Dat is afhankelijk van de monitor, maar in mijn ervaring zetten ze het (bijna) allemaal in het midden neerAbom schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:46:
[...]
Dat is een vraag die ik ook had. Centreert de monitor dan netjes het beeld of staat het of links of rechts van de monitor?
Ik hou al een tijdje de LG UltraGear 38GL950G in de gaten en zie nu dat hij te bestellen is online, maar kan nog amper reviews / testresultaten vinden van de monitor naast de gene van Linus Tech Tips. Iemand al iets gevonden?
Ik ooknickvandam schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:52:
Ik hou al een tijdje de LG UltraGear 38GL950G in de gaten en zie nu dat hij te bestellen is online, maar kan nog amper reviews / testresultaten vinden van de monitor naast de gene van Linus Tech Tips. Iemand al iets gevonden?
Staat sinds deze week als leverbaar in de webshops, ik gok dat het dus niet lang meer zal duren met de reviews
Als de reviews goed zijn ga ik de kat waarschijnlijk nog even uit de boom kijken owv de prijs
[ Voor 9% gewijzigd door TiezZ_BE op 03-10-2019 18:04 ]
Ja prijs is wel een beetje auw, maar zal denk nog wel dalen. Enige wat ik erg jammer vind is de minimale HDR. Voor die prijs mag je toch wel 1000 nits verwachten.TiezZ_BE schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:02:
[...]
Als de reviews goed zijn ga ik de kat waarschijnlijk nog even uit de boom kijken owv de prijs

Hij staat terug op pre-order overal -_-
De 1000 nits icm zone dimming die tot nu toe bij monitoren werden toegepast hebben imo teveel kinderziektes (halo's etc). We zullen zien wat de miniled backlight brengt of eventueel monitors met een 2e paneel erachter om de lichtsterkte te regelen.
De 1000 nits icm zone dimming die tot nu toe bij monitoren werden toegepast hebben imo teveel kinderziektes (halo's etc). We zullen zien wat de miniled backlight brengt of eventueel monitors met een 2e paneel erachter om de lichtsterkte te regelen.
Er zijn inmiddels aardig wat reviews live van beide modellen. Wellicht is de keuze wat makkelijker voor je geworden inmiddels?
Van de LG 38GL950G is nog geen enkele goede review online op dit moment...Gosukiller schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:49:
Er zijn inmiddels aardig wat reviews live van beide modellen. Wellicht is de keuze wat makkelijker voor je geworden inmiddels?
Ik kan niet spreken over de kwaliteit van de review, maar TomsHardware heeft er eentje vorige week geplaatst.TiezZ_BE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:22:
[...]
Van de LG 38GL950G is nog geen enkele goede review online op dit moment...
Die had ik reeds gezien, dat is geen review maar een gebruikerservaring.Gosukiller schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Ik kan niet spreken over de kwaliteit van de review, maar TomsHardware heeft er eentje vorige week geplaatst.
T.e.m. gisteren was er dus geen enkele echte review online van de 38GL950G
Edit:
PS: Tomsguide =/= Tomshardware
[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 10-10-2019 11:56 ]
Hier heb je wel een punt. Denk daarom dat ik wel genoegen neem met 400 nits. Heb momenteel de PG279QTiezZ_BE schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:22:
en is echt een top monitor, maar ik vind hem te klein voor werk. Vandaar dat ik al een tijdje opzoek ben naar dezelfde specs alleen in een ultrawide formaat.
Dus als 38GL950G goed uit te test komt qua color accuracy ben ik verkocht.
EDIT: Oh ja, had daarnaast een mail gestuurd naar Megekko en Azerty wanneer ze de 38GL950G verwachten op voorraad te hebben en kreeg als reactie: 'Geen idee', dus we zullen het zelf maar een beetje in de gaten moeten houden.
[ Voor 13% gewijzigd door nickvandam op 16-10-2019 13:46 ]
Toevallig heb ik vandaag LG een bericht gestuurd over deze monitor met de vraag wanneer de leveranciers deze monitor mogen verwachten. Waarschijnlijk het zelfde antwoord geen idee. Maar toch.
Misschien komt hij volgend jaar als we geluk hebben
Hoop dat t een mooi cadeau gaat worden met Sinterklaas of kerst. Maar hoor er de laatste tijd vrij weinig vannickvandam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:28:
Misschien komt hij volgend jaar als we geluk hebben
Ik zag dat ze hem daar en bij cdrom land hebben.
Twijfel nog om direct de eerste te zijn. zou graag nog wat ervaringen willen lezen voordat ik ga bestellen
Ja snap het wel, maar wacht echt bijna al een jaar op een nieuw scherm en had dit jaar als deadline om alles zakelijk te vernieuwen. 
Als ik hem binnen heb kan ik sowieso wel even mijn ervaringen posten. Als het goed is komt hij deze zaterdag.
Als ik hem binnen heb kan ik sowieso wel even mijn ervaringen posten. Als het goed is komt hij deze zaterdag.
Top, ben inderdaad benieuwd! Ja zaterdag levering zou t dan echt zo zijn 😉nickvandam schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:02:
Ja snap het wel, maar wacht echt bijna al een jaar op een nieuw scherm en had dit jaar als deadline om alles zakelijk te vernieuwen.
Ben benieuwd
Heb net een Rift s besteld, ga eerst zien hoe die bevalt. De prijs moet toch nog wat zakken voor mij en wil reviews zien
Heb net een Rift s besteld, ga eerst zien hoe die bevalt. De prijs moet toch nog wat zakken voor mij en wil reviews zien
Status van het LG scherm bij megekko en cdromland is weer niet op voorraad.
Oh shit, nou ik ben zeer benieuwd of ik hem zaterdag krijgMoose84 schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:16:
Status van het LG scherm bij megekko en cdromland is weer niet op voorraad.
Ik heb al sinds ergens oktober de bestelling staan, en ik kreeg zojuist een mailtje dat het zaterdag zou moeten gebeuren. Maarja na een mailtje of 10 waarvan zeker 4 of 5 keer met de inhoud "toch weer weken later" neem ik dit met een korreltje zout.
Krijg nu een melding van Megekko dat de nieuwe leverdatum 26-12 is.Earthlump schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:07:
Ik heb al sinds ergens oktober de bestelling staan, en ik kreeg zojuist een mailtje dat het zaterdag zou moeten gebeuren. Maarja na een mailtje of 10 waarvan zeker 4 of 5 keer met de inhoud "toch weer weken later" neem ik dit met een korreltje zout.
Van welke datum is jouw bestelling? Ik heb namelijk nog geen bericht gehad. Sterker nog, maandag werd mijn verwachtte leverdatum van 12-12 naar 7-12 verschoven en aangezien dat de eerste keer was dat de datum naar vóren kwam, gaf dat de burger moed. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat de bestelling al in oktober is gedaan?nickvandam schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:18:
[...]
Krijg nu een melding van Megekko dat de nieuwe leverdatum 26-12 is.Jij toevallig ook?
Wat overigens ook goede moed geeft is dat het scherm mondjesmaat beschikbaar begint te raken in zowel de US als in europa.
Ik heb gister besteld toen ik zag dat hij op voorraad kwam, maar toch mis gegrepen denk. Waarschijnlijk zit het bij jou wel goed. Ben benieuwd! Laat maar weten of het wat is.
Sowieso ben ik benieuwd naar ervaringen hiero 😊
Waarschijnlijk kan ik jullie geen fatsoenlijke vergelijking geven met andere recente ‘game’ schermen, want ik speel al 10 jaar op een HPzr30w....
maar ik zal jullie op de hoogte houden.
Dat maakt niet uit, als je maar een reviewtje (al dan niet officiëel, maar iig hier) schrijft hoe het scherm het bij jou doet.Earthlump schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:41:
Waarschijnlijk kan ik jullie geen fatsoenlijke vergelijking geven met andere recente ‘game’ schermen, want ik speel al 10 jaar op een HPzr30w....maar ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik ben zelf heel geinteresseerd iig 2 dingen:
Ik heb net in de PW de volgende verbeteringen doorgevoerd:
1. In de PW stond dat hij max. DP1.2 ondersteunde, maar volgens de user manual is dat DP1.4 (Is ook een vereiste voor G-Sync HDR, dus ga ervanuit dat dat wel goed zit), kan je dat even verifiëren?
2. In diezelfde user manual staat ook dat hij Adaptive Sync op de DP (alléén DP) poort ondersteunt, zou je dat ook kunnen verifiëren?
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ja zag het ook! Dan zal er vast ook wel een ASUS versie komen.TiezZ_BE schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:57:
Btw:
https://nl.hardware.info/...ikt-op-in-chinese-webshop
Concurrentie binnenkort
Waarom niet? heb er net 2 dingetjes (pricewatch: Edifier R2000DB & pricewatch: Logitech G604 Lightspeed) besteld en die kwamen mooi op tijd binnen, maar verder geen ervaringen met de shop, slechte service ofzo?nickvandam schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:50:
Zie btw nu ook dat DirectSale er 8 op voorraad heeft. Niet dat ik hem daar ooit zal bestellen, maar toch een goed teken dat ze langzaam binnen stromen.
Had producten Maandag 02-12, 23:50 besteld, levertijd 3-4 dagen stond er bij. Vanochtend (04-12) stond de koerier op de stoep, keurig met T&T enzo, dus qua bezorging iig geen problemen gehad.nickvandam schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:23:
Nee geen ervaring met de shop, maar ik bestel meestal alleen bij Megekko, Azerty of Coolblue.
Volgens de buren heeft de LG trouwens gewoon Freesync, en volgens T.net niet, en volgens de User Manual "Adaptive Sync on DP output only", dus wat is het nou?TiezZ_BE schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:57:
Btw:
https://nl.hardware.info/...ikt-op-in-chinese-webshop
Concurrentie binnenkort
(https://nl.hardware.info/...0g-b.538559#specificaties)
LG 38GL950G-B
38 inch
3840x1600
109 ppi
IPS / PLS / AHVA
Gebogen scherm
AMD FreeSync
Nvidia G-Sync
144 Hz
HDMI
DisplayPort
1 ms
[ Voor 67% gewijzigd door zion op 04-12-2019 20:26 ]
systeem
Deze winkel geeft al weken op en af aan dat ze een X aantal op vooraad hebben, en dan toch weer niet. En dan soms op de dag daarna weer wel, en dan toch weer niet, etc. Ik geloof niet dat er tot nu toe landelijk ook maar 1 geleverd is, dus ook door deze winkel niet.nickvandam schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:50:
Zie btw nu ook dat DirectSale er 8 op voorraad heeft. Niet dat ik hem daar ooit zal bestellen, maar toch een goed teken dat ze langzaam binnen stromen.
