Hoe krijg ik beter geluid in mijn kamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07-2022
Mijn vraag
Hoe krijg ik beter geluid in mijn kamer

Ik wil in mijn kamer veter geluid krijgen en heb besloten om nu mijn kamer proberen aan te passen in plaats van nieuwe speakers te kopen.

Ik wilde er aan beginnen maar liep eigenlijk meteen al vast want wist niet wat het geluid nu ook daadwerkelijk zou gaan verbeteren.(heb al wel een stoffevloer.

Ik heb een vrij lastige kamer. Het is een Franse kap dus aan de voorkant waar de speakers staan is schuin en aan de kant waar ik met me rug naar toe zit. Is ongeveer 4 meter breed 2.3 meter hoog op zijn hoogst en 70 cm op zijn laagst, en is 6.5 meter diep.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Nee sorry helaas.

Ik heb al mijn glazenbolcredits al verbruikt op andere forum zaken.

Ik mis een paar dingen.

Wat betreft het
Wat heb je nu.
Wat is veter geluid.
Waarom is het nu geen goed geluid
Gaat het om muziek of tv of gewoon bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:25
wat heb je voor apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

veter geluid=beter geluid?
Heb je een tekening?

Dus je hebt een kamer waarbij plafondhoogte varieert van 2,30 tot 2,70 meter?
Als je het goed wil doen, dan zul je de de plafond vlak moet maken. Dus denk maar aan een zolder. Of een tweede zolder als je kamer al een zolder is. :D
Of dempers tegen je muur of plafond plaatsen.

Zo, mijn glazenbolcredits voor vandaag zijn op. -O-

[ Voor 107% gewijzigd door MedionAkoya op 19-08-2019 20:50 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07-2022
sorry voor als het wat wazig is ik wilde foto's toevoegen maar dat lukte niet,
het is de bedoeling dat ik beter geluid krijg voor muziek en soms films, het is nu al best goed maar ik wil dat het geluid niet wordt weer kaast overal door.
ik heb nu zelf al een stoffenvloer en dat helpt met de akoestiek.

mijn apparatuur: - 7.1 Marantz receiver
- 3 Dali suite speaker als front speakers
- en nog wat surround speakers

ik zit al op zolder en het dak is een franse kap dus op het laagste punt is het 70 cm hoog en kan je niet staan en op het hoogste punt is het 2,30 hoog.

ik hoop dat hier de nodige informatie bij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 17:43
Ondanks dat je topic start wat karig is, waardeer ik je initiatief wel.

Blader dit topic eens een beetje door, Het grote akoestiek topic ,helaas is de topic start nog verre van compleet maar dan heb je gelijk een indruk wat anderen hebben gedaan of waar ze tegenaan liepen. Met wat googlen is er ook veel te vinden, helaas niet alleen wetenschappelijk verantwoorde oplossingen 😁

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@DjaRoel Lol :) TS inderdaad verre van compleet. De mede-auteur is nog aan het stoeien met het inmeten van een multisub systeem. Wanneer na controlemeting blijkt, dat het multisub systeem in goede harmonie met de fronts meespelen. Komt de TS uit het Het grote akoestiek topic aan de beurt. De huidige TS kan dan, richting Trash-bin.

@Techboy2 Ik zou als ik jou was, hier beginnen.
dat had ik veel eerder moeten doen...

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 17:43
Lip schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:22:
@DjaRoel Lol :) TS inderdaad verre van compleet. De mede-auteur is nog aan het stoeien met het inmeten v an een multisub systeem. Wanneer na controlemeting blijkt, dat het multisub systeem in goede harmonie met de fronts meespelen. Komt de TS uit het Het grote akoestiek topic aan de beurt. De huidige TS kan dan, richting Trash-bin.

@Techboy2 Ik zou als ik jou was, hier beginnen.
dat had ik veel eerder moeten doen...
Was ook geen commentaar, maar gezien het kennisniveau van de ts leek me het relevant even te vermelden 😉

Inmeten moet hier ook nog steeds afgerond worden, een mooi klusje als de dagen weer wat korter worden.

@Techboy2 Als je het leuk vind is de aanschaf van een microfoon om echt actief wat te doen aan het geluid zeker een goede tip 👍

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 15:23
@Techboy2 Kan je een tekening of foto toevoegen? Is dit je mancave of staan er ook meubels opgesteld?

[ Voor 5% gewijzigd door j-phone op 19-08-2019 22:58 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1