Hét 'casual gamer verzamel u hier' topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:17
(jarig!)
Hallo allemaal en welkom in 'Hét 'casual gamer verzamel u hier' topic'

Waarom deze topic?

Nou, vroegah was ik iemand die elke dag achter de PC zat om te gamen, na school, na werk, noem maar op. Tegenwoordig is dat een stuk minder. Relatie, baan, privé leven, etc, etc... nemen allemaal tijd in beslag en daardoor heb ik er simpelweg minder tijd voor.

Maar dit neemt niet weg dat ik (on-line) gamen niet minder leuk ben gaan vinden, alleen kan ik mij niet meer zo vastleggen dat ik bij een clan ga of-zo en het 'random players gamen' ook wel PUG genaamd ;) is niet helemaal meer mijn ding. Nu ik wat op leeftijd begin te rakenEn toe begin te geven :P heb ik gewoon geen zin meer in rage quitters.

Nu is er op GoT al een topic voor gamende papa's (en mama's). Ik ben wel getrouwd, maar geen vader Ook wel OK genoemd en ik geloof in inclusiviteit en niet exclusiviteit. Daarom wil ik onder het kopje 'casual gamer' een clubje oprichten ;)
LET OP: Het is niet dat ik de gamende papa's (en mama's) topic/club wil bashen, dat is niet de bedoeling, maar aangezien ik daar niet bij mag(kan) horen...

Vind je jezelf een casual gamer? Dan mag je wat mij betreft gewoon mengen in deze topic, maar houd wel de volgende dingen in acht:
  • Respecteer iedereen, niet iedereen denkt en handelt zoals jij.
  • We zijn casual gamers, als je tijdens een online game sessie weg moet, doe dat dan in overleg en hou daar ook rekening mee.
  • Een goed gesprek juich ik alleen maar toe, maar wees voorzichtig met geloofsovertuiging en politieke thema's. De eerste regel komt dan heel snel om de hoek kijken.
  • Niemand is u, iedereen is je en jij ;) Dat leeftijd toegeven blijft een dingetje O-)
  • Elk spel is welkom!
Ik hoop dat we hier een leuke topic van kunnen maken en vooral:

GAME ON!!!

***Verdere info:***

ONZE STEAM-GROUP

Hieronder staan users en hun nicks, deze kan je in de desbetreffende platform 'frienden'
Als je er bij wil, tag mij dan met de gegevens en ik zet ze erbij!

userSteamOriginEpicBlizzardUplayBethesdaPSNXboXSwitch
@Vuikie Test_NukeTestNukeTestNukeT3stNuk3#2233
@BLACKfmOMEGA-ThundeROMEGA-ThundeR
@GRDavies75 GRDaviesGRDaviesGRDavies#2638GRDavies75GRDaviesGRDavies
@MistacalRapidorgRapidorgMistacal
@Bas170 RimfireBas170FoShizzle#21720BW170Bas170
@Knee-Buckler BennyBlanco0(IwAnNn)
@idef1xidef1x
@xPhantomxPhantomNLxPhantomNLxxPhantomNLBethesdaxPhantomNLSW-4893-4158-4696
@ResuCigamResuResuCigamResuCigam

[ Voor 38% gewijzigd door Vuikie op 09-09-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 11:32
Leuk :D

Wat spelen we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
Ah, ik wist dat ik iets vergeten was :+

@TECHcrime Wat wil je spelen? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Vuikie op 23-08-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

ResuCigam

BOFH

Present! Ik ben ook geen vader maar wel oud en hou nog steeds van gamen. Ik zoek nog mensen voor Division 2, Borderlands 3, Human Fall Flat, No Man's Sky, 7 Days to Die etc.etc. 8)

Edit: Vergeten te vermelden #PcMasterRace >:)

[ Voor 12% gewijzigd door ResuCigam op 27-08-2019 13:42 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:17
Ben zelf ook niet meer jong te noemen, maar speel nog altijd het online spel Guild Wars 2 waar ik mijn mee vermaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Skyrim! Ik merk ook dat ik met samenwonen, baan, studie en wat er over is van een sociaal leven minder tijd over blijft om te gamen, al helemaal niet (M)MO.. L
Sinds een kleine anderhalf jaar heb ik een brute laptop en ik dacht een paar weken terug 'goh, laat ik Skyrim eens gaan spelen, voor de 4e keer :') '. Honderden mods verder en de stemming zit er goed in, ten koste van mijn slaapritme.

