pc build voor fotografie editing en 4k gaming info nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Hallo iedereen,

Ik zou na 5 jaar eens een nieuwe pc willen samenstellen.

Nu heb ik een resem vragen waar ik niet echt uitleg kan over vinden. Moesten er andere forum topics zijn, waar ik dit zou moeten vragen, zou het tof zijn dit te vermelden indien mogelijk aangezien ik ze niet direct kon vinden.

1) Is het best te gaan voor X299 of Z390 chipset toekomstgericht? of is er een nieuwe chipset op komst zeer binnenkort dat iemand weet van heeft?

2) Ik zie vaak bij moederborden tegenwoordig bij USB staan: => 2x USB 3.1 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.1 (Gen2, type-c, 10Gb/s)

Kan er mij iemand uitleggen wat het verschil is hiertussen? Ik weet dat USB-type-c een andere vorm van connector is, maar waarom maken alle moederborden 1 connector type-c en voor de rest de gewone USB-poorten. Ik dacht dat er toch geen connectoren waren in de vorm van gewone USB die dezelfde snelheid als USB-c konden halen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil mijn nieuwe systeem voor fotografie beheer en editing gebruiken. Ikgebruik hiervoor momenteel Adobe Lightroom. En zou binnenkort ook Luminar 4 willen combineren. Photoshop en adobe premiere zouden optioneel toekomstgericht erkunnen bijkomen maar niet dringend of perse nodig.

Steam en Origin zouden dan voor gaming gebruikt worden uiteraard.

Maar ik zou tevens ook opnieuw op de computer willen beginnen gamen. Liefst in 4K.

Moet ik hiervoor dan een Nvidia-SLI 2way van 2 videokaarten best gebruiken? Is dat dan best om 2 keer een RTX 2080 te gebruiken of zou 2 keer een RTX 2070 hier ook voldoende voor zijn? Of kan dit opgelost worden tegenwoordig met 1 videokaart zelfs?

Of is het toch nog beter om voor de vorige serie, de 1080 of 1080TI of 1070 of een combinatie van 2videokaarten van 1 van deze soorten te gaan?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb niet echt een prijs, maar liefst maximaal ongeveer 4000euro alles samen. verzendkosten en assemblage inbegrepen.

Hoe minder hoe beter natuurlijk, maar zou graag goed zitten toekomstgericht waarbij ik in de toekomst eventueel gewoon de grafische kaart zou moeten upgraden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb al een toetsenbord en muis en 2 interne harde schijven van Western Digital Blue 1TB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb een voorkeur voor de merken ASUS, MSI toch wel.

Ik ben een Intel-fanboy voor CPUS. Omdat ik al men hele leven met INTEL werk.
Ook omdat ik niets van AMD ken. Maar als AMD beter is, sta ik open voor verandering.

Ik sta eventueel open voor andere merken indien echt beter blijkt, wel wat goeds over gigabyte gelezen soms precies.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Graag zo stil mogelijk, energieverbruik wilt iedereen zo laag mogelijk hebben denk ik. en uiteraard koeling enorm belangrijk.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga zeker en vast niet overklokken. aangezien ik hier geen kennis van heb.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck te kunnen krijgen. Systeem moet toekomstgericht zijn en makkelijk upgradeable zijn zover als mogelijk is. Het moet zeer smooth en snel werken uiteraard.

Ik verkies om iets meer geld uit te geven dan nodig om in ruil goede componenten zonder problemen te hebben uiteraard.

Zelf ben ik bezig met een pc build samen te stellen in de pricewatch maar aangezien ik heel wat vragen heb, is deze nog vrij beperkt momenteel.

Indien er info nodig is die jullie van mij moeten weten die ik hier niet vermeld heb, gelieve ze dan te stellen en dan update ik dit.

Alvast bedankt aan iedereen, die me zou willen helpen met assisteren en informeren hierbij.

Met vriendelijke groeten,

Mede Tweaker Filou

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:50
Google vind bijvoorbeeld hier een goede uitleg over USB. Kijk bijvoorbeeld eens bij de buren voor een gedegen pc die past bij je doelen, op dit moment is amd ryzen de betere keus voor CPU 's kwa prijs prestatie verhouding. Als 4k gaming op hoge settings een eis is moet er wellicht een zwaardere videokaart in, welke games denk je te spelen?