Lijkt mij?
Nee geen ervaring met de shop, maar ik bestel meestal alleen bij Megekko, Azerty of Coolblue.zion schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:15:
[...]
Waarom niet? heb er net 2 dingetjes besteld en die kwamen mooi op tijd binnen, maar verder geen ervaringen met de shop, slechte service ofzo?
Had producten Maandag 02-12, 23:50 besteld, levertijd 3-4 dagen stond er bij. Vanochtend (04-12) stond de koerier op de stoep, keurig met T&T enzo, dus qua bezorging iig geen problemen gehad.
[...]

EDIT: Ach ja, is meer de 'wat als' er iets mis is met het scherm en ik een beetje service nodig heb.
Het is tenslotte ook een hoop geld.
[ Voor 31% gewijzigd door nickvandam op 04-12-2019 20:34 ]
We wachten met smart af tot morgenEarthlump schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:41:
Waarschijnlijk kan ik jullie geen fatsoenlijke vergelijking geven met andere recente ‘game’ schermen, want ik speel al 10 jaar op een HPzr30w....maar ik zal jullie op de hoogte houden.
Als het hele feestje überhaupt doorgaat natuurlijk. Het is even afwachten of ik vanavond een verzendbevestiging in de mail krijg.
Edit: En het feestje gaat dus wéér niet door.... belachelijk hoe vaak ik nu al een andere datum doorgekregen heb. Geeft je te denken hoe het proces erachter werkt....
[ Voor 21% gewijzigd door Earthlump op 07-12-2019 12:23 ]
Nou lekker dan. Geef het dan ook niet veel hoop dat ik hem einde van de maand krijg, anders annuleer ik wel de bestelling en kijk ik volgend jaar wel wat er qua alternatief op de markt is dan.Earthlump schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:35:
[...]
Als het hele feestje überhaupt doorgaat natuurlijk. Het is even afwachten of ik vanavond een verzendbevestiging in de mail krijg.
Edit: En het feestje gaat dus wéér niet door.... belachelijk hoe vaak ik nu al een andere datum doorgekregen heb. Geeft je te denken hoe het proces erachter werkt....

Nouja de nieuwe datum is nu woensdag, en niet de 26ste zoals bij jou (dacht ik?). Maar ik geloof er maar niet te veel in....
Update: Zojuist bericht gehad dat hij op voorraad is en morgen geleverd gaat worden.... Eerst een verzendbevestiging, dan geloven
Update 2: Verzonden! Morgen 10-12 als alles goed gaat dus!
Update: Zojuist bericht gehad dat hij op voorraad is en morgen geleverd gaat worden.... Eerst een verzendbevestiging, dan geloven
[ Voor 49% gewijzigd door Earthlump op 09-12-2019 21:21 ]
Welke shop en tegen welke prijs als ik vragen mag?Earthlump schreef op zondag 8 december 2019 @ 01:33:
Nouja de nieuwe datum is nu woensdag, en niet de 26ste zoals bij jou (dacht ik?). Maar ik geloof er maar niet te veel in....
Ow nice, en en? ☺️Earthlump schreef op zondag 8 december 2019 @ 01:33:
Er is een pakket van 14,6 kilo onderweg
Vanavond! (Als ze zich aan de tijd houden)
Eens kijken of ik die wagen kan onderscheppen 😉Earthlump schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:
Er is een pakket van 14,6 kilo onderweg![]()
Ben benieuwd naar je ervaringen. En alvast veel plezier er mee. Altijd leuk nieuwe spullen uitpakken 😎
Nice man! Ben zeer benieuwd. We horen het welEarthlump schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:
Er is een pakket van 14,6 kilo onderweg![]()
Hebben jullie ik eigenlijk besteld met pixel garantie? Betaal je klein bedrag voor zie ik
1. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet checken? Maar de user manual zegt idd 1.4.zion schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
[...]
Dat maakt niet uit, als je maar een reviewtje (al dan niet officiëel, maar iig hier) schrijft hoe het scherm het bij jou doet.
Ik ben zelf heel geinteresseerd iig 2 dingen:
Ik heb net in de PW de volgende verbeteringen doorgevoerd:
1. In de PW stond dat hij max. DP1.2 ondersteunde, maar volgens de user manual is dat DP1.4 (Is ook een vereiste voor G-Sync HDR, dus ga ervanuit dat dat wel goed zit), kan je dat even verifiëren?
2. In diezelfde user manual staat ook dat hij Adaptive Sync op de DP (alléén DP) poort ondersteunt, zou je dat ook kunnen verifiëren?
2. Adaptive sync kan ik instellen.
Wat een prachtding. Ik kom van een oude HPzr30w dus dit is een substantiële upgrade. Ik heb nog geen tijd gehad om echt te gamen of details te checken maar wat ik zo snel even opstartte was fantastisch en immersive. Daar deed ik het voor!
Goed om te horen! Ik ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit en hoe zijn de zwart waardes (IPS glow)?
Ik heb met pixelgarantie gedaan, toch maar een klein bedrag. Maar tegenwoordig is het volgens mij zeer zeldzaam een dode pixel en je kan hem natuurlijk altijd binnen 14 dagen terugsturen indien je er last van hebt.
Veel plezier met je monitor, ik wacht nog rustig af. Bezorgdatum is nu 27 december geworden
Ik heb met pixelgarantie gedaan, toch maar een klein bedrag. Maar tegenwoordig is het volgens mij zeer zeldzaam een dode pixel en je kan hem natuurlijk altijd binnen 14 dagen terugsturen indien je er last van hebt.
