Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel in een Landal bungalow en probeer m’n Chromecast te laten draaien.
Nu weet ik dat de Chromecast niet op de WiFi (van Ziggo) kan komen, omdat je eerst een welkomst-pagina en wachtwoord moet invullen.
Om dit aan te pakken heb ik een Travel Router van TP Link meegenomen.
Volgens de Chromecast site is dit de beste en simpelste oplossing. Echter; ik krijg geen internet op de Travel Router.
Nu kan ik gewoon bij het Ziggo Modem komen en de Travel Router erbij pluggen (zijn 4 UTP poorten)
Toch kom ik er niet op.
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:29
Dat heeft bij mij wel altijd gewerkt met een travelrouter..

Volgorde:
1. Travel router aan zetten, ik gebruik ook altijd hetzelfde SSID+wachtwoord als thuis zodat alle apparaten automatisch connecten
2. Met een apparaat connecten met de wifi, en de welkomstpagina en wachtwoord invullen.
3. Alle apparaten zouden nu online moeten zijn, en de Chromecast zou dus ook moeten kunnen connecten.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had hetzelfde bij een landal en kreeg het toen ook niet aan de praat (waar mijn travel router mij normaal nooit in de steek laat)

Zou kunnen dat ze wat slimmigheden hebben om dit te detecteren/blokkeren. Je kunt eens beginnen om het mac adres van de router te veranderen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst een zelfde soort probleem met m'n Chromecast bij Van der Valk. De chromecast kon ik vinden op de tv, maar ik kreeg 'm met geen mogelijkheid connected binnen het wifi netwerk van het hotel. Het lijkt erop dat ze dit soort zaken actief tegenhouden. Ik kan me daar op zich ook wel iets bij voorstellen, want als iedereen lekker aan het streamen gaat zit je netwerk snel verstopt (was overigens wel een 500+ glasverbinding die gewoon helemaal ter beschikking stond aan de gasten wat je zelden meemaakt in hotels).

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat ook werkt is 1 telefoon als wifi hotspot opzetten en dan met een 2e telefoon ook verbinding maken en dingen casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:04:
Echter; ik krijg geen internet op de Travel Router.
Waarom niet? Wat heb je gedaan? Wat voor foutmelding krijg je?
Nu kan ik gewoon bij het Ziggo Modem komen en de Travel Router erbij pluggen (zijn 4 UTP poorten)
Toch kom ik er niet op.
Waarom niet? Wat heb je gedaan? Wat voor foutmelding krijg je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41
Doorgaans is het handig om eerst de situatie met een ander apparaat te bekijken.
Welk IP krijg je vanuit het landal netwerk, waar zit de landingpagina? En waar mogelijk, welk IP is dat?
Dat is nodig om IP conficten op te voorkomen! Stel je router dan ook zo in dat dat niet gebeurd door eventueel IP-adressen te wijzigen naar iets anders. Wordt bijvoorbeeld 10.X.X.X gebruikt, dan kun je beter 192.168.1.X gebruiken binnen je travel-lan netwerk.

Zodra dat op orde is, dan pas verbind je je router met het netwerk. Bedraad als het mogelijk is, is geen probleem. Niet altijd zullen zulke modems lan-verbinding toestaan, dus als dat niet werkt -> wifi!

Zodra de router verbonden is, is in mijn ervaring het beste om opnieuw met je smartphone/tablet verbinding te maken met je travelrouter. Je mobiel/tablet gaat dan namelijk opnieuw uitzoeken of een internetverbinding beschikbaar is. Hopelijk ziet je smartphone/tablet dan de landingspagina, zodat je de benodigde stappen kan doorlopen met de router ertussen.

Niet alle landingspagina's werken echter zo lekker, dus soms moet je dan handmatig richting de landingspagina navigeren. (Daarom is een stukje vooronderzoek ook handig!)

Een laatste generieke tip is: Lang niet alle netwerken met landingspagina's hebben de blokkades goed staan. Ik heb op sommige netwerken wel eens gemerkt dat ik gewoon een VPN-verbinding kon opzetten via TCP 443, zonder ooit de landingspagina gezien te hebben...