Minekraft doet het ook nog steeds goed met een 4 jaar oude server die een vriend van me weer opgegraven heeft laatst, maar de drang om een van de talloze Steam games die ik nog nooit gestart heb aan te zwengelen ontbreekt nog ieder spoor van, misschien ook omdat mijn smaak/behoeftes in games veranderd is.
Daar ben ik ook vast niet de enige in :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:40

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik ben voornamelijk een single player speler, maar af en toe zijn er spellen met wie ik wel (eventueel) samen wil spelen. Voor de PS4:
- Borderlands 2 en/of 3 (weet nog niet of ik 3 meteen al haal voor nieuwprijs, of later)
- No Man Sky (recentelijk aangeschaft ivm de Beyond update die VR heeft tevoegd, daar ben ik echt blij mee, dat ik nu ben ingestapt, dit is wat ik jaren geleden al met Elite voor ogen had)
- Torchlight 2, die wil ik voor die 2 tientjes wel aanschaffen omstreeks 3 september, maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
- Vragen staat altijd vrij (, nee had je anders toch al), ik heb een redelijke spellencollectie

Je kan me gewoon toevoegen, misschien "Tweakers" als uitnodigingstekst voor een herkenbaar referentiekader.

Spellen waar ik daar en tegen geen interesse voor heb:
- Destiny
- The division

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Game op je op de PC? Lijkt me leuk om een mede casual gamer te hebben in de friendslist :)

Op de planning staan; Ghost Recon: Breakpoint en Modern Warfare. Ik speel op dit moment vooral Hearthstone, Minion Masters en League of Legends teamfight tactics.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-08-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hey wat leuk, ik herken me hier zeker in! Wellicht handig om een discord server te starten? Kan een handige verzamelplek zijn!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Ah, bij deze 'groep' sluit ik mij graag aan. 'Vroeger' elk vrij uurtje verstookt aan het gamen en intussen is die drang er eigenlijk nog steeds, maar de tijd een stuk minder. Games die echt tijd kosten om te onderhouden zijn wel een beetje passé. Niet op elkaar afgestemde schema's van andere gamende vrienden maakt dat het ook niet lekker continu spelen is.

Dus dan maar vaak solo. En als het dan een online team game is speel ik niet zo gauw met een random iemand.

Op het moment speel ik veel Rust op een rustige server. Ooit vond ik het een kutspel, en intussen heb ik er in anderhalve maand tijd al bijna 200 uur inzitten. Minecraft ook veel tijd in gestopt, pak ik zo nu en dan ook weer eens op.

Maar ben verder heel veelzijdig met games. Voornamelijk op de PC (steam profiel), Wil nog eens aan The Division 2 beginnen en weer een keer verdergaan met Fallout 76 (lv 80 ofzo, maar main questline pas 'net' begonnen).

Bezit ook een PS4, PS3, Xbox 360, Wii U en nog ouder (maar die gaan niet meer online verwacht ik). Maar daar heb ik niet zoveel games voor. Dus voornamelijk een PC gamer.

Misschien leuk om een Steam group 'Tweakers Casual' ofzo op te richten?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:08:
Game op je op de PC? Lijkt me leuk om een mede casual gamer te hebben in de friendslist :)
In de afgelopen jaren ben ik van PC gamer naar (zo goed als) console gamer geworden. Kan met shooters nog steeds niet zo goed overweg met de controller tov tobo&muis. Dus je mag me wel toevoegen met Steam, zelfde ID, maar daar zul je me nog zelden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 20:09
Present op de PC. Steam en Origin --> Rapidorg

Division 2 (Mistacal --> Uplay)), Battlefield, Wolfenstein

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Present!

Vooral op de PC nu met vrienden WoW Classic aan het spelen.
Oh ja en Rocket League als dagelijkse dosis "therapie" ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
Ha, leuk dat er animo voor is.

Zal ik op de ST een lijst maken met nicks? Zodat je alleen maar op de TS hoeft te kijken.
Mijn idee is dan om een tabelletje te maken met tweakers user en daar bij je Steam/Origin/MSN/ICQ whatever nick.

voorbeeld:

userSteamOriginEpicBlizzard
@Vuikie Test_NukeTestNukeTestNukeT3stNuk3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

BLACKfm schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:31:
Misschien leuk om een Steam group 'Tweakers Casual' ofzo op te richten?
En zo geschiedde. https://steamcommunity.com/groups/casual-tweakers

Mogelijk dat er ook nog wat voor Discord en dergelijke opgezet kan worden? Dan kun je eventueel ook nog in game met elkaar lullen. Een teamspeak server heb ik eventueel ook nog wel ter beschikking op mijn VPS server.

