Beste redactie is het acceptabel dat reageerders elkaar dood wensen in blog reacties? Kanker, overheen rijden, composteren het is allemaal schering en inslag en een dikke vlek op het blazoen van tweakers.
Verwijderd
Tweakblogs zijn de on-gemodereerde uitwerpselen van de Tweakers maatschappij. Daar kan je beter met een boog omheen lopen.
Verwijderd
Blog 'Our Future': 🥪 Heb JIJ straks niets meer te eten? 🥪
De blogschrijver kan dit soort reacties zelf verwijderen.
Tweakers geeft gebruikers het platform om dat te doen en kan dus aangesproken worden. Zeker nu in de laatste maanden het daar behoorlijk begint te stinken. Als adverteerder zou ik me nog eens achter de oren krabben als een link op de frontpagina direct leid naar teksten als"Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:41:
Tweakblogs zijn de on-gemodereerde uitwerpselen van de Tweakers maatschappij. Daar kan je beter met een boog omheen lopen.
- Ik zal geen medelijden hebben als je omver gereden word.
- Als ik je 7 oktober tegenkom in Amsterdam, en je loopt of staat op straat voor m'n wagen dan rij ik je voor je flikker!
- Ik hoop oprecht dat elke tram, trein, auto, fiets kats doorrijdt ondanks dat jullie voor ze zitten
- negeer deze debiel gewoon
- Harm, alsjeblieft, wil je stikken?
- Vertrek. En gauw. Misselijk mannetje.
- Rot echt een tyfuseind op met je 'platleggen'.
- Zal ik jou eens even gijzelen
Verwijderd
En toch blijf je er naar teruggaan om het te lezen. Ik zou mezelf dan ook eens goed achter de oren krabben wat ik daar precies te zoeken heb.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:12:
[...]
Tweakers geeft gebruikers het platform om dat te doen en kan dus aangesproken worden. Zeker nu in de laatste maanden het daar behoorlijk begint te stinken. Als adverteerder zou ik me nog eens achter de oren krabben als een link op de frontpagina direct leid naar teksten als"Nogmaals dat zijn teksten op tweakers.net, niet op 8chan. Geaccepteerd door de redactie. Die heeft al enkele malen ingegrepen op blogs en blogs verwijderd. Ze doen daar dus WEL moderatie. Als dit blijft staan moeten we dus accepteren dat de redactie hier geen probleem mee heeft. Dat heb ik wel.
- Als ik je 7 oktober tegenkom in Amsterdam, en je loopt of staat op straat voor m'n wagen dan rij ik je voor je flikker!
- Ik hoop oprecht dat elke tram, trein, auto, fiets kats doorrijdt ondanks dat jullie voor ze zitten
Ik heb bijvoorbeeld ook een *%$&*hekel aan facebook, dus kom ik er niet.
De simpelste oplossing
Een platform zonder lezers verliest vanzelfs bestaansrecht
Tweakers is een site die ik lief heb en als die in mijn ogen een verkeerde kant op gaat zal ik de redactie mijn mening laten horen. Om een mening te hebben zal je dingen moeten zien die vervelend zijn, alleen de andere kant opkijken zal tweakers niet beter maken. Mijn probleem is dat tweakers dit toelaat, jij maakt het mijn probleem omdat ik het lees. Dat lijkt me een stap te ver.
Jij schrijft hier toch ook dat je een hekel hebt aan Facebook en geeft daarmee een signaal? Je komt er niet maar voelt toch de behoefte om er een mening over te hebben. Dat gun ik je van harte, ik deel je mening zelfs.
Jij schrijft hier toch ook dat je een hekel hebt aan Facebook en geeft daarmee een signaal? Je komt er niet maar voelt toch de behoefte om er een mening over te hebben. Dat gun ik je van harte, ik deel je mening zelfs.
Dat is inderdaad een gruwelijke d/t-fout.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:12:
[...]
Heb dat soort comments nooit zelf gezien, maar als dit soort dingen inderdaad gepost worden, dan zou dat wmb wel reden voor ban moeten zijn. Als dat niet gebeurt, dan is dat wel iets dat zou moeten veranderen imo.
De opmerking van @Verwijderd lijkt me dan ook onterecht, dit soort dingen moeten gewoon voorkomen worden en daar moet absoluut geen platform aan geboden worden. Zo kan je wel alles afdoen met 'ah als het je niet bevalt, dan moet je gewoon niet meer komen', maar het lijkt me dat dit (als het waar is) valide kritiek is en kritiek waar zeker iets gedaan mee moet worden.
De opmerking van @Verwijderd lijkt me dan ook onterecht, dit soort dingen moeten gewoon voorkomen worden en daar moet absoluut geen platform aan geboden worden. Zo kan je wel alles afdoen met 'ah als het je niet bevalt, dan moet je gewoon niet meer komen', maar het lijkt me dat dit (als het waar is) valide kritiek is en kritiek waar zeker iets gedaan mee moet worden.
Wel de meeste van dat soort reacties lijken inderdaad te komen van mensen met een wat minder hoge opleiding en het inzien hoe de zeer belangrijke klimaatproblemen (wat daarvoor de oorzaak ook moge zijn) is niet makkelijk.Reinier schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:26:
Dat is inderdaad een gruwelijke d/t-fout.
Als iemand denkt dat er geen klimaatprobleem is, dat we als mens niets mee te maken hebben of dat er toch niets aan te doen is, ben ik het oneens met die mensen en zal proberen mijn argumenten zo juist mogelijk te formeren. Dat is een discussie en dat is waar tweakers groot mee is geworden. Er zijn niet veel sites waar er serious gediscussieerd word over uiteenlopende onderwerpen.
In een discussie waarin mensen elkaar dood wensen zullen de mensen die echt iets te zeggen hebben verdwijnen. Dan hou je de trolls en de schreeuwers over. GeenStijl dacht daarmee geld te kunnen verdienen tot bleek dat adverteerders bedachten dat mensen die hard moesten lachen om woorden als kamelenteen en rifapen, meestal nog bij hun pappa en mamma wonen en zakgeld kregen. Daarom moesten ze meer dan de helft van het personeel ontslaan en is het gewoon een schim geworden van wat het was. Een goed deel van de posts gaan naar hun shop waar je anti-aanbak pannen kan kopen.
Mijn initiële post heb ik geschreven nadat ik thuiskwam van een lunch met een CEO van een firma die een product aan het ontwikkelen waar we aan meewerken. We zaten te praten over marketing en ik zei dat adverteren via Tweakers.net mij een goed idee leek. Een paar uur na de lunch belde mijn partner me op en vroeg of ik te veel wijn had gedronken bij die lunch. Had ik wel eens bij de blogs gekeken? Blogs waarbij Tweakers advertentie plaatst.
Toen ben ik gaan kijken en hij heeft gewoon gelijk. Het stinkt daar. k kan me niet voorstellen dat een tweaker redacteur dat leest zonder zich te schamen voor wat onder tweakers.net voorgeschoteld word. Blijkbaar levert het geld op want anders zou de redactie het al maanden geleden verwijderd hebben. Er is werkelijk een andere reden waarom tweakers.net zich met dit soort dingen zou inlaten.
En nogmaals, de redactie heeft eerder ingegrepen, dus het argument dat er geen moderatie is klopt gewoon niet. Daarnaast, in Nederland is een volledig ongemodereerd forum (zeker door een commercieel bedrijf) gewoon onzin. Als daar zwaar racistische dingen verschijnen zal de redactie moeten ingrijpen om strafvervolging te ontgaan. Dat levert de conclusie op dat de redactie met de huidige teksten geen probleem heeft. Wellicht omdat het niet strafbaar is. Maar als dat de norm van tweakers is ga ik wel naar GeenStijl.
Mensen wensen elkaar dood en de redactie doet daar niets aan.
Irrelevant. Mensen willen prima discussiëren, het gaat er om dat die blogger een totale lul is, daar vallen ze over.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:27:
[...]
Wel de meeste van dat soort reacties lijken inderdaad te komen van mensen met een wat minder hoge opleiding en het inzien hoe de zeer belangrijke klimaatproblemen (wat daarvoor de oorzaak ook moge zijn) is niet makkelijk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier is laatst ook al een draadje over geweest. Misschien die eens opzoeken.
Je grootste struikelblok is nu dus dat je vanwege sommige reacties niet op deze site wilt adverteren. De site moet zich dus aanpassen zodat jullie er prettig bij voelen.
Je grootste struikelblok is nu dus dat je vanwege sommige reacties niet op deze site wilt adverteren. De site moet zich dus aanpassen zodat jullie er prettig bij voelen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Beste adjes,
Ik kwam Blog 'Our Future': 🥪 Heb JIJ straks niets meer te eten? 🥪 tegen op Tweakblogs. Nu weet ik wel dat op Tweakblogs eea los is van de site (ook qua beleid e.d.), maar doodsverwensingen (ook na een edit en indirect) lijken mij hoe dan ook niet de bedoeling.
Moeten dit soort reacties echt door de eigenaar van de blog gemodereerd worden, of kan de crew ook ingrijpen? In een reactie verderop staat de originele tekst van de reactie ook nog.
Thanks in advance!
Ik kwam Blog 'Our Future': 🥪 Heb JIJ straks niets meer te eten? 🥪 tegen op Tweakblogs. Nu weet ik wel dat op Tweakblogs eea los is van de site (ook qua beleid e.d.), maar doodsverwensingen (ook na een edit en indirect) lijken mij hoe dan ook niet de bedoeling.
Moeten dit soort reacties echt door de eigenaar van de blog gemodereerd worden, of kan de crew ook ingrijpen? In een reactie verderop staat de originele tekst van de reactie ook nog.
Thanks in advance!
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2019 20:47 ]
Elkaar doodwensen is schijnbaar acceptabel...
Loopt al een topic over.
Loopt al een topic over.
Ah check, in GR had ik dan weer nog niet gekeken, zoiets leek mij ook niet specifiek voor de redactie.
Sinds wanneer is iemand doodwensen discussiëren? Dan ben je ook echt niet meer aan het discussiëren naar mijn idee, als het niet op een normale manier kan.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:36:
Irrelevant. Mensen willen prima discussiëren, het gaat er om dat die blogger een totale lul is, daar vallen ze over.
Dus als je het hartgrondig met iemand oneens bent is die persoon een totale lul en is alles geoorloofd????Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:36:
[...]
Irrelevant. Mensen willen prima discussiëren, het gaat er om dat die blogger een totale lul is, daar vallen ze over.
Ik dacht al, wat gebeurd er, zie reacties in dit topic terwijl ik toch echt in het andere topic had gezet, hahaha.RoD schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:56:
[modbreak]Ik heb even twee topics over dit onderwerp gemerged en het samenvoegsel in LA gezet[/]
Tweakblogs is regelmatig een bron voor gezeik.
Het is goed dat mensen hun gedachten kunnen delen, maar dat ongemodereerd laten is duidelijk niet verstandig...