Meer magische tips kan ik niet echt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:31:
Laatst een zelfde soort probleem met m'n Chromecast bij Van der Valk. De chromecast kon ik vinden op de tv, maar ik kreeg 'm met geen mogelijkheid connected binnen het wifi netwerk van het hotel. Het lijkt erop dat ze dit soort zaken actief tegenhouden. Ik kan me daar op zich ook wel iets bij voorstellen, want als iedereen lekker aan het streamen gaat zit je netwerk snel verstopt (was overigens wel een 500+ glasverbinding die gewoon helemaal ter beschikking stond aan de gasten wat je zelden meemaakt in hotels).
Dat heeft eerder met veiligheid te maken dan daadwerkelijk 'pesten'
Je wil geen wifi openzetten voor gasten, en dan een klacht krijgen dat elk aangesloten device is te benaderen.
Elk ( goed ) wifinetwerk voor externe toegang moet imho daarom voorzien zijn van AP-Isolation
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:04:
Ben momenteel in een Landal bungalow en probeer m’n Chromecast te laten draaien.
Nu weet ik dat de Chromecast niet op de WiFi (van Ziggo) kan komen, omdat je eerst een welkomst-pagina en wachtwoord moet invullen.
Om dit aan te pakken heb ik een Travel Router van TP Link meegenomen.
Volgens de Chromecast site is dit de beste en simpelste oplossing. Echter; ik krijg geen internet op de Travel Router.
Toch kom ik er niet op.
Iemand een idee?
Je moet/kan proberen om de travelrouter als extender te plaatsen.
Dus laten zoeken naar de ziggo hotspot, en daarna pas de landingpage openen via een device wat op de travelrouer is ingelogd

Dan zou de andere partij het MACadres moeten zien van de travelrouter.
( mijn ervaringen zijn eigenlijk altijd met lokale wifi aanbieders ( hotel/camping ) niet met ziggo, welke een ander inlogschema hanteren )
Er is op GOT wel iemand die het voor elkaar had om met zijn ziggo inlog contact te maken met zo'n hotspot, en dan door te zetten naar intern.

DD-WRT en Ziggo hotspot

en deze post :
Verwijderd in "Uitlezen waarde Ziggo Hotspot Certificaat"

staat hier hele draadje :
Uitlezen waarde Ziggo Hotspot Certificaat

[ Voor 44% gewijzigd door FreshMaker op 20-08-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus het volgende toe willen voegen:
- Welke apparatuur gebruik je allemaal (typenummers e.d.)
- Wat heb je zelf al geprobeerd en tegen welke problemen liep je aan?
- Welke foutmeldingen krijg je?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor al jullie snelle reacties!

Ik gebruik de Travel router TP Link AC750 (TL-WR902AC) deze heb ik ingeplugd in een modem van Ziggo. Omdat ik achter de welkomst pagina zit werkt de Travel Router niet.
Nu heb ik het IP adres/Sub/Router/DNS van m’n IPad die ingelogd is op de Landal WiFi, ingevoerd in de Travel Router. Lampje WiFi verbonden brant nu, maar geen connectie met de Chromecast.

Misschien staat m’n switch op de Travel Router verkeerd, Share ETH i.p.v. Cliënt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 13:35
Beste Tweakers,

Ik wil dit topic niet kapen maar ik heb precies het zelfde probleem.
Wanneer ik mijn laptop bedraad aan het Ziggo modem hang, krijg ik wel netjes een IP adres (lijkt een extern IP te zijn) maar een inlogportaal is niet te bereiken, zelfs niet wanneer ik handmatig naar het portaal link.

Echter wanneer ik naar de Wifi verbind (is een apart Ruckus AP) krijg ik een 10.x.x.x netwerk, ik heb geprobeerd het mac adres van deze AP over te nemen op mijn laptop, helaas zonder succes.

Optie 2: Engenius accespoint als bridge ingesteld en met LandalPremiumWiFI laten verbinding maken, dit lukt alleen ook hierbij geen portaal te bereiken, of internet te realiseren.

Optie 3:Laptop met WiFI verbonden, op portaal aangemeld en kan internetten. Geprobeerd mijn Wifi verbinding te bridgen naar een Ethernetpoortje zodat hier een eigen router/Ap achter gezet kan worden. Helaas ook dit werkt niet.

