Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kunnen sommige printers digitaal afdrukken opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag:
Ik print wel eens prive documenten in de bibliotheek.
Hier staat een moderne printer (xerox altalink c8030)

Ik weet niet hoe de verbinding in deze bibliotheek werkt en wat allemaal mogelijk is achter de schermen
en hierom vraag mij altijd af of zo'n printer geprinten documenten van bezoekers digitaal kunnen ingescant en opgeslagen kunnen worden en dat deze door het ict of beheer van de bibliotheek te gelezen zijn?

Fijne dag.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:14
Vrij simpel, als iemand kwaad in de zin heeft, dan kan dat technisch gezien prima, de kans daarop lijkt me echter vrij miniem..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Een goede spycam hebben ze vast wel, maar zonder gekheid, het staat je vrij dat te vragen in de bibliotheek of niet? Als ze dat doen, moeten ze dat kenbaar maken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Kort antwoord: Ja, dat is technisch helemaal mogelijk.

Wat langer antwoord: Je hoeft het nog niet eens te printen, simpelweg het openen van een document of zelfs het plaatsen van bijvoorbeeld een usb-stick met een document erop kan al genoeg zijn, prints kunnen in de printspooler worden afgevangen en een printer kan opslagmogelijkheden hebben.

Maar eventjes dat terzijde... gezien je vorige topics en reacties begin ik mij wel een beetje af te vragen wat er allemaal aan de hand is en waarom je zo'n sterke interesse hebt in dit soort zaken. Daar aan toegevoegd; als je problemen hebt, wat te verbergen hebt of wat dan ook, dan is het misschien ook niet zo'n slim idee om dit soort vragen op een openbaar te lezen forum te stellen.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:17
Zou dit weer een topic worden waar kliktik een vraag stelt, honderden antwoorden krijgt, maar nooit meer van zich laat horen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Het kan prima zijn dat de printer het eea opslaat, maar of de beheerders / eigenaar dat ingezien hebben lijkt mij bijzonder klein.

https://www.security.nl/p...rmachine+vol+met+geheimen

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Ja dat kan met dat model. Wanneer je via een print server afdrukt naar dat ding, kunnen ze ook eenvoudig de spoolfiles afvangen.
Pagina: 1