Nieuwe tv + geluid 65 of 75 inch 4k. oled vs qled?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-03 15:42
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe tv van 65 of 75 inch met een geluidoplossing.

Wat is je budget?
Max budget van 5000. minder is natuurlijk altijd beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Voetbal kijken, films en series van netflix. Daarnaast af en toe muziek luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb zelf al even research gedaan bij de plaatselijke media markt en heb verschillende modellen gezien van het merk Samsung en Sony. De Samsung schermen zijn vaak Qled waarbij Sony kiest voor OLED. Ik zag erg grote wisselingen in de prijzen die worden gevraagd voor de modellen kijkende naar het formaat van de tv's.

pricewatch: Samsung 75Q70R Zwart
pricewatch: Sony KD-65AF8 Zwart

Als geluidsoplossing zat ik zelf aan Sonos te denken. De set die ik bij elkaar zoek is namelijk voor mijn moeder, die het liefst niet te veel poespas heeft en het moet gemakkelijk in gebruik zijn. Hierdoor denk ik dat het werken met losse speakers en receiver niet handig gaat zijn.

De Sonos oplossing zou dan waarschijnlijk de playbar worden.
pricewatch: Sonos Playbar

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoe komt het dat er toch nog zulke grote verschillen zijn in prijs wat betreft de verschillende formaten? sommige 65 inch varianten zijn bijna net zo duur als de 75 inch varianten. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie aanraden. Oled of Qled en welk merk er voorkeur heeft.

Als er vragen zijn dan hoor ik het graag en ik ben benieuwd naar jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:03
Ik zou sowieso voor Oled gaan ivm het beste beeld.

Ik zou als je moeder zo weinig mogelijk poespas wilt zou ik deze aanbevelen:

https://tweakers.net/pric...lips-65oled903-zwart.html

Tweakers review: Het beste geluid uit een tv ooit!

https://tweakers.net/revi...beste-tv-geluid-ooit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Met dat budget kun je naar een 77" LG OLED C8 gaan kijken. Die staat voor € 4.300 in de pricewatch. Hou je nog wat geld over voor een Sonos playbar. De Philips65OLED903 beschikt over een B&W soundbar en tik je voor net geen € 3K op de kop.

Zelf heb ik een LG OLED C7. Fantastische tv en in alle opzichten een betere beeldkwaliteit dan LCD (QLED = LCD).

Een Sony AF8 en een Samsung Q70 zijn ook niet helemaal vergelijkbaar. Die AF8 is een topmodel, terwijl Samsung ook nog een Q85 en Q90 heeft. Sony is daarnaast erg prijzig met OLEDs ivm LG.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Pexdex Een belangrijke vraag die je jezelf moet stellen is, is er veel lichtinval op de tv en word er dus veel overdag gekeken of vooral in de avond en in een meer donkere omgeving.
Bij de mediamarkt kan je kwa beeld echt bijna geen mening vormen omdat alle tv’s belabberd staan afgesteld.

Oled is zeker mooi kwa beeld maar een goede FALD lcd tv kan ook goed zijn in bepaalde situaties.

Bij hw.info hebben ze het over de stappen gehad die de lcd techniek gemaakt heeft;

https://nl.hardware.info/...-high-end-lcd-versus-oled

Natuurlijk is de besproken tv 85 inch en onbetaalbaar maar het is een interessant item dat laat zien in hoeverre lcd onder doet voor oled.

Wat door velen op dit moment als de betere tv’s gezien worden zijn bv;

pricewatch: Panasonic TX-65GZW954 Zwart

pricewatch: LG OLED65C9PLA Zwart

pricewatch: Sony KD-65AF9 Zwart

Of een ouder model wat gewoon erg goed is maar een stuk goedkoper.

pricewatch: LG OLED65C8PLA Zwart

Advies welke LCD tv’s op het moment voor jou budget erg goed zijn weet ik niet, wellicht dat een ander je daarin kan adviseren.

Mocht je wel voor een oled gaan check dan dit topic, dan kan je een tv voor minder krijgen dan in de PW staat.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Succes!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Persoonlijk zou ik voor 1 van de betere LCD's gaan. Ik denk dat ik op dit forum hierin wel in de minderheid ben, maar ik heb mijn twijfels bij de levensduur van OLED tv's.

Ik vind ze wel erg mooi hoor, maar de betere LCD's met FALD zijn tegenwoordig ook niet mis, en ik heb daar toch meer vertrouwen in qua levensduur.

En dat is voor mij een belangrijk punt, want ik koop misschien 1x in de 10 jaar eens een nieuwe tv voor in de huiskamer, en hoop dat hij daarna nog door kan naar een slaapkamer.

