Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem, zie ik iets over het hoofd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• korhandor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 12:46
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen :) en spelen met servers voor zakelijke doeleinden ( CPU/geheugen intensieve taak vandaar mijn keuze voor de 3700x)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt budget, valt onder de categorie hobby in het huishouden en heb wat crediet opgebouwd zullen we maar zeggen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig de GPU (msi 1060 6gb, wacht even de markt af met het oog op de hoge introductie prijzen voor xt5700 en prijsverschil met verenigde staten)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Fijne machine welke:
A) in staat is vm met 8gb/cores te draaien.
B) een fijne game ervaring verzorgd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor CPU in verband met corencount, GPU AMD of gts2070 moet prijstechnische voordeliger zijn ( Zit aan een max GPU lengte van 280mm waardoor vele van de net gereleased AMD 5700xt te lang zijn )

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Stilte vandaar de keuze voor de noctua cooler / fans.

Ga je overklokken?
In principe niet.

Wat verwacht je van ons?[i]

Kwa keuzen staat alles in principe vast, heb hier lang over nagedacht en realiseer me dat er “meer” uit het “budget” te halen moet zijn, maar denk met deze configuratie en erg fijn en voor de komende jaren leuk systeem mee te hebben. Echter weet ik niet zeker of alles bij elkaar past ( het is al enige jaren geleden dat ik een nieuw hobby project heb gehad op pc gebied).

Config:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 344,-€ 344,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 264,99€ 264,99
1BehuizingenRaijintek Thetis Classic Silver€ 87,-€ 87,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A€ 94,95€ 94,95
1VentilatorenNoctua NF-A12x25 PWM, 120mm€ 26,-€ 26,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 170,55€ 170,55
1VoedingenCorsair RM650x Zwart€ 104,89€ 104,89
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 200,85€ 200,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.293,23

Hierbij worden er overigens 2fans aangeschaft in plaats van 1.

Opmerkingen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:49
Wat voor games, resolutie, fps en texture settings?
Heb je echt een X570 moederbord nodig? Kan je gebruik maken van die snellere PCI?

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Levertijd van voeding bij 1 shop met 5 dagen verkrijgbaar? Is dat een probleem?

Anders. Ook goedkoper op het moment.
Corsair RM650 (2019)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@korhandor CPU koeler is niet nodig, de meegeleverde is prima.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• korhandor
Alvast bedankt voor jullie input :D

@SpeedQber eigenlijk gewoon omdat het kan, de grootste CPU (cores) /Ram slurper zal een spraaksynthese applicatie zijn ( denk aan 0,7 cores per stream met een max van 12 streams) welke extreem hongerig is. Kwa gaming zullen de volgende titels voorbij komen: Total war reeks, civ6, Diablolll, anno-reeks. Van tijd tot tijd een shooter / tombraider achtige game.

@SpeedQber Dank dit had ik over het hoofd gezien, is aangepast. ( wel eindige haast mijn huidige pc is van het weekend overleden zowel moederbord als CPU hadden er geen zin meer in :s sniff maar goed mag ook wel na 8 jaar :p)

@Hackus Nu sla ik aan het twijfelen, de airflow in de kast is het verre van optimaal, na contact met iemand op YouTube die een vergelijkbare build met een 2700x heeft draaien raadde een zijwaarts georiënteerde cooler aan.

De cooler blaast in dat geval door het koelblok naar de exhaust fan, wat de nodige warmte productie zou moeten schelen. Nou ben ik best van het besparen, maar mogelijk verduidelijken de afbeelding van de kast het een en ander pricewatch: Raijintek Thetis Classic Silver

Geld je advies nog steeds met dit in het achterhoofd? In iedergeval alvast bedankt!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VRM worden beter gekoeld met de PrisM. heb je Top intake en back-out, of heb je alleen de fan back wat is meegeleverd ?
bodem kan ook nog out (e)btw 2700X heeft TDP van 95w en 3700X 65w en is die gast waar je het over hebt aan het overklocken ?

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 22-08-2019 16:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• korhandor
@Hackus zit een fan bijgeleverd met RGB ( back out) deze vervang ik door een noctua ( zitten ook in mijn huidige machine (ouder model) maar zijn heerlijk stil en ben stiekem wel nostalgisch fan van de kleur :p , zitten verder nog de optie voor twee top (intake) bottom ( intake), dacht zelf twee top fans een achter, zou in principe de stof eruit moeten houden, en bij de hoeveelheid luchtverplaatsing neutraliseert het warme lucht trekt omhoog principe als ik me niet vergis). Zitten overigens filters op de fans Uitgezonerd de back out.
Nogmaals bedankt btw =) stel ik zeer op prijs! ( zal overigens nog eens vragen leek er niet op btw) ging meer om stil en design.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Wat betreft de fans 2x 120mm = outtake (rear & bottom) en de andere 120mm fans als intake (top). Eventueel kan je kiezen voor een 240mm AIO watercooling.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1