Geen gamer meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.219 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ik zit met een probleem. Nou ja, probleem.....meer een luxeprobleem.. De topics die ik hierover vond waren best oud, dus vandaar een nieuw topic.

Altijd ben ik een fanatieke gamer geweest. Voornamelijk pc, maar heb ook een x360, ps3, wii, snes etc gehad. In 2013 de hele boel verkocht omdat ik er al een paar maanden klaar mee was.

In 2017 begon het weer te kriebelen en heb ik een leuke pc samengesteld; i5 8500, 1080ti, 16gb. Vorig jaar een leuk scherm gekocht als kers op de taart (27" 1440p 144hz). Al met al genoeg hardware om op een leuke manier te gamen.

Na een korte piek, heb ik de laatste maanden maar weinig tot geen spellen meer welke me naar de pc toe trekken als ik een paar uurtjes vrij heb. Welke games heb ik de laatste tijd gespeeld?

- PUBG ongeveer 250 uur: heb ik wel gezien.

- BF5 ongeveer 150 uur: heb ik wel gezien.

- Laatste tijd heb ik nog CIV6 gespeeld, maar een nieuwe game opstarten kan ik me niet toe zetten.

- Ik ben begonnen aan The Witcher 3 GOTY. Leuk spel, maar na 25 uur kan ik niet zeggen dat ik me "verlies in de wereld".

- Vandaag ook Wreckfest gekocht: leuke game voor wat uurtjes vermaak. Maar niet meer dan dat verwacht ik.

Spellen die hip of populair zijn en me niks doen: Fortnite, WoW, Far Cry 5, Minecraft, Apex.

Ik heb wat games op het oog, maar weet het of zij me wel kunnen blijven boeien: GTA5, Tomb Raider, Rocket League, Monster Hunter World ... En straks komt er eindelijk weer een COD game die me denk ik wel boeit qua eerste indrukken.

Is het dan gewoon de leeftijd (34 jaar) en levensfase (dochter van 2,5 en 1 kan elk moment geboren worden) dat het enthousiasme en motivatie om te gamen met vlagen top is en soms gewoon niet? Toen ik mijn setup net had, kon ik op mijn werk niet wachten om naar huis te gaan om PUBG te spelen. Maar van 2000 tot 2012 heb ik dit helemaal niet ervaren: ik had altijd zin om te gamen.

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit normaal of wissel ik niet genoeg af en komt daardoor de burn-out te snel? Ik heb nu gewoon geen spel die me van de bank af trekt.
Ik vind de hobby echt gaaf en interessant, maar als er niks is wat je echt plezier geeft: waarom heb ik dat dure apparaat dan nog staan? Ben ik geen gamer meer?

Tips voor musthave games zijn ook welkom uiteraard :P .

Beste antwoord (via StealthyPeanut op 12-08-2019 11:01)

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik blijf met 34 jaar en twee dochters toch wel gamen. Alleen ik merk veel verschil met vroeger.

Huidige games zijn meer op inkomsten, multiplayer en onlogische science fiction gebaseerd. Dat laatste, voor mij is het namelijk belangrijk dat de virtuele wereld geloofwaardig is. En ook een passionele uiting van kunst, als je begrijpt wat ik bedoel. Deus Ex (de originele) als voorbeeld. De makers kregen volledige vrijheid en genoeg geld om een droom te bouwen.

Een paar tips voor serieuze oudere gamers:
VR is betaalbaar en sinds 2018/19 echt de moeite waard. Zelf verder maar op onderzoek, maar daar kan ik uren over schrijven.

Sommige oudere games zijn ook nu nog geweldig. Zo speel ik deze zomer de Crysis serie (via Origin, want Steam kreeg geen updates meer. Origin versie werkt perfect en Crysis 3 is niet op Steam. 10 euro voor een key voor alle vier Crysis spellen via google shopping.)

Er zijn een paar moderne spellen waar nog passie in te vinden is. Ik speel heel graag XCOM 2 en GTA 5.
XCOM 1 is aan te raden als je die nog nooit gespeeld hebt. Niet twijfelen, meteen proberen. XCOM 2 is daarna nog beter zelfs. Civ VI als voorbeeld is ook goed, maar daar ben je na een paar potjes toch wel klaar mee meestal.
GTA 5 speel ik alleen singleplayer. En dat speel ik serieus, dus rustig/normaal rijden enz.

Andere aanrader is Arma 3. Kan eerst zonder DLC, maar daarna is er nog veel hoogwaardige DLC indien gewenst. Is wel voor serieuze sessies.

Ik hou alsnog behoefte om weer eens het oude Red Alert door te spelen of dat soort dingen.

Verder, maar meer persoonlijk. Yakuza serie is net naar de pc gekomen. Ik ben fan geworden.

Verder zijn er nog spellen als Euro Truck Simulator of Train Sim World. Klinkt eerst gek.

Kerbal Space Program voor de natuurkunde nerds (ik ook) is geweldig.

Je noemde zelf ook Rocket League. Superleuk. Plug and play en geeft uren plezier en gegarandeerd dat je rank steeds wat hoger komt. Simpel, maar best wel perfecte multiplayer vibe.

Uit bovenstaande moet je toch wel iets aanspreken? Verder niks mis met minder of niet meer gamen trouwens.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik ben 32 en ondanks dat ik single ben en geen kinderen heb, heb ik laatste jaren nog veel minder gegamed dan jij. Terwijl ik mezelf wel altijd een gamer vond, en nu nog steeds vrij veel interesse heb in games. De laatste tijd heb ik het gemiddeld na 20-30 minuten gamen wel weer even gehad en wil ik wat anders gaan doen.

Je wordt volwassen, prioriteiten en voorkeuren veranderen. Het is zoals het is. Het lijkt me verder eigenlijk ook geen probleem, zelfs geen luxeprobleem ;) Gamen is geen must, toch?

Eén van de weinige games die me de laatste maanden nog wel eens trekt is Doom. Dat is gelukkig ook een game die je even voor een half uurtje kunt doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 11-08-2019 20:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Zelf jarenlang gegamed op alles wat er was, toen een paar jaar niet meer.

Weer opgepakt de afgelopen jaren, inclusief nieuwe pc en alles erop en eraan.
Nu kijk ik naar mijn pc, zoals ik kijk naar de beeldjes in de vitrinekast, oftewel het boeit niet meer. Zelfde met de xbox, speel een spel een uurtje en dan maar wat anders van ellende.
Om vervolgens, dingen in en rond het huis te doen

(Toevallig ook 32, geen kinderen maar wel samenwonend 😁 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Voor mij persoonlijk is alleen gamen veel minder geworden tot bijna niet, als ik game dan game ik met wat maatjes online, CS:GO, PUGB, Overwatch, GTA5 etc. Zelfs de Battlefiield SP kan ik niet volhouden..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 20:48
Hier een beetje hetzelfde, de meeste games ben ik zo weer klaar mee. Speel alleen veel overwatch, de enige game waar ik sinds de release veel plezier aan heb. (1300+ uur inmiddels..)