Ik hoop dat in dit geval er wel vanuit Tweakers ingegrepen wordt (lees:Ban). Maar hopelijk wordt er ook over nagedacht of je dit wel op deze manier wil laten doorgaan.
Het is goed dat mensen hun gedachten kunnen delen, maar dat ongemodereerd laten is duidelijk niet verstandig...
Ik hoop dat in dit geval er wel vanuit Tweakers ingegrepen wordt (lees:Ban). Maar hopelijk wordt er ook over nagedacht of je dit wel op deze manier wil laten doorgaan.
Verwijderd
Zolang het geen directe bedreiging is, vrijheid van meningsuiting, anders aangifte doen.
Ongemodereerd platform? Suck it up.
Je weet dat je met dit soort gestoorde blogs mensen tegen het verkeerde been schopt. En toevallig het soort mens waarvan een deel dit soort uitlatingen kan doen.
Ongemodereerd platform? Suck it up.
Je weet dat je met dit soort gestoorde blogs mensen tegen het verkeerde been schopt. En toevallig het soort mens waarvan een deel dit soort uitlatingen kan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2019 21:05 ]
Die persoon is in mijn ogen een totale lul omdat hij midden in de stad verkeer gaat blokkeren en op die manier zijn visie aan de maatschappij wilt opdringen waarbij hij ook mensen raakt die wel genoeg om het milieu geven en zich daar voor in zetten.bszz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:53:
[...]
Dus als je het hartgrondig met iemand oneens bent is die persoon een totale lul en is alles geoorloofd????
Wat ik probeer te zeggen is dat de manier waarop hij de discussie in gaat er voor zorgt dat mensen niet meer over de inhoud willen discussiëren maar hem willen aanvallen vanwege zijn asociale gedrag. Natuurlijk is iemand doodwensen niet acceptabel maar aan de andere kant is je mening opdringen door willekeurig verkeer te hinderen dat ook niet. En daardoor heeft hij bij voorbaat al een mogelijke discussie om zeep geholpen.CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:51:
[...]
Sinds wanneer is iemand doodwensen discussiëren? Dan ben je ook echt niet meer aan het discussiëren naar mijn idee, als het niet op een normale manier kan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
IMHO Zou de topicstarter op zijn plek gezet moeten door de gendarmerie terwijl hij de boel blokkeerd. Om hem digitaal dood te gaan wensen omdat hij deze intentie zou hebben lijkt me niet nodig.
Alles wat je aandacht geeft groeit. Lekker links laten liggen dus. Er zou gemodereerd mogen worden daar dit geen discussiëren is maar moddergooien. Dit toestaan is de fundatie onder dit forum slopen. Zelfs je "vijand" kun je met respect behandelen...
Alles wat je aandacht geeft groeit. Lekker links laten liggen dus. Er zou gemodereerd mogen worden daar dit geen discussiëren is maar moddergooien. Dit toestaan is de fundatie onder dit forum slopen. Zelfs je "vijand" kun je met respect behandelen...
Dus het punt is dat je het niet ok vindt als mensen negatief reageren in een blog waar de auteur mensen aanspoort tot crimineel gedrag?
Er zijn er een aantal die te ver gaan, maar de hele blog is een call-to-action voor een illegale actie. Als er gemodereerd zou worden dan zou de auteur van de blog volgens mij net zo goed een ban moeten krijgen.
Er zijn er een aantal die te ver gaan, maar de hele blog is een call-to-action voor een illegale actie. Als er gemodereerd zou worden dan zou de auteur van de blog volgens mij net zo goed een ban moeten krijgen.
Het grappige is dat als ik dat op een andere door tweakers gehost medium (frontpage of forum) zou doen ik vrij hard aangepakt zou worden. Kijk alleen al naar het aanbieden van een twilightje , wat toch een stuk minder ernstig is dan iemand doodwensen.
Wmb zou tweakers of met de blog moeten stoppen (zou ik jammer vinden, maar heb het idee dat dat er sowieso aan gaat komen, er wordt weinig effort in gestopt) danwel ook hier wat basale moderatie plaats zou moeten vinden.
Moderatie hoeft zeker niet op inhoud zoals op het forum gebeurt, maar iemand doodwensen valt wel dusdanig buiten "inhoud" dat het altijd niet okay is.
Wmb zou tweakers of met de blog moeten stoppen (zou ik jammer vinden, maar heb het idee dat dat er sowieso aan gaat komen, er wordt weinig effort in gestopt) danwel ook hier wat basale moderatie plaats zou moeten vinden.
Moderatie hoeft zeker niet op inhoud zoals op het forum gebeurt, maar iemand doodwensen valt wel dusdanig buiten "inhoud" dat het altijd niet okay is.
[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 15-08-2019 21:26 ]
Even los of ik het ermee eens ben of niet, maar oproepen tot illegale acties hoeft niet perse met hatelijke reacties bestreden te worden.SavageNL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:22:
Dus het punt is dat je het niet ok vindt als mensen negatief reageren in een blog waar de auteur mensen aanspoort tot crimineel gedrag?
Er zijn genoeg illegale protesten geweest waar de meeste mensen het wel mee eens waren...
We blijven vrije mensen, geen brave schaapjes...
Uiteindelijk schaadt dit de reputatie van tweakers.net wel. De blog levert mijn inziens ondermaatse kwaliteit en ik denk dat het weinig toevoegt. Als iemand echt graag wil bloggen zijn er natuurlijk genoeg andere platforms.
De meeste blogposts zouden forum topics kunnen zijn. Bij de uitzonderingen zou je je kunnen afvragen of die überhaupt op tweakers horen.
De meeste blogposts zouden forum topics kunnen zijn. Bij de uitzonderingen zou je je kunnen afvragen of die überhaupt op tweakers horen.
Dus; Blogger zet bewust een activistisch getint milieu verhaaltje online waar iedereen vrij op kan reageren tot aan bots toe, de voor- en tegenstanders maken elkaar uit voor rotte vis, TS wordt tijdens zijn externe commerciële handelingen met derden geconfronteerd hiermee en projecteert zijn emoties en gemiste commerciële efforts naar een publiek forum....
Beledigd zijn is ook een keuze (red.bedreigingen zijn niet ok) , lees het niet als je het niet aan kunt zien, maar zet geen blog in die vorm publiekelijk open voor commentaar als je de discussie niet wilt zien/lezen. Je zakelijke bedoelingen hebben niets met dit forum te maken. Die blogs zijn al jaren een mismaakt aanhangsel en na tig discussies (lees Bitcoin spam etc) gat daar niets van moderator aan veranderen.
De enige oplossing is die blog feature verwijderen maar zolang er nog genoeg hits van Google en CEO point binnen komen zijn het clicks en views die adds verkopen en dus geld opbrengen, ongeacht de inhoud/content.
Beledigd zijn is ook een keuze (red.bedreigingen zijn niet ok) , lees het niet als je het niet aan kunt zien, maar zet geen blog in die vorm publiekelijk open voor commentaar als je de discussie niet wilt zien/lezen. Je zakelijke bedoelingen hebben niets met dit forum te maken. Die blogs zijn al jaren een mismaakt aanhangsel en na tig discussies (lees Bitcoin spam etc) gat daar niets van moderator aan veranderen.
De enige oplossing is die blog feature verwijderen maar zolang er nog genoeg hits van Google en CEO point binnen komen zijn het clicks en views die adds verkopen en dus geld opbrengen, ongeacht de inhoud/content.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
De TS is niet de poster van het blogartikel? Zijn twee andere accounts.Breezers schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:45:
Dus; Blogger zet bewust een activistisch getint milieu verhaaltje online waar iedereen vrij op kan reageren tot aan bots toe, de voor- en tegenstanders maken elkaar uit voor rotte vis, TS wordt tijdens zijn externe commerciële handelingen met derden geconfronteerd hiermee en projecteert zijn emoties en gemiste commerciële efforts naar een publiek forum....
Klinkt als een gemiddelde thread in de YouTube commentsVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:12:
[...]
Tweakers geeft gebruikers het platform om dat te doen en kan dus aangesproken worden. Zeker nu in de laatste maanden het daar behoorlijk begint te stinken. Als adverteerder zou ik me nog eens achter de oren krabben als een link op de frontpagina direct leid naar teksten als"
Met een flinke boog omheen lopen dus.
Zoals het nu is geschreven is bedoelt hij precies de juiste personen / accounts.CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:53:
[...]
De TS is niet de poster van het blogartikel? Zijn twee andere accounts.
Hij maakt prima onderscheid tussen blogger en Topic Starter.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dan heb ik hem in eerste instantie anders gelezen dan de bedoeling was en vervalt mijn opmerking.
Verwijderd
Tweakblogs gewoon verwijderen en nooit meer terugkijken. Een ongemodereerd deel van een vrij nette website is vragen om problemen. Als je op Dumpert iemand dood wenst wordt je ook weggejorist maar Tweakers wil er niet aan.
Maak een soort forumpost van de week sectie. Dat als iemand een informatieve of vermakelijke post plaatst dat die dan gehighlight wordt ofzo. Staan zoveel kwaliteit posts in de fora en die krijgen weinig aandacht, maar ellendige blogs met spam, getroll of geflame verdienen een prominent plekje op de frontpage?
Maak een soort forumpost van de week sectie. Dat als iemand een informatieve of vermakelijke post plaatst dat die dan gehighlight wordt ofzo. Staan zoveel kwaliteit posts in de fora en die krijgen weinig aandacht, maar ellendige blogs met spam, getroll of geflame verdienen een prominent plekje op de frontpage?
Nou nou, een willekeurige staking treft ook "onschuldige" mensen, en de soep wordt vast niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Deze meneer is geen klimaatterrorist, die term is enkel bedacht voor framing. Kun je prima op een normale manier een reactie op geven. Iemand dood wensen is over de grens, een activistisch blog als dit binnen de grens.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:08:
[...]
Die persoon is in mijn ogen een totale lul omdat hij midden in de stad verkeer gaat blokkeren en op die manier zijn visie aan de maatschappij wilt opdringen waarbij hij ook mensen raakt die wel genoeg om het milieu geven en zich daar voor in zetten.
[...]
Wat ik probeer te zeggen is dat de manier waarop hij de discussie in gaat er voor zorgt dat mensen niet meer over de inhoud willen discussiëren maar hem willen aanvallen vanwege zijn asociale gedrag. Natuurlijk is iemand doodwensen niet acceptabel maar aan de andere kant is je mening opdringen door willekeurig verkeer te hinderen dat ook niet. En daardoor heeft hij bij voorbaat al een mogelijke discussie om zeep geholpen.
Tweakers kan zeker aangesproken worden, maar dat is iets anders dan dat Tweakers aansprakelijk zou zijn in de formele zin van het woord. Tweakblogs is een platform net zoals Blogger en andere diensten dat zijn en staat afgezien van de gelijk getrokken login helemaal los van Tweakers. Gebruikers hebben in feite hun eigen mini-website en zijn zelf verantwoordelijk voor het beheer daarvan, inclusief het afhandelen van reacties als deze. Tweakers grijpt in principe alleen daar in waar de wet overtreden wordt op een manier waarop het laten staan van de berichten mensen schade berokkent. In dit specifieke geval zou het zelfs zomaar een slecht idee kunnen zijn om de berichten zomaar weg te halen, aangezien degene die bedreigd wordt misschien wel aangifte wil doen...Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:12:
[...]