Veel plezier met je monitor, ik wacht nog rustig af. Bezorgdatum is nu 27 december geworden
Ja het is en blijft IPS met de daarbij behorende limitaties. Ik heb daar persoonlijk niet zo’n moeite mee, maar de zwartwaardes zijn niet veel beter dan het scherm waar ik van af kwam.nickvandam schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:17:
Goed om te horen! Ik ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit en hoe zijn de zwart waardes (IPS glow)?
De bouwkwaliteit vind ik een dikke prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Earthlump op 10-12-2019 23:12 ]
Ik denk dat menig gamer stiekem een beetje jaloers is (op de goede manier), veel plezier er mee in ieder geval, en niet GoTten, gamen jij!Earthlump schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:02:
[...]
1. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet checken? Maar de user manual zegt idd 1.4.
2. Adaptive sync kan ik instellen.
Wat een prachtding. Ik kom van een oude HPzr30w dus dit is een substantiële upgrade. Ik heb nog geen tijd gehad om echt te gamen of details te checken maar wat ik zo snel even opstartte was fantastisch en immersive. Daar deed ik het voor!
systeem
Stil hier, hij bevalt zeker goed?
[ Voor 14% gewijzigd door Tomcat84 op 14-12-2019 13:47 ]
Ik denk dat het dit jaar voor mij niet meer gaat worden. Zie hem nu btw ook op bol.com staan: https://www.bol.com/nl/p/...BEVw.1_28.29.ProductTitle
Beschikbaar op 31-01-2020. Misschien komt er dan een grote batch onze kant op.
Beschikbaar op 31-01-2020. Misschien komt er dan een grote batch onze kant op.
Vooral niet echt tijd gehad, kerstinkopen etc.
Ik heb wat gerommeld met RDR2, en dat ziet er fantastisch uit, ondanks de ingrepen die ik heb moeten doen om de grafische pracht en praal ook soepel te laten draaien. Moet wel zeggen dat ik aan de limiet van mn 1080Ti kom met zo’n game als RDR2 op zo’n resolutie als deze.
Nog nooit eerder heb ik een scherm gehad met G-sync dus ik kan het verder voor jullie nergens mee vergelijken.
Een andere gedachte die nu zo boven komt drijven: de dynamische instelling van de biaslight achterop is eigenlijk net iets te traag. Er is een zeer duidelijk waarneembare vertraging tussen wat er op je scherm veranderd en de biaslight die daar op reageert.
Dat neemt niet weg dat een statisch lampje achter het scherm best prettig oogt, maar daar had ik wel iets meer van verwacht eerlijk gezegd.
En zoals verwacht, het is IPS met de bekende nadelen van IPS. Dus de zwartwaarde en daarmee contrast is er eentje die daar ook bij past.
[ Voor 75% gewijzigd door Earthlump op 16-12-2019 18:01 ]
Jullie deze al gelezen: nieuws: LG presenteert drie ips-monitoren met hdr en 160Hz-verversingssnelheid
38WN95C klinkt leuk, maar als de 38GL950G nog steeds niet leverbaar is nu, denk ik dat die nieuwe er misschien over 2 jaar pas echt is.
Al die monitor aankondigingen zijn echt vervelend.
Kwa specs is die nieuwe gewoon perfect, en beter dan wat er nu nog niet eens echt verkrijgbaar is.
Zo blijf je doorgaan met wachten.
Kwa specs is die nieuwe gewoon perfect, en beter dan wat er nu nog niet eens echt verkrijgbaar is.
Coding 4 Fun!
En dat moet je dus nooit doen want er is toch altijd wel iets mooiers en beters aan de horizon....Vincenz0 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:53:
Vrijdag 6 december mijn 38GL950G bij Directsale besteld, 15 dagen later heb ik nog altijd niets mogen ontvangen. En dat terwijl-ie op 6 december direct leverbaar was (8 stuks op voorraad) en de volgende dag bij mij thuis geleverd zou worden. Dit was telefonisch bevestigd door de klantenservice. Inmiddels een aantal keer gebeld en zelfs áls een medewerker aangeeft dat het beeldscherm morgen weer voorradig is, dan nog wordt deze niet verzonden. Van de week opnieuw gebeld met de vraag wat daadwerkelijk de status is. De medewerker belde toen even met het distriebutiecentrum in Arnhem, echter wisten zij zelf het ook niet. Kortom, ik heb hier een heel slecht gevoel over. Het is maar dat-ie elders ook niet op voorraad is....
Het was bij de aankondiging van de 38gl950g reeds bekend gemaakt dat er een freesync model zou volgen.Vincenz0 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:53:
38WN95C klinkt leuk, maar als de 38GL950G nog steeds niet leverbaar is nu, denk ik dat die nieuwe er misschien over 2 jaar pas echt is.
Wachten is soms wel goed, het ligt er maar aan wat je nu voor je neus hebt staan...
