Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mening nieuwe PC build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pewpew guy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-01-2022
Hey!

Zoals ik in mijn andere topic al aangaf ben ik redelijk nieuw in het hardware wereldje. Na wat uitleg van een vriend te hebben gekregen, en heel hard gehuild te hebben als ik het niet begreep ben ik nu zover dat ik eindelijk kan sparen voor mijn eerste zelfgemaakte desktop computer. Ik heb een prima computer in gedachten maar het leek me handig dat hier nog even wat andere hardware "nerds" naar gingen kijken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Web & software development. Gamen (4k 40 a 60fps) waaronder VR (HTC Vive) in de toekomst. Ook host ik nog wel eens servers die flink wat RAM geheugen van mijn huidige laptop vraagt. Samen met het spel wat ik erbij speel kan dat uitlopen naar 12 a 14 gb RAM (ik heb nu 16gb RAM op mijn laptop zitten).

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1700 euro (exclusief videokaart, en randapparatuur)
Is dit erg duur voor een desktop zonder video kaart en randapparatuur?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik tegen iedereen zeg: als ik iets duurs koop doe ik het ook gelijk goed. Vandaar dat ik een redelijk licht spektakel erin heb zitten. Alles moet verbonden zijn met Corsair iCue zodat ik maar 1 programma nodig heb. Nu weet ik dat het moederbord en de videokaart weer een ander programma verwachten maar dat vind ik niet heel belangrijk. Ook moet alles wat erin gaat in de toekomst zonder problemen er weer uit kunnen gaan en vervangen kunnen worden waar dat kan.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel. Vandaar de waterkoeling.

Dit is mijn idee (heb hem perongeluk geconverteerd naar een inventaris...)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 394,90€ 394,90
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Master€ 280,50€ 280,50
1BehuizingenCorsair Crystal 680X RGB Wit€ 225,05€ 225,05
1KabelsGelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - White 30cm€ 5,55€ 5,55
1KabelsGelid Solutions 8-Pin Extension Cable - UV White 30CM€ 5,10€ 5,10
1KabelsGelid Solutions 24-Pin Extension Cable - UV White 30CM€ 8,99€ 8,99
1WaterkoelingCorsair Hydro H115i RGB Platinum€ 145,05€ 145,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16€ 212,90€ 212,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 103,05€ 103,05
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 112,95€ 112,95
1Hard disk driveSeagate HDD 3.5" 4TB ST4000DM004 Barracuda€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.593.04

Hier komt nog een videokaart bij waarschijnlijk deze:
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080

Wat vinden jullie hiervan en waar kunnen eventueel verbeteringen in komen? Of als je toevallig een goedkoper component weet te vinden die voldoet aan mijn eisen zou je die dan ook willen posten?

[ Voor 1% gewijzigd door pewpew guy op 26-08-2019 21:05 . Reden: Goedkopere componenten vrag ]

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ziet er volgensmij uit als een goede setup die ook wel pas bij jou gebruik past. Wel een paar opmerkingen/vragen:

Not sure of het een foutje is of niet, maar je hebt nu 4x 32GB RAM geheugen in je lijstje staan, maar je moederbord kan maximaal 64GB hebben. Zonder verstand te hebben van VR betwijfel ik of je 128GB echt nodig heb, ik denk dat 64GB misschien al overkill is.

Als je moederbord keuze niet puur op uiterlijk is berust (bloedmooi ding) en alle IO niet nodig hebt kun je met een goedkoper model ook wel weg denk ik.

• pewpew guy
n9iels schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:41:
Ziet er volgensmij uit als een goede setup die ook wel pas bij jou gebruik past. Wel een paar opmerkingen/vragen:

Not sure of het een foutje is of niet, maar je hebt nu 4x 32GB RAM geheugen in je lijstje staan, maar je moederbord kan maximaal 64GB hebben. Zonder verstand te hebben van VR betwijfel ik of je 128GB echt nodig heb, ik denk dat 64GB misschien al overkill is.

Als je moederbord keuze niet puur op uiterlijk is berust (bloedmooi ding) en alle IO niet nodig hebt kun je met een goedkoper model ook wel weg denk ik.
Het moet 4x 8gb zijn wat uitkomt op 32gb dat is dan een foutje inderdaad. Ik heb inderdaad niet veel RAM nodig omdat ik sowieso niet hele grote servers host. Maar 16 was net iets te weinig.