Ben 32 met 2 jonge kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 09:46
Ben nu 29, serieuze leven begint echt wel op poten te komen..Over een goede maand trouwen. Ik loop tegen hetzelfde aan als jij.

Ik ben vooral de "je moet winnen" games zat zoals apex, cs, pubg..en ik merk bij mijn maatjes dat dat ook zo is. Zelf heb iknet dishonored gekocht om mij gewoon even te verliezen in een SP verhaal, werkt aardig omdat ik het niet nodeloos ingewikkeld vind, had ik met the witcher wel. Ik hoop eigenlijk dat er binnenkort iets komt zoals skyrim.

Anyway, is het erg om wat minder met gamen bezig te zijn ? Ik werk vooral erg veel nu en de tijd die ik over heb wil ik nuttig besteden dus met mijn nu nog vriendin en vanaf volgende week fitness met een personal trainer want die stok achter de deur heb ik wel nodig.

Ik drijf weer af, anyway, volwassenwording i guess ?

[ Voor 87% gewijzigd door Jelle Brolnir op 11-08-2019 20:55 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Paar decennia al is gamen voor mij alleen leuk met anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben 33 en heb drie meiden, een van 2,5 en 1 van 3 maanden en 1 van 31 :) tot zover de vergelijking.

Vroeger ook veel gegamed (zelfs destijds nog fifa toernooien hier georganiseerd) en ik ben er in 2009 mee gestopt toen ik aan een deeltijd opleiding begon. Eigenlijk van de 1 op de andere dag, de tijd die eerst in gamen zat ging in de studie en werken zitten.
Daarna eigenlijk nooit meer de drive gehad om het weer op te pakken, toch ergens bang om "verslaafd" te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 11-08-2019 21:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53

Wimmel

Hello

Ik ben een 49 jarige gamer met een redelijke setup 32" 4K, I7-7700K, GTX 1070.
Vroeger altijd veel gegamed, vooral clan-based racing. De laatste jaren geleerd dat ik de reflexen niet meer heb voor multiplayer. Racen gaat nog wel maar bij shooters delf ik het onderspit.

Ik game met vlagen; Forza Horizon 4 - 336 uur, Shadow of the Tombraider - 128 uur. Er zijn weken dat ik alle seasonal challenges binnen Forza uitspeel maar het kan ook zomaar gebeuren dat ik 2 weken geen minuut speel. Single player games als Doom gaan nog steeds in de pre-order en ik ben een completionist; alles moet gevonden worden.

Mijn beide kinderen zijn de deur uit (de jongste al 3 dagen) en mijn vrouw en ik zijn net begonnen weer een beetje aan elkaar te wennen :) maar gamen, hoe onregelmatig dan ook, blijft toch wel heel erg leuk.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Interessante reacties allemaal! Bedankt.

Deels hoort het bij het ouder worden denk ik inderdaad. Mooi om te lezen dat dit bij meerdere voorkomt. Herkenbaar.

@Hahn en @Jelle Brolnir
Echt erg is het niet, maar ik vind het wel bijzonder. Het heeft alle ingrediënten die me boeien, maar toch trekt het me niet meer zoveel. Nu ik minder vrije tijd heb, zou dit juist een mooi puntje van ontspanning zijn. Dit was het ook tot een half jaar geleden, maar dan ineens is het over.

En ik zou het fijn vinden om die ontspanning weer terug vinden in die paar uur die ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-08-2019 21:36 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik blijf met 34 jaar en twee dochters toch wel gamen. Alleen ik merk veel verschil met vroeger.

Huidige games zijn meer op inkomsten, multiplayer en onlogische science fiction gebaseerd. Dat laatste, voor mij is het namelijk belangrijk dat de virtuele wereld geloofwaardig is. En ook een passionele uiting van kunst, als je begrijpt wat ik bedoel. Deus Ex (de originele) als voorbeeld. De makers kregen volledige vrijheid en genoeg geld om een droom te bouwen.

VR is betaalbaar en sinds 2018/19 echt de moeite waard. Zelf verder maar op onderzoek, maar daar kan ik uren over schrijven.

Sommige oudere games zijn ook nu nog geweldig. Zo speel ik deze zomer de Crysis serie (via Origin, want Steam kreeg geen updates meer. Origin versie werkt perfect en Crysis 3 is niet op Steam. 10 euro voor een key voor alle vier Crysis spellen via google shopping.)

Er zijn een paar moderne spellen waar nog passie in te vinden is. Ik speel heel graag XCOM 2 en GTA 5.
XCOM 1 is aan te raden als je die nog nooit gespeeld hebt. Niet twijfelen, meteen proberen. XCOM 2 is daarna nog beter zelfs. Civ VI als voorbeeld is ook goed, maar daar ben je na een paar potjes toch wel klaar mee meestal.
GTA 5 speel ik alleen singleplayer. En dat speel ik serieus, dus rustig/normaal rijden enz.

Andere aanrader is Arma 3. Kan eerst zonder DLC, maar daarna is er nog veel hoogwaardige DLC indien gewenst. Is wel voor serieuze sessies.

Ik hou alsnog behoefte om weer eens het oude Red Alert door te spelen of dat soort dingen.

Verder, maar meer persoonlijk. Yakuza serie is net naar de pc gekomen. Ik ben fan geworden.

Verder zijn er nog spellen als Euro Truck Simulator of Train Sim World. Klinkt eerst gek.

Je noemde zelf ook Rocket League. Superleuk. Plug and play en geeft uren plezier en gegarandeerd dat je rank steeds wat hoger komt. Simpel, maar best wel perfecte multiplayer vibe.

Uit bovenstaande moet je toch wel iets aanspreken? Verder niks mis met minder of niet meer gamen trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:11
31, voor mijn gevoel game ik gewoon nog, maar als ik dan bedenk wanneer de laatste keer was is dat toch alweer weken geleden. Tijd gaat gewoon zo snel tegenwoordig en wil zoveel dingen doen!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Playa del C. schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:31:

Hier kan ik me ook in vinden. Ik heb meer dan 1000 uur in BF2 zitten, was bij rank 21 en speelde omdat die game top in elkaar zit. Nu is het 1000 unlocks, scopes, perks, skins, transactions, kleine maps etc. Dit zorgt voor een totaal andere focus in games. Jammer.

Bedankt voor de tips. Simulator games vind ik op het eerste gezicht niks, maar proberen kan altijd :). Xcom 1, GTA5 en Rocket League heb ik gekocht en worden gedownload as we speak. Ben benieuwd of dit weer wat meer de juiste jeuk krabt ;).

De andere ken ik wel, maar na Post Scriptum is een warsim (arma3) mij net wat te traag. Ik denk dat Hell Let Loose me net wat meer trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:01
Een echte die-hard gamer ben ik niet geweest, maar voorheen wel altijd gegamed. Met name op de Playstation.
Mijn broertje en ik kreeg voor Sinterklaas een PS One, daarna zelf een PS2 en PS3 gekocht. Toen lang getwijfeld om een PS4 te kopen, maar met werk plus studie in de avonduren had ik er echt geen tijd voor.

