Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Studie/Solidworks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wijthoef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 21:51
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk Microsoft office/Soilidworks en mischien wat netflix en youtube

Wat is je budget?
tussen de 700 en 1000 euro Liever 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop moet meegenomen worden naar school. thin en light is daarmee een pre

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb verder geen merken als voorkeur. Wel heb ik gelezen dat je voor solidworks een GPU belangrijker is als de CPU en dat de opslag belangrijk is

Alle reacties

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
als je die nog niet gevonden hebt, er is onlangs een topic over geweest Laptop kiezen voor solidworks en autocad

Voor dat budget zal je best uitkijken naar een overjaars - refurbished workstation, de meeste merken hebben een lichtere variant met 14" scherm, maar verwacht geen ultrabook. nieuw zal je moeten compromis sluiten. Welke richting ga je volgen - inschatten hoe zwaar je met Solidworks gaat de machine belasten is belangrijk.

• wijthoef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 21:51
Ik doe een opleiding genaamd werkvoorbereider Fabricage MBO 4.

Soilidworks is een keuze deel. Ik geloof dat het redelijk basic is wat ik moet doen.
Moet alle Tuturials maken en dan een PVA (proef van bekwaamheid) maken.

Dus er zitten geen geloof niet dat er animaties of iets in verwerkt moeten worden.

Ik zal het bovenstaande topic even doorlezen bedankt

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
Werkvoorbereider betekent dat je enkelvoudige onderdelen voornamelijk gaat openen. Optimaal is het niet, maar dat lukt nog wel zonder workstation. Vooral geen andere programma's als chrome met +10 tabs open hebben.. vaak saven en een beetje geduldig met draaien en zoomen.
Bijvoorbeeld i5 met liefst toch +3.4GHz turbosnelheid, 8 of idealiter 16 GB en een ssd.
Zoek bij je laatste paar opties reviews om te checken dat ze niet te warm worden. Zo weinig mogelijk throttle, want veel reserve heb je niet.
Grafische kaart kan de ingebouwde van Intel volstaan, voor Solidworks zal dat niet veel schelen met een dedicated (tenzij een quadro of radeon pro dan)