Het moederbord moet er wel mooi uit zien (anders is die hele kast ook voor niks geweest haha) maar qua RGB is het niet belangrijk omdat ik waarschijnlijk een vaste kleur via de BIOS ga instellen omdat het anders in conflict komt met de RAM componenten (qua kleuren).

Dankjewel voor je reactie en het meedenken!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bij dit budget zou je ook een Pricewatch:AMD Ryzen 7 3800X kunnen nemen op bijvoorbeeld een Pricewatch: Gigabyte X570 Aorus pro kunnen nemen, dan heb je dubbel zoveel threads en ben je voorbereid op PCIe 4.0.

[ Voor 23% gewijzigd door martyw op 26-08-2019 22:21 ]

• pewpew guy
martyw schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:19:
Bij dit budget zou je ook een Pricewatch:AMD Ryzen 7 3800X kunnen nemen op bijvoorbeeld een Pricewatch: Gigabyte X570 Aorus pro kunnen nemen, dan heb je dubbel zoveel threads en ben je voorbereid op PCIe 4.0.
Wat is het voordeel om een AMD te nemen. Ik hoor dat niet iedereen fan van deze processor is namelijk. Nu ben ik niet bekend met AMD dus mijn mening telt hierin niet helemaal.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
AMD is sinds de introductie van Ryzen op de weg terug. De laatste generatie biedt een betere prijs/kwaliteit verhouding, is zuiniger en heeft modernere features, zie bijvoorbeeld de test op deze site https://tweakers.net/revi...n-de-troon-conclusie.html, daar wordt de 9700x met de Ryzen 3700x vergeleken, die is nog iets goedkoper dan de 3800x, en wordt als winnaar aangewezen.

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 27-08-2019 07:06 ]

• samanhaze
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-08-2022
*knip* hier mag je je eigen topic voor openen.

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 27-08-2019 11:28 ]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:51

jgj82

Ja, maar = nee

pewpew guy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Wat is het voordeel om een AMD te nemen. Ik hoor dat niet iedereen fan van deze processor is namelijk. Nu ben ik niet bekend met AMD dus mijn mening telt hierin niet helemaal.
martyw schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:19:
... dan heb je dubbel zoveel threads en ben je voorbereid op PCIe 4.0.
Voor gamen op 4K maakt het niet uit of je een Intel of AMD systeem gebruikt, de GPU is toch de bottleneck. Wel heb je bij content-creation bijna altijd voordeel van meer CPU cores en threads.

• pewpew guy
jgj82 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:22:
Voor gamen op 4K maakt het niet uit of je een Intel of AMD systeem gebruikt, de GPU is toch de bottleneck. Wel heb je bij content-creation bijna altijd voordeel van meer CPU cores en threads.
martyw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 06:19:
AMD is sinds de introductie van Ryzen op de weg terug. De laatste generatie biedt een betere prijs/kwaliteit verhouding, is zuiniger en heeft modernere features, zie bijvoorbeeld de test op deze site https://tweakers.net/revi...n-de-troon-conclusie.html, daar wordt de 9700x met de Ryzen 3700x vergeleken, die is nog iets goedkoper dan de 3800x, en wordt als winnaar aangewezen.
Thanks voor het meedenken, ik ga me eens in AMD verdiepen klink allemaal best veelbelovend.

[ Voor 47% gewijzigd door pewpew guy op 27-08-2019 09:36 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
pewpew guy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:19:

Is dit erg duur voor een desktop zonder video kaart en randapparatuur?
JA

Stel je toch maar de vraag of 300-400€ extra die je uitgeeft voor een enorm grote case (duur omhulsel voor lucht, want er zit niet echt veel hardware in), erg duur mobo en koeler voor een beetje overclock waar je amper performance verschil van zal merken, wel een snelle SSD maar voor dat geld heb je 1TB bij andere merken zonder merkbaar performance verschil, ... so loopt het snel op natuurlijk.

Uiteindelijk ben je aan het gamen of aan het werken toch? Naar mijn mening heb je dan meer aan een mooi scherm, deftige randapparatuur en andere dingen die veel langer meegaan.

Afhankelijk van de games die je gaat spelen kan het ook interessanter zijn om voor een 1440p scherm met 144Hz te kiezen. VR gaming lijkt me iets te worden zoals 3D TV's...

