windows 10 driver updates uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 22:39
Is er een werkende methode om windows 10 automatische driver updates uit te schakelen?

Ik heb een laptop die de via driver nodig heeft om te werken, maar windows 10 update hem elke keer weer naar realtek. Deze driver vervormd het geluid als het volume omhoog gaat, ook de realtek audio manager werkt niet.

Ik blijf nu iedere keer de realtek driver de-installeren, en de via driver installeer ik dan weer. dit werkt totdat mijn laptop in de gebruikelijke non-actieve uren zit. Dan "update" windows 10 dus gewoon de driver weer naar realtek.

De methode die ik heb gevonden en heb geprobeerd is deze
https://www.cnet.com/how-...tically-updating-your-pc/

Als ik nu controleer wat de setting is, dan staat deze nog op no.
Maar dit lijkt niet te werken, aangezien de driver tot nu toe nog iedere keer weer naar realtek word gezet.

Maar als ik nu bij updates kijk staat er dit,

Updates are available.

• Realtek Semiconductor Corp. - Audio Device, Other hardware - Realtek High Definition Audio.

We'll automatically install updates when you aren't using your device, or you can install them now if you want.

De active hours heb ik proberen te zetten naar 00:00/00:00, maar ik mag maar maximaal 12 actieve uren invullen. Dus na maximaal 12 uur zit ik weer met een realtek driver opgescheept 8)7

Weet iemand hier een oplossing voor, want ik begin over alternatieve methodes na te denken. Zoals een hamer of een goed half uurtje in de vaatwasser ermee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Met dit tooltje kan je driver updates uitschakelen in W10 https://www.oo-software.com/en/shutup10/update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

grimson

domeingrommer

Had je deze al gezien?
How to temporarily prevent a driver update from reinstalling in Windows 10

Ik gebruik onderstaande REG entry tijdens het installeren van Windows 10 (Unattended.xml in de specialize pass.)
REG ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching /v SearchOrderConfig /d 0 /t REG_DWORD /f

Dat bovenstaande tooltje is leuk maar standaard zoek Windows al naar drivers na de installatie (mits je nic al gedetecteerd + Internet aanwezig is). Dus de 1e optie moet je snel regelen, de 2e kan al tijdens de installatie :)

Na installatie zal er niet automatisch dan naar drivers worden gezocht.

[ Voor 79% gewijzigd door grimson op 24-12-2016 21:41 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urshurak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 20:02
Hoi, ik heb iig na de creators fall update eenzelfde probleem in windows 10 home 64.
De update van mijn intel display driver (HD 530) geeft problemen, dus probeer ik de update te voorkomen.

Dit heb ik geprobeerd:
  • De "wilt u apps en aangepaste pictogrammen van de fabrikant voor uw apparaten downloaden?"-optie uitgezet.
  • De betreffende updatesettingoptie via gpedit proberen te vinden, maar de optie staat er niet tussen bij mij.
  • De driverseaching>searchorderconfig op zowel waarde 0 als 3 geprobeerd.
  • O&O Shutup ingesteld op "automatic driver updates through Windows Update disabled"
  • wushowhide.diagcab
Ik krijg binnenkort een nieuwe videokaart, dus dan speelt het probleem hopelijk niet meer, maar ik vind het wel superirritant dat die driverupdates niet (specifiek) te blokkeren zijn. En wellicht heeft iemand anders ook nog iets aan een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt ook Windows 10 Enterprise aanschaffen. Daar heb je wat uitgebreidere Windows Update mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Enterprise... dat kan je dus niet, als particulier.

Maar wel heb je de Show or Hide Updates Troubleshooter. Hier kan je ook die ene driver selecteren en zo voorkomen dat deze weer geïnstalleerd wordt.

Laat even weten of dit voor jou werkt. Ik heb hem (gelukkig) nog nooit nodig gehad (voor de tegen de 100 W10 PC's so far).

Bron

[ Voor 92% gewijzigd door Shaggy_NL op 01-11-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urshurak
Shaggy_NL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:06:

Maar wel heb je de Show or Hide Updates Troubleshooter. Hier kan je ook die ene driver selecteren en zo voorkomen dat deze weer geïnstalleerd wordt.

Laat even weten of dit voor jou werkt. Ik heb hem (gelukkig) nog nooit nodig gehad (voor de tegen de 100 W10 PC's so far).

Bron
Die stond al in mijn lijstje van geteste opties en werkt dus helaas ook niet nee, maar bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Shaggy_NL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:06:
Hebben we het al eens eerder over gehad hier. Officiele Enterprise activatie codes kun je gewoon voor weinig geld kopen op Marktplaats van relatief betrouwbare adverteerders..alles op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
8mile13 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:23:
[...]
Hebben we het al eens eerder over gehad hier. Officiele Enterprise activatie codes kun je gewoon voor weinig geld kopen op Marktplaats van relatief betrouwbare adverteerders..alles op eigen risico natuurlijk.
Ik kan een (gestolen) officieel rijbewijs kopen, maakt het nog niet legaal/legitiem...
Namelijk ook al vaak zat gezegt dat dergelijke codes misschien wel werken maar niet legitiem zijn.
Enterprise = volume licensing = niet los te koop.
Ja, je kan de licenties doorverkopen op losse computers en ja sommigen doen dat maar nee dat is niet legitiem en dus ook niet toegestaan hier maar ook nog eens gewoon een slecht idee...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urshurak
En dat wil ik ook helemaal niet. Home is op zich voldoende, alleen die driver geeft issues, de oude niet, maar de nieuwe wordt geforceerd. Ik ga wel even klagen over de driver bij Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
RGAT schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:32:
[...]

