RAM, CPU of GPU upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag iets upgraden aan mijn pc. Alleen het probleem is dat ik niet goed weet wat ik wil upgraden.
Daarom vraag ik het even op dit topic.

De specificaties van mijn pc zijn:

Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5-7400 @ 3.00 GHz
Kaby Lake 14 nm Technology
8,00GB Dual-Channel Unknown @ 1197MHz (17-17-17-39) RAM
HP 82F1 (U3E1) Moederbord
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1050 (HP)
128GB SSD
1TB HDD

Dit is de OMEN by HP 870-243nd desktop.

Misschien is het handig om te vermelden dat ik nog nooit iets heb gedaan met PC's en er daarom dus vrij onwetend over ben.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Rens_dussen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom wil je 'iets' upgraden? Gewoon voor de leuk? Of zijn er dingen die niet goed genoeg meer draaien?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als je nog een gewone harddisk hebt in je systeem in plaats van een SSD zou ik daarmee beginnen.

Dat levert in die gevallen de meeste winst op.

[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 01-01-2019 18:39 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:34:
Waarom wil je 'iets' upgraden? Gewoon voor de leuk? Of zijn er dingen die niet goed genoeg meer draaien?
Ik wil graag zwaardere games spelen. Neem bijvoorbeeld PUBG.
En met de PC die ik nu heb draait ie wel redelijk, maar wel op lage settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Let wel dat je een HP PC hebt, en niet veel kunt upgraden, HP lockt namelijk een hoop zaken in de UEFI vast, en hier valt weinig aan te veranderen. RAM en GPU is bijvoorbeeld al erg lastig (dat laatste voor een stuk ook vanwege de voeding).

Wat @Gé Brander al zei is een goede, alleen let dan wel op dat je géén nVME SSD koopt, of m.2 S-ATA SSD, HP doet ook daar moeilijk over.

Het beste antwoord komt van @Hahn ; wáárom wil je upgraden? Draait iets niet lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gé Brander schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:38:
Als je nog een gewone harddisk hebt in je systeem in plaats van een SSD zou ik daarmee beginnen.

Dat levert in die gevallen de meeste winst op.
Ik heb al een SSD van 128GB en een HDD van 1TB, ik zal het even in het originele bericht erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
https://support.hp.com/us-en/document/c05364372

Hier kan je zien wat voor CPU en ram er ondersteunt wordt.

het rare is dat er bij GPU niks bij staat.
met een beetje pech is er een white list en kan je hem niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Gezien de voeding zal een GTX 1050 Ti (eentje zonder PEG) de snelste videokaart zijn die erin kan. Zo'n enorme upgrade is dat niet als je van een GTX 1050 af komt. Wil je sneller dan zal je de voeding moeten vervangen. Het moederbord heeft een normale 24 pins ATX dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Als cpu heb je alleen de i7-7700 als upgrademogelijkheid. In het gebruikte circuit gaat die cpu al richting €200,- wat veel te duur is. Nieuw ben je een absurde €320 kwijt.
Het moederbord heeft 2 geheugensloten en die zitten nu vol met 2x4GB (want anders heb je nu geen dualchannel) Een upgrade betekent alles vervangen á €110. Ook zonde geld.
Al met al ga je weinig meer kwijt zijn met een nieuw systeem a la Ryzen 5 2600 op B450 met 16GB ram, een RX 570, 400w voeding en nieuwe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:44:
Gezien de voeding zal een GTX 1050 Ti (eentje zonder PEG) de snelste videokaart zijn die erin kan. Zo'n enorme upgrade is dat niet als je van een GTX 1050 af komt. Wil je sneller dan zal je de voeding moeten vervangen. Het moederbord heeft een normale 24 pins ATX dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Als cpu heb je alleen de i7-7700 als upgrademogelijkheid. In het gebruikte circuit gaat die cpu al richting €200,- wat veel te duur is. Nieuw ben je een absurde €320 kwijt.
Het moederbord heeft 2 geheugensloten en die zitten nu vol met 2x4GB (want anders heb je nu geen dualchannel) Een upgrade betekent alles vervangen á €110. Ook zonde geld.
Al met al ga je weinig meer kwijt zijn met een nieuw systeem a la Ryzen 5 2600 op B450 met 16GB ram, een RX 570, 400w voeding en nieuwe behuizing.
Dankjewel! Ik doe denk ik over paar maanden zelf een nieuwe PC bouwen, dan is alles nieuw. Deze is ook al 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:11:
[...]

Dankjewel! Ik doe denk ik over paar maanden zelf een nieuwe PC bouwen, dan is alles nieuw. Deze is ook al 2 jaar oud.
Deze kun je nog goed verkopen als Internet/e-mail youtube PC
(huis tuin en keuken pc)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Uszka schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:44:

Ben ik niet helemaal met je eens. Om het even op een rijtje te zetten:
  • Ryzen 5 2600 + moederbord - €~250
  • 16GB geheugen - €110
  • RX570 - €150
  • Voeding + behuizing - €~100
Dat maakt €610.

