Last van vliegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik zo'n 15-tal vliegen kapotgemaakt. Ze zitten enkel bij het raam van mijn balkon en verder lijken ze niet ergens anders te zitten.

Het is een beetje raar, uren zie ik er geen, vervolgens ga ik weer eens kijken en kom ik er weer één of twee tegen die vrijwel stil op/bij het raam zitten. Voordeel is dat ik zo kapot kan maken, nadeel is dat ze er zitten en ik niet weet waar ze vandaan komen.

Vanmiddag ga ik mijn balkon zo goed als mogelijk schoonmaken, maar heeft iemand van jullie een idee waar ik het moet zoeken? Mijn appartement is vrijwel schoon, stofzuig om de dag (kat) en lijk ze dus enkel bij de ramen tegen te komen.

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

recent de beglazing laten reinigen ?
zal het zelf even doen met wat hand warmwater en scheutje spiritus, schoonmaakazijn en iets afwasmiddel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:15:
recent de beglazing laten reinigen ?
zal het zelf even doen met wat hand warmwater en scheutje spiritus, schoonmaakazijn en iets afwasmiddel
Ik heb dat zelf gedaan met speciaal spul, waarvan nog aanslag zichtbaar was. Ben nu bezig geweest met een spons en veel water, de aanslag is er nu niet meer.

Zou dat de oorzaak zijn geweest? Ze zitten wel aan de binnenkant (dat heb ik niet gereinigd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HollowGamer schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Ik heb dat zelf gedaan met speciaal spul, waarvan nog aanslag zichtbaar was. Ben nu bezig geweest met een spons en veel water, de aanslag is er nu niet meer.

Zou dat de oorzaak zijn geweest? Ze zitten wel aan de binnenkant (dat heb ik niet gereinigd).
dat ook reinigen(binnen) en kijk even waar de afvalverzameling is, is dat vlakbij je balkon ?
hoe is het bij je onderburen gesteld ?
de ruimte waar het is ff goed in de gaten houden, vaak is dat de keuken, klopt dat ?
er kan wat gevallen zijn van eten, de kat kan wat meegenomen hebben van buiten muis of vogeltje ...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

dat ook reinigen(binnen) en kijk even waar de afvalverzameling is, is dat vlakbij je balkon ?
hoe is het bij je onderburen gesteld ?
de ruimte waar het is ff goed in de gaten houden, vaak is dat de keuken, klopt dat ?
er kan wat gevallen zijn van eten, de kat kan wat meegenomen hebben van buiten muis of vogeltje ...
Er staat wel vlakbij een GFT, die zorgt inderdaad vaak voor problemen, maar laat ik wel iedere week leegmaken.

Keuken ligt aan de andere kant van de woning, nergens anders heb ik (nog) last - afkloppen.

Kat komt niet buiten, en helaas vangt ze de vliegen niet, maar speelt ze ermee. :X

Hoe doe ik het beste de ramen schoonmaken? Ik heb zo'n special glas spul gekocht, maar misschien heb ik daar te veel van gebruikt en te weinig (warm)water?

Ik ga ook de lamellen eens goed afstoffen.

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zal het zelf even doen met wat hand warm water en scheutje spiritus, schoonmaakazijn en iets afwasmiddel

gewoon met keukenspons effe goed insoppen en met trekker net als de glazenwasser. daarna nog met blank water - dus zonder toevoeging - en randen drogen met schone vaatdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:03:
zal het zelf even doen met wat hand warm water en scheutje spiritus, schoonmaakazijn en iets afwasmiddel

gewoon met keukenspons effe goed insoppen en met trekker net als de glazenwasser. daarna nog met blank water - dus zonder toevoeging - en randen drogen met schone vaatdoek.
Hmm, heb net even naar beneden gekeken. Daar heeft de onderbuurman een vuilniszak staan, waar op het eerste gezicht 2/3 vliegen op zitten. Even voor het beeld: de buurman heeft een tuin en ik woon op de eerste verdieping. De afstand tussen het balkon (houten planken met tussendoor 1cm opening) en de tuin is ongeveer 5 meter. Stel ik maak mijn balkon dicht met kunstgras, zal ik dan minder last hebben van de vliegen?

Het komt zo te zien echt van buiten, maar weet niet goed of het de combinatie onderbuurman is en mijn GFT. Het balkon van de buurman is zo te zien schoon. Of is het normaal om 1/2 vliegen op je balkon te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

een paar vliegen heb je zo als er een vuilniszak op een ondergelegen perceel staat, dan wel vlakbij je balkon.
Ik mag aannemen dat die morgen (of snel) in een container verdwijnt ?
Ook GFT zou ik met dit weer verwijderen van je balkon, of in elk geval zorgen dat die container schoon blijft en goed afgesloten(neem aan dat je een mini container op je balkon hebt. als er op de begane grond containers staan van meer bewoners, hou je dit echt wel tot alles goed schoon en leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Kom er net achter dat er in de keuken opeens 2 achter elkaar zaten. Ik duwde even op de LED buis die ik onder de keukenkastjes heb gehangen en aan de zijkant kwam één vlieg uit. Waarschijnlijk zitten dus achter of onder de kastjes. In de kasten zelf zie ik nergens vliegen, bovenop kom ik helaas niet bij - maar probeer morgen opnieuw.