[ Voor 35% gewijzigd door martyw op 23-08-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-03 08:00
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:00:

2) Ik zie vaak bij moederborden tegenwoordig bij USB staan: => 2x USB 3.1 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.1 (Gen2, type-c, 10Gb/s)

Kan er mij iemand uitleggen wat het verschil is hiertussen? Ik weet dat USB-type-c een andere vorm van connector is, maar waarom maken alle moederborden 1 connector type-c en voor de rest de gewone USB-poorten. Ik dacht dat er toch geen connectoren waren in de vorm van gewone USB die dezelfde snelheid als USB-c konden halen?
Zoals je zelf al aangeeft, beide zijn usb 3.1 en hebben snelheid van 10GB/s, ene type A en andere type C.
Dus blijkbaar wel.
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:00:

Maar ik zou tevens ook opnieuw op de computer willen beginnen gamen. Liefst in 4K.

Moet ik hiervoor dan een Nvidia-SLI 2way van 2 videokaarten best gebruiken? Is dat dan best om 2 keer een RTX 2080 te gebruiken of zou 2 keer een RTX 2070 hier ook voldoende voor zijn? Of kan dit opgelost worden tegenwoordig met 1 videokaart zelfs?

Of is het toch nog beter om voor de vorige serie, de 1080 of 1080TI of 1070 of een combinatie van 2videokaarten van 1 van deze soorten te gaan?
Ik zou wel opzoeken welke kaarten SLI ondersteunen. De RTX2070(niet super versie) ondersteunt geen SLI bijvoorbeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door bayatsog op 23-08-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
bayatsog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:24:

[...]

Ik zou wel opzoeken welke kaarten SLI ondersteunen. De RTX2070(niet super versie) ondersteunt geen SLI bijvoorbeeld.
SLI/Crossfire is inderdaad niet zo interessant meer, zie ook onder meer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
martyw schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:16:
Google vind bijvoorbeeld hier een goede uitleg over USB. Kijk bijvoorbeeld eens bij de buren voor een gedegen pc die past bij je doelen, op dit moment is amd ryzen de betere keus voor CPU 's kwa prijs prestatie verhouding. Als 4k gaming op hoge settings een eis is moet er wellicht een zwaardere videokaart in, welke games denk je te spelen?
Momenteel speel ik heel graag Tomb Raider, Assassins creed, Fifa.

Maar ik zou eens moeten zien wat het aanbod nu is ook want heb heel wat jaren op de pS4 gespeeld nu.

Alle iets onder 4K gaming mag ook eventueel, het is dat ik voor men fotografie 2 4K schermen zou kopen.

Moet nog uitzoeken de welke.

@martyw welke AMD ryzen zou je dan aanraden? Is er veel verschil vs Intel? Ik heb namelijk weinig AMD kennis.

[ Voor 5% gewijzigd door filou op 23-08-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
In mijn eerste antwoord gaf ik een link naar een build op basis van een Pricewatch:AMD Ryzen 5 3600, dat is denk ik een goed startpunt. Zie hier de conclusie op tweakers over AMD versus Intel voor deze CPU.

[ Voor 29% gewijzigd door martyw op 23-08-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
@martyw @bayatsog Ik heb nu mijn eerste setup configuratie gemaakt.

Er zitten voorlopig nog 2 versies in van processoren en 2 verschillende moederborden omdat ik nog niet goed weet welke van de 2 van beide categorieën te nemen.

Dus trek er 100-300euro af door 1 van de 2 componenten weg te laten van de cpu en moederbord.

Als ik hem met de pc-builder van alternate samenstel, kom ik op 2844,29euro uit voorlopig. Hier is mijn begin punt.

Ik was nog vergeten vermelden dat ik ook programmeer in mijn vrije tijd en met docker imaging werk op de pc.

Enige suggesties of dingen die beter of anders kunnen? Is de voeding genoeg denk je? Koeler ok? Case ok?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 405,99€ 405,99
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 550,-€ 550,-
1MoederbordenAsus ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi)€ 440,50€ 440,50
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ULTRA€ 308,01€ 308,01
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 806,-€ 806,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB€ 95,05€ 95,05
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 120,-€ 120,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 103,40€ 103,40
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 180,-€ 180,-
1Optische drivesAsus BW-16D1HT€ 69,95€ 69,95
1VoedingenSeasonic Focus Plus 750 Gold€ 104,94€ 104,94
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.439,74

[ Voor 3% gewijzigd door filou op 23-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Docker en Photoshop zijn niet zo interessant meer om te noemen als je ook al 4K gaming wilt doen :P
32GB geheugen en een stevige processor heb je dan toch al nodig, dus daarin ben je reeds voorzien.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Met dit budget en de wens om op 4K te gamen kan je haast niet anders dan voor een 2080ti gaan. Je hebt geen moederbord van €400 nodig dus steek liever dat geld in een betere GPU.