Shit zeg, ik heb die dag zelf ook met dit bedrijf gebeld en bevestigde mij dat er inderdaad 8 waren. Wel vervelend voor je, heb zelf ook nog niks maar vond t zo raar dat dit toen de enige partij was die deze schermen op voorraad had. Ergens ben ik blij dat ik nog niks besteld heb.Eyradir schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:41:
Vrijdag 6 december mijn 38GL950G bij Directsale besteld, 15 dagen later heb ik nog altijd niets mogen ontvangen. En dat terwijl-ie op 6 december direct leverbaar was (8 stuks op voorraad) en de volgende dag bij mij thuis geleverd zou worden. Dit was telefonisch bevestigd door de klantenservice. Inmiddels een aantal keer gebeld en zelfs áls een medewerker aangeeft dat het beeldscherm morgen weer voorradig is, dan nog wordt deze niet verzonden. Van de week opnieuw gebeld met de vraag wat daadwerkelijk de status is. De medewerker belde toen even met het distriebutiecentrum in Arnhem, echter wisten zij zelf het ook niet. Kortom, ik heb hier een heel slecht gevoel over. Het is maar dat-ie elders ook niet op voorraad is....
Zou gewoon nog meer ervaringen willen lezen voordat ik over ga tot aanschaf.
Ja mijn leverdatum was ook sinds kort bij Megekko naar 31 december gegaan. Datum verandert om de week, ze weten het zelf waarschijnlijk ook niet.
Had dit scherm graag bij de zakelijke kosten van dit jaar meegenomen, maar dat gaat hem toch niet meer worden dus heb de bestelling maar geannuleerd. Ik zie het wel wanneer hij op voorraad is en kan hem dan altijd nog bestellen.
Heb momenteel de PG279Q, dus kan nog wel even wachten.

Had dit scherm graag bij de zakelijke kosten van dit jaar meegenomen, maar dat gaat hem toch niet meer worden dus heb de bestelling maar geannuleerd. Ik zie het wel wanneer hij op voorraad is en kan hem dan altijd nog bestellen.
Hij is nu weer op voorraad. Zojuist besteld :-)nickvandam schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:11:
Ja mijn leverdatum was ook sinds kort bij Megekko naar 31 december gegaan. Datum verandert om de week, ze weten het zelf waarschijnlijk ook niet.![]()
Toevallig dat jij ook met hen belde die dag! Gezien het feit dat ik mijn scherm nog steeds niet heb, heb je er goed aan gedaan om hem (nog) niet te bestellen. Ik ben er absoluut niet over te spreken dat Directsale je het idee geeft dat zij als enige Nederlandse retailer deze schermen al verkopen, omdat de Duitse distributeur zogezegd geen rekening houdt met Nederlandse release dates.Moose84 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:41:
[...]
Shit zeg, ik heb die dag zelf ook met dit bedrijf gebeld en bevestigde mij dat er inderdaad 8 waren. Wel vervelend voor je, heb zelf ook nog niks maar vond t zo raar dat dit toen de enige partij was die deze schermen op voorraad had. Ergens ben ik blij dat ik nog niks besteld heb.
Zou gewoon nog meer ervaringen willen lezen voordat ik over ga tot aanschaf.
Ik zie nu trouwens op de Pricewatch dat enkele leveranciers de 38GL950G (beweren) over 6 werkdagen te kunnen leveren....is er dan eindelijk licht aan het einde van de tunnel?
Dat is nog maar de vraag inderdaad. Heb deze shops ook gezien, en eerst 27 december nu 31 december, maar heb totaal geen verwachting dat het ook op de 31ste gaat gebeuren. Ik wacht af 🤣Eyradir schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:36:
[...]
Toevallig dat jij ook met hen belde die dag! Gezien het feit dat ik mijn scherm nog steeds niet heb, heb je er goed aan gedaan om hem (nog) niet te bestellen. Ik ben er absoluut niet over te spreken dat Directsale je het idee geeft dat zij als enige Nederlandse retailer deze schermen al verkopen, omdat de Duitse distributeur zogezegd geen rekening houdt met Nederlandse release dates.
Ik zie nu trouwens op de Pricewatch dat enkele leveranciers de 38GL950G (beweren) over 6 werkdagen te kunnen leveren....is er dan eindelijk licht aan het einde van de tunnel?
Benieuwd of je vandaag een verzendbewijs krijgt

Haha nope, maar had t wel verwacht. Nieuwe datum 7 januari.nickvandam schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:09:
Benieuwd of je vandaag een verzendbewijs krijgt
Zijn er inmiddels mensen die hun 38GL950G uit één van de in Tweakers genoemde webshops hebben mogen ontvangen? Ik ben zelf nog steeds in afwachting van.
https://maxict.nl/lg-38gl...m=cpc&utm_source=tweakers
maar nog duurder.. dan bij de andere shops.
Iemand die de monitor daar in preorder heft staan?
maar nog duurder.. dan bij de andere shops.
Iemand die de monitor daar in preorder heft staan?
Ben benieuwd wie het bij Max ICT of 4Launch aandurft, aangezien hij nergens anders voorraadig is.
Eerste NL review is binnen: https://nl.hardware.info/...44hz-ultrawide-met-g-sync
Tnx, heb het zojuist bekeken. Het is eigenlijk niks nieuws als ik eerlijk ben.nickvandam schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:56:
Eerste NL review is binnen: https://nl.hardware.info/...44hz-ultrawide-met-g-sync
Of heb jij een andere mening na het zien van deze review?
Nope niets nieuws, maar fijn om te horen dat de kleurweergave perfect is. Staat hij inmiddels al op je bureau?Moose84 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:00:
[...]
Tnx, heb het zojuist bekeken. Het is eigenlijk niks nieuws als ik eerlijk ben.