Uiteindelijk had ik na een paar jaar wat meer vrije tijd en begon het weer te kriebelen, dus vorig jaar met Black Friday een goede PS4 Pro deal gescoord. Heel veel game ik nog steeds niet, blijft beperkt tot de avondjes/weekenden dat ik alleen thuis ben en eigenlijk vind ik dat wel prima. Ben inmiddels ook net de 30 voorbij en hele dagen game trekt me gewoon niet zo en heb ik nog steeds niet echt tijd voor.

Dus gewoon af en toe eens een uurtje voornamelijk GTA5, Gran Turismo, BF V etc. De ene week iets meer, de andere week iets minder. OpenTTD staat ook nog op de laptop en vind ik af en toe ook leuk om te doen.
Spellen koop ik niet meer zodra ze uit komen. Heb geen haast en wacht dus wel tot ze na een paar maanden in de aanbieding zijn.

Heb overigens nooit een echte game PC gehad, heb ik altijd zonde van het geld gevonden teveel gedoe met (toentertijd) downloaden en het spul verouderde te snel.
Dan maar een console, schijfje erin en gamen maar. Dat bevalt me nu nog steeds goed, gewoon lekker lui op de bank op groot scherm een beetje racen/schieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik ben zelf ook van het gamen af gegaan. Tussen mijn 12e en 24e helemaal grijs gegamed met 8 uur per dag, nu op mijn 27e 8 uur per maand (als ik dat al haal). Nieuwe games hebben gewoon nauwelijks tot nooit de warmte dat oude games wel hadden. Dungeon keeper, red alert, theme hospital, rollercoaster, battlefield 2, Sims 1, SimCity 3000, om zo nog maar een straatje te noemen.

De meeste games die ik nu speel houd ik geen honderden uren vol zoals de oude games. Nu speel ik anno 1800, hospital tycoon, far cry serie (hield ik tot deel 4 best wat uren vol), Jurassic park, cities skylines.

Er word gewoon geen aandacht besteed aan de kwaliteit. Het moet snel af zijn want ontwikkeling kost veel geld. Vroeger mocht het jaren duren, nu moet er elk jaar een vervolg uitgekomen zijn.

Ik zeg niet dat de huidige games ruk zijn want dat is zeker niet waar. Maar de warmte van vroeger zit er in de meeste gemes niet meer in.

[ Voor 6% gewijzigd door Luchtbakker op 12-08-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 23:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik herken dit als 35-jarige ook. Een poos lang trok gamen mij veel minder. Ik heb mezelf afgevraagd waar dit door kwam en het antwoord zit enerzijds in dat ik inderdaad in een serieuzere levensfase zit, maar ook omdat de games die ik speel niet echt vernieuwend meer zijn. De meeste games voelen of te veel 'over-the-top' aan of juist te repetitief. Ik heb het allemaal al een keer gedaan. Ik kan mezelf niet meer 'verliezen' in games. Echter.... toen kwam PUBG een game die enorm fris voor mij aanvoelde, ik heb er nu 1300+ uur in zitten en speel het nog wekelijks meerder uren.

Ik vraag me echter wel af hoe lang ik dit nog leuk blijf vinden en vrees de dag dat ik er op uitgekeken ben, want andere games trekken mij stukken minder. Ik denk dat ik ga inzetten op VR, gewoon omdat het vernieuwend is. Dus zo zoetjesaan ga ik sparen voor een nieuwe PC met dikke VR-set.

edit:
Veel plezier haal ik trouwens ookuit gamen met vrienden/anderen/online. Liefst met 30+ die het ook nog leuk vinden om te gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flimovic op 12-08-2019 11:23 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Zo te zien beginnen er veel rond de 30 te minderen met gamen, grappig.
Ik heb geen kinderen, wel eigen huis, werk, sport, etc. en merk ook dat ik mijn PS4 veel minder aanzet dan voorheen (vroegah ging dat ding aan zodra het kon). Bij mij werkt het goed als ik een spel makkelijk kan wegleggen zonder achterop te raken, dus voornamelijk singleplayer games. Bij multiplayer games heb ik het idee dat ik het niet meer helemaal kan bijbenen als ik het af en toe speel. Voel ik me echt een ouwe trut af en toe. Vind het wel nog altijd heerlijk om zo af en toe een hele middag of avond te dwalen in de digitale werelden en even alles te vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:31
Hier nog zo'n begin dertiger die niet / nauwelijks meer aan gamen doet.

Tot halverwege vorig jaar nog behoorlijk fanatiek Far Cry 5 gespeeld, en daarna niets meer. Waar ik voorheen bijv. altijd de nieuwste Assassin's Creed haalde op dag van release, heb ik die van eind vorig jaar voor 't eerst laten liggen. Vind het ook niet erg, zie het gewoon als ontwikkeling / verandering van interesse. Ben nu meer bezig met hardlopen, DJ'en, lezen, wandelen, mediteren. En misschien vis ik die AC game binnenkort wel ergens een uit budgetbak (oh nee, dat bestaat vast niet meer: de online Steam / uPlay sale dan maar natuurlijk) als het toch weer begint te kriebelen. Als een (luxe)probleem zie ik het iig zeker niet.

Tevens zou ik voorzichtig zijn met gamen als ontspanning noemen - de hoeveelheid prikkels die op je hersenen wordt afgevuurd is natuurlijk gigantisch. Maar das een andere discussie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
Als 32 jarige (met vriendin zonder kinderen) voelt het voor mezelf ook veel "zwaarder" aan om me aan een game te zetten dan voorheen. Ik speel graag racing sims, maar om goed mee te draaien moet je toch behoorlijk wat oefenen op een bepaalde car/track combo. Meestal ben ik het na een dik halfuurtje wel weer beu.

Wat ik wel als alternatief heb gevonden is kijken naar iRacing streamers op Twitch. Voor mezelf voldoet dit aan mijn nood om te gamen door "mee" te rijden met mensen die het zware werk voor jou doen. Het is eigenlijk even spannend en "involving" alleen kan ik er vanaf mijn luie zetel van genieten. Als kind vond ik het ook vaak leuk(er) om te kijken hoe een iets ouder kindje op de PS1 speelde dan zelf te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sizzla op 12-08-2019 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Altijd een gamer geweest (33), maar na de geboorte van m'n zoon begon het al wat af te dwalen, hoewel er even een periode was van verslaving, echter na deze periode was het gamen in golven: soms weken niet, soms dagen achter elkaar. Maar met die dagen achter elkaar bedoel ik dan enkele uurtjes max. Niet tot midden in de nacht.

Op het moment speel ik vooral open wereld spellen, gewoon om op allerlei manieren je in gebieden te begeven en doen wat je wilt. Een goed voorbeeld natuurlijk is GTA5, die heb ik echt grijs gespeeld. Spellen met een lineair verhaal (tomb raider/resident evil) speel ik ook graag, maar dat is na 10-15 uur ook weer voorbij. Tegenwoordig speel ik vooral Assassins Creed vanwege et open karakter, ik heb nog meer spellen op het 'te spelen' lijstje, maar door drukte en andere prioriteiten zal dat niet snel gebeuren. Dat geldt overigens ook voor AC: ik speel misschien 1 a 2x per week 1 tot 2 uur.