• Pexdex
Bedankt voor alle reacties, ik heb de verschillen goed doorgenomen van bovengenoemde informatie filmpjes en denk toch dat het slim is om in dit geval voor Oled te kiezen. Er zal in veel gevallen ook overdag gekeken gaan worden naar de televisie alleen denk ik echter niet dat de maximale helderheid van LCD de meerwaarde van de betere contrastwaardes bij OLED gaat overtreffen.

Wel ben ik een beetje bang voor de levensduur van de OLED tv's en zit ik daarom nog in twijfel wat voor formaat er moet komen. Aangezien er nog grote verschillen zitten tussen 65 inch en 75 is het misschien verstandiger om te kiezen voor 65 en het overige geld te bewaren om eerder over te stappen op weer een andere tv

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even buiten je vraagstelling: je moeder is niet technisch ingesteld. Hoe groot is de kans dat zij überhaupt waarde hecht aan elementen zoals kleurechtheid of responstijden?

Als ik je een tip mag geven: voor mezelf zoek ik met heel andere criteria dan voor m'n ouders.

Zelf koop ik een tweakvriendelijke telefoon, voor m'n ouders een Samsung of Android One toestel. Zelf heb ik een OLED, m'n ouders zou ik dat altijd afraden.

Waarom? Omdat ze een TV willen die altijd werkt, die vol in de zon staat, waar ze niet op hoeven letten (oei, staat er te lang statische content op, dat is eigenlijk niet goed), maar bovenal: omdat ze gewoon geen boodschap hebben aan supernauwkeurige kleuren, goede zwartwaarden of motion algoritmes.

Ze zijn perfect tevreden met de Vivid stand, maximale smoothing en weet ik het allemaal. Dus is je moeder ook een techneut of fervent video enthousiast? Anders zijn die duizenden euro's absoluut weggegooid geld.

Niet teveel poespas en gewoon werkt? Dat wordt goede speakers in de TV.

Gewoon een 65" Q9F kopen. Makkelijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Grotendeels eens met @pino85 en met @Jeroenneman. Vraag jezelf eerst eens af wat je moeder echt belangrijk vindt. Iedereen die bij mij thuis komt en de tv ziet, vindt allereerst het scherm superdun en vraagt dan of hij even aan mag. Ze zijn allemaal onder de indruk van de prachtige kleuren. Als je moeder dat als fervent serie/filmkijker ook heel belangrijk vindt, dan is OLED echt het beste wat je kunt kopen. In het geval dat het puur gaat om een groot scherm met heldere kleuren en zwartwaarden, kleurechtheid, etc minder belangrijk voor haar zijn, dan zijn er ook goedkopere alternatieven te vinden. Kleurechter dan OLED ga je ze echter niet vinden.

V.w.b. geluid; ik zou Sonos en of soundbar alleen maar doen als het puur gaat om eenvoudig luisteren, of als ruimte(gebrek) een issue is. Als je moeder graag een film of serie kijkt met surround geluid, of ze wil verschillende apparaten gaan aansluiten (zoals platenspeler, tv tuner van haar provider, cd-speler, blu-rayspeler, etc) dan zou ik altijd kiezen voor een receiver met losse speakers. Het geluid gaat dan qua kwaliteit Sonos makkelijk overstijgen.

Je hebt een reusachtig budget dus daar moet ongeacht de wensen van je moeder iets prachtigs voor te kopen zijn.
Kijk sowieso even voor tips in het OLED-prijzentopic wat boven mij al aangeraden werd. Zeker op duurdere modellen kan het honderden euro's schelen en daarvoor hoef je nagenoeg niet te onderhandelen. (Refereren aan het topic en de veel lagere prijzen aldaar, is eigenlijk al voldoende. 5 minuten werk en een blij portemonnee tot gevolg.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
Bedankt nogmaals voor de reacties! met deze tips kan ik zeker aan de slag. Jullie hebben gelijk wat betreft de verschillen tussen iemand die heel veel geeft om kleurechtheid en bijv. iemand zoals mijn moeder. Echter is het wel zo dat zij graag een goede deal wil hebben als ze er zo'n budget voor uittrekt en ook meerdere jaren wil genieten van deze televisie. Uiteindelijk vindt ze het dan misschien in eerste instantie niet heel belangrijk maar ziet ze wel het verschil wanneer ze het daadwerkelijk in huis heeft. Ik ga aan de slag met het zoeken en bekijken van de prijzen van OLED in het topic dat hier wordt benoemd. Bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 141% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 17:42
Mocht je qled nog overwegen dan heeft plattetv leuke prijzen

75Q90R €3999
75Q950R €4699

Op beide modellen zit zit een cashback die 1 september afloopt. Hiermee krijg je nog €500 terug op je rekening.

Wat je misschien ook kunt meenemen in je overweging is hoe het smart gebeuren werkt en wat het makkelijkst te bedienen is. Ieder merk heeft hierin zijn eigen interface en bediening.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Pagina: 1