Voor een budget van rond de 1500 euro wil ik een laptop aanschaffen. De laptop moet mijn Lattitude E6230 vervangen. De Lattitude heeft nu een 500GB SATA SSD in en 8GB, dus komt redelijk mee voor de meeste kleinere taken, maar eens in de 3 jaar mag ik van mijn bedrijf een thuis PC aanschaffen voor 1500 euro. Deze keer is de laptop aan de beurt.
Mijn OS is Gentoo Linux voor dagelijks gebruik, maar de laptop mag wel dualboot zijn voor mogelijk enkele spelletjes. Hiervoor is een GPU wel handig. Een GPU is wellicht ook leuk voor spelen met Blender ed. Goede prestaties mag er zijn voor compilen en voor de Gentoo compile acties.
Vwb hardware wil ik liefst een 1TB SSD en 16GB RAM. Goede accuduur is een leuke extra, maar niet de meest belangrijke. Het liefst wil ik een van de laptops hebben met dunne bezels. Dat resulteert in fatsoenlijke screen real estate zonder te veel bulk. De 2 dunne bezel laptops met de gewenste specs die ik nu overweeg zijn:
Dell XPS 15 met de i7 hex core en de 512GB SSD en FHD display. De opvolger van deze.
Voordelen zijn
Voordelen zijn
Voordelen zijn
Dank voor alle hulp!!
Mijn OS is Gentoo Linux voor dagelijks gebruik, maar de laptop mag wel dualboot zijn voor mogelijk enkele spelletjes. Hiervoor is een GPU wel handig. Een GPU is wellicht ook leuk voor spelen met Blender ed. Goede prestaties mag er zijn voor compilen en voor de Gentoo compile acties.
Vwb hardware wil ik liefst een 1TB SSD en 16GB RAM. Goede accuduur is een leuke extra, maar niet de meest belangrijke. Het liefst wil ik een van de laptops hebben met dunne bezels. Dat resulteert in fatsoenlijke screen real estate zonder te veel bulk. De 2 dunne bezel laptops met de gewenste specs die ik nu overweeg zijn:
Dell XPS 15 met de i7 hex core en de 512GB SSD en FHD display. De opvolger van deze.
Voordelen zijn
- Zuinige FHD display met grote accu.
- Hex core processor (45w TDP) is lekker krachtig al slurpt het wat als dingen moeten gebeuren
- Upgradebare hardware
- Vertrouwde Dell bouwkwaliteit
- Nvidia 1650 GPU
- Geen 1TB SSD, dus krap voor dual boot
- Iets boven mijn budget
- Geen ruimte voor een extra SSD
Voordelen zijn
- 1TB 4x SSD
- goede 15w CPU
- Upgradebare SSD
- kleinste voetprint van een 15.6" laptop
- Nvidia 1650 GPU
- Mil spec behuizing...
- Gesoldeerde RAM
- slurpende 4k scherm met touch
- Geen ruimte voor een extra SSD
- Is de koeling voldoende om de meeste uit de CPU en GPU te halen?
Voordelen zijn
- 2 SSD slots, dus een SSD per OS
- goede 15w CPU
- Komt goed uit de test
- Nvidia 1650 GPU
- Ziet er stevig uit
- prijs geeft ruimte voor uitbreidingen
- Rare ramindeling met half gesoldeerd en half upgradebaar en max 12GB
- Iets meer bulky en HTK dan de andere 2
- Windows op 256GB is een beetje krap aan
- Is de koeling voldoende om de meeste uit de CPU en GPU te halen?
Dank voor alle hulp!!