Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grote Tiewraps/binders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sytrusze
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-08 12:12
Hoi allemaal,

ik moet een vrij grote mobiele airco verpakken en op de post doen. De airco is inmiddels ingepakt in de originele doos. Echter mag de originele doos niet beschadigd worden dus ik kan geen tape gebruiken. De airco was geleverd met van die soort grote Tiewraps, weet niet precies hoe die dingen heten maar die plastic binders die je doorknipt. Iemand enig idee waar ik dit kan laten doen, of dit zelf thuis kan doen? Ik zou het graag googlen maar ik weet niet precies hoe het heet.

Tips zijn welkom!

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:35
Het eerste zoekresultaat op Google van 'plastic binder pakket' vertelt mij dat die dingen polyesterbanden of polypropyleenbanden heten.

Een rol is niet duur, de investering zit vooral in het spanapparaat:
https://vendrigpackaging....band-hotmelt-per-rol.html
https://vendrigpackaging....panner-pph-standaard.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-08 18:52
Eventueel zou je het kunnen doen met een stuk touw als alternatief. Als je dat goed knoopt zal dat vast blijven zitten met de post.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-08 23:15

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als alternatief: spanbanden bij de action zijn een euro p/s

• Melle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:31
Denk dat je die banden niet meer goed vast krijgt.

Touw of misschien van die plastic wikkelfolie?

https://www.disposabledis...m-x-300m-17mu-transparant

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:01

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Deze set, dat heb je nodig.
En een paar van deze erbij en je heb het pakket professioneel ingepakt.

Bij het apparaat wat @g0tanks noemt heb je nog een zegeltang nodig met metalen zegeltjes.

Edit// die spantang kan je ook met die metalen dingen die in die set zitten gebruiken.
Maar deze kan je makkelijk met de hand aantrekken. ;)

thijsco19 wijzigde deze reactie 13-08-2019 21:43 (12%)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:59

Fiber

Beaches are for storming.

Of je gebruikt de bandeer-machine op je werk even...:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:17
Het is hier geen HK.

Ardana wijzigde deze reactie 14-08-2019 04:03 (91%)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sytrusze schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:29:
Hoi allemaal,

ik moet een vrij grote mobiele airco verpakken en op de post doen. De airco is inmiddels ingepakt in de originele doos. Echter mag de originele doos niet beschadigd worden dus ik kan geen tape gebruiken. De airco was geleverd met van die soort grote Tiewraps, weet niet precies hoe die dingen heten maar die plastic binders die je doorknipt. Iemand enig idee waar ik dit kan laten doen, of dit zelf thuis kan doen? Ik zou het graag googlen maar ik weet niet precies hoe het heet.

Tips zijn welkom!
Dat kan simpeler. Pak een rol pakpapier (of desnoods een stapel kranten), pak de hele doos daar in, en doe daar dan tape omheen. Dan zit het in tape maar komt de originele doos niet in contact met de tape.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
Krimpfolie gebruiken.

• ReVeL
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 00:13
Krimpfolie of stevig pakpapier. De laatste vind je nog wel eens bij de inpaktafel van de bouwmarkt de eerste is daar €12 voor een veel te grote rol.

Een paar stukken karton om de hoeken vouwen en dan flink omtapen gaat ook prima.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-08 09:37
Krimpfolie inderdaad of een net iets grotere doos eromheen en de tussenruimte opvullen. Heb je gelijk extra bescherming

• sytrusze
Bedankt voor alle reacties!
-36- schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:39:
Als alternatief: spanbanden bij de action zijn een euro p/s
Tot nu toe is dit de goedkoopste/makkelijkste oplossing. Voor 2 euro heb ik 2 spanbanden en ben ik klaar en ze zijn nog 3,5m per stuk ook, voldoende voor mijn behoefte.
Melle schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:40:
Denk dat je die banden niet meer goed vast krijgt.

Touw of misschien van die plastic wikkelfolie?
Waarom krijg je die banden niet goed vast precies? Touw is eventueel ook een oplossing inderdaad. 20m touw bij de action voor 80 cent :o ...wat een prachtwinkel is het ook *EDIT* het touw kan maar 30kg aan lees ik niet. Mijn pakket is ong. 40kg

Krimpfolie is eventueel een oplossing alleen is het pakket makkelijker te sjouwen met touwen/spanbanden.

sytrusze wijzigde deze reactie 14-08-2019 02:02 (4%)

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
sytrusze schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 01:58:
Touw is eventueel ook een oplossing inderdaad. 20m touw bij de action voor 80 cent :o ...wat een prachtwinkel is het ook *EDIT* het touw kan maar 30kg aan lees ik niet. Mijn pakket is ong. 40kg
Ga je je pakket aan het touw ophangen dan?

