Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:19
Je zult ze beide moeten gaan beluisteren om voor jezelf na te gaan wat jij het mooist vindt klinken. Ik denk dat een receiver + QA3020 combi beter klinkt dan die pioneer set. Dergelijke standaard 2.1 setjes zijn vaak niet veel soeps qua audio kwaliteit. Met een receiver kun je daarnaast ook nog eens een echt goede subwoofer kopen om het laag aan te vullen. Receivers hebben daarnaast allemaal handige snufjes aan boord zoals 4K HDR onderteuning, wifi, BT, spotify, tidal, apple music, Airplay 2, en soms HEOS. Een receiver wordt echt het hart van je multimedia systeem, erg handig.

Hoop niet teveel op ARC. Er bestaat een kans dat dit niet lekker gaat werken, maar ook een kans dat je geen problemen ervaart. ARC zit trouwens op alle moderne receivers.

De meeste receivers hebben een phono ingang, maar ik weet niet of die tegenwoordig allemaal versterkt zijn. Je hebt een voorversterker, dus dan is dat probleem sowieso verholpen. Volgens mij moet jij je platenspeler dan gewoon op de phono ingang van een receiver aan kunnen sluiten. Een Denon X1500 is een receiver die aan je wensen voldoet en kost je € 300

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:58
Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en zoek je enkel nog bevestiging.

Het beste advies is al gegeven: ga luisteren en oordeel zelf.

Puur kijkende naar de cijfers, verwacht ik dat de q acoustics de betere audioweergave heeft. De pioneer komt met een sub, maar met z'n 8" en 8,5kg is dat niet iets om over naar huis te schrijven. De kans dat je met ongecontroleerd laag komt te zitten, is zeer aanwezig. Ongecontroleerd laag gaat erg snel vervelen, leuk voor wat korte effecten bij films, maar voor langere luistersessies kun je denk ik beter minder diep laag hebben. Over de speakers staat geen verdere info dan dimensies en gewicht, wat vaak al genoeg zegt.

De vraag is dan, wat wil je? Ik denk dat je met de q acoustics meer kunt genieten van de muziek, maar als je anderen wilt laten horen hoe hard die sub kan bulderen, dan is de pioneer de betere keuze.

Kwalitatief laag is niet hetzelfde als hard en duidelijk aanwezig laag. Daar zijn veel mensen zich niet van bewust.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Otan
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08-03 20:31
Setje nieuwe Wharfedale Diamond 220 in wit (€139) besteld, wordt vandaag geleverd.

Heb nu voor circa €250 de speakers, vsx-s510 receiver (arc en netwerk functionaliteit werken perfect) en bdp-140 blue ray speler.

Heb een chromecast die ik nog had liggen aangesloten en hiermee kan ik nu ook oa vanuit spotify (free account) streamen. Werkt prima. Ingebouwde spotify van vsx-s510 werkt enkel met een premium account.

Met de iControlAV app kan ik zowel receiver als bd speler aansturen. Werkt ook vlekkeloos...

Heb nu 150 tot 200 budget over voor een gebruikte "muziekale" subwoofer...

[Voor 18% gewijzigd door Otan op 21-08-2019 12:34]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True