bouwen.
eigen inzet/onderzoek oa hier beginnen reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat valt er te onderzoeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Heel veel. Bekijk eens andere topics over hetzelfde onderwerp. Intel kom je nog zelden tegen vanwege de vrij slechte prijs/prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Of het aangedragen systeem aan je eisen voldoet!?
Of de combinaties die je in januari voorgelegd zijn nog steeds een mogelijkheid zouden zijn?

Het is de bedoeling dat je zelf met een systeem komt en er wordt een systeem voor je neus gehouden en nu is het de bedoeling dat je zelf inzet toont. Het is hier geen afhaalchinees.

Er zijn zat andere topics waar gamesystemen besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

Of het aangedragen systeem aan je eisen voldoet!?
Of de combinaties die je in januari voorgelegd zijn nog steeds een mogelijkheid zouden zijn?

Het is de bedoeling dat je zelf met een systeem komt en er wordt een systeem voor je neus gehouden en nu is het de bedoeling dat je zelf inzet toont. Het is hier geen afhaalchinees.

Er zijn zat andere topics waar gamesystemen besproken worden.
Hoe moet ik het dan doen als ik er geen verstand van heb wat compatible is en wat niet? Gewoon een hoop onderdelen bij elkaar gooien en hopen dat het iets is? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Hoe moet ik het dan doen als ik er geen verstand van heb wat compatible is en wat niet? Gewoon een hoop onderdelen bij elkaar gooien en hopen dat het iets is? 8)7
Vooral doorgaan op deze wijze zal je een gesloten topic opleveren.

Je dient eigen inzet te leveren, lees die bbg, lees andere topics van mensen die een systeem zoeken voor dezelfde games als jij. Al gooi je hier letterlijk het genoemde bbg-systeem neer en vraagt of het in jouw geval goed voldoet?

In dit topic wordt het te maken budget gamesysteem van september besproken. [BBG september] Mainstream gamesysteem tot 800 euro
Er wordt discussie gevoerd waarom onderdelen wel of niet in de build zouden moeten. Lees dat topic eens door.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019
Daar is ook een bbg-systeemguide uitgebracht.

Bijvoorbeeld de kast. Daar stel je eisen aan. Zoek die eisen op in de Pricewatch en zoek een kast uit die aan je eisen voldoet, voeg die toe aan de andere onderdelen en post een lijstje.

Daarmee laat je zien dat je zelf ook bereid bent om inzet te tonen en is het niet van "ik wil zus en zo en jullie onbetaalde vrijwilligers die het leuk vinden om mensen te helpen moeten maar een systeem voor mij verzinnen".

Als dan de aansluitingen op de kast niet overeenkomen of het moederbord past er niet in, dan is dat helemaal niet erg, daar krijg je dan gewoon tips op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:37:
[...]

Vooral doorgaan op deze wijze zal je een gesloten topic opleveren.

Je dient eigen inzet te leveren, lees die bbg, lees andere topics van mensen die een systeem zoeken voor dezelfde games als jij. Al gooi je hier letterlijk het genoemde bbg-systeem neer en vraagt of het in jouw geval goed voldoet?

In dit topic wordt het te maken budget gamesysteem van september besproken. [BBG september] Mainstream gamesysteem tot 800 euro
Er wordt discussie gevoerd waarom onderdelen wel of niet in de build zouden moeten. Lees dat topic eens door.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019
Daar is ook een bbg-systeemguide uitgebracht.

Bijvoorbeeld de kast. Daar stel je eisen aan. Zoek die eisen op in de Pricewatch en zoek een kast uit die aan je eisen voldoet, voeg die toe aan de andere onderdelen en post een lijstje.

Daarmee laat je zien dat je zelf ook bereid bent om inzet te tonen en is het niet van "ik wil zus en zo en jullie onbetaalde vrijwilligers die het leuk vinden om mensen te helpen moeten maar een systeem voor mij verzinnen".

