Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewpew guy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-01-2022
Hey!

Ik ben dus vrij nieuw in het hardware wereldje en heb wat tips gekregen van mensen. Nu ben ik van plan om mijn eerste computer te gaan bouwen. Deze computer is samengesteld met iemand die er redelijk veel kennis van heeft. Het word een prima computer met Gigabyte RTX 2080 Turbo OC erin. Nu is deze prijs in vergelijking met andere sellers wel iets te mooi om waard te zijn, mijn vraag is of dit daadwerkelijk een goeie kaart is om mee te gamen. Ik snap dat er verschillen in zitten maar zit er een groot verschil tussen de founders edition en die van Gigabyte? Het gaat mij er vooral om dat het ongeveer dezelfde specificaties heeft en dat het raytracing support heeft en (ongeveer) 50 a 60 fps 4k kan halen tijdens het gamen. En als we dan toch vragen stellen VR Support is ook handig.

Wat ik heb gevonden is dat deze kaart VR Support heeft en raytracing support want dat zit in de RTX 2080 series.

Hier is een link van de Gigabyte kaart:
https://azerty.nl/product...p6rgTAb8YpbxoCBPEQAvD_BwE

En een link van de founders edition:
https://www.nvidia.com/nl.../graphics-cards/rtx-2080/

Als ik dom overkom met mijn "research" ligt het eraan dat ik nog maar net ben begonnen met het verdiepen in de hardware componenten van een computer. Dont hate me :D

Ik zie geen grote verschillen maar ben erg benieuwd wat de kenners hiervan vinden.

Beste antwoord (via pewpew guy op 26-08-2019 15:47)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het is dezelfde videokaart, de Gigabyte is wellicht iets hoger geklokt (vandaar de OC benaming), de Founders Edition is gewoon de standaard kaart van nvidia.

Het grootste verschil is denk ik dat de gigabyte kaart zo te zien een klereherrie maakt :+

Als je meer feedback wil over je build is het wellicht wijs een topic aan te maken in het Desktop Aankoopadvies forum, wel even het beleid enzo lezen anders wordtie misschien gelijk dichtgegooid :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het is dezelfde videokaart, de Gigabyte is wellicht iets hoger geklokt (vandaar de OC benaming), de Founders Edition is gewoon de standaard kaart van nvidia.

Het grootste verschil is denk ik dat de gigabyte kaart zo te zien een klereherrie maakt :+

Als je meer feedback wil over je build is het wellicht wijs een topic aan te maken in het Desktop Aankoopadvies forum, wel even het beleid enzo lezen anders wordtie misschien gelijk dichtgegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewpew guy
Wintervacht schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:21:

Thanks voor je snelle reactie. 2 vragen.

1. Als dat ding echt teveel lawaai maakt kan ik dat "veilig" oplossen zonder dat ik mijn kast laat smelten daarna
2. Dit topic is toch in de goeie categorie aangemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ja de kaart is goed om mee te gamen. Maar dit is wel een blow koeler. Deze kaarten worden wel wat heter dan de andere varianten. Daarom ook de lagere prijs.

Maar 50-60fps halen in 4K is helemaal afhankelijk van:

1. Welke game.
2. Welke settings in-game je aanzet.

Daarbij heeft zelfs een RTX 2080Ti moeite om met bepaalde games 60FPS te behouden. Raytracing ziet er grappig uit maar niet alle games ondersteunen het nog en daarbij geeft het een impact op je fps. Raytracing staat nog in de kinderschoenen.

Het verschil tussen de founder en de normale is de OC die erop zit, niks meer en niks minder. Wordt gewoon dezelfde chip gebruikt.

Ik zelf zou dan 2 tientjes meer uitgeven en dan deze halen: https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080

Beter gekoeld en veel minder lawaai.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 26-08-2019 15:27 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewpew guy
Xtr3me4me schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:25:

Ik zelf zou dan 2 tientjes meer uitgeven en dan deze halen: https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080

Beter gekoeld en veel minder lawaai.
Dankjewel! Misschien dat ik deze wel neem. Hoe weet jij bij een videokaart of deze meer gekoeld is dan een andere, waar let je dan precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

pewpew guy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:23:
[...]

Thanks voor je snelle reactie. 2 vragen.

1. Als dat ding echt teveel lawaai maakt kan ik dat "veilig" oplossen zonder dat ik mijn kast laat smelten daarna
2. Dit topic is toch in de goeie categorie aangemaakt?
1: een andere videokaart zonder 'blower-style' koeler aanschaffen
2: Ben ik niet zeker van, maar een build is meer dan alleen de videokaart.
Afhenkelijk van de rest van je systeem kunnen prestaties nogal variëren. Je kan een 2080Ti kopen in de hoop hoge fps te halen, als je die koppelt aan een i3 cpu en 4gb ram ga je dat ook niet halen. Daarnaast is het belangrijk dat je cpu en mobo je ram ondersteunt, dat je een degelijke voeding hebt (zeker belangrijk bij zulke dure hardware) en dat het geheel past in de kast die je voor ogen hebt :p

Altijd een goed idee om je build nog eens even na te laten lopen, zeker als je er nog niet zo veel verstand van hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewpew guy
Wintervacht schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

1: een andere videokaart zonder 'blower-style' koeler aanschaffen
2: Ben ik niet zeker van, maar een build is meer dan alleen de videokaart.
Afhenkelijk van de rest van je systeem kunnen prestaties nogal variëren. Je kan een 2080Ti kopen in de hoop hoge fps te halen, als je die koppelt aan een i3 cpu en 4gb ram ga je dat ook niet halen. Daarnaast is het belangrijk dat je cpu en mobo je ram ondersteunt, dat je een degelijke voeding hebt (zeker belangrijk bij zulke dure hardware) en dat het geheel past in de kast die je voor ogen hebt :p

Altijd een goed idee om je build nog eens even na te laten lopen, zeker als je er nog niet zo veel verstand van hebt :)
Ah zo bedoel je dat, was ik zeker nog van plan. Als het bijna tijd is om alles aan te schaffen plaats ik daar nog een topic over in de juiste categorie.

Nogmaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

pewpew guy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Dankjewel! Misschien dat ik deze wel neem. Hoe weet jij bij een videokaart of deze meer gekoeld is dan een andere, waar let je dan precies op?
Het design. Blow koeler is voornamelijk 1fan met 1 outtake, zoals die Turbo. Fan koelers zoals die ik aangaf, koelen veel beter door de intake vermogen van koelere lucht binnen in je kast.
Uiteraard moet je er wel voor zorgdragen dat je kast zelf ook een goede in-en outtake airflow heeft.

Een watergekoelde videokaart, heeft daarbij de laagste temps, maar zit ook een heel ander prijskaartje aan.

Blow stock koeler --> Multi fan koeler --> Water gekoeld. Van basic naar best :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1