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Inrage schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
Stel je toch maar de vraag of 300-400€ extra die je uitgeeft voor een enorm grote case (duur omhulsel voor lucht, want er zit niet echt veel hardware in), erg duur mobo en koeler voor een beetje overclock waar je amper performance verschil van zal merken, wel een snelle SSD maar voor dat geld heb je 1TB bij andere merken zonder merkbaar performance verschil, ... so loopt het snel op natuurlijk.

Uiteindelijk ben je aan het gamen of aan het werken toch? Naar mijn mening heb je dan meer aan een mooi scherm, deftige randapparatuur en andere dingen die veel langer meegaan.

Afhankelijk van de games die je gaat spelen kan het ook interessanter zijn om voor een 1440p scherm met 144Hz te kiezen. VR gaming lijkt me iets te worden zoals 3D TV's...
Ik snap de keuze voor die kast wel. Wát een ding! :)
Maar misschien is deze kast dan ook wel wat voor TS:
https://estore.in-win.com.../gaming-chassis/309_black

Afbeeldingslocatie: https://estore.in-win.com/uploads/product/309/309_situation_03.jpg

Weet even niet of en waar 'ie in NL te krijgen is.

Artikel op Tom's Hardware:
https://www.tomshardware....sable-rgb-leds,39956.html

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• pewpew guy
Inrage schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

JA

Dank voor je reactie, ben het op meerdere punten alleen niet helemaal met je eens.

De kast van ruim 300euro is niet voor niks. Ten eerste bevat het al 3 RGB ventilatoren (weet niet of de achterste ook RGB is), is het een mega groot ding met een mogelijk om troep die niet mooi is achter in te te verstoppen. En zoals ik al aangaf in het topic moet het wel een beetje een licht spectacel worden. Het moet eruit zien als een beest maar wel aanpasbaar.

Randapparatuur is allemaal al uitgezocht en heeft weer een apart prijskaartje. Daar ging het topic ook niet over. Ik ga voor 2 4k schermen die voor dagelijks gebruik bedoeld zijn vond dat al duur genoeg :P. Na wat rondspeuren zijn deze beeldschermen ook voor gamen geschikt (behalve voor de "echte" gamers) .

Ik wil graag VR omdat ik bepaalde spellen wil kunnen spelen. Dat het langzaam dood gaat is niet relevant en ook niet zichtbaar op dit moment.

Verder heb je gelijk dat sommige componenten veel en veel goedkoper kunnen zoals die SSD. Hier ga ik nog wat meer naar zoeken.

• pewpew guy
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Ik snap de keuze voor die kast wel. Wát een ding! :)
Maar misschien is deze kast dan ook wel wat voor TS:
https://estore.in-win.com.../gaming-chassis/309_black

[Afbeelding]

Weet even niet of en waar 'ie in NL te krijgen is.

Artikel op Tom's Hardware:
https://www.tomshardware....sable-rgb-leds,39956.html
Haha dat dacht ik nou ook.

Volgensmij is deze kast niet te verkrijgen in Nederland. Nu wil ik hem ook niet direct. Los van het feit dat hij nog goedkoper is dan die van Corsair waardoor ik het vertrouwen in Corsair spontaan verlies vind ik het ook niet een hele mooie kast. De lampjes zijn geweldig maar passen niet in mijn plaatje. Ik wil graag een perfecte (werk) omgeving creëren met de mogelijkheid om het met 1 klik aan te passen naar een game setup.

Dankjewel voor het meedenken het is zeker een vette kast!

• unezra

unezra

pewpew guy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:25:
[...]
Haha dat dacht ik nou ook.

Volgensmij is deze kast niet te verkrijgen in Nederland. Nu wil ik hem ook niet direct. Los van het feit dat hij nog goedkoper is dan die van Corsair waardoor ik het vertrouwen in Corsair spontaan verlies vind ik het ook niet een hele mooie kast. De lampjes zijn geweldig maar passen niet in mijn plaatje. Ik wil graag een perfecte (werk) omgeving creëren met de mogelijkheid om het met 1 klik aan te passen naar een game setup.

Dankjewel voor het meedenken het is zeker een vette kast!
Fair enough. :)

Qua corsair, ik ken de kast niet. Zijn de doorzichtige panelen wel van glas?
Plastic is nogal krasgevoelig, glas niet. Glas ziet er écht chique uit.

(Ik heb zelf een pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart , compleet andere kast maar mét glas en ziet er erg deftig uit.)

Qua fans ken ik Corsair wel. Ik heb de HD120 en HD140. Vind ik zelf heel mooie fans om te zien. Weet niet hoe de fans zijn in jouw kast, maar als het hetzelfde is of beter, ga je daar veel plezier aan beleven.

Ik heb deze fans:
pricewatch: Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm

Schril contrast met de fans die ik had en allemaal heb teruggestuurd:
pricewatch: Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

Die fans zijn écht totaal flut. Waardeloze RGB en ze rammelen.

Is dus zeker verschil in.

EDIT:
Ik zie nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG70grUj7_MMuQZ62n6JGIgI9KY=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2002567986.jpeg

Da's wel stom. Aan de voorkant prachtige LL series fans en aan de achterkant een SP. :(
Die snap ik niet. Lijkt me toch juist mooi als het consistent is?

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 27-08-2019 12:00 ]

• pewpew guy
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:58:
[...]

Qua corsair, ik ken de kast niet. Zijn de doorzichtige panelen wel van glas?
Plastic is nogal krasgevoelig, glas niet. Glas ziet er écht chique uit.

Qua fans ken ik Corsair wel. Ik heb de HD120 en HD140. Vind ik zelf heel mooie fans om te zien. Weet niet hoe de fans zijn in jouw kast, maar als het hetzelfde is of beter, ga je daar veel plezier aan beleven.

Ik heb deze fans:
pricewatch: Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm

Schril contrast met de fans die ik had en allemaal heb teruggestuurd:
pricewatch: Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

Die fans zijn écht totaal flut. Waardeloze RGB en ze rammelen.

Is dus zeker verschil in.

EDIT:
Ik zie nu dit:
[Afbeelding]

Da's wel stom. Aan de voorkant prachtige LL series fans en aan de achterkant een SP. :(
Die snap ik niet. Lijkt me toch juist mooi als het consistent is?
Ja het is gehard glas en de rest is van staal (mag ook wel voor die prijs). De fans zijn inderdaad een beetje apart maar ik vervang de achterste hoogstwaarschijnlijk met 1 dezelfde. Die kast van jou is zeker niet verkeerd alleen betaal ik graag een paar tientjes extra voor RGB.

Ik zag de Corsair HD140 fans ook al voorbij komen. Ik vind deze super gaaf om te zien jammer dat ik ze niet bij deze kast kan bestellen. Vervangen is dan ook weer iets wat te duur en onnodig vind ik die andere zijn gewoon prima.

• unezra

unezra

pewpew guy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:18:
[...]
Ja het is gehard glas en de rest is van staal (mag ook wel voor die prijs). De fans zijn inderdaad een beetje apart maar ik vervang de achterste hoogstwaarschijnlijk met 1 dezelfde. Die kast van jou is zeker niet verkeerd alleen betaal ik graag een paar tientjes extra voor RGB.
Oh, dat begrijp ik volkomen. Voor mij was een harde eis dat er voldoende 5,25" bays aan de voorkant zaten. :) Ik heb álle casefans vervangen door Corsair HD140's en mijn CPU fans door Corsair HD120's. Er zit geen originele fan meer in mijn kast.

Alles bij elkaar is dat wel meer geweest dan "een paar tientjes meer voor RGB", die fans zijn niet goedkoop.

Ik heb nog even gekeken naar die fans, die achterste fan heeft ook nog een fors lagere airflow dan de voorste 3. Misschien is dat by design maar ik vind het een beetje gek dus groot gelijk om dat gelijk te trekken.

Nog een specifieke reden voor waterkoeling? (Zie dat daar wéér andere fans op zitten.)
Ik zag de Corsair HD140 fans ook al voorbij komen. Ik vind deze super gaaf om te zien jammer dat ik ze niet bij deze kast kan bestellen. Vervangen is dan ook weer iets wat te duur en onnodig vind ik die andere zijn gewoon prima.
Ik weet persoonlijk niet welke ik mooier vind. Ik vind die LL's ook echt wel heel mooi met die LED ring.

De airflow is bij de LL's ook flink hoger dan bij de HD's (maar de LL's maken bij die hogere airflow, ook meer herrie): https://tweakers.net/pric...3;1302738;945771;1099299/

Als er LL's in zitten, zou ik die er lekker in laten zitten. Scheelt weer wat geld.