Of heb jij een andere mening na het zien van deze review?
Nee dat nog niet, 31ste wordt nu geschreven in de mailtjes die ik ontvang.nickvandam schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:35:
[...]
Nope niets nieuws, maar fijn om te horen dat de kleurweergave perfect is. Staat hij inmiddels al op je bureau?
Maar vervelend is dat andere shops nu wel voorraad hebben. Dus als ze dan weer afwijken, kan het zijn dat ik ga annuleren, maar gek genoeg hou ik het nog best goed vol ;-)
Jij al wat in bestelling staan, of ga je voor de nieuwe aankondiging = 2 jaar wachten denk ik ;-)
Schiet weer lekker op ja. Ik zat gister wel te twijfelen om hem bij Azerty gewoon te bestellen. Toen was hij gewoon €1999 en nu weer €2800. Zijn ook lekker bezig daar.
In amerika kost het ding gewoon 1800 dollar, ik zou gewoon wachten een maandje of 2 tot de vooraden aangevuld zijn.
Coding 4 Fun!
YouTube: LG 38GL950G Review, The New Ultrawide Performance Champion voor 38GL950G video review
Na 52 dagen wachten is het eindelijk zo ver: Directsale heeft me een verzendbevestiging gemaild! Zoals verwacht, wordt het scherm bezorgd door DHL. Precies als ik de hele dag van huis ben
Happy😂😂 ik heb ook een gevoel dat t deze week gaat gebeuren, megekko zegt ook voorraad te hebben en dat komt overeen met de leverdatum, maar eesrst de bevestig hebben 😉Eyradir schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:47:
Na 52 dagen wachten is het eindelijk zo ver: Directsale heeft me een verzendbevestiging gemaild! Zoals verwacht, wordt het scherm bezorgd door DHL. Precies als ik de hele dag van huis ben
Benieuwd hoe die bevalt
Dat klinkt goed! Het lijkt er inderdaad op dat de monitors in Nederland eindelijk binnendruppelen. Morgen komt de bezorger langs, ik laat zeker nog even weten wat mijn eerste indrukken zijn.Moose84 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:19:
[...]
Happy😂😂 ik heb ook een gevoel dat t deze week gaat gebeuren, megekko zegt ook voorraad te hebben en dat komt overeen met de leverdatum, maar eesrst de bevestig hebben 😉
Benieuwd hoe die bevalt
Zucht weer vertraagd. Had deze week wel de hoop dat de monitor binnen zou komen, zeker na de andere positieve berichten en voorraad van andere shopsEyradir schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:05:
[...]
Dat klinkt goed! Het lijkt er inderdaad op dat de monitors in Nederland eindelijk binnendruppelen. Morgen komt de bezorger langs, ik laat zeker nog even weten wat mijn eerste indrukken zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Moose84 op 28-01-2020 19:04 ]
Denk dat het wel goedkomt, hij is nu echt overal op voorraad.Moose84 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:28:
[...]
Zucht weer vertraagd. Had deze week wel de hoop dat de monitor binnen zou komen, zeker na de andere positieve berichten en voorraad van andere shops
Klopt. de standaard prijs is nu rond de 2000. De vraag is meer waar ga je m bestellen. Ik neig naar bol.com vanwege een goed retourbeleid
Hoop dat-ie snel komt, @Moose84! Ik kan je vertellen dat hij het wachten absoluut waard is geweest. Mijn eerste indrukken zijn heel positief:
* Geen dode pixels of wat dan ook. Backlight bleed is te verwaarlozen, in de praktijk geen last van.
* De monitor oogt zeer solide en staat stevig op de voet.
* Ik draai mijn scherm op 120hz. Dat is mijn inziens de sweet spot qua verversingssnelheid en bitdiepte.
* Zoals verwacht, is het scherm enorm! Ik kom van een 27" 1080p TN-scherm van tien jaar oud, dus een behoorlijke cultuurshock. Je hebt zo veel real estate op je scherm. Prachtig in games. En fijn voor multitasking.
* Voor de HDR hoef je dit scherm niet te halen, dat was bekend. Ik heb dit tot nu toe alleen in Eurotruck Simulator 2 uitgeprobeerd (niet bepaald de beste game om zoiets te testen), maar kon geen enorme verschillen ontdekken. Goed om te weten is dat je de HDR-modus van tevoren in Windows 10 aan moet zetten. Daardoor wordt je hele scherm 'washed out', behalve in de HDR-film of spel dat je wilt spelen. Je moet deze modus dus steeds aan- en uitzetten. Niet ideaal, hopelijk gaat Windows hier in de toekomst slimmer mee om.
Al met al heel blij met mijn aankoop tot nu toe!
* Geen dode pixels of wat dan ook. Backlight bleed is te verwaarlozen, in de praktijk geen last van.
* Ik draai mijn scherm op 120hz. Dat is mijn inziens de sweet spot qua verversingssnelheid en bitdiepte.
* Zoals verwacht, is het scherm enorm! Ik kom van een 27" 1080p TN-scherm van tien jaar oud, dus een behoorlijke cultuurshock. Je hebt zo veel real estate op je scherm. Prachtig in games. En fijn voor multitasking.