Ik kan een (gestolen) officieel rijbewijs kopen, maakt het nog niet legaal/legitiem...
Namelijk ook al vaak zat gezegt dat dergelijke codes misschien wel werken maar niet legitiem zijn.
Enterprise = volume licensing = niet los te koop.
Ja, je kan de licenties doorverkopen op losse computers en ja sommigen doen dat maar nee dat is niet legitiem en dus ook niet toegestaan hier maar ook nog eens gewoon een slecht idee...
LOL dat het een slecht idee zou zijn is ''a matter of opinion''. Mensen updates door de strot duwen die je computer na de klote kan helpen aan de andere kant dat is gewoon een stom idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
8mile13 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 01:03:
[...]

LOL dat het een slecht idee zou zijn is ''a matter of opinion''. Mensen updates door de strot duwen die je computer na de klote kan helpen aan de andere kant dat is gewoon een stom idee.
Dat het een slecht idee is is een kwestie van de voorwaarden even lezen van MS, als je toch een illegale versie wil draaien kan je net zo goed een of andere vage crack gebruiken...
Mensen adviseren illegale software te draaien is in ieder geval een stom idee en in geen enkele situatie goed advies...

Anders adviseer je de TS een baksteen door de ruit van een mediamarkt te gooien en een W7 computer te jatten :+

@Urshurak In het begin van W10 kwamen dit soort zaken wel vaker voor, mogelijk is het een probleem met bepaalde software? Bij mij houdt W10 het op 21.20.16.4534 en die doet het prima hier.

[ Voor 19% gewijzigd door RGAT op 02-11-2017 01:30 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:43
Is de Display driver die voor de 530 bij intel zelf staat niet recenter ? Ik dacht het wel.
Als je die er over zet vraagt ie normaal gezien niets meer.

Algemeen zijn de " nieuwere" drivers die in windows update zitten dikwijls al achterhaald door die op de website van de fabrikant zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door floorcleaner op 02-11-2017 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
8mile13 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:49:
Je kunt ook Windows 10 Enterprise aanschaffen. Daar heb je wat uitgebreidere Windows Update mogelijkheden.
Die heeft de Pro versie ook en die is wel bereikbaar voor topic starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
EricJH schreef op donderdag 2 november 2017 @ 05:07:
[...]
Die heeft de Pro versie ook en die is wel bereikbaar voor topic starter.
Oke. Ik heb dat maanden geleden uitgezocht..kwam toen tot de conclusie dat Enterprise de meest uitgebreide Windows Update mogelijkheden had...kan er natuurlijk altijd naast zitten. Mocht Pro toch dezelfde Windows Update opties hebben dan zie ik dat als goed nieuws.

Hier nog een aantal tips van Brink:

hide/show windows updates Windows 10
https://www.tenforums.com...updates-windows-10-a.html

enable/disable windows update automatic update Windows 10

enable/disable driver updates windows update Windows 10
https://www.tenforums.com...-update-windows-10-a.html

windows update defer feature quality updates Windows 10

turn off device automatic installation WIndows 10
https://www.tenforums.com...llation-windows-10-a.html

clear windows update history Windows 10
https://www.tenforums.com...history-windows-10-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Je Windows Update instellingen op de Pro versie via group policy editor doen net als bij de Enterprise versie. Ik zag bij de links naar de tutorials van Brink dat sommige tweaks ook via group policy editor kunnen worden gedaan en deze zijn dan zowel op Pro, Enterprise en Education edities mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Mijn hele Windows 10 Pro game pc is nu verziekt met die god vergeten K*T #@$%^ updates! Terwijl ik alles gedaan heb om driver driver auto updates uit te zetten blijft ie dit toch weer stiekem hardnekkig doen. Ik word onderhand zo gestoord van dat verrotte Windows 10! |:( :(

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:43
@The_Scratcher : De enige oplossing die voor mij duurzaam werkt, is om de update funtionaliteit voor bepaalde devices compleet uit te schakelen.

Ga hiervoor haar Group policy editor (gpedit.msc, alleen beschikbaar op Windows 10 Pro), klik op 'computer configuration' > 'administrative templates' > 'system' > 'device installation' > 'device installation restrictions' > 'Prevent installation of devices that match any of these device ids'.

Als je deze optie inschakeld, kan je vervolgens de device ids toevoegen die niet geupdate mogen worden. De device id van een apparaat vind je door naar 'device manager'/'apparaatbeheer' te gaan, met de rechtermuisknop op een device te klikken, en op het tabblad 'details', 'hardware id' te selecteren.

Als je een device toevoegd aan deze lijst, kan je zelf ook niet handmatig de drivers installeren. Alvorens dit te doen, dus eerst de goede driver installeren (evt. met Wifi uit, om automatische update te voorkomen), en vervolgens het device aan deze lijst toe te voegen. Mocht je later een nieuwe driver willen installeren moet je hem eerst weer uit de lijst halen, of de optie tijdelijk uitschakelen in policy editor.

Let er wel op dat bij sommige grote windows updates, een oude driver verwijderd wordt, maar hij dan niet de nieuwe kan installeren. Als je dit hebt moet je dus tijdelijk even de optie in group policy editor uitzetten, om de goede driver te installeren....
Pagina: 1