Echte arcade kan me overigens wel triggeren: de laatste Wolfenstein games (behalve die zussen) speel ik achter elkaar. En Doom was wel echt mijn favoriet van de afgelopen jaren, bij de opvolger van volgend jaar twijfel ik dus niet om deze te halen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:42
Er zijn een hoop likeminded mannen en dames in de Fathers of Tweakers Discord. Meer info in volgende topic hier op GoT: Contactadvertentie: Vaders gezocht om online te gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 08:31
Is het niet zo dat je nu veel sneller verzadigd bent door beeldschermen, waardoor je geen zin/interesse meer hebt om ook nog eens aan een game te beginnen? Ik heb behoorlijk wat gegamed tot een jaar of 10 geleden. Ja ik leerde toen een vriendin kennen en ik ging in die periode aan het werk, maar er is zoveel meer aan digitaal vermaak ontstaan.

Ik zette toen bewust de computer aan en speelde een spel, nu lig ik soms als een zombie youtube/dumpert/facebook/instagram door te scrollen en dan begin je weer opnieuw. Totdat het je frustreert, maar eigenlijk ook niet weet wat je dan zou moeten doen. Het ergste is nog dat ik me er bewust van ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik merk het zelf ook, ik haal er veel minder voldoening uit vergeleken met vroeger. Toen speelde ik dag in dag uit Battlefield 3 en was ik ook stukken beter. Nu vrouw, kinderen, tijd tekort, te moe, weet ik het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik herken mijzelf wel in wat je zegt. Ik ben 33, getrouwd, heb een zoon van 2 jaar en een kleine meid op komst eind oktober.

Voor mij is het simpelweg dat ik te weinig tijd meer heb om mijzelf te storten in een spel. Ik blijf het wel leuk vinden, maar ik wil graag plezier op de korte termijn. Ik heb met veel plezier Red Dead Redemption uitgespeeld, maar ik heb er veel en veel langer over gedaan dan dat ik dat vroeger zou hebben gedaan. Toen zou ik dag en nacht dat spel hebben gespeeld. Nu speel ik 2 keer in de week een half uur a een uur.

Ik speel dan meestal iets eenvoudigs als een potje voetbal (FIFA/PES) op de Xbox One of, makkelijker, een save game Football Manager op de laptop. Dat kan ik soms ook tegelijk doen als ik op de bank zit met mijn vrouw ;)

Toch kijk ik ook wel uit naar de nieuwe Xbox en games als Cyberpunk of een nieuwe GTA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik herken mij er ook in, hoor. Ben 31, vriendin en kindloos. Niets kan mij eigenlijk meer bekoren. Het is voor mij eigenlijk helemaal verpest met DLC, microtransactions en het gruwelijk genaamd 'Achievements'.

Nu heb ik geprobeerd een aantal spellen weer van stal te halen. JRPG's trekken me niet meer, FPS ook niet, enz. Nu sinds een aantal dagen weer FM opgestart. Dat is wel een prima spel. Straks WoW: Classic. Leuk voor een maandje tot ik lvl 60 ben.

Ben ook op weg om mij weer te begeven in het simracing wereldje. Ben bijna klaar met mijn setup. Avonds lekker door Nordschleife rijden. Ah heerlijk.

Ik denk dat de gamingscene veranderd is. De mensen die nu 30 en ouder zijn, zijn ook veranderd. Ik denk dat het ook merendeels komt over dat 'Je moet winnen.' en al die snelle dopamine-shotjes. En daar zijn de nu 30-ers niet zo gevoelig voor. En dan je 'moet' 100% achievements halen, en die zijn veelal ook nog eens achter een DLC paywall.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 14-08-2019 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik merk als 36-jarige gamer wel dat minder games mij kunnen bekoren. Maar er zijn nog steeds games die ik ontzettend tof vind en waar ik veel tijd in steek. Ze zijn dus wel lastiger te vinden. Mijn tips: Factorio voor singleplayer, Rainbow Six Siege voor multiplayer.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:53
Bijna dertig en ik merk dat ik steeds minder behoefte heb om langdradige games te spelen. Je wordt ouder, hebt meer verantwoordingen en dus minder tijd. Af en toe een ''potje'' FIFA wat met een kwartiertje á twintig minuten weer klaar is doe ik op zijn tijd nog wel graag. Ik heb dan weer het probleem dat ik voor die paar potjes per maand een abonnement playstation plus moet afsluiten :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30

Sagat

Is pappa x2!

jullie zijn allemaal nep :+ ;)
Oftewel ik herken me er niet in. Ik vind games nog steeds geweldig, en het probleem hierbij is dat mijn smaak vrij breed is. Ik hou vooral van arcade en actie games, maar af en toe rts of iets als heroes of might and magic kan ik me ook helemaal in verliezen. Daarnaast vind ik onzinnige randzaken als achievements en trophies ook leuk. En vind ik retro games ook geweldig. Vind het super om op yt footage te kijken van antieke games en ze dan zelf te spelen, het liefst op de echte hardware icm met stoffige crt tv. Voor dit doel heb ik dan ook een redelijke verzameling consoles van de nes tot en met een xb1x, denk dat als je de mini consoles en handhelds meetelt dat het richting de 20 gaat :o

Dus, daarom geen herkenning, op een ding na, tijd.... vroeger had je gewoon relatief onbeperkt tijd, helemaal icm met school of (nog meer eigenlijk) met werk wat klaar was als je de deur dicht trok, in die tijd kon ik niet eens thuis werken, al zou ik het gewild hebben. Helemaal icm met veel te lieve ouders alle tijd die je kan wensen destijds. En nu dus niet meer....

Als direct gevolg van het tijd probleem vind ik het niet meer verantwoord om dus naast de console platformen een ook nog up to date pc aan te houden. Mijn pc is derhalve ook dus zwaar gedateerd en ik gebruik hem eigenlijk alleen voor heel oude games, of 2d indie spul.
Wel laatst geëxperimenteerd met shadow, een soort azure vm, maar dan gericht op gamers, en dit is misschien voor mensen die af en toe willen gamen met weinig tijd of die gestopt zijn en weer zin krijgen juist interessant, kan je het een maandje proberen zonder gelijk 500, 2000 of nog veel meer uit te geven aan een up 2 date pc rig.

Ik herken het gevoel wel van geen zin meer om te gamen, maar dat is echt als ik idd meerdere uren achter elkaar kan spelen, wat dus nog maar zeer sporadisch voorkomt. Want dus wel een baan waar je ook af en toe buiten kantoor uren dingen mag doen, gezin leven, huishouden, sporten en natuurlijk leuke dingen doen met de vrouw.

Maar ik blijf dit soort topics grappig vinden het komt door de jaren heen toch vaak terug. En begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat sommige mensen idd andere smaken krijgen. Ik ben vanaf mijn 14-15e redelijk fanatiek qua voetbal volgen, maar merk dat dit steeds minder mijn aandacht kan vasthouden. En dat ik de tijd die ik eraan spendeer daarna dan als verloren beschouw.