En @Vuikie:

[tr]
[td]@BLACKfm [/td]
[td]OMEGA-ThundeR[/td]
[td]OMEGA-ThundeR[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]

En bethesda moet er nog bij denk ik :P. En Uplay :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wanneer ben ik een casual gamer? Net 160 uur in AC Odyssey gestoken in twee maanden maar speel soms ook maanden niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Sounds casual to me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Count me in!

Battle.netFoShizzle#21720
OriginBas170
SteamRimfire
UplayBW170
PSNBas170

@BLACKfm je table is kaput joh :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bas170 op 28-08-2019 23:20 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
@BLACKfm @Bas170 tnx, ik zal de ST vanavond aanpassen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nee hoor :), kan zo worden ingevoegd in de al bestaande tabel.

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Welke leeftijden en platformen hebben het hier over? Ik ben zelf (pas) 27, maar ik merk dat ik ook meer richting casual gamer op ga. Vroeger kon ik met gemak een heel weekend gamen, starten rond 8 uur in de morgen en dan rond 15 uur achterkomen dat je eigenlijk nog niets gegeten had :P. Volgende week start ik weer met een fulltime studie (na 2 jaar fulltimebaan) en ik merk dat ik er naast weinig tijd ook minder zin in heb. Ik krijg bijvoorbeeld de meeste RPG games niet meer uitgespeeld (Witcher III), maar vind het nog wel heel leuk om een paar potje BFV te doen.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:31

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Bij het gamende papa's en mama's hoef je niet perse vader te zijn. Volgens mij is het in ieder geval geen must. Het is ook een community voor casual gamers. Alleen kan het zijn dat als een kind aan het jengelen is er even op de pauze knop geduwd wordt. Ik heb mezelf er ook aangemeld maar ben momenteel (ook vanwege mooi weer) niet echt actief. Lijkt me in ieder geval handiger om daar aan te sluiten dan allemaal splinter groeperingen die eigenlijk toch min of meer hetzelfde doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Chrosser schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:01:
Bij het gamende papa's en mama's hoef je niet perse vader te zijn. Volgens mij is het in ieder geval geen must.
Het is meerdere keren in dat topic verteld dat het WEL een must is, en ik ben wel oud maar geen vader... ;w

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bij het gamende papa's en mama's hoef je niet perse vader te zijn. Volgens mij is het in ieder geval geen must. Het is ook een community voor casual gamers. Alleen kan het zijn dat als een kind aan het jengelen is er even op de pauze knop geduwd wordt. Ik heb mezelf er ook aangemeld maar ben momenteel (ook vanwege mooi weer) niet echt actief. Lijkt me in ieder geval handiger om daar aan te sluiten dan allemaal splinter groeperingen die eigenlijk toch min of meer hetzelfde doen.
Er staat in de eerste 2 regels van de TS van dat topic:
Beste Tweakers,

BEN JE PAPA (OF MAMA) EN MINIMAAL 25 JAAR? LEES DAN EVEN VERDER ;-)

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik heb mij ook aangemeld als Casual games en ook op steam.

BennyBlanc0 is mijn account. Ik speel eigenlijk van alles wat, League Of Legends, SMITE, CoD (alle versies), echt van alles in mijn account staan..

https://steamcommunity.com/id/BennyBlanco0/games/?tab=all

laat maar weten; wie wat waar en wanneer :D

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Merken jullie ook dat het type spel wat je speelt wat verandert naarmate je meer casual wordt? Ik heb vroeger veel tijd gestoken in MMO's zoals World of Warcraft, maar nu zijn het meer korte simpele games als Hearthstone. Ik ben blij als ik een half uurtje kan gamen voor ik weer boodschappen moet doen, wasmachine uitruimen, koken, kattenbak schoonmaken..

Verwijderd

Downloads schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:01:
Welke leeftijden en platformen hebben het hier over? Ik ben zelf (pas) 27, maar ik merk dat ik ook meer richting casual gamer op ga. Vroeger kon ik met gemak een heel weekend gamen, starten rond 8 uur in de morgen en dan rond 15 uur achterkomen dat je eigenlijk nog niets gegeten had :P. Volgende week start ik weer met een fulltime studie (na 2 jaar fulltimebaan) en ik merk dat ik er naast weinig tijd ook minder zin in heb. Ik krijg bijvoorbeeld de meeste RPG games niet meer uitgespeeld (Witcher III), maar vind het nog wel heel leuk om een paar potje BFV te doen.
Herkenbaar. Ook 27, speel nog wel bf1. Maar vaak een paar potjes rush en dan is het weer klaar. Het is ook niet dat die achievements me nu nog veel boeien. Had nog een ps4 gekocht toen ik promotie kreeg maar die staat nu ook stof te happen. Welgeteld 3 uur mee gespeeld ofzo.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