Tweakers geeft gebruikers het platform om dat te doen en kan dus aangesproken worden.
Dus ja, je kan Tweakers inderdaad aanspreken op het feit dat je het niet fijn vindt om te lezen maar anders dan daarnaar luisteren en het meenemen in evaluaties of Tweakblogs nog wel voldoet aan de vraag van de gebruikers heeft dat weinig direct effect.
Tweakers wil daar zeker wel aan en ik durf te stellen dat onze moderators daar een heel stuk effectiever in zijn dan "Joris." Alleen is Tweakblogs een los onderdeel van Tweakers (het bedrijf) en géén onderdeel van Tweakers (de site).Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:22:
Tweakblogs gewoon verwijderen en nooit meer terugkijken. Een ongemodereerd deel van een vrij nette website is vragen om problemen. Als je op Dumpert iemand dood wenst wordt je ook weggejorist maar Tweakers wil er niet aan.
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 15-08-2019 23:20 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dan kan Tweakers vast de gebruiker in kwestie van een screenshot voorzien en daarna het bericht bewerken. Lijkt me niet helemaal de bedoeling om de reactie maar te laten staan omdat het beheer in handen van de blogger is. Doodsverwensingen zijn strafbaar, net zoals linkjes naar illegale websites en downloads dat zijn. Daar treden jullie wel op, maar nu niet, omdat het een blogartikel is en het dus losstaat van Tweakers zelf?NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
Tweakers kan zeker aangesproken worden, maar dat is iets anders dan dat Tweakers aansprakelijk zou zijn in de formele zin van het woord. Tweakblogs is een platform net zoals Blogger en andere diensten dat zijn en staat afgezien van de gelijk getrokken login helemaal los van Tweakers. Gebruikers hebben in feite hun eigen mini-website en zijn zelf verantwoordelijk voor het beheer daarvan, inclusief het afhandelen van reacties als deze. Tweakers grijpt in principe alleen daar in waar de wet overtreden wordt op een manier waarop het laten staan van de berichten mensen schade berokkent. In dit specifieke geval zou het zelfs zomaar een slecht idee kunnen zijn om de berichten zomaar weg te halen, aangezien degene die bedreigd wordt misschien wel aangifte wil doen...
Basicly zeg je nu dat het posten van links naar illegale zaken op Tweakblogs gewoon is toegestaan, omdat jullie daar geen moderatiebeheer op willen uitoefenen.
Op de rest van de site worden haatberichten toch ook verwijderd? Dan is de mogelijkheid dat die reacties toegevoegde waarde hebben voor een eventueel politieonderzoek (?) ook niet doorslaggevend lijkt me.NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
In dit specifieke geval zou het zelfs zomaar een slecht idee kunnen zijn om de berichten zomaar weg te halen, aangezien degene die bedreigd wordt misschien wel aangifte wil doen...
Mocht de politie daar baat bij hebben dan kunnen ze het wellicht nog bij Tweakers (als hoster van de content) opvragen? Dat is in ieder geval ook een interessante vraag voor de rest van de site waar haatberichten (net als elders: nieuws: EU: it-bedrijven verwijderen 70 procent van gemelde illegale haatberi...) wel verwijderd worden.
Sterker nog, dergelijke berichten worden op het forum verplaatst naar de trashcan; uit het zicht, maar wel beschikbaar, mocht dat nodig zijn.Verwijderd1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:25:
[...]
Op de rest van de site worden haatberichten toch ook verwijderd? Dan is de mogelijkheid dat die reacties toegevoegde waarde hebben voor een eventueel politieonderzoek (?) ook niet doorslaggevend lijkt me.
Mocht de politie daar baat bij hebben dan kunnen ze het wellicht nog bij Tweakers (als hoster van de content) opvragen? Dat is in ieder geval ook een interessante vraag voor de rest van de site waar haatberichten (net als elders: nieuws: EU: it-bedrijven verwijderen 70 procent van gemelde illegale haatberi...) wel verwijderd worden.
Wel vreemd dat jullie het zo makkelijk af doen. Ze gebruiken hier gewoon hun Tweakers account. Lijkt me toch wel dat jullie hier enige verantwoordelijkheid in hebben...NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
. Gebruikers hebben in feite hun eigen mini-website en zijn zelf verantwoordelijk voor het beheer daarvan, inclusief het afhandelen van reacties als deze.
Er gaan wel heel veel doodwensen hier, maar de meeste van de reacties die ook in dit topic gequote zijn gaan daar niet over. Dat je geen medelijden hebt als hij wordt aangereden bij zijn acties is niet 'doodwensen'. Ook is dat niet strafbaar, bedreigen zou dat wel zijn, maar geen medelijden hebben is natuurlijk al helemaal geen bedreiging.
Uiteraard zijn redelijk wat reacties niet heel netjes, maar laten we wel wezen, dit is wel het toppunt van uitlokking.
Uiteraard zijn redelijk wat reacties niet heel netjes, maar laten we wel wezen, dit is wel het toppunt van uitlokking.
De originele reactie was dit:Sissors schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:40:
Er gaan wel heel veel doodwensen hier, maar de meeste van de reacties die ook in dit topic gequote zijn gaan daar niet over. Dat je geen medelijden hebt als hij wordt aangereden bij zijn acties is niet 'doodwensen'. Ook is dat niet strafbaar, bedreigen zou dat wel zijn, maar geen medelijden hebben is natuurlijk al helemaal geen bedreiging.
En het vertgedrukte is geen doodsverwensing volgens jou?Ik zal geen medelijden hebben als je omver gereden word. Hopelijk sterf je direct. Meest positieve impact op ons klimaat, minder mensen
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2019 23:47 ]
En op Blogger kun je inloggen met je Google-account, maar toch gelden er andere regels dan op YouTube en op Gmail.fm77 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:39:
[...]
Wel vreemd dat jullie het zo makkelijk af doen. Ze gebruiken hier gewoon hun Tweakers account. Lijkt me toch wel dat jullie hier enige verantwoordelijkheid in hebben...
Dus wederom zeggen jullie dat het compleet los staat van de hoofdsite.NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:43:
[...]
En op Blogger kun je inloggen met je Google-account, maar toch gelden er andere regels dan op YouTube en op Gmail.
Ik denk dat jullie daar dan alleen in staan. Tweakers is geen Google met allemaal rare projecten. Tweakblogs komt voor de meesten gewoon over als een onderdeel van Tweakers...
Dat is altijd al zo geweest, al sinds dag 1 Tweakblogs. En dat is, tot in den treure, herhaald hier in LA bij talloze topics.fm77 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:51:
[...]
Dus wederom zeggen jullie dat het compleet los staat van de hoofdsite.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Het uitspreken van een doodwens is wat mij betreft grond voor een permanente ban, zonder enige voorwaarde. Maar: dat zijn mijn algemene voorwaarden en die zijn wellicht anders dan de jouwe.Sissors schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:40:
Er gaan wel heel veel doodwensen hier,
Iets waar ik het op een enkel punt niet mee eens ben, ik vind dat Tweakers.net ook een verantwoordelijkheid heeft ten aanzien van rfc 1855, maar dat is een antieke-koe-in-de-sloot.NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
[modbreak]Laten we de discussie over of die persoon nou al dan niet "een totale lul" is hier maar achterwege laten. Dat is niet relevant voor een discussie in LA. Evenmin voor de politie trouwens, ook een totale lul mag je niet bedreigen.[/]
Tweakblogs is een platform net zoals Blogger en andere diensten dat zijn en staat afgezien van de gelijk getrokken login helemaal los van Tweakers. Gebruikers hebben in feite hun eigen mini-website en zijn zelf verantwoordelijk voor het beheer daarvan, inclusief het afhandelen van reacties als deze.
Ik heb zelf ook voor het dilemma gestaan. Ik was een DSL-provider, een paar jaar terug, met een rechts-extremist als klant, die neonazi-propaganda op z'n webservertje thuis had staan.
Da's niet genoeg om 'm af te sluiten, zelfs al zou dat op grond van de algemene voorwaarden nog wel gekund hebben. Maar de eerste de beste rechter zou dat teruggedraaid hebben.
Gelukkig maakte deze meneer er zelf een passend einde aan. Hij begon met een opvallende spam-campagne tegen mensen waar 'ie blijkbaar een hekel aan had. Vervolgens verstuurde 'ie dreigende emailtjes naar bepaalde mensen, die natuurlijk aangifte deden. Dat leverde een tap-bevel op, en dat onthulde dat 'ie los van spam en bedreigingen ook handelde in wapens en drugs.
Niet heel lang daarna kwam er een verzoek van z'n verhuurder om het abonnement van deze meneer te beëindigen wegens een 'acute' verhuizing naar een huis van bewaring.
Maar dat doet niet ter zake. savetheworld is vooral een heerlijk naïef 17 jaar oud idealistje. Zuinig op zijn, ze zijn zeldzaam. En we hebben ze hard nodig. Want Donald Trump.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dus het is oke om $trendingIllegalThingsAsOf2019 op Tweakblogs te zetten zonder dat Tweakers actie onderneemt, omdat het geen onderdeel is van de site? Daar geloof ik niets van als alles wat ook maar riekt naar iets illegaals op het forum en de FP in amper een uur tijd verwijderd/aangepast wordt.RobIII schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:59:
Dat is altijd al zo geweest, al sinds dag 1 Tweakblogs. En dat is, tot in den treure, herhaald hier in LA bij talloze topics.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2019 00:36 ]
Waar is dat laatste stukje nou weer voor nodig?burne schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:25:
Maar dat doet niet ter zake. savetheworld is vooral een heerlijk naïef 17 jaar oud idealistje. Zuinig op zijn, ze zijn zeldzaam. En we hebben ze hard nodig. Want Donald Trump.
Niet dat ik zo snel op de barricades stap, maar dat laatste stukje is gewoon een trap na. Verandering is nodig (dat weet je vast zelf ook wel) omdat onze huidige maatschappij gewoon ongezond is. Donald Trump, de Nederlandse regering of wie dan ook heeft daar weinig mee te maken, behalve dat ze allemaal het huidige beleid willen doorzetten. Dat geldt voor andere alternatieven niet anders.
Er zal echter ooit een punt( moeten) komen dat we niet langer vanuit dat oogpunt denken, zeker omdat het slechts een heel klein deel van de bevolking bevoordeelt, maar tegelijkertijd de wereld voor de rest verneukt.
Het is je nog niet opgevallen dat post-Donald dingen anders zijn?Snowdog schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:43:
[...]
Waar is dat laatste stukje nou weer voor nodig?