Daarnaast heb ik ook redelijk fanatiek poolbiljart gespeeld, maar daar kom ik ook bijna niet meer aan toe, iets wat ik in de niet al te lange termijn hoop op te lossen door een tafel in de garage neer te zetten. Ik zal hem vast niet super veel gebruiken, maar het was altijd een droom, en ik verwacht dan ook af en toe wel met wat oude vrienden te spelen. En wellicht vind mijn zoon of dochter (of zelfs mijn vrouw :P ) het ook nog wel leuk.

tldr:
gamen is een hobby, als de hobby geen of minder plezier oplevert dan je verwacht, doe wat anders, als je het gaat missen dan kun je altijd weer instappen. Zelfs voor multiplayer zijn er steam groepen zodat je met leeftijdgenoten en/of mensen met het zelfde skill niveau kan spelen i.p.v 12 jarige no lifers waardoor er geen lol meer aan is :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
Playa del C. schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:31:

Je hele verhaal is zo herkenbaar! Toevallig vorige week nog zo'n enorme craving naar een red alert achtig spel gehad.

Op veel hedendaagse spellen ben ik tegenwoordig zo snel uitgekeken. Een paar uitzonderingen die ik met veel plezier gedaan heb onlangs voor de klassieke RPG liefhebber:

Divine divinity 2
Pillars of eternity 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Toevallig twee weken terug ook een nieuwe pc gekocht om het gamen na tien jaar weer eens op te pakken. De gedachten om de boel te verkopen schoot stiekem alweer voorbij.

Waar ik vroeger mij compleet kon verliezen in shooters als q3 zit ik mij nu te frustreren met apex, quake champions etc. Dingen vrij spelen, unlocks, verschillende powers, betalen, coins, skins en nog meer onzin. Kan niet echt omgaan dat iemand voordelen heeft omdat die wel zijn shit geunlocked heeft, voor de krachtigste karakter kiest of precies weet waar de beste items liggen in een gigantisch map

Nu het simracing opgepakt en mits er een actieve online community is kan dit mij wel goed vermaken. Blijf het ontzettend leuk vinden om multi player te spelen waar iedereen gelijkwaardig is zodat je jezelf dien te verbeteren om sneller te zijn ipv unlocken/kopen/powerrs etc

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 20-12-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Waterkoker schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:52:
Toevallig twee weken terug ook een nieuwe pc gekocht om het gamen na tien jaar weer eens op te pakken. De gedachten om de boel te verkopen schoot stiekem alweer voorbij.

Waar ik vroeger mij compleet kon verliezen in shooters als q3 zit ik mij nu te frustreren met apex, quake champions etc. Dingen vrij spelen, unlocks, verschillende powers, betalen, coins, skins en nog meer onzin. Kan niet echt omgaan dat iemand voordelen heeft omdat die wel zijn shit geunlocked heeft, voor de krachtigste karakter kiest of precies weet waar de beste items liggen in een gigantisch map

Nu het simracing opgepakt en mits er een actieve online community is kan dit mij wel goed vermaken. Blijf het ontzettend leuk vinden om multi player te spelen waar iedereen gelijkwaardig is zodat je jezelf dien te verbeteren om sneller te zijn ipv unlocken/kopen/powerrs etc
Ik heb gemerkt dat ik voor een groot deel ook in de "verkeerde" categorie aan het zoeken was. Ik probeerde The WItcher 3, omdat dit echt een topper zou moeten zijn.... Nou, ik heb er tientallen uren inzitten, maar de klik is er gewoon niet. Ik wilde bepaalde spellen leuk vinden, omdat dit volgens de community "toppers" waren.

Nu met een playseat en stuurtje aan het iRacen geslagen; heerlijk :> . Veel uren hier al in gestopt en gewoon topvermaak op dit moment. Heerlijk om even alles te vergeten en in die wereld te stappen.

Het race virus slaat zelfs zo toe, dat ik nu naar een pedalenset van 230 euro aan het kijken ben en een VR-bril op het oog heb..... En ik ben aan het kijken met software waar ik die paar tienden kan pakken met telemetrie etc. Ik heb altijd in een F1Challenge league gereden van 2000 tot 2004 geloof ik (DRL was dat) en dat is toen uit elkaar gegroeid. Maar nu zit het helemaal weer snor :9 .

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-12-2019 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Het ligt gewoon aan de games.

- Fortnite is gewoon een kleuterspel
- WoW is al 16 jaar oud ofzo, geen wonder dat dat niet meer boeit.
- Civilization 6 is gewoon een kutspel, probeer Civilization 5 eens.
- Apex Legends is ook een kutspel, 10 minuten wachten 2 minuten gamen en dan weer 10 minuten wachten, geen lol aan te beleven.
- PUBG net zo'n raar spel.

Naar mijn mening dan.

Daarentegen kan ik zeer goed meekomen met Unreal Tournament. Speel ik Orcs Must Die! 2 nog bijna wekelijks (spel uit 2012 ofzo). Kan ik me hele zondagen vermaken met OpenTTD. Verder heb ik alle 3 de Tomb Raiders uitgespeeld, prima filmische games. Dan heb je nog Alien: Isolation en Prey bijvoorbeeld die erg spannend zijn.

Kortom, kijk eens wat verder dan je neus lang is en probeer wat anders dan wat nu hip is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/20/5e/d1/205ed1d14618ca22a3471215c818cb82.jpg
;)

Vorige maand nog precies zo'n topic. Over zin in gamen: Als het komt dan komt het.

Games worden gewoon minder. Echt vette games waar je uren kan spelen om ietsjes beter te worden als Quake en Unreal Tournament om die clanwar op zaterdag te winnen zijn niet meer interessant voor de hedendaagse generatie.

Er worden op consoles vooral story-on-rails games gemaakt, wat mij binnen 1 minuut extreem verveelt. Daarnaast zijn de competative games van het moment niet zoals "vroegah", waar het bijv puur om je beweging + aim gaat. Er komt van alles bij.

Hele dagen op IRC hangen met een leuke community is ook niet meer. Het is te massaal en onpersoonlijk. Je hebt nu Twitch waar mensen hun geld doneren aan chicks met dikke tieten die spellen spelen, en naar geeks kijken die alles doen voor die viewers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 14:34

KipCurreh

Nightcrawler

Hahaha heerlijk herkenbaar allemaal !

34 hier, 2 zonen van 3 en 1 jaar oud..
Vroeger (middelbare school, universiteit) elke avond uren rammen op UT99, MW2, Ragnarok Online etc etc..

Maar nu is er gewoon veel minder tijd, en zin om eens een paar uur achtereen te gamen..
Zit nu vaker op de fiets (Zwift) dan te willen gamen. Een paar avonden in de week kan ik me nog wel eens bezighouden, maar ik merk vooral dat er veel games me niet meer aantrekken.
Die periodes van niet-weten-welke-game-te-spelen komen ook steeds vaker voor heb ik gemerkt.. Ergens wel jammer, maar niet onoverkomelijk :)

De 2 Divinity games, Subnautica, The Witcher 3 en XCOM2 WoTC zijn de laatste games die me echt vast hadden, nu zit ik terug op een moment dat ik vanalles wel wil, maar dan ook weer niet lol..

