Geluidsproblemen na Windows 10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Goedemiddag Tweakers,

Graag vraag ik jullie om hulp bij het volgende:

Sinds ik mijn Windows laptop (Lenovo Yoga 720-13IKB) heb geüpdatet, werkt mijn geluid niet meer naar behoren; maximaal volume lijkt opeens een stuk zachter dan daarvoor.

UPDATE: Na wat zoeken zag ik dat meer mensen dit probleem hadden na de 1903 update. Schijnbaar ben ik sinds dat moment mijn Realtek HD Audio Manager kwijt. Ik heb dit aan de hand van onderstaand filmpje proberen op te lossen, maar de problemen zijn sindsdien groter geworden. Voor zover ik nu merk heb ik helemaal geen geluid meer via mijn browser. Geluid via Spotify werkt dan bv weer wel.

YouTube: Fix Realtek HD Audio Manager not showing in Control Panel Windows 10

Wanneer ik de stappen uitvoer tot aan minuut 06:25 lijkt het probleem verholpen. Ik hoor dan ineens weer geluid bij het Youtube-filmpje. Echter wanneer ik de computer opnieuw opstart en de andere stappen volg, ben ik weer terug bij af.

Wie o wie kan mij verder helpen?

Mvg,

Jurrien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:47
Hoi,

Je kan eventueel de driver terug zetten naar de standaard windows audio driver als er een probleem is met de huidige Realtek HD drivers.
Dat lost in ieder geval deze problemen op totdat het gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ik ben echt een leek op dit gebied. Kan je uitleggen hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanaf 1903 is de Realtek HD Audio Manager een Store app geworden als het goed is. Die wordt dus niet meer in het oude configuratiescherm getoond.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ik heb nu mijn geluid weer terug door de Realtek driver te deinstalleren.

Wel is het zo, dat als ik nu bij Apparaatbeheer mijn geluidsdrivers check, mijn PC aangeeft opnieuw op te willen starten. Wanneer ik daar gehoor aan geef, is de driver weer terug en mijn geluid in de browser ook weer weg. Open ik Apparaatbeheer niet, kan ik gerust de computer aan en uit zetten zonder dat het probleem terugkomt. Het is niet geheel de juiste oplossing, maar voor nu werkt het.

Mocht iemand toch nog tips hebben hoe ik Realtek wel werkend terugkrijg, dan hoor ik dat uiteraard graag :)

• jvdw89
Het blijkt toch dat wanneer ik de laptop opnieuw opstart de Realtek driver weer terug is en het geluid uit mijn browser ontbreekt.

Enige manier die momenteel werkt, is de driver deinstalleren, laptop opnieuw opstarten en voortaan enkel de laptop dichtklappen ipv geheel afsluiten.

Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 32% gewijzigd door jvdw89 op 22-08-2019 10:18 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jvdw89

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@jvdw89
nelizmastr schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:55:
Vanaf 1903 is de Realtek HD Audio Manager een Store app geworden als het goed is. Die wordt dus niet meer in het oude configuratiescherm getoond.
Dit misschien al geprobeerd ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• jvdw89
Ik kan uberhaupt geen Realtek store app vinden. Voor mij is nu het belangrijkste om ervoor te zorgen dat die Realtek driver niet steeds terugkomt elke keer dat ik mijn laptop opnieuw opstart.

De Realtek Audio HD Manager terugkrijgen komt later dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door jvdw89 op 22-08-2019 10:53 ]

• Soundstorm2010
jvdw89 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Ik kan uberhaupt geen Realtek store app vinden. Voor mij is nu het belangrijkste om ervoor te zorgen dat die Realtek driver niet steeds terugkomt elke keer dat ik mijn laptop opnieuw opstart.

De Realtek Audio HD Manager terugkrijgen komt later dan wel.
Linkje

Echter als je de reviews leest zijn er best veel mensen met problemen (niet met windows 1903 maar meer met de software)

Maja hopelijk zal het werken voor jou :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• jvdw89
Soundstorm2010 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Linkje

Echter als je de reviews leest zijn er best veel mensen met problemen (niet met windows 1903 maar meer met de software)

Maja hopelijk zal het werken voor jou :)
Werkt helaas niet, krijg 'm niet gedownload...

Andere tips zijn dus welkom? :|

• Soundstorm2010
@jvdw89
jvdw89 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Werkt helaas niet, krijg 'm niet gedownload...

Andere tips zijn dus welkom? :|
linkje https://support.microsoft...om-reinstalling-in-window

linkje naar andere topic op tweakers linkje

Misschien heb je hier meer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdw89
Soundstorm2010 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:32:
@jvdw89

[...]

linkje https://support.microsoft...om-reinstalling-in-window

linkje naar andere topic op tweakers linkje

Misschien heb je hier meer aan :)
Thanks! Dit lijkt het probleem te hebben verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

nelizmastr schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:55:
Weet je of het de instellingen tussen grote updates hu kan onthouden nu het een store App is?

Of gaat bij elke grote windows nog steeds elke keer al je custom settings overboord omdat realtek allemaal hele slechte dingen doet met betrekking tot het opslaan van settings in de registry?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
MrMonkE schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

Weet je of het de instellingen tussen grote updates hu kan onthouden nu het een store App is?

Of gaat bij elke grote windows nog steeds elke keer al je custom settings overboord omdat realtek allemaal hele slechte dingen doet met betrekking tot het opslaan van settings in de registry?
De app is uit de store gehaalt zo te zien, het is niet mogelijk om het te downloaden, dus je hoeft niks te doen O-)

Pagina: 1