Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
en spelen met servers voor zakelijke doeleinden ( CPU/geheugen intensieve taak vandaar mijn keuze voor de 3700x)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt budget, valt onder de categorie hobby in het huishouden en heb wat crediet opgebouwd zullen we maar zeggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig de GPU (msi 1060 6gb, wacht even de markt af met het oog op de hoge introductie prijzen voor xt5700 en prijsverschil met verenigde staten)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fijne machine welke:
A) in staat is vm met 8gb/cores te draaien.
een fijne game ervaring verzorgd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor CPU in verband met corencount, GPU AMD of gts2070 moet prijstechnische voordeliger zijn ( Zit aan een max GPU lengte van 280mm waardoor vele van de net gereleased AMD 5700xt te lang zijn )
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte vandaar de keuze voor de noctua cooler / fans.
Ga je overklokken?
In principe niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kwa keuzen staat alles in principe vast, heb hier lang over nagedacht en realiseer me dat er “meer” uit het “budget” te halen moet zijn, maar denk met deze configuratie en erg fijn en voor de komende jaren leuk systeem mee te hebben. Echter weet ik niet zeker of alles bij elkaar past ( het is al enige jaren geleden dat ik een nieuw hobby project heb gehad op pc gebied).
Config:
Hierbij worden er overigens 2fans aangeschaft in plaats van 1.
Opmerkingen?
Alvast bedankt!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt budget, valt onder de categorie hobby in het huishouden en heb wat crediet opgebouwd zullen we maar zeggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig de GPU (msi 1060 6gb, wacht even de markt af met het oog op de hoge introductie prijzen voor xt5700 en prijsverschil met verenigde staten)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fijne machine welke:
A) in staat is vm met 8gb/cores te draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor CPU in verband met corencount, GPU AMD of gts2070 moet prijstechnische voordeliger zijn ( Zit aan een max GPU lengte van 280mm waardoor vele van de net gereleased AMD 5700xt te lang zijn )
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte vandaar de keuze voor de noctua cooler / fans.
Ga je overklokken?
In principe niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kwa keuzen staat alles in principe vast, heb hier lang over nagedacht en realiseer me dat er “meer” uit het “budget” te halen moet zijn, maar denk met deze configuratie en erg fijn en voor de komende jaren leuk systeem mee te hebben. Echter weet ik niet zeker of alles bij elkaar past ( het is al enige jaren geleden dat ik een nieuw hobby project heb gehad op pc gebied).
Config:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | Behuizingen | Raijintek Thetis Classic Silver | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x25 PWM, 120mm | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 170,55 | € 170,55 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 200,85 | € 200,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.293,23 | ||
Hierbij worden er overigens 2fans aangeschaft in plaats van 1.
Opmerkingen?
Alvast bedankt!