Maar ik blijf de PC en games-industrie wel volgen, want ik blijf het interessant vinden.. En ik zal ook nog wel eens een nieuwe PC bouwen in de loop van volgend jaar.. Maar het echte hardcore gamen, dat is voorbij..

Ik denk dan ook dat dit 'gevoel' een mengeling is van veel dingen die hier al vermeld zijn geweest;
ouder worden gepaard met andere interesses, vermoeidheid (met of zonder jonge kinderen ;)), een gamescene die toch anders is dan 10 jaar geleden, etc etc..

Anders ? Ja
Maar daarom niet minder

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De mensen die hier minder tot niet meer gamen spelen die ook samen met andere? Ben zelf 32 en speel sowieso altijd samen met 1 maat en vaak zelfs ook met 3/4 andere erbij.

Zie mijzelf voorlopig echt nog niet stoppen want is veel te leuk en gezellig.

Kan me voorstellen dat als je alleen speelt dat het spel zelf veel belangrijker is omdat de gezelligheid van andere er dan niet bij zit. Als een spel dan niet leuk genoeg is haak je veel sneller af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Levensfase veranderd ook gewoon. Zeker met komst van Kids wordt de energie anders en blijft er andere rest capaciteit over voor zin in games en ook wat je wenst is anders dan voorheen.

Veel van die games die je leuk lijken zijn vooral leuk met een groep spelen. Wreckfest sp is niet heel gaaf, maar met 4 man via Discord die game spelen is dan weer erg leuk. Zelfde voor GTA, etc.

Check ook: dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:23
31 hier, nog geen kinderen.

Merkte dat ik de laatste jaren ook een stuk minder aan het gamen was maar heb deze zomer een PS4 gekocht vanwege de CTR remake.

Heb dat enkele maanden flink gespeeld en heb zo mijn interesse weer terug weten te krijgen. Als de spellen echt goed zijn dan krijg je vanzelf wel weer zin.

Daarna weer eens een oude mmorpg opgestart die ik jaren geleden veel gespeeld heb (Anarchy Online) en ook daar weer meteen de klik met het spel en de leuke community. Voornamelijk 30+ gamers die dat spelen.

Twee weken geleden Nier automata opgepikt en sindsdien als ~35 uur er in zitten puur in de avonduurtjes en weekenden. Hoop het voor het einde van dit jaar uitgespeeld te hebben

Volgende spel pik ik volgende week op en is mijn plan voor 2020: Gran turismo sport.

Bovenstaande zijn allemaal remakes/vervolgen van spellen die ik vroeger fantastisch vond. Dat heeft bij mij in ieder geval enorm geholpen (al denk ik dat mijn vriendin minder blij is met die "hulp")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:42

PinusRigida

I put the p in pool.

1982 hier....

Gamer sinds... ehm... win. 3.1 ofzo, of was het 3.4, weet niet meer... Launch van Doom etc...

Yep, er zijn bij mij ook periodes geweest dat ik veel minder gamede, ook periodes geweest dat ik m'n hardware weggaf, m'n 360 ging na een half jaar stof verzamelen zonder aan te zetten, naar een vriend... Is daar gebleven...

Paar jaar later in een gamelaptop geinvesteerd... en weer meer en meer beginnen gamen... M'n Steambibliotheek ging al snel van een handjevol klassiekers (waarvan ik de helft al ooit gespeeld had) naar... ehm... ben de tel kwijt, maar véél... Ik wil niet weten hoeveel euro ik aan die Steambib. kwijt ben. :D

Vandaag de dag... zo'n 13 jaar vanonder ouderlijke vleugels uit, 3'de verhuis achter de rug, getrouwd, dochtertje van 6... Ik game veel minder frequent dan vroeger maar ik voel het niet als een gemis.
Maar het blijft een hobby die ik op avonden en zéker vrijdag -en zaterdagavonden nog steeds graag beoefen. Wanneer daar tijd voor is...
Ik ben ook véééééél minder competitief geworden, ragequits zijn iets uit een ver verleden: ik game voor de fun, niet om te winnen, als er druk komt bij te zien, komt er stress, en dan is het voor mij geen ontspanning meer, heb genoeg gedoe buiten het gamen om zodat ik tijdens het gamen echt wil kunnen genieten en relaxen. Vooral SP campaigns dus, en is het te moeilijk, difficulty naar onder schroeven; géén probleem mee. :P

Er zijn periodes van meerdere weken, soms een paar maand dat ik mijn gamelaptop niet eens aan zet, enfin, toch niet om te gamen...
En dan zijn er periodes, zoals begin 2020 dat één van mijn favo franchises geremastered (Halo: TMCC) naar PC komt voor een prikje (dat ik al lang gepreordered had :P ) dat ik wéét dat ik nagenoeg elke weekavond i.p.v. nog een paar uurtjes op de bank zitten voor het slapen gaan, in m'n gamestoel zal zitten. 8)

Na die periode is het weer wachten op het volgende interessant dat eraan komt voor me...

No stress, je kan gerust gamen op je 50'ste ook, ik denk dat mijn generatie relatief veel gamende senioren zal hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:32:
[Afbeelding]
;)

Vorige maand nog precies zo'n topic. Over zin in gamen: Als het komt dan komt het.

Games worden gewoon minder. Echt vette games waar je uren kan spelen om ietsjes beter te worden als Quake en Unreal Tournament om die clanwar op zaterdag te winnen zijn niet meer interessant voor de hedendaagse generatie.

Er worden op consoles vooral story-on-rails games gemaakt, wat mij binnen 1 minuut extreem verveelt. Daarnaast zijn de competative games van het moment niet zoals "vroegah", waar het bijv puur om je beweging + aim gaat. Er komt van alles bij.

Hele dagen op IRC hangen met een leuke community is ook niet meer. Het is te massaal en onpersoonlijk. Je hebt nu Twitch waar mensen hun geld doneren aan chicks met dikke tieten die spellen spelen, en naar geeks kijken die alles doen voor die viewers.
Tsja dit leeft bij veel mensen toch, snap dat dit blijft terugkeren

Zie mijn reactie van een paar maanden terug, ik ben het er dus ook echt niet mee eens dat games tegenwoordig minder zijn, er komt echt nog wel goed spul uit. Maar je moet wel de krenten uit de pap zoeken en soms misschien een gokje nemen, kan maar zo zijn dat net zoals iemand hierboven aangaf dat goed games tegen vallen, dat mindere games WEL goed bij je passen.

En als je echt niet kan tegen 12 jarige no lifers, dlc en pay to win etc etc.....retro gaming! Ieder natuurlijk zijn geen genre, als als je gamen gelijk stelt aan multiplayer dan is het wellicht minder van toepassing, maar hoop klassieke games waar je echt nog steeds een hoop lol aan kan beleven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben ook veel minder gaan gamen, maar dat komt mede doordat de PC in een werkruimte staat. Nu met kinderen ga ik niet meer naar de werkruimte toe, ook niet als de kids op bed liggen, want dan is het wel even leuk om mn vrouw weer eens te spreken.