• Slimbo
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 24-08 21:15
Het volgende probleem is misschien dat je met de post geen pakket van 40 kg kan versturen...

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Gezien de doos niet beschadigd mag zijn neem ik aan dat dit een retour voor een webshop is (warme periode is voorbij :P). Dan zorgen die voor het vervoer.

Overigens mijn Tweedekansje mobiele airco kwam in een doos die behoorlijk was opengesneden. Volgens mij zijn die regels primair bedoelt voor kleinere pakketten die normaal gesproken in een andere doos komen. Maar goed, kan natuurlijk geen kwaad voorzichtig te zijn.
Hoe sterk het is maakt weinig uit, het is ook niet alsof je aan de bovenkant van de doos je mobiele airco had kunnen optillen. Die worden gewoon verplaatst met een steekwagen.

• jeroen3
  • Laatst online: 01:36
Slimbo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:02:
Het volgende probleem is misschien dat je met de post geen pakket van 40 kg kan versturen...
postnl: 30kg, dhl: 31.5 kg, dhl express/ups: 70 kg.
Gaat nog een dure gebeurtenis worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-08 01:01

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Voor de toekomst. Die plastic banden kan je in de regel wel van de doos afschuiven. Bij retour weer terugduwen en presto, je bandjes gaan prima. Anders kan je bij de gelijmde variant de twee uit elkaar trekken bij de lijmverbinding en zo heb je ze ook snel los.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

jeroen3 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:18:
[...]

postnl: 30kg, dhl: 31.5 kg, dhl express/ups: 70 kg.
Gaat nog een dure gebeurtenis worden.
Dit dus, haha. Hoe ver wonen jullie uit elkaar? Is met eigen vervoer het ding op en neer brengen niet makkelijker? :P

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Als de originele doos niet mag beschadigen: grotere doos eromheen. (dan zit ook het verzendlabel niet op de productdoos)
de posterijen kunnen vrij ruw omgaan met pakketten.
en inderdaad kan je hem niet meegeven met postnl met zo'n gewicht.

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• jeroen3
  • Laatst online: 01:36
mschol schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:07:
de posterijen kunnen vrij ruw omgaan met pakketten.
Vrij ruw :P Gelukkig kunnen ze met 40 kg niet goed gooien.
Maar wellicht is het interessanter om te kijken naar een (mini) pallet met deze maten en gewichten.
Hoewel UPS ook gewoon TV's en wasmachines brengt... Maar dat zal wel boven de 100 euro komen voor een particulier.

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-08 16:02
Huishoudfolie rond de doos wikkelen kan ook goed werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor eenmalig? Je kan tiewraps ook in elkaar vergrendelen. Soms maak ik er ook vier of vijf aan elkaar vast omdat ik een grotere nodig heb.

Voor zo'n doos zou ik gewoon tape gebruiken. Als het stevig moet kun je zelfs ductape gebruiken ;)

Marzman wijzigde deze reactie 14-08-2019 12:23 (30%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• peukiemon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-08 20:31
Zou inderdaad huishoudfolie er omheen doen en dan tape er over heen.
Meer dan je best kan je niet doen. Foto maken en die bewaren mochten ze moeilijk gaan doen.

• sytrusze
Oke ik ben er over uit: Krimpfolie om de doos heen en om het makkelijk tilbaar te maken 2 spanbanden van de Action. Moet voldoende zijn.

En inderdaad niet eens over de max. kilage nagedacht..ik ga morgen even bellen met UPS/DHL express kijken wat de kosten zijn. Anders pak ik zelf de auto en ga ik rijden. (kost me weliswaar 3 uur reistijd en 40 euro benzine maar goed).

Bedankt voor alle input weer allemaal!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:45

Vaal

De chauffeur

Voor die kunststof banden zijn ook gespjes te koop zodat je ze met de hand aan kan trekken: https://www.manutan.nl/nl...f-gesp-quickstrap-a006862

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• sytrusze
Vaal schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:07:
Voor die kunststof banden zijn ook gespjes te koop zodat je ze met de hand aan kan trekken: https://www.manutan.nl/nl...f-gesp-quickstrap-a006862
Dankje, maar wel een vrij prijzige oplossing. Alles is gelukt uiteindelijk, bedankt allen :)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:59

Fiber

Beaches are for storming.

sytrusze schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Dankje, maar wel een vrij prijzige oplossing. Alles is gelukt uiteindelijk, bedankt allen :)
Dus dit topic is niet van (een alias van) jou...: Krijg geen geld retour bij geopende verpakking airco ? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True