Aangezien we in Maart de LAN-dal willen houden met wat vrienden vraag ik mij af of nog meer mensen een idee hebben wat te proberen.

4G was afgelopen week een oplossing voor mij en mijn vriendin, echter wanneer er 8 pc's achter hangen wordt het al gouw een kwestie van " snel door de data heen" en is 25/25Mbit natuurlijk minder aantrekkelijk dan de 60/40 verbinding welke ziggo levert in de huisjes.

Overal is het me tot nu toe nog gelukt een verbinding te realiseren met een eigen router, kan het me toch niet voorstellen dat het nu onmogelijk moet zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken, en mocht het nodig zijn maak ik even een nieuw topic aan.

Met vriendelijke groet,
Justin

EDIT : HET WERKT _/-\o_

VPN aangemaakt en deze laten bridgen met mijn netwerkpoortje.. hier een router achter gezet.. zo ziet Landal maar 1 apparaat met data :)

[ Voor 4% gewijzigd door justin2005 op 20-01-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rshn
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 23:59
justin2005 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:41:
Beste Tweakers,

Ik wil dit topic niet kapen maar ik heb precies het zelfde probleem.
Wanneer ik mijn laptop bedraad aan het Ziggo modem hang, krijg ik wel netjes een IP adres (lijkt een extern IP te zijn) maar een inlogportaal is niet te bereiken, zelfs niet wanneer ik handmatig naar het portaal link.

Echter wanneer ik naar de Wifi verbind (is een apart Ruckus AP) krijg ik een 10.x.x.x netwerk, ik heb geprobeerd het mac adres van deze AP over te nemen op mijn laptop, helaas zonder succes.

Optie 2: Engenius accespoint als bridge ingesteld en met LandalPremiumWiFI laten verbinding maken, dit lukt alleen ook hierbij geen portaal te bereiken, of internet te realiseren.

Optie 3:Laptop met WiFI verbonden, op portaal aangemeld en kan internetten. Geprobeerd mijn Wifi verbinding te bridgen naar een Ethernetpoortje zodat hier een eigen router/Ap achter gezet kan worden. Helaas ook dit werkt niet.

Aangezien we in Maart de LAN-dal willen houden met wat vrienden vraag ik mij af of nog meer mensen een idee hebben wat te proberen.

4G was afgelopen week een oplossing voor mij en mijn vriendin, echter wanneer er 8 pc's achter hangen wordt het al gouw een kwestie van " snel door de data heen" en is 25/25Mbit natuurlijk minder aantrekkelijk dan de 60/40 verbinding welke ziggo levert in de huisjes.

Overal is het me tot nu toe nog gelukt een verbinding te realiseren met een eigen router, kan het me toch niet voorstellen dat het nu onmogelijk moet zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken, en mocht het nodig zijn maak ik even een nieuw topic aan.

Met vriendelijke groet,
Justin

EDIT : HET WERKT _/-\o_

VPN aangemaakt en deze laten bridgen met mijn netwerkpoortje.. hier een router achter gezet.. zo ziet Landal maar 1 apparaat met data :)
Hi Justin,

Ik neem aan dat je hierbij 1 code gebruikte voor het verbinden met de wifi? Of heb je dit ook weten te omzeilen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Rshn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Ik neem aan dat je hierbij 1 code gebruikte voor het verbinden met de wifi?
Hai!

Ja klopt inderdaad. gebruik gewoon 1 code :)

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 18:53
Wat ik altijd doe bij Landal: verbinding maken met m'n laptop via m'n browser.
Een beetje paranoia; maar met CTRL-SHIFT-I hou ik bij welke http get/post's worden gedaannaar de login pagina van landal/ziggo. Nu weet ik iig. de URL van de login pagina.
Met ifconfig / ip a (Ubuntu) kijk ik welke netwerk instellingen ik heb (nameserver ip).

Eenmaal verbinding maak ik verbinding met m'n WR902AC in hotspot modus. Daarna probeer ik met m'n laptop of smartphone verbinding te maken met internet: dat lukt bijna nooit.

Wat soms lukt: de url van de login pagina plakken van stap 1.
Dan log ik weer in op de WR902AC en verander het MAC adres naar het MAC adres van de laptop; weer verbinding maken en de login pagina plakken. Dit vaak een kwestie van wachten (~1 ~2 minuten) maar dan werkt het vaak wel.