Er is gewoon minder tijd, dus ik stopte met gamen. Uiteindelijk heb ik dat "opgelost" door voor het eerst in mijn leven een niet-handheld console te kopen. Nu staat er een PS4 in de woonkamer die niet heel veel gebruikt wordt, maar vaak genoeg om de aanschaf te kunnen verantwoorden.

Ik heb pas vrij recent Horizon Zero Dawn uitgespeeld. Mede omdat we net een baby hadden en ik met de nachtdienst soms best wat tijd had. Dat ging uiteraard van mijn slaap af.

Het grote voordeel van CoD spelen op de PS4 is dat je gewoon iedereen mute en geen chat ziet. Om te zorgen dat je je niet oud voelt omdat je tussen allemaal kleuters zit die alleen maar miepen. 8)

De PC is ondertussen stokoud en zichtbaar in mn signature. Ik speelde zeer lang geleden heel fanatiek Q3A online en ook wel Unreal Tournament. Daarna overgestapt op CoD. (CoD MW2 meer dan 450 uur gespeeld, als ik Steam check.. OEPS... Tijd die ik nooit meer terugkrijg ;))

Ik heb weer meerdere van deze topics gezien, maar wat is nu precies het probleem? Je besteedt tijd anders, dat is altijd al gebeurd in je leven.

Ik kom ook niet meer toe aan het kijken naar films behalve als ik voor mijn werk moet reizen

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 20-12-2019 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:17:
[...]

Tsja dit leeft bij veel mensen toch, snap dat dit blijft terugkeren

Zie mijn reactie van een paar maanden terug, ik ben het er dus ook echt niet mee eens dat games tegenwoordig minder zijn, er komt echt nog wel goed spul uit. Maar je moet wel de krenten uit de pap zoeken en soms misschien een gokje nemen, kan maar zo zijn dat net zoals iemand hierboven aangaf dat goed games tegen vallen, dat mindere games WEL goed bij je passen.

En als je echt niet kan tegen 12 jarige no lifers, dlc en pay to win etc etc.....retro gaming! Ieder natuurlijk zijn geen genre, als als je gamen gelijk stelt aan multiplayer dan is het wellicht minder van toepassing, maar hoop klassieke games waar je echt nog steeds een hoop lol aan kan beleven.
Klopt, maar er is gewoon té veel. Vroeger speelde je of Quake of Counterstrike of Unreal Tournament. Of een combinatie van die, maar je was altijd beter in 1 van de 3.

Als je nu Steam opent heb je 25000 games tot je beschikking. Soms zit ik te browsen in de store, maar weiger om een game op de gok te kopen :P Ik wacht nu op Diablo 4 en tot die tijd game ik niet, omdat ik niks leuks heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Hann1BaL schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:20:
maar wat is nu precies het probleem? Je besteedt tijd anders, dat is altijd al gebeurd in je leven.

Ik kom ook niet meer toe aan het kijken naar films behalve als ik voor mijn werk moet reizen
imho opinion, dit is een tech forum, veel IT minded people, die houden, om het zachtjes uit te drukken, niet van verandering :P

Voor de rest natuurlijk gewoon een FWP, denk dat als je 30km naar een water put moet lopen je, je niet vaak met de gedachte zit, dat quake vroegah leuk was en nu niet meer. :+
----
Films vind ik overigens ook nog erg erg leuk en ga nog steeds met veel plezier met ^) naar de bios of lekker thuis op de bank.
FWP van mij hierbij is dat ik vooral op de bank, en hoe minder interessant de film, hoe hoger de kans, naar deze status ga :Z (maar zelfs bij films die ik WEL leuk vind overkomt me dit steed meer :/ )
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:34:
[...]

Klopt, maar er is gewoon té veel. Vroeger speelde je of Quake of Counterstrike of Unreal Tournament. Of een combinatie van die, maar je was altijd beter in 1 van de 3.

Als je nu Steam opent heb je 25000 games tot je beschikking. Soms zit ik te browsen in de store, maar weiger om een game op de gok te kopen :P Ik wacht nu op Diablo 4 en tot die tijd game ik niet, omdat ik niks leuks heb.
Ben het met je eens dat steam lastig is, veel keuze en reviews en scores kan je niet altijd vertrouwen. Maar daarom vind ik het leuk om hier te lezen, games die veel mensen leuk vinden en in je genre zitten zijn redelijk veilig, en soms juist een game die een iemand fantastisch vind, waardoor ik er toch interesse in krijg.......of 'dynamiet vissen' qua games, je houdt de koopjes en sales in de gaten en alle interessante games neem je mee, grote kans dat er wel iets leuks tussen zit ;)

Waar ik gelijk aan denk, Torchlight of PoE, kan je je echt wel even bezig houden tot D4. Of misschien zelfs Zelda BotW.

fps heb ik persoonlijk minder mee, maar zoals gezegd, er zijn clans.discords etc voor oudere gamers, dan speel je gewoon als het goed tegen mensen van zelfde niveau en mind set en kan dat ook leuk zijn lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 20-12-2019 09:42 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon dat er de laatste 1-2 jaar geen echte goeie titels zijn uitgekomen. Als het goed is word 2020 een meer belovend jaar. Ik ben zelf 33 jaar en ook een fanatiek gamer, toch speel ik meer wat oudere titels de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:39:
Ik denk gewoon dat er de laatste 1-2 jaar geen echte goeie titels zijn uitgekomen. Als het goed is word 2020 een meer belovend jaar. Ik ben zelf 33 jaar en ook een fanatiek gamer, toch speel ik meer wat oudere titels de laatste tijd.
Valt best mee:

Red Dead Redemption 2
Spiderman
God of War
Assassin's Creed Odyssey
Borderlands 3
Star Wars Jedi: Fallen Order
The Outer Worlds

En zo zijn er nog meer spellen.

Punt is, markt is erg vol en de tijd wordt steeds minder. ( of tijd ervoor )

Zelf speel ik nu Assassin's Creed Odyssey, Maar pak zelf ook soms oudere spellen.

Denk dat de interesse veranderd. En de markt veranderd vooral voor de jonge generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

corporalnl schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:47:
[...]

Valt best mee:

Red Dead Redemption 2
Spiderman
God of War
Assassin's Creed Odyssey
Borderlands 3
Star Wars Jedi: Fallen Order
The Outer Worlds

En zo zijn er nog meer spellen.

Punt is, markt is erg vol en de tijd wordt steeds minder. ( of tijd ervoor )

Zelf speel ik nu Assassin's Creed Odyssey, Maar pak zelf ook soms oudere spellen.

Denk dat de interesse veranderd. En de markt veranderd vooral voor de jonge generatie.
Boarderlands 3 en God of war vind ik dan nog de enige redelijke games.
AC zijn allemaal hetzelfde en raak ik op uitgekeken. De rest mwaaa...