Als dan de aansluitingen op de kast niet overeenkomen of het moederbord past er niet in, dan is dat helemaal niet erg, daar krijg je dan gewoon tips op.
Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn berichten hiervoor, mijn privé situatie gaat op het moment wat minder en dat reageer ik op jullie af, niet meer doen.
Ten tweede zal ik even gaan kijken of ik het enigzins samen kan stellen en zal binnenkort het erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gezet, ik zal vast wel wat vergeten zijn o.i.d. maar ik heb mijn best gedaan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 235,05€ 235,05
1MoederbordenMSI B360M Pro-VDH€ 68,90€ 68,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G€ 274,19€ 274,19
1BehuizingenSilverstone RAVEN RV02-E€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 79,99€ 79,99
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 138,68€ 138,68
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 250GB€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,26

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 02:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:41:
Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gezet, ik zal vast wel wat vergeten zijn o.i.d. maar ik heb mijn best gedaan.
Waarom een K cpu met een chipset die je niet laat overklokken? :?

Verwijderd

Als je niet gaan overclocken zou ik idd een non k cpu nemen.
En ik zou een ander mamabord pakken.

Je hebt een atx kast, en een micro ATX mamabord.
Dus kijk naar een atx bord.

Je hebt 2ssds staan. Expres?

Zoja misschien kijken naar een mamabord met een M2. Aansluiting voor een SSD waar je Windows op komt te staan. En de grote SSD op sata. Of als je helemaal alles snel wilt hebben een mamabord met 2 m.2 aansluitingen. Of 1 grote m.2 SSD.

Verwijderd

Topicstarter
1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 150,71€ 150,71
1MoederbordenMSI B360M Pro-VDH€ 68,90€ 68,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G€ 266,05€ 266,05
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart/Rood€ 72,90€ 72,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 250GB€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,-

Ik heb hem nog even aangepast naar een betere prijs. Dit is wat ik graag wil, nu nog kijken of het compatible is.

Tips zijn welkom!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Je hebt een mooie ATX-standard ondersteunende kast, maar je moederbord is een micro-ATX bord.
Ziet er een beetje raar uit misschien. Ik zou gewoon een ATX moederbord nemen.

Verwijderd

Topicstarter
bayatsog schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:48:
Je hebt een mooie ATX-standard ondersteunende kast, maar je moederbord is een micro-ATX bord.
Ziet er een beetje raar uit misschien. Ik zou gewoon een ATX moederbord nemen.
Oke, welke zou jij zeggen dan? Een vriend van mij heeft de rog strix b360-f gaming, misschien is dit iets?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2019 16:54 ]

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Er zijn er zoveel. En het hangt er vanaf wat je ervoor wilt uitgeven, of je RGB wilt, welke interfaces je wilt enz...

Maar hier een lijstje die je kan bekijken.
categorie: Moederborden

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Hou wel rekening met bios-update voor B360 bord icm nieuwe i5 als 94-9500F/9600K.
Je kun goed een Z390 bordje kiezen als je 'nog' niet gaat overklokken. K cpu is open voor overklok, F niet.
maar je kunt sowieso wel een Z390 bord gebruiken, of B365 zonder bios-update.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:59:
@Verwijderd Hou wel rekening met bios-update voor B360 bord icm nieuwe i5 als 94-9500F/9600K.
Je kun goed een Z390 bordje kiezen als je 'nog' niet gaat overklokken. K cpu is open voor overklok, F niet.
maar je kunt sowieso wel een Z390 bord gebruiken, of B365 zonder bios-update.
pricewatch: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon
Dus deze?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Gigabyte Z390 Gaming X
Zou deze beter zijn dan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou dit kiezen. ipv je Intel set en 1060

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,80

pricewatch: Kingston A2000 500GB 500GB ipv je gekozen 250GB voor dezelfde prijs

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 29-08-2019 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC€ 234,90€ 234,90
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart/Rood€ 72,90€ 72,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 859,15

Dus dan kom je eigenlijk op dit neer? Anders ben ik hier zeer zeker tevreden mee!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2019 17:23 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, gewoon je 9400F,B360, GTX1060,860 EVO er uit. (lijstje van 16:30u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan het lijstje van 17:22 toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2019 17:28 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, terwijl ik aan het typen was had jij net je bericht gewijzigd

Verwijderd

Topicstarter
Kan gebeuren, hehe. Bedankt in ieder geval!
Pagina: 1