Morgen ga ik ongedierte spray halen en die onder de LED lamp spuiten.. ben zo bang dat er honderden onder gaan zitten. :X

Heb nu de ramen opgezet en laat ze ook vannacht open. Hopelijk vliegen ze dan al huiswaarts.

Een tip voor welke reining te halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Alles schoongemaakt: ramen, gespuid met HG tegen vliegen (o.a. bovenop en achter keukenkastjes), etc. maar ze gaan niet weg. :@

Om de zoveel tijd zit er één op het raam. Heb nu alles dichtgedaan als test, ik snap er echt helemaal niks.
Mijn buurman heeft nergens last van, bij mijn onderbuur heb ik nog niet gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
HollowGamer schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:17:
Alles schoongemaakt: ramen, gespuid met HG tegen vliegen (o.a. bovenop en achter keukenkastjes), etc. maar ze gaan niet weg. :@

Om de zoveel tijd zit er één op het raam. Heb nu alles dichtgedaan als test, ik snap er echt helemaal niks.
Mijn buurman heeft nergens last van, bij mijn onderbuur heb ik nog niet gevraagd.
controleer de onderranden van de vuilnisbak, en de randen van de kattenbak, dat kunnen verborgen plekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:07:
[...]

controleer de onderranden van de vuilnisbak, en de randen van de kattenbak, dat kunnen verborgen plekken zijn.
Helaas niks onder de randen van de vuilnisbakken en kattenbakken.
Gelukkig heb ik nu wel één spin gezien, hopelijk volgen er meer.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is achter de kastjes. Maar daar heb ik spul achter gespoten, geprikt om te kijken of er iets uitviel, maar nee, helemaal niks. Wat ik nog niet heb geprobeerd is de LED-strip te verwijderen, dat ga ik morgen maar eens doen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
HollowGamer schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:12:
.... maar heeft iemand van jullie een idee waar ik het moet zoeken? .....
Al je buren nog recentelijk gezien.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:50:
Heb nu de ramen opgezet en laat ze ook vannacht open.
Ja, als je de ramen open zet maakt het niet uit wat er te halen valt. Vliegen komen wel, soms ook wespen of hommels tussendoor.

Als je dat wilt voorkomen dan zorg je voor horren voor de ramen en een vliegengordijn of een hor in de deuropening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik vermoed dat het toch met je kozijnen te maken heeft, dat is een bekende plek waar ze eitjes leggen, vaak zie je dat niet eens in de randen/rubbers of op het raam zelf (te hoog).
Ik heb het een paar jaar terug ook gehad en de buren vorig jaar. Gelukkig geen hardnekkig fenomeen, maar elk jaar hoor ik er wel iemand over, dus ze zitten wel in het gebouw waarschijnlijk. En je staat er versteld van hoeveel er zich daar kunnen verstoppen (kunstof kozijnen en dan kunnen ze via de afwateringsgaten vrij naar buiten).
Bij mij kwamen ze ook pas naar binnen na het wassen van de ramen, HG ramen wasser zijn ze geen fan van blijkbaar.

Zie ook https://www.dierenplaag.n...e/Overwinterende-vliegen/ en Makke huisvliegen

Als je verder niks ruikt in huis kan het nog iets van een dode muis zijn ergens, maar ik zou toch je ramen nog eens controleren.

Hou het in de gaten, als het eenmalig ergens eitjes zijn is er grote kans dat het weg is als die zijn uitgekomen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:14
Wat voor vliegen zijn het? Wellicht de bovenste, omdat ze stil blijven zitten. Of de vertrouwde vlieg (onderste afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://www.plusonline.nl/sites/plusonline/files/styles/pol_carousel/public/istock-816335944.jpg?itok=90vnbSS8

Afbeeldingslocatie: https://www.contravermin.com/wp-content/uploads/2018/10/Lucilia_sericata.jpg

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@Klippy Dat is een goeie. Ook zijn beneden de rubbers gescheurd, die komen ze binnenkort vervangen. Morgen ga ik de kunstkozijnnen deuren eens goed checken (boven + beneden).

@Marcusso De onderste, als ik de beschrijving lees lijken het klustervliegen. Ze maken bijna geen geluid en zijn donker van kleur. Zoals gezegd kan ik ze vrij makkelijk pletten gelukkig. Al had ik ze liever niet gehad. ;)

@sypie Af en toe een vlieg vind ik niet erg. Maar sinds de laatste tijd is het continu raak, dat vind ik erg vreemd. Vandaag heb ik er bijvoorbeeld ook weer 7 geplet die rustig zitten op het raam. In de keuken lijkt nu niks te gebeuren gelukkig.
Pagina: 1