* Voor de HDR hoef je dit scherm niet te halen, dat was bekend. Ik heb dit tot nu toe alleen in Eurotruck Simulator 2 uitgeprobeerd (niet bepaald de beste game om zoiets te testen), maar kon geen enorme verschillen ontdekken. Goed om te weten is dat je de HDR-modus van tevoren in Windows 10 aan moet zetten. Daardoor wordt je hele scherm 'washed out', behalve in de HDR-film of spel dat je wilt spelen. Je moet deze modus dus steeds aan- en uitzetten. Niet ideaal, hopelijk gaat Windows hier in de toekomst slimmer mee om.
Bedankt voor je tips, hier heb ik zeker wat aan als ik dit scherm ooit op mn bureau heb ;-)Eyradir schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:14:
Hoop dat-ie snel komt, @Moose84! Ik kan je vertellen dat hij het wachten absoluut waard is geweest. Mijn eerste indrukken zijn heel positief:
Wel ben ik nog nieuwsgierig als je deze settings hoger zet of je ervaring dan veel minder is
Ik draai mijn scherm op 120hz. Dat is mijn inziens de sweet spot qua verversingssnelheid en bitdiepte.
Heel veel plezier met je schermpje ;-)
De hogere verversingssnelheid heb ik nog niet in games uitgetest, simpelweg omdat mijn 1080 GTX qua FPS daar nooit in de buurt zal komen (van de zomer maar de markt op voor een 3000 serie!). in Windows heb ik het wel uitgetest. Daar zie je direct dat tekst er raar uitziet. Je zult het vanzelf wel merken. Ik geloof dat je hier in games minder last van hebt, tenzij je in de betreffende game ook weer met tekst te maken krijgt.Moose84 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:12:
[...]
Wel ben ik nog nieuwsgierig als je deze settings hoger zet of je ervaring dan veel minder is
Ik draai mijn scherm op 120hz. Dat is mijn inziens de sweet spot qua verversingssnelheid en bitdiepte.
Inmiddels zijn we weer een dag verder en het is nog steeds een feest.
Dank je wel, hopelijk kun jij er gauw ook mee aan de slag! Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken.Heel veel plezier met je schermpje ;-)
Thanks voor je reactie en veel plezier met het scherm! Ik wacht nog even af wat er allemaal de komende maanden binnen komt hobbelen. In principe heb ik al een goed scherm staan dus kan het nog wel even uitstellen. Denk dat het straks gewoon een ultrawide + 3080 Ti upgrade is.Eyradir schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:14:
Inmiddels is er een kwaliteitsreview: TFT Central Review - LG 38GL950G
Topding met de verwachte nadelen, m.n. prijs.
Voor mij komt dit dicht in de buurt van perfectie (= incl. HDR600 en een stuk lagere prijs).
Voor E1250 had ik er nog wel over nagedacht maar E2k vind ik echt te gek voor een pc monitor.
Dus voorlopig maar even geduld hebben tot er wat meer concurrentie is en de prijzen gezakt zijn. Kan helaas wel even duren ben ik bang.
Voor diegenen die hem hebben: Gefeliciteerd, lijkt me echt een heerlijke monitor. Goed voor gaming en productiviteit. Vooral die verticale resolutie lijkt me echt een pluspunt.
ps: je moet er eigenlijk ook nog een 3080Ti of Big Navi bijhalen dus dat loopt aardig op
Topding met de verwachte nadelen, m.n. prijs.
Voor mij komt dit dicht in de buurt van perfectie (= incl. HDR600 en een stuk lagere prijs).
Voor E1250 had ik er nog wel over nagedacht maar E2k vind ik echt te gek voor een pc monitor.
Dus voorlopig maar even geduld hebben tot er wat meer concurrentie is en de prijzen gezakt zijn. Kan helaas wel even duren ben ik bang.
Voor diegenen die hem hebben: Gefeliciteerd, lijkt me echt een heerlijke monitor. Goed voor gaming en productiviteit. Vooral die verticale resolutie lijkt me echt een pluspunt.
ps: je moet er eigenlijk ook nog een 3080Ti of Big Navi bijhalen dus dat loopt aardig op
[ Voor 79% gewijzigd door Help!!!! op 15-02-2020 16:18 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Subtiel kickje hoorstrider1007 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:35:
Zag nog geen link voorbij komen:
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_c49rg90.htm
Het is ondertussen toch meer een verkapt 38GL950G topic geworden, omdat eigenlijk in eerste instantie het al een hele vreemde vergelijking is....
Een (zo niet dé) ultieme game monitor (van dit moment), tegenover een DQHD scherm.....
maar verder heb je gelijk, en zou TS sowieso al een link naar beide monitors hebben moeten plaatsen in de OP eigenlijk.
systeem
Vooral deze zin in the review over de 38GN950 "VESA DisplayHDR 600 certification which will necessitate the use of some kind of local dimming." Ik wacht geduldig afHelp!!!! schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:11:
Inmiddels is er een kwaliteitsreview: TFT Central Review - LG 38GL950G
Ik ook. Heb heel erg lang zitten twijfelen, want ondanks de prijs is het enigszins een compromis. Met name gebrek aan goede HDR ondersteuning is jammer. Anyway, ondanks dat: kan niet wachten 😊.Moose84 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:44:
Net besteld bij coolblue
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik heb eind vorig jaar lang getwijfeld en vanaf december al in bestelling staan. Niet bij Coolblue.Muyz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:59:
[...]
Ik ook. Heb heel erg lang zitten twijfelen, want ondanks de prijs is het enigszins een compromis. Met name gebrek aan goede HDR ondersteuning is jammer. Anyway, ondanks dat: kan niet wachten 😊.