In het begin waren we daar wat soepeler in, maar tegenwoordig is het op de Discord wel verplicht om papa of mama te zijn bij het aanmelden.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Ben wel een pappa maar ook een casual gamer, dus weet nu niet meer waar ik thuis hoor ;)
Steam community gejoined...idef1x is mijn nick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
ST is aangepast met de gegevens! *O*

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bijna goed, Epic moet bij mij leeg zijn ;)

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 20:09
Hier ook bijna goed, Steam vergeten, zelfde als origin ;)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Een misverstandje in de OP, maar hier de volledige gegevens:

userSteamOriginEpicBlizzardUplayBethesdaPSNBGA
GRDavies75GRDaviesGRDaviesGRDaviesGRDavies75GRDaviesGRDaviesGRDavies

BGA = Boardgamearena, beetje kruisbestuiving kan geen kwaad ;), maar negeer als te OT is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door GRDavies75 op 30-08-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
ST aangepast.

@GRDavies75 Boardgames is een aparte topic voor, dus dat vind ik iets te ver gaan om die hier ook bij te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb me zojuist ook toegevoegd aan de steam groep, speel eigenlijk voornamelijk Guild Wars 2, maar gezien de content voor nu enigszins begint op te drogen, ben ik wel aan het kijken of er nog andere toffe dingen zijn.. Sinds kort echter wel Xbox Game Pass voor PC gekocht, daar zitten ook wel wat geinige games tussen. Daarnaast speel ik ook wel eens een spelletje op m'n Nintendo Switch. Heb die twee dan ook in een tabelletje gezet, zie maar even of je ze ook vermeld in de TS.

userSteamOriginUplayXboxSwitch friend code
xPhantomxPhantomNLxPhantomNLxxPhantomNLxPhantomNLSW-4893-4158-4696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

@Vuikie M'n steam nick is GRDavies niet de 75 variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik heb me ook toegevoegd aan de Steam groep 8)

UserSteamEpicUplay
ResuCigamResu **ResuCigamResuCigam

** Resu komt meerdere keren voor, zelfs in Nederland maar ik heb daar hetzelfde profiel plaatje.

Edit: Ik heb eens naar de games verspreid over mijn accounts gekeken en ik kom tot het volgende:

Epic: Satisfactory en binnenkort Borderlands 3 natuurlijk. Ik wil echt genieten van het verhaal en de (side)missions dus mensen die geen haast hebben zijn welkom. Deze zal ik in het begin wat vaker per week proberen te spelen en ik gebruik dan een apart character zodat we op gelijk lvl/quest niveau blijven!

Uplay: The Division 2 - Voor een bv een avondje per week samen vanaf het begin en dat character dan ook niet solo tussendoor spelen. Maar eerst Borderlands 3..

Steam: Hier staan de meeste games, vanaf leuke oudjes zoals Killing Floor en Torchlight(2) tot No Man's Sky en diverse survival games die leuk zijn samen te spelen zoals ARK, 7 Days to Die en Empyrion bijvoorbeeld. Ik speel zelden PvP, ik vind persoonlijk samen PvE spelen veel leuker.

[ Voor 52% gewijzigd door ResuCigam op 31-08-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
ST is weer aangepast.

En hebben mensen al tegen/met elkaar gespeeld ;)
Ik heb zelf op dit moment weinig tijd vanwege werk en andere verplichtingen, maar over 2 weken heb ik wat compensatie dagen staan, dus dan kan ik wel een potje CnC(Ik heb ze allemaal O-) ) doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40
Ik meld me wanneer ik terug ben van vakantie!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Afgelopen weekend voornamelijk op mn ps3 single-player gespeeld. Zal eens kijken of ik de komende tijd wat multi-player kan doen.

Ik wil sowieso een keer Destiny 2 weer oppakken (zit nog redelijk aan het begin).

Voel je vrij om me toe te voegen op 1 van de platforms in de TS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
@GRDavies75 Ik heb je proberen te zoeken op Battle.net, maar je moet ook het nummer erbij geven die bij je account staat. Als je die opgeeft add ik je. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

@Vuikie #2638

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
(jarig!)
Argh! Negeer de verzoek van 'TestNuke' op battle.net... Ik was per ongeluk in gelogd onder mijn '2de' account die ik op LAN-Parties gebruik toen ik mijn requests stuurde....
Sorry voor de spam |:(
Pagina: 1