Verder ben je op de goede weg denk ik al vind ik persoonlijk de samsung SSD nog steeds te duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
Philip Ross schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:22:
Met dit budget en de wens om op 4K te gamen kan je haast niet anders dan voor een 2080ti gaan. Je hebt geen moederbord van €400 nodig dus steek liever dat geld in een betere GPU.

Verder ben je op de goede weg denk ik al vind ik persoonlijk de samsung SSD nog steeds te duur voor wat je krijgt.
@Philip Ross

Voor het volledig 4k gamen kan ik eventueel nog paar maanden ofzo wachten tot er betere kaarten zijn.

Is er dan nog zon groot verschil tussen de 2080TI en 2080 super? Want qua prijs is het toch blijkbaar ongeveer nog eens 400 tot 500euro meer.

Wil natuurlijk ook niet gaan overdrijven en gewoon smijten met geld. Dus het moet het wel waard zijn ook.

Wat zou je dan in de plaats kiezen voor de samsung SSD? Want die SSD was ook voor het snel laden van fotos in lightroom.

Bedoel je dat moederbord van ASUS dan 400euro? beter dan die Gigabyte Aorus X570 ULTRA nemen? of zijn er nog anderen? Wil vooral iets met upgrade mogelijkheden, genoeg aansluitingen en plaats en uiteraard m2 en usb-c aansluitingen.

Wifi ingebouwd liefst ook in het moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door filou op 23-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
categorie: Moederborden

Kijk hier eens naar. Ik denk dat je echt een goedkoper moederbord kan vinden wat voldoet aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Je voeding is aan de zware kant, een 550 Watt model volstaat, bijvoorbeeld de Pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold. Eens met @bayatsog, een eenvoudiger moederbord op basis van de B450 chipset volstaat, je zou ook een Mini ITX bord zoals bijvoorbeeld de Pricewatch:Gigabyte Aorus B450 kunnen nemen, dat past in een kleinere case. Is ingebouwde wifi noodzakelijk? De 3800X/3900X zijn serieuze higher end chips, voor jouw doeleinden lijken me ze overkill.

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 23-08-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
martyw schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:59:
Je voeding is aan de zware kant, een 550 Watt model volstaat, bijvoorbeeld de Pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold. Eens met @bayatsog, een eenvoudiger moederbord op basis van de B450 chipset volstaat, je zou ook een Mini ITX bord zoals bijvoorbeeld de Pricewatch:Gigabyte Aorus B450 kunnen nemen, dat past in een kleinere case. Is ingebouwde wifi noodzakelijk?
Ingebouwde wifi is niet perse noodzakelijk.

Het is gewoon zo dat de router/modem whatever binnenkomt achter de tv waar ook de TV-aansluiting zit en er niet echt een gemakkelijke aansluiting voor bekabelde connectie naar de router is, in mijn appartement.

Eventueel via powerline zou dit nog wel doorgetrokken kunnen worden, maar is toch vaak niet dezelfde stabiliteit als rechtstreekse connectie met de router he?

Aangezien ik niet zoveel van AMD ken (zoals eerder vermeld), was ik op de site gaan kijken, en daar had ik gelezen en het idee opgedaan dat je eenX570 moederbord moest gebruiken? Moet dit dan niet dan om usb-c en m.2 mogelijk te maken en al de rest?

Sinds ik de fractal design define r6 usb-c case versie had gekozen, heb ik ook een front aanslutiing op het moederbord voor USB-c nodig. Als dat er niet opzit, heb ik natuurlijk ook geen speciale usb-c case nodig :).

updated setup nu:

versie 1:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 405,99€ 405,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.257,19€ 1.257,19
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 103,40€ 103,40
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.875,44

[ Voor 102% gewijzigd door filou op 23-08-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Ingebouwde wifi is niet perse noodzakelijk.

