Mijn systeem is in de basis zo'n 10-11 jaar oud. Onlangs een rx570 gekocht.
De voeding is nog prima, iets minder oud en voldoende moderne aansluitmogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een kleine upgrade, mobo, cpu, memory.
Ik heb reeds liggen 2x m2 B and M key 256gb ssd en wil dus sowieso minimaal 2x m2 slots hebben. Bij het gekozen moederbord is dat niet geheel duidelijk...
Budget speelt helaas een grote rol. Ik wil wel een future proof opzet maar meer dan 650 kan ik niet uitgeven.
Assemblage doe ik uiteraard wel zelf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste zaken die draaien: Photoshop voor RAW nabewerking, Battlefield 1 en 5, VMware workstation voor diverse VM's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus reeds SSD's (SATA en M2), een voeding (Antec truepower quattro 850 watt), videokaart (RX 570) EN Behuizing (standaard desktop, ATX).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen. De rest neem ik mee vanuit het oude systeem. Had mijn ogen wel al laten vallen op de Ryzen 5 3600x.
Geluid is geen probleem, zolang de pc niet opstijgt heb ik 0 last van een extra fan.
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet. Waar wel zal het ruim binnen de veilige marges zijn. Niets extreems in ieder geval.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand mij kan informeren over de x570 chipset en bijhorend moederbord. Als ik het mag geloven dan is de 3600x 100% sneller dan mijn huidige cpu (Intel Xeon).
Stroomverbruik zal ook zeker schelen. Minder is altijd beter natuurlijk.
Ik heb het volgende op het oog:
Excuses, ik heb geen flauw idee hoe je een mooi pricewatch overzicht maakt.
pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600X Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18
Of
pricewatch: Kingston HyperX Predator HX440C19PB3K2/16
Geen idee of 3600 of 4000 Mhz nog echt uit maakt, max. capaciteit cpu is wel fijn voor toekomstige uitbreiding geheugen.
16gb is wel voldoende nu, dan kan ik later naar 32.
De voeding is nog prima, iets minder oud en voldoende moderne aansluitmogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een kleine upgrade, mobo, cpu, memory.
Ik heb reeds liggen 2x m2 B and M key 256gb ssd en wil dus sowieso minimaal 2x m2 slots hebben. Bij het gekozen moederbord is dat niet geheel duidelijk...
Budget speelt helaas een grote rol. Ik wil wel een future proof opzet maar meer dan 650 kan ik niet uitgeven.
Assemblage doe ik uiteraard wel zelf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste zaken die draaien: Photoshop voor RAW nabewerking, Battlefield 1 en 5, VMware workstation voor diverse VM's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus reeds SSD's (SATA en M2), een voeding (Antec truepower quattro 850 watt), videokaart (RX 570) EN Behuizing (standaard desktop, ATX).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen. De rest neem ik mee vanuit het oude systeem. Had mijn ogen wel al laten vallen op de Ryzen 5 3600x.
Geluid is geen probleem, zolang de pc niet opstijgt heb ik 0 last van een extra fan.
Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie niet. Waar wel zal het ruim binnen de veilige marges zijn. Niets extreems in ieder geval.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand mij kan informeren over de x570 chipset en bijhorend moederbord. Als ik het mag geloven dan is de 3600x 100% sneller dan mijn huidige cpu (Intel Xeon).
Stroomverbruik zal ook zeker schelen. Minder is altijd beter natuurlijk.
Ik heb het volgende op het oog:
Excuses, ik heb geen flauw idee hoe je een mooi pricewatch overzicht maakt.
pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600X Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18
Of
pricewatch: Kingston HyperX Predator HX440C19PB3K2/16
Geen idee of 3600 of 4000 Mhz nog echt uit maakt, max. capaciteit cpu is wel fijn voor toekomstige uitbreiding geheugen.
16gb is wel voldoende nu, dan kan ik later naar 32.