Zojuist een bevestiging gekregen dat ik het vandaag kan ophalen, Coolblue. Ben heel benieuwd 😊
Nu sparen voor een andere videokaart 😋
^
Jullie zijn niet bang! Ik hoop dat de prijzen nog wat dalen naar een meer palatable niveau.
In de tussentijd ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Jullie zijn niet bang! Ik hoop dat de prijzen nog wat dalen naar een meer palatable niveau.
In de tussentijd ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Uit datzelfde TFT-central artikel (nouja, doorverwijzing: LG 38GN950) :
Nouja, hopelijk is Big Navi er dan ook
Ze laten ons er wel op wachten zeg, ze introduceerden dat rotding CES2017 als "Coming Soon"..... en dus hopelijk eind dit jaar eens een keer.....According to the latest LG.Display panel production roadmaps we have, this new HDR600 version of the panel is penciled in for mass production in Q1 2020, which means that at best we could expect to see this new display in Q2 next year. Our personal view is that like the 38WN95C model this will slip, especially given how long it has taken for the 38GL950G panel/display to be finalized. H2-2020 would be a safe bet I think right now.
Nouja, hopelijk is Big Navi er dan ook
[ Voor 10% gewijzigd door zion op 26-02-2020 08:41 ]
systeem
Nou, ik heb gisteren mijn dell ips uh2713hm omgeruild voor het LG scherm en hier mijn eerste indruk..
Shit ik moet mijn bureau opruimen zo groot.. wat is deze monitor een wow factor. Ga ook voor het eerst naar een ultrawide scherm.
IPS glow, heb ik ook gehad op mijn Dell scherm en dit LG scherm heeft voor mijn gevoel er minder last van, maar het valt me eigenlijk tijdens gebruik ook niet eens op. Zodra ik recht voor het scherm zit is het een prachtig ding ;-)
Heb gisterenavond het scherm op 144hz gezet, en dat werkt prima in Windows en in games. Heb vooral Call of Duty gedaan.
Heb wat met de settings zitten spelen, tot dat ik tevreden ben met de setup. Of dat het beste is geen idee, maar voor mij is het prima..
Daarna zal ik HDR eens aanzetten en dan Call of Duty spelen.. serieus sommige zeggen niet merkbaar, maar of ik heb niet zoveel eisen, maar ik vind het er prachtig uitzien, echt veel levendiger dan met HDR uit.
Al met al tevreden.
Shit ik moet mijn bureau opruimen zo groot.. wat is deze monitor een wow factor. Ga ook voor het eerst naar een ultrawide scherm.
IPS glow, heb ik ook gehad op mijn Dell scherm en dit LG scherm heeft voor mijn gevoel er minder last van, maar het valt me eigenlijk tijdens gebruik ook niet eens op. Zodra ik recht voor het scherm zit is het een prachtig ding ;-)
Heb gisterenavond het scherm op 144hz gezet, en dat werkt prima in Windows en in games. Heb vooral Call of Duty gedaan.
Heb wat met de settings zitten spelen, tot dat ik tevreden ben met de setup. Of dat het beste is geen idee, maar voor mij is het prima..
Daarna zal ik HDR eens aanzetten en dan Call of Duty spelen.. serieus sommige zeggen niet merkbaar, maar of ik heb niet zoveel eisen, maar ik vind het er prachtig uitzien, echt veel levendiger dan met HDR uit.
Al met al tevreden.
Ik ben nieuwsgierig van nature, en je hebt geen openbare inventaris, dus als je het delen wilt? Met wat voor een monster setup stuur je dat ding aan op 144Hz HDR?Moose84 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:30:
Al met al tevreden.
systeem
Nadat ook ik mijn bureau had opgeruimd, paste de LG erop. Het is echt een gigantisch scherm. Dat heeft, afgezien van de enorme bak licht die eruit komt, verder alleen maar voordelen.
Ik gebruik de monitor zowel voor office als game toepassingen. Heel handig vind ik de LG app waarmee je het scherm op verschillende manieren kunt onderverdelen. Zo wordt browsen, TV kijken en in een shell nog wat hackwerk verrichten wel heel aangenaam.
Gamen is geweldig. De PC is sinds aanschaf van dit scherm voltijds bezet door gezinsleden (oude scherm was ook wel heel slecht
). Kinderen spelen m.n. ARK, Overwatch, Rise of the Tomb Raider en Ember. Ik gebruik vooral X-Plane 11 (in afwachting van FS2020). Merk dat de GPU het "wat zwaarder" heeft dan op mijn oude full HD scherm. Toch kan ik m.u.v. X-Plane de settings van deze games op Epic zetten en dan houd ik een goede framerate over: Tomb Raider 70+Hz, Overwacht 90+Hz.Met G-Sync geen tearing whatsoever; super. Standaard staat scherm op 120Hz.
HDR heb ik nog niet echt een mening over.
Edit: de fan in de monitor hoor je overigens absoluut niet.
Ik gebruik de monitor zowel voor office als game toepassingen. Heel handig vind ik de LG app waarmee je het scherm op verschillende manieren kunt onderverdelen. Zo wordt browsen, TV kijken en in een shell nog wat hackwerk verrichten wel heel aangenaam.
Gamen is geweldig. De PC is sinds aanschaf van dit scherm voltijds bezet door gezinsleden (oude scherm was ook wel heel slecht
HDR heb ik nog niet echt een mening over.
Edit: de fan in de monitor hoor je overigens absoluut niet.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20