In mijn wereld had de Mossad het laatste woord over of je Israel in mocht. Tegenwoordig trumps Trumps assessment that of the Mossad. And it's based on skin colour.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Dat verschil zal voor jou als insider misschien relevant zijn, maar voor een bezoeker boeit dat helemaal niks. Het staat op Tweakers (de site) dus het is een onderdeel van Tweakers (de site).NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
Alleen is Tweakblogs een los onderdeel van Tweakers (het bedrijf) en géén onderdeel van Tweakers (de site).
Haal de blogs van de frontpage af, dan wordt dat onderscheid misschien beter.
Of neem dezelfde strikte regels in acht die ook op het forum gelden. Dus beperkte zelfpromotie, geen spam en niet op de man reageren. Als ik op het forum reageer dat ik hoop dat iemand omver gereden wordt is dat ook niet geaccepteerd.
Ik had dat tweede gedeelte idd niet gezien. Maar ik baseerde me op dit lijstje: Verwijderd in "Vreemde reactie op een Tweakblog"CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:43:
[...]
De originele reactie was dit:
[...]
En het is geen doodsverwensing volgens jou?Poster in kwestie heeft het bericht intussen wel aangepast, maar ik zou echt niet naar LA komen als ik het niet had gezien.
Meeste daarvan zijn geen doodsverwensingen, inclusief de eerste. En persoonlijk vind ik een perma ban die sommige blijkbaar willen voor een doodsverwensing aan iemand die bewust extreme reacties probeert uit te lokken zwaar overdreven. Een doodsbedreiging is een ander verhaal uiteraard.
Als voorbeeld: Wanneer ik het digitale equivalent van zijn actie ga doen: Random zaken DDOS'en zodat ik de dag voor vele duizenden mensen verruineer, en daar trots over kom vertellen hier, dan zou ik ook niet vreemd ervan opkijken als onder diegene er zijn die het wel mooi zouden vinden als ik dood zou neer vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 16-08-2019 07:42 ]
Verwijderd
Het hoeft geen strikte doodsbedreiging te zijn om verwerpelijk te zijn. Als ik nu zou zeggen dat ik hoop dat je AIDS krijgt want je mening is kolder, wat ik zeker niet hoop want je bent een goeie gast, dan zie je snel niks dan een blauw regeltje met iets in de trend van "niet op de man spelen".Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:39:
[...]
Ik had dat tweede gedeelte idd niet gezien. Maar ik baseerde me op dit lijstje: Verwijderd in "Vreemde reactie op een Tweakblog"
Meeste daarvan zijn geen doodsverwensingen, inclusief de eerste. En persoonlijk vind ik een perma ban die sommige blijkbaar willen voor een doodsverwensing aan iemand die bewust extreme reacties probeert uit te lokken zwaar overdreven. Een doodsbedreiging is een ander verhaal uiteraard.
Als voorbeeld: Wanneer ik het digitale equivalent van zijn actie ga doen: Random zaken DDOS'en zodat ik de dag voor vele duizenden mensen verruineer, dan zou ik ook niet vreemd ervan opkijken als onder diegene er zijn die het wel mooi zouden vinden als ik dood zou neer vallen.
Maar als ik naar tweakblogs ga en zeg te hopen dat iemand AIDS krijgt dan zeggen de moderators "helemaal prima het is toch geen onderdeel van de site".
En dat zou terecht zijn, dat blauwe regeltjeVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:43:
[...]
Het hoeft geen strikte doodsbedreiging te zijn om verwerpelijk te zijn. Als ik nu zou zeggen dat ik hoop dat je AIDS krijgt want je mening is kolder, wat ik zeker niet hoop want je bent een goeie gast, dan zie je snel niks dan een blauw regeltje met iets in de trend van "niet op de man spelen".
Maar als ik naar tweakblogs ga en zeg te hopen dat iemand AIDS krijgt dan zeggen de moderators "helemaal prima het is toch geen onderdeel van de site".
Als totaal ander voorbeeld: Wingsuit vliegers op Youtube. Prachtige indrukwekkende filmpjes natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, als zo eentje overlijdt dan wil ik niet zeggen dat ik geen medelijden heb, maar het is toch wel beperkt. Het is een bewust risico dat ze nemen. Net als wanneer je voor auto's gaat springen, en je ziet dat bij vergelijkbare protesten het ook met enige regelmaat mis gaat. Als je zo'n risico neemt, dan hoeven andere mijn inziens geen medelijden met je te hebben als het mis gaat.
Wat betreft je andere punt ben ik het met je eens: Tweakblogs zouden op zijn minst eerste orde vergelijkbaar moeten worden behandeld als gewone forum reacties. En dan zaken als offtopic moderatie kan je prima aan de blog eigenaar overlaten, maar de grensen van wat fatsoenlijk is zou ook gewoon gehandhaafd moeten worden. Tegelijk laten we dan wel wezen: dat hele blog moet dan gesloten worden gezien hij zulk soort reacties gewoon probeert uit te lokken. Je ziet ook dat hij weigert om inhoudelijk in te gaan op de mensen die wel serieus reageren.
Verwijderd
Daarnaast stamt dit concept uit de middeleeuwen van het internet. Hoe lastig is dit voor mensen te begrijpen?RobIII schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:59:
[...]
Dat is altijd al zo geweest, al sinds dag 1 Tweakblogs. En dat is, tot in den treure, herhaald hier in LA bij talloze topics.
Denk aan dds.nl / xoom / angelfire / hetnet. Allemaal mogelijkheden vroeger om je eigen websiteje te hosten onder een domein van een bedrijf. Tweakblogs lijkt mij daar niet anders in, behalve dat je ook met hetzelfde account op een forum kan posten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 08:00 ]
Ja sorry hoor en no offense, maar die Harm H is echt een laml*l en lokt bij mensen woede uit.
maar dood wensen keur ik echt af
Wel knap dat mensen hier roepen "Je hoeft er niet naar te kijken!". Want dat lost alle problemen magisch op.
@mugenmarco ongeacht wat je van iemand vind, iets van een niveau hoger dan de gemiddelde middelbare scholier zou mensen wel sieren. Maar goed..
Ik snap de tweakers medewerkers wel. Maar misschien tijd om te kijken of de blogs misschien hun beste tijd hebben gehad? Of een complete overhaul geven?
@mugenmarco ongeacht wat je van iemand vind, iets van een niveau hoger dan de gemiddelde middelbare scholier zou mensen wel sieren. Maar goed..
Ik snap de tweakers medewerkers wel. Maar misschien tijd om te kijken of de blogs misschien hun beste tijd hebben gehad? Of een complete overhaul geven?
[ Voor 23% gewijzigd door corset op 16-08-2019 10:02 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Als je je daardoor op de kast laat jagen ligt dat toch echt aan je eigen gebrek aan zelfbeheersing, niet aan Harm H.mugenmarco schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:44:
Ja sorry hoor en no offense, maar die Harm H is echt een laml*l en lokt bij mensen woede uit.
Ik blijf erbij dat de tweakblogs een onderdeel is van tweakers.net wat teveel negatief imago heeft gekregen, de afgelopen jaren.
Ik begrijp de keuze ook niet om het wel op de FP te tonen, maar als tweakers.net er niet verantwoordelijk voor te voelen. (Even los van wat er ook maar geplaatst word).
Ik zou het persoonlijk graag ondergebracht zien worden als een privilege voor een bepaald aantal karma-punten, ook om te reageren.
Aan de andere kant, de onderwerpen die daar staan zouden ook prima op het forum passen.
Ik begrijp de keuze ook niet om het wel op de FP te tonen, maar als tweakers.net er niet verantwoordelijk voor te voelen. (Even los van wat er ook maar geplaatst word).
Ik zou het persoonlijk graag ondergebracht zien worden als een privilege voor een bepaald aantal karma-punten, ook om te reageren.
Aan de andere kant, de onderwerpen die daar staan zouden ook prima op het forum passen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Zoals Engelsen zo fraai zeggen, poppycock.Alleen is Tweakblogs een los onderdeel van Tweakers (het bedrijf) en géén onderdeel van Tweakers (de site).
Het is een onderdeel van de frontpagina van tweakers.net. Op geen enkele wijze is het aan de lezer duidelijk gemaakt dat dit geen onderdeel is van tweakers.net. Ik denk niet dat er ook maar een iemand is die je juridische argumentatie niet met een vette glimlach zal lezen.
Daarnaast neemt Tweakers ook de verantwoordelijkheid door deze tekst te gebruiken: "Tweakblogs is de gratis blogservice van Tweakers, beschikbaar voor enthousiaste gebruikers"
Maar goed, als de redactie niet verantwoordelijk is (of zich niet verantwoordelijk voelt), bij wie moet ik dan aankloppen? Ik zie geen enkel ander adres, link etc. Ongemodereerde forums zijn niet legaal in Nederland, er is altijd iemand verantwoordelijk.
Nogmaals ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de hele redactie zich hier bijzonder ongemakkelijk over moet voelen. Ze maken een geweldige site en een klik van de frontpagina doet je belanden bij posts die op GeenStijl tegenwoordig verwijderd worden
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 13:32 ]
Ik vind het nog wel een verschil of mensen er enige hinder van kunnen ondervinden of dat de hulpdiensten er niet door kunnen. Dat is gewoon gevaarlijk en kan levens gaan kosten. Dus in dat opzicht snap ik enigszins de term klimaatterrorist nog wel.bszz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:54:
[...]
Nou nou, een willekeurige staking treft ook "onschuldige" mensen, en de soep wordt vast niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Deze meneer is geen klimaatterrorist, die term is enkel bedacht voor framing. Kun je prima op een normale manier een reactie op geven. Iemand dood wensen is over de grens, een activistisch blog als dit binnen de grens.
Dit is juridisch niet helemaal correct. Tweakblogs kan als internettussenpersoon een beroep doen op de aansprakelijkheidsexceptie voor hosters (art. 6:196c lid 4 BW). Die houdt kortgezegd in dat Tweakblogs als uitgangspunt niet aansprakelijk is voor onrechtmatige content die op het platform wordt geplaatst. Aan die uitzondering verbindt de wet wél de voorwaarde dat Tweakblogs 'prompt' onrechtmatige informatie verwijdert als zij daarop wordt gewezen. Reacties op een blog die in een strafrechtelijke context als beledigend of smadelijk zouden worden bestempeld, zijn al gauw in civielrechtelijke zin onrechtmatig.NMe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:17:
[modbreak]Laten we de discussie over of die persoon nou al dan niet "een totale lul" is hier maar achterwege laten. Dat is niet relevant voor een discussie in LA. Evenmin voor de politie trouwens, ook een totale lul mag je niet bedreigen.[/]
[...]
Tweakers kan zeker aangesproken worden, maar dat is iets anders dan dat Tweakers aansprakelijk zou zijn in de formele zin van het woord.
Dus: als content (de blog zelf of reacties daarop) onrechtmatig is - en vaak is content onmiskenbaar onrechtmatig - moet Tweakblogs die content verwijderen zodra zij van het bestaan op de hoogte wordt gesteld.
Als Tweakblogs aan een dergelijk verzoek géén gevolg geeft, dan kan Tweakblogs wel degelijk aansprakelijk worden gesteld.
