Toon posts:

Vraag over (ongeschreven) regels kicken topic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• belastingdizzle
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 05-01-2020
Ik zat een beetje te snuffelen door het aankopadviestopic van desktops en kwam iemand tegen met een groot budget en een specifeke toepassing. Dit topic had 0 reacties en is inmiddels ongeveer 6 weken oud.

Ik wil dit topic even een schop geven om te vragen wat de uiteindelijke keus geworden is, waarom, en wat nu de ervaringen zijn met deze goede hardware.

Maar nu vraag ik me af: wat zijn hier de officieuze regels voor het schoppen van zo'n topic? Niemand zit er echt om te wachten als ik het schop, TS heeft er ook geen baat bij dat ik deze vraag stel maar om het weer via PM te gaan doen schiet het hele doel van een openbaar forum voorbij.

Wie dit leest is gek

Alle reacties

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-11 12:35

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je eigen topic schoppen mag na 24 uur. Andermans topic schoppen mag als je iets zinnigs toe hebt te voegen of op een andere manier een interessante discussie kan starten of in stand kan houden. Bij een directe vraag aan de topicstarter is het op zijn minst handig om even te checken of die vraag zin heeft door te kijken of de topicstarter nog actief is.

Bij een topic van zes weken oud denk ik dat je wel aan die criteria voldoet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-11 20:58

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Nu ben ik wel benieuwd om welk topic het gaat. :)
(MIjn desktop is het niet, die heb ik alweer een tijdje en is niet heel specifiek.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je kunt de topicstarter natuurlijk ook gewoon een DM sturen. Best of both worlds ;) Geen topickick en tóch je vraag stellen ;)
unezra schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:31:
Nu ben ik wel benieuwd om welk topic het gaat. :)
Ik zie even niet waarom dat zo interessant is; maar het zou, afgaand op de informatie uit de startpost, één van deze topics met 0 reacties moeten zijn. Kwestie van zoeken in DAA naar topics van ~6 weken oud. Dat geeft mij:

Nieuw game systeem als vervanger notebook: MSI GS73VR 6RF
Major upgrade van oude pc
SFF Gaming PC in NCASE M1
Laptop Ram upgrade + hoge temp CPU tegen gaan
[Feedback] PC Build voor gaming, video en muziekproductie
Workstation voor software development en (astro)fotografie
Eerste zelfbouw game/3d-ontwerp PC
Nieuwe allround pc voor de komende 6/8 jaar
Mainstream PC voor gaming en machine learning (<1200 euro)
Itx casual gaming systeem en video editing rig
Gaming/Stream pc. Budget 1200 (1600 met beeldschermen)

Die even scannen op "groot budget" (het is natuurlijk de vraag wat een "groot budget" is; dat is voor de één heel iets anders dan de ander) waar dat niet al uit de topictitel te halen is...

[Voor 110% gewijzigd door RobIII op 24-08-2019 18:14]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
RobIII schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:02:
Je kunt de topicstarter natuurlijk ook gewoon een DM sturen. Best of both worlds ;) Geen topickick en tóch je vraag stellen ;)
Een publiekelijk antwoord van de TS kan daarentegen wellicht weer een discussie starten, zoals we dat graag zouden willen zien op een forum ;)

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Osiris schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Een publiekelijk antwoord van de TS kan daarentegen wellicht weer een discussie starten, zoals we dat graag zouden willen zien op een forum ;)
Als er nog reactie volgt wel ja. Maar dan kun je altijd nog in de DM besluiten op 't forum verder te gaan ;) :>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Osiris
  • Niet online
RobIII schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Als er nog reactie volgt wel ja. Maar dan kun je altijd nog in de DM besluiten op 't forum verder te gaan ;) :>
Kan kan.. Wel een beetje extra werk. Denk persoonlijk niet dat 't forum nou zoveel vervuild wordt door een enkele kick dat je per se eerst via DM moet beginnen en dan de TS moet vragen om het ook weer in het topic te zetten.. Grote kans dat dat niet gebeurt ben ik bang.

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Osiris schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Kan kan.. Wel een beetje extra werk. Denk persoonlijk niet dat 't forum nou zoveel vervuild wordt door een enkele kick dat je per se eerst via DM moet beginnen
Dat heeft ook niemand gezegd :> Ik wil alleen aangeven dat als je twijfelt of het mag, of 't zélf niet zo fijn vind een topic te schoppen, dat een DM óók een mogelijkheid is. Of, om 't even om te draaien, ik denk ook niet dat 't forum er ontzettend onder lijdt als er eens een keer een discussie die klaarblijkelijk al 6 weken niet heel interessant is voor de meesten "achter de schermen" wordt getrokken ;) En vat dit nou niet meteen helemaal zwart-wit op en leg dit nou niet uit dat ik (of "de mods") adviseer/adviseren altijd maar te DM'en; ik ben en gróót voorstander van "hou 't op 't forum" en ben meestal de eerste die erop wijst op dat "mail me / dm me" ongewenst is (maar meestal komt dat in een topicstart voor bij nieuwe gebruikers) en ik link regelmatig naar deze XKCD.

[Voor 46% gewijzigd door RobIII op 24-08-2019 18:22]

Over mij

• Osiris
  • Niet online
@RobIII Agreed

• belastingdizzle
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 05-01-2020
Meer reacties hier dan ik had verwacht, zo zwaar til ik er nou ook weer niet aan. Dacht meer van nouja even polsen wat hier de gewoonte is.

Betreft dit forum: Workstation voor software development en (astro)fotografie

En, voor degene die het interessert. mijn vraag was geprikkeld omdat Pixinsight nogal een specifieke tool is. Deze gebruik ik zelf ook en ik merkte dat ik nooit iets tekort kwam qua PC. Het berekenen van dingen duurde soms langer ja maar het eindresultaat was hetzelfde.

In het rijtje astrofotografie is er meer software op de markt zoals DeepSkyStacker wat pas sinds kort 64 bit ondersteunt en dit heeft wél weer impact op het eindresultaat. Met meer geheugen tot je beschikking kan je veel meer info uit je foto's halen. Soit, kort door de bocht een college. Ik ben er zelf ook een beetje uit en had de hoop even een korte opfrisbeurt van TS van dat topic te krijgen van welke deuren betere hardware opent :+

Dan kunnen weer in debat treden of deze discussie van 10 posts niet meer vervuiling oplevert en laten we ad nauseum doorgaan :+

[Voor 6% gewijzigd door belastingdizzle op 24-08-2019 18:44]

Wie dit leest is gek

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:42

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt met je eigen ervaring de ts vast wel wat tips geven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee