Toon posts:

Makke huisvliegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De dag dat ik een lang weekend op vakantie ging, nam ik vanuit de schuur nog enkele huisvuilzakken mee. 1 zak daarintegen was bezeten met maden (die had nog geen dag in de schuur gestaan) en m'n hele vloerbedekking zat ermee onder. Zo erg dat wanneer je er met de stofzuiger overheen ging, een moment later ze echt vanuit de ondervloer kruipen kwamen door de vloerbedekking heen. :/

Het schoonmaken heeft zo'n 40 minuten in beslag genomen alvorens ik weg kon gaan. Uiteindelijk was alles erna schoon, en konden we weg. Op een maandag kwam ik terug, niks aan de hand.

Nu vandaag, 1.5 week later, wordt ik gebeld door de buurman met de vraag of ik dood was. :D :+ Ik zo hoezo? Nou omdat je raam barstensvol met vliegen zit. Ik kijk... WTF! Ik heb nog nooit zoveel vliegen bij elkaar gezien. En het rare was, is dat ik werk vanuit deze ruimte, en enkele dagen met vooral het warme weer (ook in de nacht) alle ramen en deuren open had staan alvorens ik naar bed weer ging. Echt in 1 halve dag blijkbaar, zat m'n hele raam onder met huisvliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d2wXz8lFk6ztOL5GcP4MMCnI/full.jpg

ik had hier het raam maar alvast even los gezet zodat de grootste bende uit zichzelf vertrekken kon .. maar dit waren er echt honderd stuks ofzo op 1 raam :X

Alles heb ik opgezogen, een prop in de slang gestoken net zoals de 1.5 week daarvoor, met een sopje eroverheen gegaan, want het hele kozijn zat onder de vliegenschijt... nergens kon ik ook sporen van rottend iets of maden ofzo vinden verder, dat is het rare, maar terzijde.

Die vliegen zijn zo mak als het maar kan! Ze landen voor je neus, interesseert hun ook niets dat je ze kan meppen, vangen enz. Hoe komt dat? Vliegen die van buiten af komen schrikken al weg van het minste aan beweging in hun buurt, maar deze vliegen zijn zo suf als stront.

Ik heb me er altijd al over af zitten vragen hoe dat nu komt. :P Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 03:58 ]

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Waarom ze bljven zitten... geen idee... Maar als je er vanaf wilt: Die ouderwetse bruine plakvliegenvangers... Dan weet je zeker dat ze op die plek blijven zitten :D

Disclaimer: Pas wel op met kinderen... Ik liep een keer door de kamer met mijn dochter op mijn nek,
en ik plakte die in de vliegenvanger :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn mak in verhouding met vliegen van buitenaf. Die laten zich echt niet vangen. Ik kan er zo eentje vangen met m'n hand en doodgooien tegen de muur als het moet. Ben je er wel gelijk vanaf :P

Maar die vloer 1.5 week geleden was vreselijk. Ik heb vloerbedekking (zwart) door heel het huis. Ze kropen na iedere stofzuigbeurt gewoon weer uit de vloer. Alsof ze er met honderden in de ondervloer lagen ofzo.

Het is ook raar waarom vliegen altijd op ramen afgaan en niet ergens anders gaan zitten. Is er ooit onderzoek naar gedaan? :P

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 04:36:
Ze zijn mak in verhouding met vliegen van buitenaf. Die laten zich echt niet vangen. Ik kan er zo eentje vangen met m'n hand en doodgooien tegen de muur als het moet. Ben je er wel gelijk vanaf :P
Ja maar platslaan van die muur geeft van die lelijke vlekken... Merkte ik van de week toen ik een mug tussen het witte rolgordijn van mijn slaapkamer had opgerold :D

Maar die plakstrip-vliegenvanger, ken je die niet ? Daar zitten er na een dag echt al tientallen op.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

mijn kat vreet ze achter elkaar op heerlijk vind ze dat !

Bleeh nare beesten die vliegen ...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In elk geval de boel schoon houden zodat ze geen nieuwe eitjes leggen (zeker oppassen met vlees en vis met warm weer)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Ken het verschijnsel. Heb het een paar keer meegemaakt.... geen idee waar ze vandaan kwamen. Hele hordes en sloom als wat. Niks eetbaars te vinden. Ramen, tuindeuren open en eruit ermee !!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 15:13
Laatst ook gehad.. serieus het hele huis op zijn kop gezet, alle meubels verschoven.. elk gaatje enz. gekeken, maar ook wij konden niets vinden... het enige wat nog kon was dat er wellicht iets in de spouw zat.

Die dikzakken zijn lijkenvliegen, vleesvliegen, de reden dat ze zo tam zijn is omdat ze net uit zijn gekomen.
Wat was ook alweer de vuistregel ? hetgeen je ziet is slechts 15% van wat er daadwerkelijk zit ? ^^

Wij hebben na het niet kunnen lokaliseren van de bron, de vliegen verwijderd.. duurde een dag of 4-5.. en toen was het klaar

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er heeft een vlieg eitjes gelegd onder aan aanrecht of ander holle ruimte, dat is zo kut ... idd 5 dagen ramen open oid

Iperf

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kunnen ook klustervliegen zijn, dat is wel kut. Elk voor- en najaar krijg je er weer last van en er vanaf komen is behoorlijk lastig (ik heb het al een paar jaar, ook na professionele bestrijding).

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:37
Het zijn klustervliegen.
Even Googlen, is genoeg over te vinden.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:14
Ik heb deze op zolder. Zolderraam zitten er altijd wel een paar, en inderdaad op/na warme dagen. Veel verhongeren vrij snel (getuige het aantal dode vliegen onder het zolderraam). Wel erg vervelend om vanaf te komen inderdaad.

Hier de bron ook niet ontdekt.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 09:58
Ik heb ook last van klustervliegen. Ik heb een aantal plakstrips voor wat lampen gehangen. Dan gaat het redelijk snel om er een hoop te vangen. Ze komen allren ieder jaar terug, behavlve vorig jaar toen had ik nergens last van.

Always look on the bright side of life.

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
zombie-flies!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25
Waah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:53:
Ik heb deze op zolder. Zolderraam zitten er altijd wel een paar, en inderdaad op/na warme dagen. Veel verhongeren vrij snel (getuige het aantal dode vliegen onder het zolderraam). Wel erg vervelend om vanaf te komen inderdaad.

Hier de bron ook niet ontdekt.
Ik heb hier afgelopen winter ook last van gehad, steeds vliegen op zolder, met name als de zon even had geschenen. Ik heb achter de knieschotten gekeken en het stikte daar van de vliegen die als trosjes bij elkaar zaten. Uiteindelijk zoveel mogelijk weggezogen met de bouwstofzuiger en een paar keer per week even langs het zolderraam de verstekelingen die uit zijn gevlogen weggehaald. Volgens mij is het zo dat als je ze naar buiten laat ze daarna zo weer naar hun maatjes vliegen. Bij mij zit er een ruimte tussen het knieschot en dakbeschot. Daar tussendoor kunnen ze naar de zolderkamer vliegen en voor het raam gaan hangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:36

blaatschaaap

schaap

the flying dead :+

blaap

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Ik heb het zelf ook een keer gehad. De kat had een nieuw verstoplekje voor haar buit gevonden en na een weekje vakantie (de buurman zorgde voor haar maar had het kattenluik voor haar opengelaten) zat het dus vol met vliegen. Heb alles er uit gejaagd en wat overbleef opgezorgen met de stofzuiger. Het laatste beetje weggevangen met de plakstrippen.

TIME TO UPGRADE !!!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:14
@NoepZor ik zal eens even kijken. Maar heb net het hele dak geisoleerd en een dakraam laten plaatsen. Dus dat is volledig dicht. Maar ze komen vast ergens weg.... goed excuus om de bende eens op te ruimen.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Toen ik nog op kamers woonde had ik er ook last van. Ik woonde boven een broodzaak en ik vermoed dat ze daar op af kwamen, maar het was echt heel raar, als ik m'n raam open had vlogen ze altijd precies in het midden van m'n kamer onder de lamp, in cirkels, soms echt 20-30 tegelijk. Ik pakte even de elektrische vliegenmepper en kon die gewoon in hun vliegroute houden en een beetje bewegen en dan lagen er zo 10 dode vliegen op de vloer.

Ben er trouwens nooit vanaf gekomen, enige oplossing daar zou een hor geweest zijn, maar die ramen opende naar binnen :|

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Verwijderd

Clustervliegen? Is dat een clusterfuck met vliegen?

• ux15
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-11 13:25
Komen ze niet uit de stofzuiger? Of had je de zak al weggegooid? :p

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De vliegen hebben zelfs een reikwijdte van enkele kilometers :(
Hier in de omgeving wat vee-boeren waar ze welig tieren natuurlijk.
Maar ook op expeditie gaan :(

Aangezien ik ook huisdieren heb, en twee kinderen ligt er altijd wel iets onvoorzien ergens verstopt.
Onze afvalophaling is tot deze week ook maar eens per 1 weken, dus de ene week de kliko, de andere de zakken buiten.
Nu het weer beide wekelijks gaat worden, is het al wat minder, maar warmte en vee in de omgeving blijven aanhouden.

Ramen voorzien van horgaas, en plakstrips in huis zijn de enige manier om controle te houden.
Vorig jaar had ik mijn eten gemaakt voor mijn avonddienst, en binnen een half uurtje lag er al een strip eitjes op :|

Hygiene, opruimen en schoonhouden is iig een goed begin ( no offence btw )

Alleen stofzuigen is niet voldoende, de eitjes overleven dat best wel.
Ik gebruik voornamelijk chloor of in België Javel, om te dweilen, alleen is dat op tapijt weer wat lastig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2017 15:32 ]

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:55
Ik had een keer zo iets omdat er een muis achter mijn verwarmingselement terecht gekomen was. Die muis is daar gestorven en het resultaat was vliegen. Luie vliegen. Waarschijnlijk lui omdat ze hun buikje goed vol en rond gegeten hadden.

Ik zou als ik jou was echt even op zoek gaan naar datgene dat is overleden onder jouw vloer of achter je muur.

Emos

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 05:09:
mijn kat vreet ze achter elkaar op heerlijk vind ze dat !
Kun je binnenkort gaan vissen met de wormen zij die waarschijnlijk oploopt.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Love shack baby! For the flies :)

★ What does that mean? ★

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Let er op dat dit niet de Huiskamer is, maar Algemene Zaken. De "grappige", niets toevoegende reacties mogen dus achterwege blijven.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

stresstak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:17:
[...]

Kun je binnenkort gaan vissen met de wormen zij die waarschijnlijk oploopt.
Maagzuur maakt korte metten met die wormen, nooit wormen gehad ze gaat vaak naar de Dierenarts

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 19:28
Waarschijnlijk had je een dode muis of iets in de buurt van die zak.

Verwijderd

Ik elke woonbuurt zijn muizen. Die zie je doorgaans niet. Zitten in de spouw, in de kruipruimte etc. Waar mensen wonen, zijn muizen. Ws. ligt er ergens een dode. Of, als het vochtig is onder je huis, een rat.

Waarom vliegen op het raam zitten; vliegen vliegen op licht af. Zeker overdag is daarvan buiten meer dan minder, en het concept raam snappen ze geen hol van.

Als je binnen vliegen hebt, zo'n electrish tennisracket-vlieggrill werkt het best. Het mooist is als ze echt goed knetteren en je het hele lijf ziet oplichten van de vonken. Minder is de lucht van verbrand haar (het exoskelet van een vlieg is van chitine gemaakt, hetzelfde spul als je haar/nagels). Second best zijn inderdaad die kleverige dingen.

Trap NIET in de goedkope stopcontact-paarsblauwe-lampen die je voor een paar knaken bij de bouwmarkt koopt. De enige manier waarop je daar vliegen mee doorkrijgt, is als je ze met het apparaat op hun knar huft, anders niet. De duurdere van die apparaten zijn daarentegen wél weer goed, maar niet zo charmant in je huis.

Nog een tip; 's avonds in je huis/kamer het licht uitdoen, en dan buiten een meter of twee van je raam een felle lamp neerzetten. En het raam er tussen uiteraard open. Dan zullen ze naar buiten migreren.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Er heeft duidelijk iets lopen rotten waar ze uit kwamen. Kan er ook niet iets nog ergens verstopt hebben gelegen onder de vloer ofzo?
Gezien die vliegen zo traag zijn verwacht ik dat er geen voedsel meer aanwezig is in je kamer, daardoor worden ze meestal traag.
Je kan ook spelen met ze als je wil.

*knip* Wat zei ik nou hierboven? GEEN HK-reacties.

[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2017 21:49 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Sjezus als enkele van jullie ook lezen in de TS .... :P

Kwam zojuist terug van een nachtje amsterdam... ze zitten er weer. Ditmaal maar een stuk of 10, maar zeer geconcentreerd op en met elkaar.

Ik rook gisteren ook echt een rotte lucht maar ik kan echt niet volgen waar dat vandaan komt. Er liggen geen etensresten in de schuur ofzo. Er staan ook geen huisvuilzakken (meer) al sinds m'n lang weekend weg.

Wtf.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Check de lekbak van de koelkast (als die er is)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een appartement met 3 verdiepingen.

Begane grond > kantoor > schuur >

Eerste verdieping > woonkamer, keuken, balkon

Tweede verdieping > slaapkamers, washok, douche, balkon
Pagina: 1