Pioneer FS-W50 of Q-Acoustics 3020 icm ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 18:39
Hallo,

Graag jullie input want ik overweeg de Pioneer FS-W50, een 2.1 systeem.
Zie: https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/producten/fs-w50

Minimale wensen die ik heb: hdmi arc, netwerk en analoge audio ingang voor platenspeler waar ik al een voorversterkertje voor heb.
Niet van plan ooit uit te breiden naar 5.1 of meer en geen audiofiele ambities/behoeftes maar gewoon goed stereogeluid kan ik wel waarderen.

De FS-W50 kan ik voor minder dan €500 (is ook het budget) kopen.

Hoofdredenen te kiezen voor FS-W50 is omdat deze op papier aan mijn wensen voldoet en multiroom is mooi meegenomen voor eventuele uitbreiding later (keuken/badkamer etc) en kennelijk als je de reviews die ik kon vinden mag geloven, goed geluid. Hoodunit wordt overigens uit het zich geplaatst in woonkamer maar ik denk dat je ook betaalt voor het design.

Speakers komen links en rechts van de tv te staan en moeten wit zijn (wens van mn vrouw).

Heb lange tijd de Q-Acoustics 3020 speakers overwogen maar kon geen receiver van max. €300,- vinden die voldoet aan mijn eerder genoemde minimale wensen.

Vraag is, de FS-W50 nemen of kan ik voor max €500,- een beter systeem met QA3020 speakers vinden?

Wil geen tweedehands.

Bvd voor de adviezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
Je zult ze beide moeten gaan beluisteren om voor jezelf na te gaan wat jij het mooist vindt klinken. Ik denk dat een receiver + QA3020 combi beter klinkt dan die pioneer set. Dergelijke standaard 2.1 setjes zijn vaak niet veel soeps qua audio kwaliteit. Met een receiver kun je daarnaast ook nog eens een echt goede subwoofer kopen om het laag aan te vullen. Receivers hebben daarnaast allemaal handige snufjes aan boord zoals 4K HDR onderteuning, wifi, BT, spotify, tidal, apple music, Airplay 2, en soms HEOS. Een receiver wordt echt het hart van je multimedia systeem, erg handig.

Hoop niet teveel op ARC. Er bestaat een kans dat dit niet lekker gaat werken, maar ook een kans dat je geen problemen ervaart. ARC zit trouwens op alle moderne receivers.

De meeste receivers hebben een phono ingang, maar ik weet niet of die tegenwoordig allemaal versterkt zijn. Je hebt een voorversterker, dus dan is dat probleem sowieso verholpen. Volgens mij moet jij je platenspeler dan gewoon op de phono ingang van een receiver aan kunnen sluiten. Een Denon X1500 is een receiver die aan je wensen voldoet en kost je € 300

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
Thnx...
Die handige snufjes zitten ook op de Pioneer als ik me niet vergis.
Die Denon is een 7.2 receiver waarvan ik in principe alleen de twee front kanalen zal gebruiken.
Vraag me af of die 2 front kanalen met qa3020 zonder sub, beter is in audio kwaliteit dan de pioneer met sub?

De Onkyo tx-8270 is ideaal (precies wat ik zoek) maar de receiver alleen is al €500 helaas....Leek me anders icm qa3020 een geweldige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:16
Eens met @Hulleman, een Pricewatch:Denon AVR 1500H in stereo met een set Pricewatch:Q Acoustics 3020 geeft mijn inziens een superieur geluid over alle kant en klaar setjes van rond de 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Otan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:00:
Thnx...
Die handige snufjes zitten ook op de Pioneer als ik me niet vergis.
Die Denon is een 7.2 receiver waarvan ik in principe alleen de twee front kanalen zal gebruiken.
Vraag me af of die 2 front kanalen met qa3020 zonder sub, beter is in audio kwaliteit dan de pioneer met sub?

De Onkyo tx-8270 is ideaal (precies wat ik zoek) maar de receiver alleen is al €500 helaas....Leek me anders icm qa3020 een geweldige set.
De QA3020 is in de basis een betere speaker dan die Pioneer. Als je ze naast elkaar gaat luisteren zal die Pioneer set voller klinken, omdat die sub denk ik meer laag geeft dan die QA3020. Die pioneer zonder sub is echt een stuk minder dan die QA3020. Als je die QA3020 in de toekomst een keer aanvult met een goede subwoofer heb je een veel mooiere set dan die Pioneer.

Jij zoekt perse HDMI en ARC en er zijn weinig stereo receivers die dat ondersteunen of vrij aan de prijs. Dan kom je heel snel uit bij een surround receivers of setjes zoals die pioneer. Aan de andere kant, een surround receiver geeft je gewoon veel meer opties en mogelijkheden dan stereoreceivers voor minder geld. Ik heb ook vrienden die maar 2 speakers aan een surround receiver hebben hangen, puur omdat een surround receiver een handig apparaat is met streaming opties en waar je al je apparaten op aansluit.

Er bestaan ook slimline surround receivers. Zijn mooi lage apparaatjes zoals die Onkyo 8270. Een Marantz NR 1509 kost je zo'n € 320

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 14-08-2019 19:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
Hulleman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

De QA3020 is in de basis een betere speaker dan die Pioneer. Als je ze naast elkaar gaat luisteren zal die Pioneer set voller klinken, omdat die sub denk ik meer laag geeft dan die QA3020. Die pioneer zonder sub is denk ik echt een stuk minder dan die QA3020.

Jij zoekt perse HDMI en ARC en er zijn nagenoeg geen stereo versterkers die dat ondersteunen of vrij aan de prijs. Dan kom je heel snel uit bij een surround receivers of setjes zoals die pioneer. Aan de andere kant, een surround receiver geeft je gewoon veel meer opties en mogelijkheden dan stereoversterkers voor minder geld.

Er bestaan ook slimline surround receivers. Zijn mooi lage apparaatjes zoals die Onkyo 8270. Een Marantz NR 1509 kost je zo'n € 320
Precies dat, zonder te hoeven investeren in een aparte sub vraag ik me dus af of de pioneer als set, met sub, niet beter klinkt dan een instapmodel AV receiver in de klasse tot €300,- icm qa3020 zonder sub.

Zag nu een aanbod voor de fs-w50, eigenlijk een fs-w40+de sub (lijkt me identiek aan de fs-w50 toch?) voor €399.

Twijfel of het mogelijk is voor €400 een losse receiver met qa3020 of vergelijkbare speakers te vinden met de mogelijkheden en geluid van de pioneer.
Heb ook echt niet meer dan stereo nodig. Alles boven 2.1 in een receiver zal nooit gebruikt worden.

Verschillende met name Duitse reviews van de pioneer gelezen en deze zijn allen bijzonder positief over de audio kwaliteit. Sub ook heel precies en genuanceerd schijnbaar.
Kan altijd beter natuurlijk.

Met een firmware update nu kennelijk ook spraakbesturing mogelijk via mijn google home speaker...

Twijfel twijfel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:45
Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en zoek je enkel nog bevestiging.

Het beste advies is al gegeven: ga luisteren en oordeel zelf.

Puur kijkende naar de cijfers, verwacht ik dat de q acoustics de betere audioweergave heeft. De pioneer komt met een sub, maar met z'n 8" en 8,5kg is dat niet iets om over naar huis te schrijven. De kans dat je met ongecontroleerd laag komt te zitten, is zeer aanwezig. Ongecontroleerd laag gaat erg snel vervelen, leuk voor wat korte effecten bij films, maar voor langere luistersessies kun je denk ik beter minder diep laag hebben. Over de speakers staat geen verdere info dan dimensies en gewicht, wat vaak al genoeg zegt.

De vraag is dan, wat wil je? Ik denk dat je met de q acoustics meer kunt genieten van de muziek, maar als je anderen wilt laten horen hoe hard die sub kan bulderen, dan is de pioneer de betere keuze.

Kwalitatief laag is niet hetzelfde als hard en duidelijk aanwezig laag. Daar zijn veel mensen zich niet van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
LA-384 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en zoek je enkel nog bevestiging.

Het beste advies is al gegeven: ga luisteren en oordeel zelf.

Puur kijkende naar de cijfers, verwacht ik dat de q acoustics de betere audioweergave heeft. De pioneer komt met een sub, maar met z'n 8" en 8,5kg is dat niet iets om over naar huis te schrijven. De kans dat je met ongecontroleerd laag komt te zitten, is zeer aanwezig. Ongecontroleerd laag gaat erg snel vervelen, leuk voor wat korte effecten bij films, maar voor langere luistersessies kun je denk ik beter minder diep laag hebben. Over de speakers staat geen verdere info dan dimensies en gewicht, wat vaak al genoeg zegt.

De vraag is dan, wat wil je? Ik denk dat je met de q acoustics meer kunt genieten van de muziek, maar als je anderen wilt laten horen hoe hard die sub kan bulderen, dan is de pioneer de betere keuze.

Kwalitatief laag is niet hetzelfde als hard en duidelijk aanwezig laag. Daar zijn veel mensen zich niet van bewust.
Heb nog geen keuze gemaakt en wat ik wil is kunnen genieten van mn cd/platen collectie en muziek streaming diensten. Verder het geluid van tv via hdmi, ook vanwege al in muren verwerkte bekabeling en plek waar hoofdunit komt te staan.

Hoop eigenlijk op een goed alternatief systeem want de qa3020 staat al heel lang boven aan mn lijstje maar kon binnen budget geen netwerk stereo receiver vinden met hdmi.
Heb nog niet de omschakeling kunnen maken om voor stereo weergave dan maar een 7.2 receiver aan te schaffen.
Sub, of geen sub, hoeft het niet hard, als het maar gewoon goed klinkt.

Kon zo snel in omgeving Eindhoven geen audio zaak vinden die de Pioneer heeft staan om te luisteren....

• Otan
Heb het nodige gelezen over de NR1509 die @Hulleman noemde en dat lijkt toch wel een heel aardige receiver maar zou gepaired moeten met makkelijk aan te sturen speakers van bij voorkeur minimaal 90dB. De QA3020 zou 89dB zijn. Is dat dan een goede combi? De Pioneer VSX‑S520 lijkt ook aan alle wensen te voldoen maar weer iets duurder dan de Marantz...

• Hulleman
@Otan,
Als je wil genieten van cd/platen collectie en muziek streaming zou ik gaan voor een betere speaker en niet voor een all-in-one oplossing als de pioneer. Die all-in-one oplossingen zijn handig, zien er vaak leuk uit, maar zijn duur voor wat je er voor krijgt. Je hoeft niet ineens een gigantische smak geld uit te geven, maar bouw een speaker setup gewoon rustig uit.

Maak je niet druk of een receiver een speaker aan kan sturen. Alle betaalbare commerciële speakers zijn aan te sturen door de commerciële receivers. Een speaker met een gevoeligheid van 89db is nog altijd een makkelijk aan te sturen speaker. Daarnaast hoef je ook geen omschakeling naar 5.1 of 7.2 te maken met een surround receiver. Kijk naar de verdere mogelijkheden van een surround receiver tov een stereo receiver. Dan zul je zien dat een surround receiver gewoon meer kan (los van meer speakers aansturen) voor minder geld. Laat je niet wijsmaken dat een stereoversterker een betere stereo weergave heeft dan een surroundreceiver.

Tip, ga luisteren bij een hifizaak. Geef aan wat je wil luisteren in je budget en maak dan je keuze. Een speaker kopen afgaande van reviews moet je echt niet doen. Geluid is een kwestie van smaak, wat ik mooi vind kan jij lelijk vinden en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
Afgaande op de reacties en wat ik las op het net besefte ik dat speakers belangrijker is dan receiver en heb me dus tegen mijn voornemen in een tweedehands Pioneer VSX-S510 en een Pioneer BDP-140 (voor mn cd collectie) gekocht, samen voor ruim €100,-. Koopje lijkt me.

Heb nu dus meer budget voor setje speakers maar kan de qa3020 niet vinden in wit. Wel de 3010i maar weet niet of die qua geluidskwaliteit vergelijkbaar zijn met de 3020. De 3020i zijn wel te koop maar die zijn helaas te diep in afmeting.

De verkoper van de receiver zei, probeer een setje Elac 203.2 te vinden en je heb geluid waar je U tegen zegt zonder de behoefte aan een sub...kon op marktplaats geen 203.2 vinden.

Wat zou een goed alternatief zijn voor de qa3020 met budget van rond €300,- ? Moet wel wit en niet veel dieper dan de qa3020 zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otan
Setje nieuwe Wharfedale Diamond 220 in wit (€139) besteld, wordt vandaag geleverd.

Heb nu voor circa €250 de speakers, vsx-s510 receiver (arc en netwerk functionaliteit werken perfect) en bdp-140 blue ray speler.

Heb een chromecast die ik nog had liggen aangesloten en hiermee kan ik nu ook oa vanuit spotify (free account) streamen. Werkt prima. Ingebouwde spotify van vsx-s510 werkt enkel met een premium account.

Met de iControlAV app kan ik zowel receiver als bd speler aansturen. Werkt ook vlekkeloos...

Heb nu 150 tot 200 budget over voor een gebruikte "muziekale" subwoofer...

[ Voor 18% gewijzigd door Otan op 21-08-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Staat een Sunfire sub voor € 275 op marktplaats. https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Sunfire is een knap subwoofer merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
helaas iets boven budget. daarnaast staat deze in Ulrum, is 3 uur rijden voor mij (en 3 uur terug).

Afgaande op reviews wel heel interessant...past bij wat ik me van een sub voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Je kunt altijd onderhandelen :) reistijd is wel erg ver idd, maar een koopje voor een dergelijke sub (nieuwprijs € 600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
Denk dat ik meer in de prijsklasse van REL Quake MkII ofzo moet kijken...Die zijn te vinden voor rond 175

[ Voor 20% gewijzigd door Otan op 21-08-2019 17:56 ]

Pagina: 1