• pewpew guy
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:27:
[...]
Nog een specifieke reden voor waterkoeling? (Zie dat daar wéér andere fans op zitten.)
[...]
De waterkoeling wil ik graag hebben omdat ik waarschijnlijk ga overclocken en het natuurlijk onnodig gaaf is. Helaas zitten er inderdaad andere fans op maar ze lijken toch redelijk qua uiterlijk op elkaar? Heb je andere alternatieven voor deze waterkoeling? Ik vind custom waterkoeling echt maar dan ook echt onnodig en veelste duur namelijk. (Wel vet natuurlijk)

• unezra

unezra

pewpew guy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:40:
[...]
De waterkoeling wil ik graag hebben omdat ik waarschijnlijk ga overclocken en het natuurlijk onnodig gaaf is. Helaas zitten er inderdaad andere fans op maar ze lijken toch redelijk qua uiterlijk op elkaar? Heb je andere alternatieven voor deze waterkoeling? Ik vind custom waterkoeling echt maar dan ook echt onnodig en veelste duur namelijk. (Wel vet natuurlijk)
Ik heb zelf geen ervaring met waterkoeling. Op mijn CPU zit een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition en die heb ik voorzien van 2x 120mm HD120 fans.

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bPY4cQz7KLwm8vTLEq9hinJ6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xUTe13pgcZwLH2Vr0krGD8Dv/full.jpg

Fin, moet je ding zijn. Ik vind het mooi. :) Is het nuttig? Neuh. Met veel minder fans was het ook gelukt en de originele casefans zijn prima maar ik wilde graag RGB. (Dus ja, ook RGB geheugen.)

Mijn grootste frustratie is wél alles via software laten samenwerken. Dat heb ik uiteindelijk opgegeven. Mainboard en RAM stuur ik via mijn mainboard / BIOS aan. Fans gewoon via de Corsair controller met knoppen aan de achterkant. (Uit het zicht weggewerkt, letterlijk met ty-raps aan de achterkant van mijn kast geknoopt.)

Was op te lossen door bijvoorbeeld GPU en mainboard van hetzelfde merk te nemen, achteraf had ik dat misschien wel gedaan. Aan de andere kant, hij staat normaliter op strak blauw en ik verander er amper wat aan.

• pewpew guy
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met waterkoeling. Op mijn CPU zit een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition en die heb ik voorzien van 2x 120mm HD120 fans.

Dit is het resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Fin, moet je ding zijn. Ik vind het mooi. :) Is het nuttig? Neuh. Met veel minder fans was het ook gelukt en de originele casefans zijn prima maar ik wilde graag RGB. (Dus ja, ook RGB geheugen.)

Mijn grootste frustratie is wél alles via software laten samenwerken. Dat heb ik uiteindelijk opgegeven. Mainboard en RAM stuur ik via mijn mainboard / BIOS aan. Fans gewoon via de Corsair controller met knoppen aan de achterkant. (Uit het zicht weggewerkt, letterlijk met ty-raps aan de achterkant van mijn kast geknoopt.)

Was op te lossen door bijvoorbeeld GPU en mainboard van hetzelfde merk te nemen, achteraf had ik dat misschien wel gedaan. Aan de andere kant, hij staat normaliter op strak blauw en ik verander er amper wat aan.
Heel vet! Dat is waarom ik alles met RGB optie van Corsair ga nemen. Heb al de Corsair K95 RGB Platinum waardoor ik kennis heb gemaakt met iCue (vanaf het begin). Vind het een enorm fijne manier om aan te sturen.

Ik ben nu een beetje goedkopere cases aan het zoeken kijken of ik daar nog wat geld op kan besparen.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Overklokken is niet heel zinvol meer. AMD overclockt zichzelf al maximaal indien temps/verbruik ruimte geven, intel is zo hoog geclockt dat weinig winst meer te halen valt. Doorgaans is een high-end luchtkoeler half zo duur, slechts enkele graden warmer en net zo stil ;)

• unezra

unezra

pewpew guy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:50:
[...]
Heel vet! Dat is waarom ik alles met RGB optie van Corsair ga nemen. Heb al de Corsair K95 RGB Platinum waardoor ik kennis heb gemaakt met iCue (vanaf het begin). Vind het een enorm fijne manier om aan te sturen.

