Hey!
Zoals ik in mijn andere topic al aangaf ben ik redelijk nieuw in het hardware wereldje. Na wat uitleg van een vriend te hebben gekregen, en heel hard gehuild te hebben als ik het niet begreep ben ik nu zover dat ik eindelijk kan sparen voor mijn eerste zelfgemaakte desktop computer. Ik heb een prima computer in gedachten maar het leek me handig dat hier nog even wat andere hardware "nerds" naar gingen kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Web & software development. Gamen (4k 40 a 60fps) waaronder VR (HTC Vive) in de toekomst. Ook host ik nog wel eens servers die flink wat RAM geheugen van mijn huidige laptop vraagt. Samen met het spel wat ik erbij speel kan dat uitlopen naar 12 a 14 gb RAM (ik heb nu 16gb RAM op mijn laptop zitten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1700 euro (exclusief videokaart, en randapparatuur)
Is dit erg duur voor een desktop zonder video kaart en randapparatuur?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik tegen iedereen zeg: als ik iets duurs koop doe ik het ook gelijk goed. Vandaar dat ik een redelijk licht spektakel erin heb zitten. Alles moet verbonden zijn met Corsair iCue zodat ik maar 1 programma nodig heb. Nu weet ik dat het moederbord en de videokaart weer een ander programma verwachten maar dat vind ik niet heel belangrijk. Ook moet alles wat erin gaat in de toekomst zonder problemen er weer uit kunnen gaan en vervangen kunnen worden waar dat kan.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel. Vandaar de waterkoeling.
Dit is mijn idee (heb hem perongeluk geconverteerd naar een inventaris...)
Hier komt nog een videokaart bij waarschijnlijk deze:
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080
Wat vinden jullie hiervan en waar kunnen eventueel verbeteringen in komen? Of als je toevallig een goedkoper component weet te vinden die voldoet aan mijn eisen zou je die dan ook willen posten?
Zoals ik in mijn andere topic al aangaf ben ik redelijk nieuw in het hardware wereldje. Na wat uitleg van een vriend te hebben gekregen, en heel hard gehuild te hebben als ik het niet begreep ben ik nu zover dat ik eindelijk kan sparen voor mijn eerste zelfgemaakte desktop computer. Ik heb een prima computer in gedachten maar het leek me handig dat hier nog even wat andere hardware "nerds" naar gingen kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Web & software development. Gamen (4k 40 a 60fps) waaronder VR (HTC Vive) in de toekomst. Ook host ik nog wel eens servers die flink wat RAM geheugen van mijn huidige laptop vraagt. Samen met het spel wat ik erbij speel kan dat uitlopen naar 12 a 14 gb RAM (ik heb nu 16gb RAM op mijn laptop zitten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1700 euro (exclusief videokaart, en randapparatuur)
Is dit erg duur voor een desktop zonder video kaart en randapparatuur?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik tegen iedereen zeg: als ik iets duurs koop doe ik het ook gelijk goed. Vandaar dat ik een redelijk licht spektakel erin heb zitten. Alles moet verbonden zijn met Corsair iCue zodat ik maar 1 programma nodig heb. Nu weet ik dat het moederbord en de videokaart weer een ander programma verwachten maar dat vind ik niet heel belangrijk. Ook moet alles wat erin gaat in de toekomst zonder problemen er weer uit kunnen gaan en vervangen kunnen worden waar dat kan.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel. Vandaar de waterkoeling.
Dit is mijn idee (heb hem perongeluk geconverteerd naar een inventaris...)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 394,90 | € 394,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Master | € 280,50 | € 280,50 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Crystal 680X RGB Wit | € 225,05 | € 225,05 |
| 1 | Kabels | Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - White 30cm | € 5,55 | € 5,55 |
| 1 | Kabels | Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - UV White 30CM | € 5,10 | € 5,10 |
| 1 | Kabels | Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - UV White 30CM | € 8,99 | € 8,99 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | € 145,05 | € 145,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16 | € 212,90 | € 212,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 103,05 | € 103,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Hard disk drive | Seagate HDD 3.5" 4TB ST4000DM004 Barracuda | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.593.04 | ||
Hier komt nog een videokaart bij waarschijnlijk deze:
https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080
Wat vinden jullie hiervan en waar kunnen eventueel verbeteringen in komen? Of als je toevallig een goedkoper component weet te vinden die voldoet aan mijn eisen zou je die dan ook willen posten?
[ Voor 1% gewijzigd door pewpew guy op 26-08-2019 21:05 . Reden: Goedkopere componenten vrag ]

/i/2002567986.jpeg)