Het is gewoon zo dat de router/modem whatever binnenkomt achter de tv waar ook de TV-aansluiting zit en er niet echt een gemakkelijke aansluiting voor bekabelde connectie naar de router is, in mijn appartement.

Eventueel via powerline zou dit nog wel doorgetrokken kunnen worden, maar is toch vaak niet dezelfde stabiliteit als rechtstreekse connectie met de router he?

Aangezien ik niet zoveel van AMD ken (zoals eerder vermeld), was ik op de site gaan kijken, en daar had ik gelezen en het idee opgedaan dat je eenX570 moederbord moest gebruiken? Moet dit dan niet dan om usb-c en m.2 mogelijk te maken en al de rest?
....
Voor je vraag over USB: wat voor apparaten ga je aansluiten? De meeste toetsenborden en muizen komen nog met ouderwetse USB-A stekkers, of draadloos via Bluetooth. USB 3.1 varianten zijn alleen interessant als je data op hoge snelheid wil transporteren naar bijvoorbeeld een externe harddisk/SSD.

De chipset op je moederbord zegt niets over USB-C of M2 aansluitingen, op het Gigabyte moederbord wat ik hiervoor noemde zit bijvoorbeeld wel een M2 poort. De X570 is de laatste chipset van AMD, deze support PCIE 4, als je dat niet nodig hebt volstaat een oudere en eenvoudigere chipset ook (mits het BIOS geupgrade is)

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 23-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
martyw schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Voor je vraag over USB: wat voor apparaten ga je aansluiten? De meeste toetsenborden en muizen komen nog met ouderwetse USB-A stekkers, of draadloos via Bluetooth. USB 3.1 varianten zijn alleen interessant als je data op hoge snelheid wil transporteren naar bijvoorbeeld een externe harddisk/SSD.

De chipset op je moederbord zegt niets over USB-C of M2 aansluitingen, op het Gigabyte moederbord wat ik hiervoor noemde zit bijvoorbeeld wel een M2 poort.
Ik heb momenteel 2 externe Sandisk extreme portable 1TB SSD die ik dan graag via USB-C aan de computer zou willen koppelen.

De bedoeling is dan ook om te zien of ik via het moederbord achteraan of via het frontpaneel van de gekozen case deze externe SSD kan koppelen aan de computer.

De M2 is dan voor de samsung M2 SSD uiteraard.

@martyw

Ik denk er ook aan dan 1 van deze CPU's dan te nemen in de plaats nu.

https://tweakers.net/pric...;1166761;1390254;1390258/

Misschien dan de AMD ryzen 7 of 2700X in de plaats dan.

[ Voor 11% gewijzigd door filou op 23-08-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Sinds ik de fractal design define r6 usb-c case versie had gekozen, heb ik ook een front aanslutiing op het moederbord voor USB-c nodig. Als dat er niet opzit, heb ik natuurlijk ook geen speciale usb-c case nodig :).
Als je bij de specificaties/kenmerken van de moederborden kijkt, kan je zien of deze ook USB met type-c ondersteunt.

Bijvoorbeeld:
1MoederbordenGigabyte Aorus X470 Gaming 5 WIFI€ 191,-€ 191,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X470 Gaming 7 WiFi€ 209,14€ 209,14
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Edge WiFi€ 212,-€ 212,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 192,-€ 192,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,14
martyw schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

De chipset op je moederbord zegt niets over USB-C of M2 aansluitingen, op het Gigabyte moederbord wat ik hiervoor noemde zit bijvoorbeeld wel een M2 poort.
Ik denk dat hij bedoelt voor de front I/O. Of de moederbord daar een header voor heeft, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

...
Misschien dan de AMD ryzen 7 of 2700X in de plaats dan.
De genoemde Ryzen 5 3600 presteert oongeveer evengoed als de oudere Ryzen 7 2700X in de meeste benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
martyw schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

De genoemde Ryzen 5 3600 presteert oongeveer evengoed als de oudere Ryzen 7 2700X in de meeste benchmarks
Ik heb de lijst geupdate. Nu juist nog zoeken naar een geschikt moederbord dan.

BTW, is de gekozen cpu koeler een goede? Heb niet echt een idee, leek me een goeie op basis van populariteit en een paar sites dat ik gelezen heb.

De DVD Blu-ray drive recupereer ik btw wel van men huidige pc build thuis. Dus dat is 70euro gerecupereerd :).