En toch is dat niet zo. Je kunt namelijk pas een Tweakblog openen wanneer je op Tweakers voldoende karma hebt gekregen om deze te investeren.RobIII schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:59:
[...]
Het enige wat los staat is de moderatie, de regels en de vrijheid die men op de Tweakblogs heeft.
Naar aanleiding van deze hele discussie heb ik voor mezelf maar besloten om de Tweakblogi helemaal uit de Tracker te halen. (net als veel andere dingen) De pagina van Tweakers wordt steeds kariger met dat wat ik er uit sloop. Heerlijk.
Klopt inderdaad, maar dat is dan ook hoe Tweakers Tweakblogs benadert. Overduidelijk illegale zaken (bijvoorbeeld drugs- en wapenverkoop, kinderporno of warez) worden verwijderd uit zowel blogposts als comments. In die gevallen is "de maatschappij" of een specifieke derde partij het slachtoffer als de content blijft staan. In dit soort gevallen echter is het minder duidelijk of iets nou een bedreiging is of niet (een doodsverwensing is zover ik weet niet hetzelfde als een bedreiging) en bovendien is het enige slachtoffer de beheerder van het blog zelf, die dus ook de content gewoon zelf kan verwijderen als hij dat wil.citomaster schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Dit is juridisch niet helemaal correct. Tweakblogs kan als internettussenpersoon een beroep doen op de aansprakelijkheidsexceptie voor hosters (art. 6:196c lid 4 BW). Die houdt kortgezegd in dat Tweakblogs als uitgangspunt niet aansprakelijk is voor onrechtmatige content die op het platform wordt geplaatst. Aan die uitzondering verbindt de wet wél de voorwaarde dat Tweakblogs 'prompt' onrechtmatige informatie verwijdert als zij daarop wordt gewezen. Reacties op een blog die in een strafrechtelijke context als beledigend of smadelijk zouden worden bestempeld, zijn al gauw in civielrechtelijke zin onrechtmatig.
Dus: als content (de blog zelf of reacties daarop) onrechtmatig is - en vaak is content onmiskenbaar onrechtmatig - moet Tweakblogs die content verwijderen zodra zij van het bestaan op de hoogte wordt gesteld.
Als Tweakblogs aan een dergelijk verzoek géén gevolg geeft, dan kan Tweakblogs wel degelijk aansprakelijk worden gesteld.
Really? Zelfs het logo van Tweakers staat niet boven die pagina. Het is een ander domein en een ander logo met bijpassende andere huisstijl. Bovendien staat er op de homepage vermeld dat het een aparte service is. Hoe duidelijk wil je het hebben? Volgens jouw logica hier is True ook deel van Tweakers, net als AutoTrack, Hardware Info en Independer, want die worden ook allemaal gelinkt vanuit prominente plekken op de frontpage.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:25:
[...]
Zoals Engelsen zo fraai zeggen, poppycock.
Het is een onderdeel van de frontpagina van tweakers.net. Op geen enkele wijze is het aan de lezer duidelijk gemaakt dat dit geen onderdeel is van tweakers.net. Ik denk niet dat er ook maar een iemand is die je juridische argumentatie niet met een vette glimlach zal lezen.
[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 16-08-2019 14:39 ]
Scheermeneer, de dikke narcist, mysterieworld die dacht de natuurwetten gebroken te hebben, yalden die drama schopte, bitcoinoplichter, nu dit... Je zou denken dat dat toch wel genoeg is. Ik heb er vast wel wat gemist, zo lang ben ik hier nog niet. Maar na een slecht vermomde pedo, twee halve oplichters, een paar dramaschoppers en nu een ecoterrorist... ( Ondanks dat ik het deels met hem eens ben) Moet dit nu echt, redactie? Dit gaat toch te ver, of niet dan?
Hypocrites must die
ja maar het is niet van tweakers is het excuus;Helgie schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:48:
Scheermeneer, de dikke narcist, mysterieworld die dacht de natuurwetten gebroken te hebben, yalden die drama schopte, bitcoinoplichter, nu dit... Je zou denken dat dat toch wel genoeg is. Ik heb er vast wel wat gemist, zo lang ben ik hier nog niet. Maar na een slecht vermomde pedo, twee halve oplichters, een paar dramaschoppers en nu een ecoterrorist... ( Ondanks dat ik het deels met hem eens ben) Moet dit nu echt, redactie? Dit gaat toch te ver, of niet dan?
maar dan heb ik een vraag voor @NMe van wie is het dan wel? Wie is de grote baas over Tweakblogs? in een situatie van een gerechtelijk iets. Wie wordt er dan aansprakelijk gesteld als beheerder hiervan? (even als extreem voorbeeld). Want dat laat zien van wie die is
Of als dat gebeurt steekt iedereen massaaal zijn/haar kop in het zand met "Wij weten van niks! Mijn naam is haas" en weg is iedereen.
Ik zou me als beheerder (aangezien dit door Tweakers is opgezet) kapot schamen, dat dit soort content (oplichters e.d.) vrij spel krijgen met het excuus "Ja nee, dreigen? geen issue, niet onze site, niet ons probleem".
Leg dan maar uit, bij wie moeten we dan klagen. En ik zou het waarderen als daar nu een keer na meerdere keren vragen van meerdere mensen een duidelijk antwoord op komt. En niet ontwijkend gereageerd wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door corset op 16-08-2019 15:06 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Er zijn legio instanties voor iedereen die zich ergens beledigd over voelt waar je je ei kwijt kan. Die zijn er ook voor racisme en wat al niet meer.corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:05:
[...]
ja maar het is niet van tweakers is het excuus;
maar dan heb ik een vraag voor @NMe van wie is het dan wel? Wie is de grote baas over Tweakblogs? in een situatie van een gerechtelijk iets. Wie wordt er dan aansprakelijk gesteld als beheerder hiervan? (even als extreem voorbeeld). Want dat laat zien van wie die is
Of als dat gebeurt steekt iedereen massaaal zijn/haar kop in het zand met "Wij weten van niks! Mijn naam is haas" en weg is iedereen.
Ik zou me als beheerder (aangezien dit door Tweakers is opgezet) kapot schamen, dat dit soort content (oplichters e.d.) vrij spel krijgen met het excuus "Ja nee, dreigen? geen issue, niet onze site, niet ons probleem".
Leg dan maar uit, bij wie moeten we dan klagen. En ik zou het waarderen als daar nu een keer na meerdere keren vragen van meerdere mensen een duidelijk antwoord op komt. En niet ontwijkend gereageerd wordt.
Het lastige is alleen dat in de rechtspraak een andere lijn wordt gevolgd dan dat jij aanhaalt.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:35:
[...]
Klopt inderdaad, maar dat is dan ook hoe Tweakers Tweakblogs benadert. Overduidelijk illegale zaken (bijvoorbeeld drugs- en wapenverkoop, kinderporno of warez) worden verwijderd uit zowel blogposts als comments. In die gevallen is "de maatschappij" of een specifieke derde partij het slachtoffer als de content blijft staan. In dit soort gevallen echter is het minder duidelijk of iets nou een bedreiging is of niet (een doodsverwensing is zover ik weet niet hetzelfde als een bedreiging) en bovendien is het enige slachtoffer de beheerder van het blog zelf, die dus ook de content gewoon zelf kan verwijderen als hij dat wil.
Als uitgangspunt is het aan Tweakblogs - ik noem het zo omdat er een discussie gaande is of Tweakblogs nou onderdeel van Tweakers is, of niet - om te beoordelen of er sprake is van onrechtmatige content. Maar bij die beoordeling zou de lijn in de rechtspraak leidend moeten zijn. En rechters vinden bedreigingen al vrij snel onrechtmatig. Dat ligt wellicht anders voor beledigingen. Daarvan zou je je kunnen afvragen of die altijd even serieus bedoeld zijn. En die context mag natuurlijk worden meegewogen in de beoordeling content te verwijderen, of niet.
Kortom, het is te kort door de bocht om te stellen dat Tweakblogs alleen gemodereerd word als er sprake is van 'kinderporno', 'warez' en dergelijke. De verantwoordelijkheid van Tweakblogs om te modereren beperkt zich daar niet toe. Er is ook andere, wellicht minder overduidelijk onrechtmatige content, die óók verwijderd of ontoegankelijk gemaakt moet worden als er een melding wordt gedaan.
Gelukkig heb ik daar geen last van, en is dat totaal irrelevant. Maar bedankt voor het melden!Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:08:
[...]
Er zijn legio instanties voor iedereen die zich ergens beledigd over voelt waar je je ei kwijt kan. Die zijn er ook voor racisme en wat al niet meer.
Verwijderd
Heb een hele boel van de tweakblog drama gemist...Helgie schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:48:
Misschien moet iemand een blogpost maken met blog drama over de jaren heen.
Verwijderd
Maar waar klaag je nu precies over dan? Wat is je daadwerkelijke klacht?corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
Gelukkig heb ik daar geen last van, en is dat totaal irrelevant. Maar bedankt voor het melden!
... ik zou even heel, heel rustig het topic lezen. Tot het punt waar de discussie neerkomt op "Wie is nu de daadwerkelijke eigenaar" en "Waarom weigert tweakers hier op te antwoorden"Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:10:
[...]
Maar waar klaag je nu precies over dan? Wat is je daadwerkelijke klacht?
neem de tijd, pak een bak koffie, en ga rustig lezen.
Nogmaals, bedankt voor het melden! en geniet van de rit
Verwijderd
corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:11:
[...]
... ik zou even heel, heel rustig het topic lezen. Tot het punt waar de discussie neerkomt op "Wie is nu de daadwerkelijke eigenaar" en "Waarom weigert tweakers hier op te antwoorden"
neem de tijd, pak een bak koffie, en ga rustig lezen.
Nogmaals, bedankt voor het melden! en geniet van de rit
Wat wil je nu precies dan? Ik vraag je heel simpel wat nu je exacte klacht met als intentie om antwoord op je vraag te geven.corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:05:
[...]
Vervolgens krijg ik een belerend kinderachtig antwoord terug.
@corset: Ik weet niet of ik zin heb om serieus te antwoorden op die vraag aangezien je in je laatste alinea meteen verder gaat met schofferen.
Maar vooruit. Tweakers heeft het eigendom en beheer van die site. Tweakers is wettelijk gezien als bedrijf aansprakelijk. Wanneer er iets illegaal is kan dat gewoon gemeld worden (of wordt het al verwijderd voordat iemand zoiets meldt) en wordt het ook opgepakt.
Daarnaast: wie mag die melding doen? Wie moet inschatten of de content inderdaad al dan niet illegaal is? En wat dan als we iets weghalen dat blijkbaar niet illegaal was? Krijg je dan mensen die klagen dat we "censuur" plegen.
Maar vooruit. Tweakers heeft het eigendom en beheer van die site. Tweakers is wettelijk gezien als bedrijf aansprakelijk. Wanneer er iets illegaal is kan dat gewoon gemeld worden (of wordt het al verwijderd voordat iemand zoiets meldt) en wordt het ook opgepakt.
Het slachtoffer van die onrechtmatige daad heeft zelf alle tools die hij nodig heeft om die content te verwijderen.citomaster schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
Er is ook andere, wellicht minder overduidelijk onrechtmatige content, die óók verwijderd of ontoegankelijk gemaakt moet worden als er een melding wordt gedaan.
Daarnaast: wie mag die melding doen? Wie moet inschatten of de content inderdaad al dan niet illegaal is? En wat dan als we iets weghalen dat blijkbaar niet illegaal was? Krijg je dan mensen die klagen dat we "censuur" plegen.
Heeft niks met schofferen te maken. Maar je roept keihard "Dit is een andere URL! Niet tweakers!"NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:15:
@corset: Ik weet niet of ik zin heb om serieus te antwoorden op die vraag aangezien je in je laatste alinea meteen verder gaat met schofferen.
[...]
Het slachtoffer van die onrechtmatige daad heeft zelf alle tools die hij nodig heeft om die content te verwijderen.
Onderaan de site?Zelfs het logo van Tweakers staat niet boven die pagina. Het is een ander domein en een ander logo met bijpassende andere huisstijl.
Tweakers social media knoppen
Tweakers contact formulier URL
Tweakers is onderdeel van de persgroep
etc
etc
Dus het een spreekt het ander zeer tegen.
Ga niet zeggen dat het geen tweakers is, als het voor een leek aan alle kanten eruit ziet als een onderdeel van Tweakers. If it walks like a duck, talks like a duck etc.
Maar goed, uiteindelijk nutteloze discussie. Tweakers vind dat ze niks hoeven te doen, want het is aan de auteurs. Dus een beetje hetzelfde zoals Wordpress.com zijn blogs beheerd.
[ Voor 11% gewijzigd door corset op 16-08-2019 15:19 ]
Het. Ziet. Er. Niet. Eens. Uit. Als. Tweakers.corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:17:
Ga niet zeggen dat het geen tweakers is, als het voor een leek aan alle kanten eruit ziet als een onderdeel van Tweakers. If it walks like a duck, talks like a duck etc.
Ik ga het nog 1x proberen..NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:19:
[...]
Het. Ziet. Er. Niet. Eens. Uit. Als. Tweakers.
contact formulier: https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/ = Tweakers
Social media buttons = Tweakers
copyright informatie = Tweakers/persgroep
Maar het is geen tweakers?

stop met denken als een IT kenner, en begin het te bekijken vanuit een PC leek
Ik snap jullie logica van niet modereren, er moet een zekere hands off stijl inzitten, en dat kan goed werken of niet. Maar ga je niet verschuilen achter "Iedereen kan zien dat het geen tweakers is, want het ziet er niet zo uit" als letterlijk het onderste deel van de site Tweakers schreeuwt.
[ Voor 23% gewijzigd door corset op 16-08-2019 15:21 ]
Blogger heeft ook allerlei verwijzingen naar Google én maakt net als Tweakblogs gebruik van een overkoepelend accountsysteem. Neemt op geen enkele manier weg dat het zijn eigen entiteit is. Ongeacht hoe vaak jij in herhaling valt verandert dat niet.corset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:20:
[...]
Ik ga het nog 1x proberen..
contact formulier: https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/ = Tweakers
Social media buttons = Tweakers
copyright informatie = Tweakers/persgroep
Maar het is geen tweakers?![]()
![]()
stop met denken als een IT kenner, en begin het te bekijken vanuit een PC leek
Da's inderdaad soms een lastige kwestie. Wat moet je verwijderen, en wat niet. De discussie daarover werkt zich uit in de rechtspraak. En die zie je soms alle kanten uit vliegen.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:15:
@corset:
[...]
Het slachtoffer van die onrechtmatige daad heeft zelf alle tools die hij nodig heeft om die content te verwijderen.
De regeling in de wet hierover is hier echter vrij duidelijk:
De inschatting of content onrechtmatig is moet dus door Tweakers zelf gedaan worden ('redelijkerwijs behoort te weten'). Daarbij spreekt de wet niet van 'onmiskenbaar' of 'overduidelijk' onrechtmatig, maar enkel van informatie met een 'onrechtmatig karakter'.(Art. 6:196c lid 4 BW) degene die diensten van de informatiemaatschappij verricht als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3, bestaande uit het op verzoek opslaan van van een ander afkomstige informatie, is niet aansprakelijk voor de opgeslagen informatie, indien hij:
a. niet weet van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter en, in geval van een schadevergoedingsvordering, niet redelijkerwijs behoort te weten van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter, dan wel
b. zodra hij dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, prompt de informatie verwijdert of de toegang daartoe onmogelijk maakt.
Uiteindelijk, als Tweakers in een concreet geval niet bereid is om de content te verwijderen, dan moet de rechter de knoop doorhakken.
En begrijp me niet verkeerd, mijn opmerkingen zijn geen aanval op jou. Ik probeer enkel te verduidelijken wat de juridische context van deze discussie is.
Ik geef het op.. je weigert te lezen. Veel succes!NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:22:
[...]
Blogger heeft ook allerlei verwijzingen naar Google én maakt net als Tweakblogs gebruik van een overkoepelend accountsysteem. Neemt op geen enkele manier weg dat het zijn eigen entiteit is. Ongeacht hoe vaak jij in herhaling valt verandert dat niet.

Verwijderd
Het. Staat. Op. De. Frontpage. Van. Tweakers. Dus. Iedereen. Associeert. Het. Met. Tweakers.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:19:
[...]
ja maar de interface is anders, dus voor iedereen is het 100% duidelijk dat het een andere site is. Dat weigeren we te zienVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:28:
[...]
Het. Staat. Op. De. Frontpage. Van. Tweakers. Dus. Iedereen. Associeert. Het. Met. Tweakers.

Daarom ben ik er maar mee gestopt, er wordt niet op een normale manier gediscussieerd, NME weigert het uit een ander oogpunt te zien dan zichzelf, en blijft volhouden dat alles klopt. Daarmee sloop je elke vorm van dialoog.
[ Voor 24% gewijzigd door corset op 16-08-2019 15:31 ]
Zoals je inmiddels zelf wel weet maakt het niks uit hoe het er uit ziet. Iedereen kan een domein opzetten, en bijna gelijkend domein opzetten die er mee te maken heeft en het er totaal anders uit laten zien. Dit bericht is dus zo onderuit te schoffelen.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:19:
[...]
Ondertussen denk ik dat Tweakblogs aardig een PITA begint te worden van Tweakers, zeker met dit soort discussies en argumenten die op allerlei wijzen zijn te weerleggen.
En Blogger moet waarschijnlijk ook optreden als het op de hoogte is gesteld van overtredende content. In Tamiz v Google Inc [2013] EWCA Civ 68 is zo'n zaak in Engeland behandeld.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:22:
[...]
Blogger heeft ook allerlei verwijzingen naar Google én maakt net als Tweakblogs gebruik van een overkoepelend accountsysteem. Neemt op geen enkele manier weg dat het zijn eigen entiteit is. Ongeacht hoe vaak jij in herhaling valt verandert dat niet.
Of zoals ze bij Standford's Wilmap zeggen:
Hier hebben we volgens mij niet zulke strikte libel wetten, maar ik zou het toch met eigen juristen bespreken mocht dat nog niet gedaan zijn.The claimant in those proceedings complained about the defamatory comments posted on a blog hosted on Blogger.com, a website operated by Google. It was held that once Google is notified of the defamatory comments on Blogger and fails to remove them within a reasonable time, it might incur liability as the “secondary” publisher of said content.
https://wilmap.law.stanfo...ogle-inc-2013-ewca-civ-68
Ok. Laat ik dat even voor waarheid aannemen. Wat dan nog? Zelfs als Tweakblogs wél deel zou zijn van Tweakers als website dan mag Tweakers nog altijd andere regels laten gelden op elk van de onderdelen van de site. Op de frontpage gelden ook andere regels voor comments dan hier op het forum.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:28:
[...]
Het. Staat. Op. De. Frontpage. Van. Tweakers. Dus. Iedereen. Associeert. Het. Met. Tweakers.
En dat doet Tweakers ook op het moment dat het slachtoffer van die overtredende content dat niet zelf kan. In dit geval kan het enige slachtoffer van die overtredende content het zélf corrigeren, Tweakblogs heeft daar gewoon de tools voor. Ik ben geen jurist maar ik durf toch redelijk stellig te zeggen dat geen enkele rechter zal zeggen dat Tweakers nalatig is in het weghalen van content wanneer het "doelwit" die content zelf op enig moment weg kan halen en zélf elke vorm van schade van die content kan stoppen.Verwijderd1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:36:
[...]
En Blogger moet waarschijnlijk ook optreden als het op de hoogte is gesteld van overtredende content.
Dat is in het geval van kinderporno, warez, illegale handel, etc. niet het geval en in die gevallen treedt Tweakers ook gewoon op als beheerder. Hetzelfde geldt voor hypothetische content als "ik ga straks Wilders vermoorden." Want in dat geval is niet de eigenaar van het blog het slachtoffer maar een derde die de content zelf niet weg kan halen.
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 16-08-2019 15:55 ]
Okay, in dat geval is het nu dus duidelijk dat er WEL moderatie is, iets wat veel tweakers niet begrijpen, en wie er dan ook modereert, geen probleem heeft met het feit dat mensen elkaar dood wensen. Dat is op zijn zachts gezegd een opvallende conclusie van dit onverkwikkelijke verhaal.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:35:
[...]
Klopt inderdaad, maar dat is dan ook hoe Tweakers Tweakblogs benadert. Overduidelijk illegale zaken (bijvoorbeeld drugs- en wapenverkoop, kinderporno of warez) worden verwijderd uit zowel blogposts als comments.
Mag ik vragen wie daar de moderatie doet, volgend op je reactie mogen we aannemen dat dat niemand van tweakers.net (de site) is maar iemand van tweakers (het bedrijf)? Ik denk ook dat home pagina van tweakblog wat aanpassing behoeft want de voorwaarden die je daar kan lezen zijn niet die van tweakblog maar van tweakers.net (en niet tweakers).
Dus je mag de auteur van een blog met de dood bedreigen maar Wilders niet? En als iemand een blogger met de dood bedreigt is je advies de blog weg te halen?NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:53:
Dat is in het geval van kinderporno, warez, illegale handel, etc. niet het geval en in die gevallen treedt Tweakers ook gewoon op als beheerder. Hetzelfde geldt voor hypothetische content als "ik ga straks Wilders vermoorden." Want in dat geval is niet de eigenaar van het blog het slachtoffer maar een derde die de content zelf niet weg kan halen.
Ik raak zo langzamerhand aardig in de war. tweakblog valt niet onder tweaker.net, op tweakblog mag je elkaar doodwensen maar op tweakers.net niet, de moderatie van tweakblog word niet gedaan door medewerkers van tweakers.net en het is niet mogelijk om bij de moderator te klagen.