Ik ben nu een beetje goedkopere cases aan het zoeken kijken of ik daar nog wat geld op kan besparen.
Ach, als je het geld hébt.
Hier ben ik best een beetje doorgeschoten maar ik heb er geen spijt van.

Het grappige is dat ik zelfs mijn nieuwe thuisserver van RGB wil voorzien en even heb overwogen daar een inverted kast met window voor te kopen. Dat is niet te vinden, dus het word een oude kast, zonder window.

Bij het opruimen van wat spullen en het zoeken naar onderdelen kwam ik "heel toevallig" een HD120 tegen en die past. Dus ik ga ook die kast voorzien van een beetje RGB. Veel minder zichtbaar (waarschijnlijk maar 2 of 3 RGB fans en verstopt achter voor- en achterkant), maar toch. (Daarbij komt die machine niet regulier in het zicht te staan. Het is echt 100% nutteloos en tóch vind ik eht vet.)

Dus ja, ik snap de hang naar RGB wel.

Verwijderd

Op dit moment geeft AMD gewoon meer performance dan Intel per euro. Kan over twee maanden weer heel anders zijn en het verschil is niet enorm maar het is er wel. Ik heb geupgrade naar AMD en ben tevreden. Zoals anderen al schreven, moet je zeker overwegen.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49

liberque

Vrijzinnig!

pewpew guy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Ik wil graag VR omdat ik bepaalde spellen wil kunnen spelen. Dat het langzaam dood gaat is niet relevant en ook niet zichtbaar op dit moment.
Neem een AMD setup en bespaar jezelf een paar honderd euro aan kosten voor betere tech, meer threads en gelijke performance (dat ik als AMD-tegenstander dit schrijf... amai.. tijden zijn echt veranderd) en neem dan mijn HTC Vive set over voor 200 euro en een fles rum dan kan je VR' en zoveel je wilt en ben ik van dat ding wat ik nooit gebruik af :P

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:33
het is natuurlijk handig om een kast te kopen waar al led fans in zitten maar soms is het een stuk goedkoper een mooie kast uit te zoeken met fans op de plekken waar jij ze wilt hebben maar de fans zelf om te wisselen naar led.
maar goed keuze van de kast is heel persoonlijk ik zelf zou in ieder geval ook wat minder uit geven aan een kast.

en ja amd kan zeker een goede vervanger zijn voor de intel cpu.
volgens mij kwam er uit benchmarks naar voren (heb laatste weken niet helemaal in de gaten gehouden) dat er weinig verschil tussen de ryzen 7 3700x en 3800x zat wat betreft resultaten vooral een prijs verschil

[ Voor 29% gewijzigd door hjvg op 28-08-2019 08:57 ]

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
Misschien is dit ding nog wat voor jou.
Je koopt nu voor +- 110 euro voeding, en 20 euro aan witte kabels

pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit
deze voeding is helaas wel pas te vinden vanaf 750 watt, maar in deze set zijn alle kabels direct wit gesleeved.ook nog te overwegen waard.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
pricewatch: Corsair Crystal 570X RGB Mirror Black Tempered Glass
heb je deze kast trouwens al eens bekeken?iets oudere versie.
zitten ook 3x RGB fans op, met fancontroller, en ook echt voldoende ruimte voor je kabels.
Eerste edities van deze kast werden verstuurd zonder PSU shroud, om kabels niet te zien .
Als je er nu 1 besteld, krijg je deze er wel bij :)
Scheelt toch wel echt een hoop geld.

• pewpew guy
dfbt schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:04:
pricewatch: Corsair Crystal 570X RGB Mirror Black Tempered Glass
heb je deze kast trouwens al eens bekeken?iets oudere versie.
zitten ook 3x RGB fans op, met fancontroller, en ook echt voldoende ruimte voor je kabels.
Eerste edities van deze kast werden verstuurd zonder PSU shroud, om kabels niet te zien .
Als je er nu 1 besteld, krijg je deze er wel bij :)
Scheelt toch wel echt een hoop geld.
Excuses had je reactie niet gezien. Ja ik heb deze al gezien, waarschijnlijk heb ik 80% van alle kasten van Corsair gezien. De kast die ik nu heb vind ik persoonlijk er echt beter uit zien. En begrijp me niet verkeerd want het is een hele dure kast, daarom zoek ik naar soortgelijke kasten op dit moment.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1