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 243,90€ 243,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.713,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
bayatsog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt voor de front I/O. Of de moederbord daar een header voor heeft, denk ik.
Ah ok, dat is inderdaad altijd wel terug te vinden op de site van de leverancier. Voor de Gigabyte die ik linkte zie hier, deze heeft inderdaad 2 x USB 3.1 Gen 1 poorten, dat is dus op 5Gbit/sec - als je de maximale throughput wil let dan op interne USB 3.1 Gen 2 poorten, deze ondersteunen 10 Gbit/sec. (Het Gigabyte X570 moederbord in de laatste lijst is ook Gen 1 op de interne poorten....)

[ Voor 65% gewijzigd door martyw op 23-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
Als ik even RGB fanboy mag zijn.
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,-

In combinatie met je GPU, kan je de RGB met 1 applicatie aansturen en natuurlijk zien via de window van de case.
filou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

BTW, is de gekozen cpu koeler een goede? Heb niet echt een idee, leek me een goeie op basis van populariteit en een paar sites dat ik gelezen heb.
Je zou eventueel kunnen proberen met de meegeleverde koeler eerst.

[ Voor 11% gewijzigd door bayatsog op 23-08-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
bayatsog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:21:
Als ik even RGB fanboy mag zijn.
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,-

In combinatie met je GPU, kan je de RGB met 1 applicatie aansturen en natuurlijk zien via de window van de case.

[...]

Je zou eventueel kunnen proberen met de meegeleverde koeler eerst.
@bayatsog

Ik ga de hele pc waarschijnlijk laten samenstellen door de winkel. Want vorige keer heb ik daar nogal serieus mee zitten knoeien herinner ik me. Ben op dat vlak helaas niet de handigste persoon :(.

Van jouw 4 voorgestelde moederborden lijkt me de AORUS gaming 7 wifi wel de beste. Krijgt ook goeie recensies van onze buren bij hardware.info.

De WIFI schijnt ook heel goed te zijn en zo te zien zit er een USB-C front panel connector en ook nog eens achteraan ook op. Dus ziet er toch volledig uit op eerste zicht en toch 50 tot 100 euro goedkoper als huidige gekozen model in configuratie.

https://be.hardware.info/...14-borden-voor-je-ryzen-2

https://www.gigabyte.com/...S-GAMING-7-WIFI-rev-11#kf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
@martyw @bayatsog

Ik heb nu deze setup samengesteld.

Op alternate zou die 2815,19 euro voorlopig kosten.

Dan moet ik nog juist 1 extra scherm in 4k voor photo editing en gaming erbij kopen. Kan betaald worden van het verlaagde bedrag waarop de pc int begin samengesteld was.

Wat denken jullie hiervan? nog opmerkingen? Kan hiermee 4K gegamed worden en soepel photo editing gedaan worden? Of gaan er nog mankementen of tekorten zijn?

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11G OC€ 1.170,-€ 1.170,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.527,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
Misschien een iets krachtigere voeding erin doen. 650/750 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
De Seasonic voeding kan je maar beter skippen. Zo'n fijn ding is dat niet met alle problemen die ermee zijn (geweest). Seasonic heeft helemaal weinig interessants te bieden. Er zijn nieuwe series maar daar is nog zo weinig over bekend dat ik die niet blind kan adviseren. Zou ook eerder een 650w adviseren. pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 650W of pricewatch: Corsair RM650 (2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
Uszka schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:25:
De Seasonic voeding kan je maar beter skippen. Zo'n fijn ding is dat niet met alle problemen die ermee zijn (geweest). Seasonic heeft helemaal weinig interessants te bieden. Er zijn nieuwe series maar daar is nog zo weinig over bekend dat ik die niet blind kan adviseren. Zou ook eerder een 650w adviseren. pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 650W of pricewatch: Corsair RM650 (2019)
Dit is de voorlopig nieuwe setup.

Ik zou eigenlijk wel de msi gaming x trio rtx 2080 ti willen hebben. Maar die zit in pre-order momenteel bij alternate. De pc zou normaal begin september besteld worden. Hopelijk is de videokaart dan verkrijgbaar al terug.

Ook heb ik de. Voeding dus aangepast naar de voorgestelde corsair rm650 (2019).

@Uszka @bayatsog @martyw

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11G OC€ 1.170,-€ 1.170,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 132,-€ 132,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 180,05€ 180,05
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.802,58
Pagina: 1