Klopt dat zover?
In principe @Ginz, maar een paar andere mensen op kantoor kunnen dat ook.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:13:
Mag ik vragen wie daar de moderatie doet, volgend op je reactie mogen we aannemen dat dat niemand van tweakers.net (de site) is maar iemand van tweakers (het bedrijf)?
De voorwaarden zijn wel dezelfde als die van Tweakers, maar de meeste van de aanvullende regels zoals we die op de frontpage en op het forum hanteren zijn er niet van toepassing.Ik denk ook dat home pagina van tweakblog wat aanpassing behoeft want de voorwaarden die je daar kan lezen zijn niet die van tweakblog maar van tweakers.net (en niet tweakers).
Het mag allebei voor de wet niet. Maar slechts één van de twee kan niet opgelost worden door het slachtoffer en moet voor een oplossing dus door Tweakers afgehandeld worden. Daarnaast is de enige echte bedreiging die ik er gezien heb al door de gebruiker zelf verwijderd.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:20:
[...]
Dus je mag de auteur van een blog met de dood bedreigen maar Wilders niet?
Nee, de comment...En als iemand een blogger met de dood bedreigt is je advies de blog weg te halen?
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 16-08-2019 16:37 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Eens, echter dienen mischien beide kampen gewoon rustig te blijven, kreten van ik rij je omver zijn gewoon niet ok, en daar mag Tweakers best wat aan doen, in dit geval de auteur en de mensen zonder respect een ban geven.SavageNL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:22:
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Dit dus. Het ziet er 20 jaar oud uit, heeft embarmelijk slechte content, er wordt niet gemodereerd, en begint een groeiend risico te worden voor Tweakers. Zet die rommel gewoon uit.Boudewijn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:25:
Het grappige is dat als ik dat op een andere door tweakers gehost medium (frontpage of forum) zou doen ik vrij hard aangepakt zou worden. Kijk alleen al naar het aanbieden van een twilightje , wat toch een stuk minder ernstig is dan iemand doodwensen.
Ze hosten het en laten het actief toe. In welke zin zou het niet van hun zijn? Als ze de content niet oké vinden kunnen ze het simpelweg uit zetten, dus dan moeten ze dat doen. ( Met de wetenschap dat je het met me eens bentcorset schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:05:
[...]
ja maar het is niet van tweakers is het excuus;
[ Voor 7% gewijzigd door Helgie op 16-08-2019 17:06 ]
Hypocrites must die
Ik denk dat je even met de juridische adviseur van tweakers moet gaan praten want tweakers moet zeker wel tegen wettelijke zaken verwijderen zodra ze daarop gewezen zijn.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:26:
Het mag allebei voor de wet niet. Maar slechts één van de twee kan niet opgelost worden door het slachtoffer en moet voor een oplossing dus door Tweakers afgehandeld worden. Daarnaast is de enige echte bedreiging die ik er gezien heb al door de gebruiker zelf verwijderd.
Ik lees ook uit je reactie dat de overblijvende zeer onfrisse reacties geen probleem zijn voor tweakers. Zoals ik al schreef, dat is bijzonder opvallend en zeer onverwacht. Zeker onverwacht want de algemene voorwaarden (met een link op de tweakblog home pagina!) verbieden dat soort uitingen zonder enige twijfel:
4.6 Het Lid mag (ter uitsluitende beoordeling van Tweakers.net) geen Content op de Website plaatsen:
die (seksueel) intimiderend, beledigend, discriminerend of van pornografische aard is of die anderszins naar algemene maatstaven als controversieel moet worden beschouwd;
die (seksueel) intimiderend, beledigend, discriminerend of van pornografische aard is of die anderszins naar algemene maatstaven als controversieel moet worden beschouwd;
Hoe verklaard Tweakers dat de door mij gemelde uitingen niet beledigd en controversieel moeten worden beschouwd? Indien deze algemene voorwaarden NIET van toepassing zijn, kan je me dan wijzen waar ik de voorwaarden die op tweakblog geldig zijn kan vinden?
Het uiten van doodsverwensingen of het goedpraten/impliceren hiervan door gebruikers op dat blog is niet kies en gaat voorbij alle redelijkheid.
Andersom gaat de auteur ook voorbij alle redelijkheid met zijn benadering op de reacties.
In deze reactie op het blog zelf vat ik het aan de hand van twee betogen van verschillende kanten samen:
Anderzijds is het ook niet goed te praten dat de selectieve natuur van Harm's reacties (Oost-indisch doof zijn) dan wel het oproepen tot acties die beschadigend werken voor de maatschappij en waarvan uit verdere reacties blijkt dat het de auteur vooral om het herrie schoppen te doen is, iets wat geen maatschappelijke verandering teweeg zal brengen (In ieder geval niet wat Harm denkt te bereiken) maar vooral zinloze tijdverkwisting is voor andere participanten van diezelfde maatschappij die hinder ondervinden van zijn (aanstaande) actie(s).
Als een dergelijke intentie zo overduidelijk is voor iedereen behalve de auteur zelf en een paar advocaten van de duivel nagelaten, dan ben ik van mening dat Tweakers HQ ook in die situatie moet kunnen (en willen) ingrijpen.
Onder aan de FP pagina staat de sectie Populaire Tweakblogs
De link daaronder meldt: Meer Tweakblogs (Linkt naar Tweakblogs.net).
@Euler212 heeft daarin dus gewoon gelijk, waarom je iets wat feitelijk is slechts voor waarheid wilt aannemen terwijl het een voldongen feit is ontgaat mij even
Overigens:
Zoals @corset al aanhaalt zijn er meerdere verwijzingen naar Tweakers.net zelf op de Tweakblogs.net pagina. De associatie dat Tweakblogs gelieerd is aan Tweakers is dan ook snel gemaakt. In die zin heeft Corset dus gelijk.
Daarnaast heb jij ook op jouw punt gelijk, de stijl van Tweakblogs is inderdaad navenant anders dan van Tweakers zelf. Dus daarin heb je gelijk.
Echter is het wat waus om te ontkennen dat de twee gelieerd aan elkaar zijn en dat Tweakblogs overduidelijk geassocieerd is met Tweakers.
Andersom gaat de auteur ook voorbij alle redelijkheid met zijn benadering op de reacties.
In deze reactie op het blog zelf vat ik het aan de hand van twee betogen van verschillende kanten samen:
Kortom, het is niet goed te praten dat men Harm doodwenst, en dat dient dan ook te worden afgekeurd, en dan wel door Tweakers HQ.Effectief kan je deze hele discussie en dit hele nieuwtje samenvatten a.d.v twee posts:Oftewel:
- Op dit inhoudelijke betoog van Liberque (welke niet Harm H persoonlijk aanvalt maar een tegenovergestelde blik toont tov Harm's kijk) wordt niet door Harm H op gereageerd.
- Op dit inhoudelijke betoog van Basilange (welke niet Harm H persoonlijk aanvalt maar zijn kijk als bioloog toont op Harm's verhaal en het met Harm in wezen eens is) wordt wel door Harm H op gereageerd.
Ik laat het aan eenieder vrij daar zijn conclusies uit te trekken.
- Harm H negeert het inhoudelijke betoog welke hem niet persoonlijk aanvalt maar een tegenovergestelde blik toont t.o.v. Harm's kijk
- Harm H reageert op het inhoudelijke betoog welke hem niet persoonlijk aanvalt maar zijn kijk als bioloog toont op Harm's verhaal en het met Harm in wezen eens is
Anderzijds is het ook niet goed te praten dat de selectieve natuur van Harm's reacties (Oost-indisch doof zijn) dan wel het oproepen tot acties die beschadigend werken voor de maatschappij en waarvan uit verdere reacties blijkt dat het de auteur vooral om het herrie schoppen te doen is, iets wat geen maatschappelijke verandering teweeg zal brengen (In ieder geval niet wat Harm denkt te bereiken) maar vooral zinloze tijdverkwisting is voor andere participanten van diezelfde maatschappij die hinder ondervinden van zijn (aanstaande) actie(s).
Als een dergelijke intentie zo overduidelijk is voor iedereen behalve de auteur zelf en een paar advocaten van de duivel nagelaten, dan ben ik van mening dat Tweakers HQ ook in die situatie moet kunnen (en willen) ingrijpen.
Hoef je niet voor waarheid aan te nemen:
Onder aan de FP pagina staat de sectie Populaire Tweakblogs
De link daaronder meldt: Meer Tweakblogs (Linkt naar Tweakblogs.net).
@Euler212 heeft daarin dus gewoon gelijk, waarom je iets wat feitelijk is slechts voor waarheid wilt aannemen terwijl het een voldongen feit is ontgaat mij even
Overigens:
Zoals @corset al aanhaalt zijn er meerdere verwijzingen naar Tweakers.net zelf op de Tweakblogs.net pagina. De associatie dat Tweakblogs gelieerd is aan Tweakers is dan ook snel gemaakt. In die zin heeft Corset dus gelijk.
Daarnaast heb jij ook op jouw punt gelijk, de stijl van Tweakblogs is inderdaad navenant anders dan van Tweakers zelf. Dus daarin heb je gelijk.
Echter is het wat waus om te ontkennen dat de twee gelieerd aan elkaar zijn en dat Tweakblogs overduidelijk geassocieerd is met Tweakers.
[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 17-08-2019 15:29 . Reden: typo ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Het woordje 'persoonlijk' is hier heel erg belangrijk en het is erg gevaarlijk om je te mengen in iets wat men als 'persoonlijk' bestempelt. Tweakers.net faciliteert deze 'persoonlijke' website als beloning voor hun trouwe gebruikers (middels karma). Kort gezegd: Tweakers.net geeft je ruimte voor een persoonlijk blog cadeau.Een blog is een persoonlijke website met verhalen over het leven van de schrijver.
Nu weet ik niet hoe het met jullie zit, maar als ik van iemand schoenen cadeau krijg dan krijgen ze hun cadeau heel erg snel terug als ze me gaan vertellen wanneer ik ze moet dragen en/of hoe ik ze moet dragen. Je kent het wel: van die opmerkingen als "waarom draag je die schoenen nu niet die ik je gegeven heb" of "je moet die schoenen niet dragen met een korte broek hoor: dat is geen smoel". Dat ben je snel beu. Ik heb die schoenen van je gekregen en ik bepaal zelf wel hoe en wanneer ik ze draag en in die context heeft de eigenaar van een Tweakblog gelukkig ook zelf de mogelijkheid om te modereren / censureren.
Als iemand Harm verwenst dan heeft deze zelf de mogelijkheid om die reacties weg te halen. Is het echt erg dan kan hij er zelfs voor kiezen om reacties volledig uit te schakelen. Hier heeft Tweakers.net -gelukkig- geen invloed op. Immers voor Harm pakken die reacties zeer goed uit, want ze zorgen voor enorm veel aandacht voor zijn blog (2 dedicated topics op GoT). Geen wonder dat hij die reacties lekker laat staan.