Als je WR902AC geen IP krijgt kun je hem nog op static ip zetten en dan de IP gegevens gebruiken van stap 1 (ifconfig/ipa). Dit werkt vaak niet, soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
Ik zit in een Landal huisje en heb zowel TP-Link TL-WR902AC en TL-WR802 meegenomen. De volgende ervaringen zijn voor beide travel routers gelijk.

In het huisje is een CISCO router aanwezig en een RUCKUS AP. De CISCO router heeft 4 LAN poorten. De Ruckus AP zit in LAN poort 1.

De travel router verbinden met de CISCO modem op LAN poorten 2 t/m 4 levert niks op. Ik vermoed dat de CISCO niet als router geconfigureerd is. Ik durf de Ruckus niet te disconnecten.

De travel router via hotspot mode (WISP) verbinding laten maken met het LANDAL AP werkt goed. Het lukt ook om de Chromecast te gebruiken. Al zijn de ervaringen wisselend. De ene stream werkt probleemloos. De andere krijg ik niet aan de gang.
Verder merk ik dat regelmatig op de achterliggende apparaten het internet voor enige tijd wegvalt. Het lukt niet altijd de landingspagina weer tevoor schijn te toveren. Soms helpt een restart van het apparaat. Op een Windows laptop zie ik dat er problemen zijn met het connectie met een DNS server. Het zelf instellen van een alternatieve DNS server helpt niet hierbij.

Ik vind het jammer dat je niet bedraad een verbinding kan maken met de Landal modem. Ik ben niet zo een fan van unencrypted verbindingen. Het feit dat je achter de NAT van je eigen travel router zit geeft wel een iets veiliger gevoel.

Als alternatief en ook voor andere (buitenlandse) vakantiesituaties overweeg ik een nieuw MIFI apparaat (TP-Link M7650) te kopen en een T-Mobile prepaid kaartje. Voor ~3 euro per dag unlimited data. De ervaring hiermee zullen waarschijnlijk ook erg afhankelijk van de locale omstandigheden zijn. Sterkte van 4G-signaal en drukte op het netwerk.

Al met is ervaring met de travel router niet slecht, maar liever doe ik nog minder troubleshooting tijdens vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
De Ruckus heb ik destijds wel los getrokken. notebook aan poort 1 gehangen en de hoop gehad dat ik het inlog portaal zou krijgen. Helaas is dat niet het geval.

Volgens mij is er een soort vlan ID ingesteld op de Ruckus waardoor deze "in een ander netwerk zit"

Ik heb verder niet echt veel meer getest destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
justin2005 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:33:
De Ruckus heb ik destijds wel los getrokken. notebook aan poort 1 gehangen en de hoop gehad dat ik het inlog portaal zou krijgen. Helaas is dat niet het geval.

Volgens mij is er een soort vlan ID ingesteld op de Ruckus waardoor deze "in een ander netwerk zit"

Ik heb verder niet echt veel meer getest destijds.
Haha,
Heb ik ook eens gedaan en wireshark erop gezet (ook de ap).
Zelfs als ik het mac kloon van de ap kon ik niks.
Er is een capwap tunnel naar een centraal punt (was
Vlgns mij utrecht) en de rest werdt geblokkeerd. Zo beheren ze die troep centraal.

Meestal neem ik een airport express mee die een wifi bridge speelt waaraan ik weer een andere wifi router knoop 🤪
Suboptimaal, maar genoeg om te kunnen chromecasten en spotify connect naar een chromecast audio.

Laatst bij een nieuw landal park hadden ze gewoon een standaard ziggo modem met statische wpa2 sleutels. Mijn eigen wifi router (met veeel beter bereik) kon er zo op inc vpn naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:04
Het is een ouder topic maar toch even een reactie voor iedereen die dezelfde problemen heeft. Wat je nodig hebt is een router met WISP functie. Die zorgt ervoor dat je kunt inloggen op de landingspagina terwijl het Landal netwerk het MAC-adres van je router ziet (en niet van de telefoon/laptop die gebruikt om in te loggen).
Pagina: 1