Stel dat 'ie alleen het volgende zou doen:
  • 16GB geheugen - €110
  • RX570 - €150
  • Voeding - €~50
Dan is 'ie ongeveer €310 kwijt. Letterlijk zo goed als de helft, terwijl het verschil in gameprestaties bijzonder klein zal zijn (in ieder geval geen €300 waard).

Natuurlijk kan 'ie z'n oude pc verkopen, maar 8GB geheugen en z'n GTX 1050 leveren ook nog wel wat op, en het scheelt initiële investeringskosten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hahn schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Om het even op een rijtje te zetten:
  • Ryzen 5 2600 + moederbord - €~250
  • 16GB geheugen - €110
  • RX570 - €150
  • Voeding + behuizing - €~100
Dat maakt €610.

Stel dat 'ie alleen het volgende zou doen:
  • 16GB geheugen - €110
  • RX570 - €150
  • Voeding - €~50
Dan is 'ie ongeveer €310 kwijt. Letterlijk zo goed als de helft, terwijl het verschil in gameprestaties bijzonder klein zal zijn (in ieder geval geen €300 waard).

Natuurlijk kan 'ie z'n oude pc verkopen, maar 8GB geheugen en z'n GTX 1050 leveren ook nog wel wat op, en het scheelt initiële investeringskosten :P
Weet niet of je ooit zo'n HP Omen van binnen hebt gezien, maar alleen het RAM al gaat niet lukken, de GPU ook niet, en de voeding gaat er niet in passen vanwege een andere layout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Umbrah schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Weet niet of je ooit zo'n HP Omen van binnen hebt gezien, maar alleen het RAM al gaat niet lukken, de GPU ook niet, en de voeding gaat er niet in passen vanwege een andere layout...
Heb jij weleens een hp omen van binnen gezien ?

https://goo.gl/images/xJuzFS

Behalve dat het kabel management sucked zijn het voor de rest vrij standaard componenten.

Aan ts welke spellen speel je ?
Zolang je geen zware rts games of 64 Mp games speelt zal de cpu prima voldoen 8gb zou ook nog wel voldoende moeten zijn.
Enkel netjes alles afsluiten als je een game start met 8gb heb je niet de luxe om Chrome met een aantal tabbladen open te laten staan bvb.

Kwa upgrade kan je ook nu een knappe voeding kopen met bvb een 1060/1070 en eventueel een ssd 500gb Samsung bvb kost tegenwoordig ook nog maar 80 euro.
En deze componenten over een aantal maanden meenemen naar een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik heb besloten dat ik beter gewoon in maart een nieuw systeem zelf kan bouwen met een vriend die dit al eerder gedaan heeft. Dan is mijn PC 2 jaar oud.
Graag zou ik wel willen weten welke componenten jullie zouden kiezen voor een mooie game PC met een budget van €1100 ongeveer (hoeft niet precies te zijn, mag wel beetje hoger of lager).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:00:
Bedankt iedereen! Ik heb besloten dat ik beter gewoon in maart een nieuw systeem zelf kan bouwen met een vriend die dit al eerder gedaan heeft. Dan is mijn PC 2 jaar oud.
Graag zou ik wel willen weten welke componenten jullie zouden kiezen voor een mooie game PC met een budget van €1100 ongeveer (hoeft niet precies te zijn, mag wel beetje hoger of lager).

Alvast bedankt!
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

:)

Al zou ik als je in maart pas het nieuwe systeem wilt bestellen, lekker tegen die tijd naar de prijzen gaan kijken, in 3 maanden kan er een hoop gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ambition88 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:19:
[...]

reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

:)

Al zou ik als je in maart pas het nieuwe systeem wilt bestellen, lekker tegen die tijd naar de prijzen gaan kijken, in 3 maanden kan er een hoop gebeuren.
Oke, dan doe ik dat. Is er trouwens een reden dat er een AMD processor bij zit? Misschien een beetje raar maar om een of andere reden heb ik liever een intel processor. Is het mogelijk dit te veranderen naar een I5-9600K Boxed? Of is de rest dan niet meer compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Oke, dan doe ik dat. Is er trouwens een reden dat er een AMD processor bij zit? Misschien een beetje raar maar om een of andere reden heb ik liever een intel processor. Is het mogelijk dit te veranderen naar een I5-9600K Boxed? Of is de rest dan niet meer compatible?
De AMD is omdat momenteel de Intels veel te duur zijn door problemen bij Intel. En de AMD is echt wel goed.

Je kan altijd een andere CPU kiezen, als je er dan aan denkt ook een ander moederbord en geheugen bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:32:
Is er trouwens een reden dat er een AMD processor bij zit? Misschien een beetje raar maar om een of andere reden heb ik liever een intel processor.
Dat is inderdaad raar, waarom zou je liever Intel willen?
Is het mogelijk dit te veranderen naar een I5-9600K Boxed? Of is de rest dan niet meer compatible?
Dat kan, komt ook een ander moederbord bij en een processor koeler, ben je in totaal ~150-200 euro meer kwijt.
Pagina: 1