Echter wat als er op de derde man gespeeld wordt? De blog is GEEN eigendom van Tweakers.net en feitelijk gezien is het eerste aanspreekpunt dus de schrijver van het blog zelf. Hij heeft immers de macht te censureren. Wordt er dus iemand anders aangevallen (die dus de berichten niet kan verwijderen) dan zou de officiele manier zijn de eigenaar van de blog aan te spreken middels een DM. Vraag hem dan het bericht voor jou te verwijderen. Geeft deze hier geen gehoor aan om wat voor reden dan ook dan neem je contact op met mama-Tweakers. Deze zullen dan toetsen naar hun algemene voorwaarden of zij zullen ingrijpen of niet.
Natuurlijk screent Tweakers.net zelf de boel ook en zullen overduidelijk illegale dingen direct verwijdert worden net zoals verwensingen over mensen die - omdat ze niet deelnemen aan de discussie bijvoorbeeld - zich niet kunnen verdedigen. Dat is ook wat @NMe probeert aan te geven. Ga je dus in een blog roepen dat je Paulus de Boskabouter op wilt hangen aan een paddestoel dan wordt de eigenaar van de blog gewoon overruled en grijpt Tweakers.net in. Reageer je echter op een blog en je vertelt de eigenaar van het blog dat je zijn kanarie wilt verkrachten en daarna de veren in zijn neus wilt stoppen zodat deze een kieteldood sterft dan is het aan de eigenaar om te beslissen of hij het laat staan of niet. Wellicht heeft deze wel een verenfetisj .. weet jij veel
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Mensen gaan nu veel te ver door in het juridische gedeelte.
Ik vind het erger dat Tweakers een soort afvalhoekje heeft dat afdoet aan de goede naam van de site.
Ik kom er zelf weinig, maar de paar keer dat ik wel gekeken heb schrok ik best van het niveau wat je soms zag.
Natuurijk zijn er ook goede blogs waar normaal gereageerd wordt. Maar die hebben een dusdanig niveau dat het ook prima in het forum had kunnen staan.
Misschien beter om een subforum te creëren waar gebruikers los kunnen gaan met hun ideeën.
Alleen dan wel met de regels van de rest van het forum (met wellicht wat extra ruimte voor slap gelul).
Ik vind het erger dat Tweakers een soort afvalhoekje heeft dat afdoet aan de goede naam van de site.
Ik kom er zelf weinig, maar de paar keer dat ik wel gekeken heb schrok ik best van het niveau wat je soms zag.
Natuurijk zijn er ook goede blogs waar normaal gereageerd wordt. Maar die hebben een dusdanig niveau dat het ook prima in het forum had kunnen staan.
Misschien beter om een subforum te creëren waar gebruikers los kunnen gaan met hun ideeën.
Alleen dan wel met de regels van de rest van het forum (met wellicht wat extra ruimte voor slap gelul).
Je hebt gemist dat Tweakers (het is me niet duidelijk of dat tweakers of tweakers.net is, blijkbaar is dat iets anders) nu al twee keer heeft toegegeven WEL te modereren. Dus ze hebben er wel invloed op en zijn dat ook wettelijk verplicht als er dingen gebeuren die niet mogen. Schrijven dat je iemand overhoop gaat rijden als je hem ziet is wettelijk strafbaar.liberque schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:19:
[...]
Hier heeft Tweakers.net -gelukkig- geen invloed op.
Tweakers weet precies wat er geschreven is en vind overduidelijk dat wat er nu nog is acceptabel. Daar zullen we mee moeten leren leven. Tweakers heeft er geen probleem mee dat hun servers gebruikt worden om dingen te zeggen die tegen hun eigen regels en tegen wetten in gaan. Ik snap dat niet.
Persoonlijk vind ik Harm een eikel en vind de wijze hoe hij zijn ideeën wil laten zien onjuist. Maar hij zou gewoon aangifte moeten doen van bedreiging. De zaak is overduidelijk. De regeerders zijn ver over wat acceptabel is gegaan en tweakers heeft dat willens en wetens toegelaten.
Ik heb het al geschreven, ik draag tweakers op handen, maar dit is gewoon niet acceptabel. Wetten, normen en waarden en hun eigen regels. Alles gaat aan de kant voor een handvol tokkies.
Lees nu gewoon eventjes verder dan die eerste alinea. Ik weet dat ik altijd lang van stof ben, maar wat je zegt staat echt beschreven in het stukje wat ik net schreefVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:32:
[...]
Je hebt gemist dat Tweakers (het is me niet duidelijk of dat tweakers of tweakers.net is, blijkbaar is dat iets anders) nu al twee keer heeft toegegeven WEL te modereren. Dus ze hebben er wel invloed op en zijn dat ook wettelijk verplicht als er dingen gebeuren die niet mogen. Schrijven dat je iemand overhoop gaat rijden als je hem ziet is wettelijk strafbaar.
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Waarom? Dat heeft tweakers.net al.fm77 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:29:
https://tweakblogs.net/
En daar gelden deze voorwaarden (link op https://tweakblogs.net/): https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Alleen wil tweakers niet handhaven. Blijkbaar gelden daar andere regels maar welke is volslagen onduidelijk.
Maar dat heb ik gelezen. Jij zegt dat tweakers NIET verantwoordelijk is. Ik zeg dat de commentaren van de redactie dat argument al lang van tafel geveegd hebben. In Nederland mag je geen openbaar forum hebben zonder een moderator. Inde reacties van tweakers is duidelijk dat er wel moderatie is en dat die regelmatig ingrijpen. Als zaken tegen de wet zijn of als zaken tegen hun eigen regels zijn.liberque schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:34:
[...]
Lees nu gewoon eventjes verder dan die eerste alinea. Ik weet dat ik altijd lang van stof ben, maar wat je zegt staat echt beschreven in het stukje wat ik net schreef
Alleen nu niet. Dus rest ons slechts een conclusie, wat er nu staat is volgens tweakers (.net of de firma, geen idee) acceptabel.
Tweakers (.net of wat anders) kan zich niet verschuilen achter 'vrijheid van meningsuiting' want ze verwijderen al dingen. Je mag Harm wel doodwensen maar Wilders niet. Dat is in mijn ogen niet uit te leggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 19:41 ]
Nergens zie je me zeggen dat Tweakers.net niet verantwoordelijk is. De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van het blog en pas bij escalaties -of acties gericht aan derden - komt Tweakers.net naar voren als eindverantwoordelijke. In die zin is de eigenaar van het blog de moderator en modereert Tweakers.net - indien nodig - die moderatorVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:39:
[...]
Maar dat heb ik gelezen. Jij zegt dat tweakers NIET verantwoordelijk is. Ik zeg dat de commentaren van de redactie dat argument al lang van tafel geveegd hebben. In Nederland mag je geen openbaar forum hebben zonder een moderator. Inde reacties van tweakers is duidelijk dat er wel moderatie is en dat die regelmatig ingrijpen. Als zaken tegen de wet zijn of als zaken tegen hun eigen regels zijn.
Alleen nu niet. Dus rest ons slechts een conclusie, wat er nu staat is volgens tweakers (.net of de firma, geen idee) acceptabel.
Natuurlijk grijpt Tweakers.net in als het nodig is. Het zal in het verleden vast wel een hoop meer dan twee keer gebeurt zijn dat dit nodig was. Echter als Pietje een blog schrijft en Klaas verwenst Pietje dan kan Pietje die zelf verwijderen. Waarom zou Pietje dan huilie huilie moeten doen bij Tweakers.net? Ik snap het probleem daarin niet zo. Als je daar niet van zou kunnen slapen - tja dan moet je geen blog beginnen en veilig op de FP blijven hangen.
.. en daar gaat je vergelijking mank. Tweakers.net "verschuilt" zich niet achter 'vrijheid van meningsuiting', maar in het actuele eigendom en de autonomie van een blog. Ze hebben alle moderator rechten in handen gegeven aan de eigenaar van de blog en deze heeft alle middelen om zichzelf te verweren: reageren, verwijderen of reageren onmogelijk maken. Pas als iets escaleert en de eigenaar van een blog (en nu heb ik het enkel over zaken gericht AAN de eigenaar van het gewraakte blog) komt er niet uit dan gaan ze zich indien gevraagd mengen. Gaat het om derden - die zich niet kunnen 100% kunnen weren omdat ze niks kunnen aanpassen - dan mengt Tweakers.net zich zonder interventie van de eigenaar.Tweakers (.net of wat anders) kan zich niet verschuilen achter 'vrijheid van meningsuiting' want ze verwijderen al dingen. Je mag Harm wel doodwensen maar Wilders niet. Dat is in mijn ogen niet uit te leggen.
Het is dus JOUW blog en jij hebt de touwtjes in handen zolang ANDEREN niet gekwetst worden en niet een podium waar jan en alleman zich maar mee moeit. Dat is juist het mooie aan de Tweakblogs.
[ Voor 27% gewijzigd door liberque op 16-08-2019 20:10 . Reden: extra quote ]
De verantwoordelijkheid voor de blogs wordt aan iedereen die ze wil hebben gegeven en dat is het probleem. Tussen die mensen zitten psychopaten, niet-toerekeningsvatbaren, minderjarigen (door een valse geboortedatum), enz. Je zou niet moeten willen stellen dat een eindgebruiker alle tools beschikbaar heeft en dus zelf de problemen kan oplossen. Zodra er volkomen illegale content wordt geschreven, door de blogger of een reageerder, kan een blogschrijver gewoon stellen de illegaliteit niet te weten of te begrijpen of gewoon leuk te vinden. Oftewel, door de huidige opzet is er geen correcte moderatie.liberque schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:56:
[...]
.. en daar gaat je vergelijking mank. Tweakers.net "verschuilt" zich niet achter 'vrijheid van meningsuiting', maar in het actuele eigendom en de autonomie van een blog. Ze hebben alle moderator rechten in handen gegeven aan de eigenaar van de blog en deze heeft alle middelen om zichzelf te verweren: reageren, verwijderen of reageren onmogelijk maken. Pas als iets escaleert en de eigenaar van een blog (en nu heb ik het enkel over zaken gericht AAN de eigenaar van het gewraakte blog) komt er niet uit dan gaan ze zich indien gevraagd mengen. Gaat het om derden - die zich niet kunnen 100% kunnen weren omdat ze niks kunnen aanpassen - dan mengt Tweakers.net zich zonder interventie van de eigenaar.
Het is dus JOUW blog en jij hebt de touwtjes in handen zolang ANDEREN niet gekwetst worden en niet een podium waar jan en alleman zich maar mee moeit. Dat is juist het mooie aan de Tweakblogs.
Mocht er naar aanleiding van een tweakblog een rel of erger ontstaan, dan is tweakers.net juridisch volledig verantwoordelijk en heeft het grote gevolgen voor de financiën en reputatie. Dat maakt op dit moment niet uit, maar geeft aan waar de verantwoordelijkheid werkelijk ligt.
Nadat Amsterdam door een blog een week op slot zit met miljoenenschade of als een blogschrijver daadwerkelijk om het leven wordt gebracht, hebben we het er nog eens over.