Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~€1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DimitryK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 19:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Hoofdzakelijk gamen, beetje rommelen in Blender, Unity/Unreal Engine.
Qua games Dark Souls (Remastered, DS3), eventueel RPG's of shooters (niet online). Hoeft geen 120fps te draaien, maar 60 fps zou fijn zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Absolute maximum budget is €1000. Soft cap is €800.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

- https://tweakers.net/pric...sung-27f350fhu-zwart.html

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

De twijfel op dit moment ligt veelal in de GPU ,welk type M.2 SSD en een degelijke CPU koeler dit niet te prijzig is. Qua HDD en randapparatuur kom ik er wel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Voorkeur heeft Intel, vooral vanwege ervaringen van anderen in vergelijking met Ryzen CPUs.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 150,71€ 150,71
1MoederbordenMSI MPG Z390M Gaming Edge AC€ 174,49€ 174,49
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400 Tempered Glass Wit/Zwart€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 91,90€ 91,90
1VoedingenSeasonic M12II 620W€ 72,79€ 72,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,89

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geluid is niet erg, maar moet niet storend zijn. Grootste punt is dat alles in de gekozen behuizing moet passen...

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Bovenstaande lijst is wat ik zelf gekozen heb. Het enige dat voor mij vast staat is de behuizing (en wellicht het moederbord). Verder mag voor alles een betere suggestie komen.

Het liefst zo veel mogelijk bang-for-buck uiteraard. En een beetje future proof.

Ik ga geen games op Ultra setting in 4k spelen, dus daar hoef je wat mij betreft ook geen rekening mee te houden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
Voorkeur heeft Intel, vooral vanwege ervaringen van anderen in vergelijking met Ryzen CPUs.
Want?

En wat had je zelf al bedacht voor SSD, GPU en CPU koeler? 1080p of 1440p? Er staat noem specifiek model van je monitor en je vermeldt alleen 27 inch :+

In je huidige config is je mobo duurder dan je CPU zelfs, wellicht wat overkill dan?

• LordUnderpants
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09-2020
Ik denk persoonlijk dat niet alle onderdelen in verhouding tot elkaar staan.
Zo heb je wel een erg duur moederbord, en heb je nog geen GPU of koeler.
Ik zou toch adviseren naar de Best Buy Guide van deze maand te kijken, naar mijn idee een erg mooi systeem.

Overigens moet ik die slechtere beoordeling over Ryzen nog tegen komen. Als je het hebt over bang-for-buck... ;)

Edit: Wat Luckei ook zegt, welke monitor heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door LordUnderpants op 27-08-2019 15:44 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DimitryK kast is je eigen keuze, heb je al videokaart en SSD (wat heb je allemaal exact)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 82,-€ 82,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,36

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DimitryK
Luckei schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:35:
[...]
Want?

En wat had je zelf al bedacht voor SSD, GPU en CPU koeler? 1080p of 1440p? Er staat noem specifiek model van je monitor en je vermeldt alleen 27 inch :+

In je huidige config is je mobo duurder dan je CPU zelfs, wellicht wat overkill dan?
Aantal bekenden van mij hadden issues met Ryzen CPUs die leidden tot lagere framerates, lagere clock snelheden van geheugen etc.

Moederbord had ik gekozen vanwege de on-board 802.11ac WLAN (wil geen externe wifi en kabel is niet praktisch), kleine form factor en goede ervaringen met MSI.
Hackus schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:48:
@DimitryK kast is je eigen keuze, heb je al videokaart en SSD (wat heb je allemaal exact)
Videokaart en SSD heb ik nog niet. Daar zaten ook de pijnpunten. Heb mijn laatste PC 5 jaar geleden verkocht, sindsdien niet echt bijgehouden wat goed is of wat niet. Videokaart kiezen vind ik heel moeilijk op dit moment.

[ Voor 24% gewijzigd door DimitryK op 27-08-2019 15:58 ]

• Luckei
DimitryK schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:56:
[...]

Aantal bekenden van mij hadden issues met Ryzen CPUs die leidden tot lagere framerates, lagere clock snelheden van geheugen etc.

Moederbord had ik gekozen vanwege de on-board 802.11ac WLAN (wil geen externe wifi en kabel is niet praktisch), kleine form factor en goede ervaringen met MSI.
Vaag verhaal over Ryzen CPUs imo. Er is geen reden dat die 'ineens' problemen hebben die leiden tot lagere framerates. Ryzen is/was wel wat picky met RAM snelheden dat klopt, maar sinds Ryzen 3000 is dat toch echt wel verleden tijd. Bovendien merk je de verschillen tussen RAM snelheden ook niet perse.
Als je echt bang for buck wil zit je toch echt te shoppen in het AMD kamp voor een CPU.

Persoonlijk zou ik merkvoorkeuren direct de deur uit doen en elk product op zichzelf beoordelen, maar dat ben ik...
Wifi is wel een goede overweging inderdaad, tenzij powerline je nog een uitkomst biedt.

• DimitryK
Luckei schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Vaag verhaal over Ryzen CPUs imo. Er is geen reden dat die 'ineens' problemen hebben die leiden tot lagere framerates. Ryzen is/was wel wat picky met RAM snelheden dat klopt, maar sinds Ryzen 3000 is dat toch echt wel verleden tijd. Bovendien merk je de verschillen tussen RAM snelheden ook niet perse.
Als je echt bang for buck wil zit je toch echt te shoppen in het AMD kamp voor een CPU.

Persoonlijk zou ik merkvoorkeuren direct de deur uit doen en elk product op zichzelf beoordelen, maar dat ben ik...
Wifi is wel een goede overweging inderdaad, tenzij powerline je nog een uitkomst biedt.
Powerline heb ik voorheen gebruikt, maar met mijn TPLink deco setup heeft wifi toch de voorkeur.

In het geval van je Ryzen argument hoor ik graag welke daarvan vergelijkbaar is met de Intel CPU die ik in mijn wenslijst had staan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Luckei
DimitryK schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Powerline heb ik voorheen gebruikt, maar met mijn TPLink deco setup heeft wifi toch de voorkeur.

In het geval van je Ryzen argument hoor ik graag welke daarvan vergelijkbaar is met de Intel CPU die ik in mijn wenslijst had staan.
Ryzen 5 3600 zoals genoemd is dan een goede keus. Als je dan een mobo zoekt komt je eigenlijk uit op enkel de MSI B450 Gaming Pro Carbon AC als geïntegreerde wifi een vereiste is. Een X470/X570 mobo kan ook maar zijn duurder en hebben minder bang/buck, met dan wel als voordeel meer features en mogelijk iets meer future-proof.
Pagina: 1