Ben erg benieuwd naar Cyberpunk die uit gaat komen. Lijkt me echt een topper! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Begonnen met Dukenukem, C&C, Wolvenstein, Dune ofzelf ervoor Pong en een spel met een vliegtuigje die uit enkele pixels bestaat om met een bom die uit enkele pixels bestond "steden" moet kapot maken.

Ondertussen dus al 26jaar aan het gamen en nog altijd super fan. Ik ga inderdaad minder richting de blockbusters maar ik amuseer mij uren met onderstaande games:

Divinity Original Sin 2
Witcher 3
Slay the spire
Factorio
Oxygen not included

recent begonnen met outer wilds en outer worlds. Daarnaast nog af en toe spelleke Fifa of indie games.

Tenslotte ook VR aangeschaft, super fan maar je moet echt wel tijd hebben om dit te spelen, niet evident met baby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik denk dat het begrip gamer ook steeds verder verschoven is. Wanneer ga je iemand daaronder scharen....
Ik ken mensen die meer uren op hun telefoon spelletjes spelen dan dat ik voor de PC zit thuis (laat staan aan het gamen ben) B)

Wel merk ik voor mijzelf, dat ik minder tijd/zin ervoor heb en wat ik speel vooral games zijn waar ik zelf het tempo bepaal, dus lekker rustig bezig kan zijn. Vroeger waren het toch meer games die heel hectisch konden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:51:
[...]

Boarderlands 3 en God of war vind ik dan nog de enige redelijke games.
AC zijn allemaal hetzelfde en raak ik op uitgekeken. De rest mwaaa...

Ben erg benieuwd naar Cyberpunk die uit gaat komen. Lijkt me echt een topper! _/-\o_
AC is volledig veranderd sinds AC Origins. ( was zelf ook uitgekeken met AC )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:35
Ik heb een tijd het zelfde "probleem" gehad. Ik merkte dat de AAA games mij niet meer trokken.
Ook het gevoel dat ik in MP niet mee kon komen omdat ik minder speelde. (of gewoon ouder wordt )

Hierdoor op zoek gegaan naar wat andere titels:
Divinity Original Sin 2
Factorio
The Outer Worlds

Dit zijn niet perse AAA titels, meer A+ titels. Ik merk dat deze games met meer aandacht gemaakt zijn, niet zo gefocust op snelheid. En daardoor mij meer bevallen.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Factorio is echt een must play game voor oudere gamers als wij :)

Het is de op één na best gewaardeerde game ever op Steam.
Zie https://steamdb.info/stats/gameratings/.

Het is wel verslavend, don't say I didn't warn you ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik ben gewoon cold turkey gestopt. Alles van mijn steam bieb gegooid behalve mijn race sims: Automobilista, rFactor 2 en AC Competetizione.

Nog heel even intensief D2 gespeeld tijdens de reset maar nu ook klaar mee.

Bevalt me wel. Wel heel erg wennen want 24 jaar gamen is geen kattenpis. Dat doet iets met je hersenen. En dat moet der nu uit .

Zat nog te denken om Balder gate te halen want uitverkoop maar niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik ervaar het zelf ook. Afgelopen maand 35 geworden en al die games waarin ik me voorheen de hele avond in kon verliezen raak ik nauwelijks nog aan. Toen ik werd afgewezen door een leuke meid vorig jaar besloot ik alles om te gooien, en besloot een flink gedeelte van die gaming uurtjes te steken in fitnessoefeningen. Tegenwoordig voel ik me veel fitter, maar 2019 is sowieso een prachtig jaar geweest: Vaste baan gekregen, m'n vriendin ontmoet, en in januari krijg ik de sleutels van mn huis.

Soms speel ik nog een beetje WoW of minecraft met de vriendin maar thats it. Tegenwoordig zou ik veel liever een goeie oude couchgame met vrienden spelen waarbij ik controllers uitdeel voor een avondje gezelligheid. Maar games waarin ik duizenden uren heb gestoken als GTA V, Vermintide II, Witcher III, Fallout 4, BF 5, World of Tanks & Warships... nee, die speel ik niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:47
Leuk topic :)

Het kan ook zijn dat het "nieuwe" eraf is. Na x-aantal jaar gamen heb je het allemaal wel zo'n beetje gezien, en los van moeilijkere puzzels zijn games (volgens mij) niet heel anders meer geworden. Ofwel: na de mooie beelden is het gewoon saai :)

Ik heb overigens nooit heel veel gegamed: vroeger als kind op de Amiga wel, op de PC voornamelijk Tomb Raiders 1-5 en Age of Empires.

En eigenlijk haal ik daar ook het meeste plezier uit: die oude games weer opnieuw spelen, herinneringen ophalen, klooien met emulators. En ja, die klassieke games speel je ook zo uit. Heb je je lolletje en kun je op tijd naar bed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afgelopen week 35 geworden, en game nog steeds veel. 20/30 uur per week minimaal. Helpt wel dat ik single zonder kinderen ben. Tot vorig jaar december veel Arma 3 Exile, sinds toen overgestapt op DayzSA. Heel veel vrienden mee gemaakt, en een spel wat zowel als lonewolf en met vrienden erg vermakelijk is.

Helaas gamed er niemand die ik persoonlijk ken, meeste van mijn online vrienden zijn Brits/Duits/Amerikaans/Deens.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik ben 36 jaar en ben samen met mijn vrouw en gamen is nu anders dan vroeger waar ik uren kon gamen. Toen ik nog studeerde en alleen was deed ik echt vaak uren op een dag. Ik werk nu fulltime maar ik speel ook niet iedere dag meer. Maar ik probeer het gewoon te doen voor de plezier en ik heb een RTX 2080. Ik doe vaak spellen als Call of Duty en Battlefied V en FIFA 18 en nog veel meer. Ik heb op mijn Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD 814GB gebruikt alleen al spellen incl. Windows en paar software.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hann1BaL schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:20:
Ik heb weer meerdere van deze topics gezien, maar wat is nu precies het probleem? Je besteedt tijd anders, dat is altijd al gebeurd in je leven.
Zoals ik schreef, is het niet echt een probleem maar een constatering die ik niet zo leuk vind. Ik heb een goede baan waar ik hele dagen met zaken in mijn hoofd rondloop en dit soms overloopt. Ik vond het heerlijk om, toen ik net weer begon met gamen in 2017, me te verheugen op een PUBG-avond met 3 vrienden. Toen maakte ik in de avond m'n kop echt leeg.

Ik weet niet of ik alleen voor mezelf spreek, maar met kind(eren) is je vrije tijd gewoon drastisch minder dan zonder kinderen. Logisch, maar je staat er niet zo bij stil. Mijn avond begint rond 20.00u (dan heeft alles gegeten, gedronken, gebadderd etc.) en dan kan je eigenlijk eerst nog een uur huishoudelijke zaken doen, wil je tijd voor jezelf vinden. Dus dan vind ik het fijn als ik om 21.30 uur even de pc aan kan zetten en mezelf kan inleven in een game tot 23u en mijn ontspanning heb gehad. Dus daarom vind ik het jammer dat ik geen game meer had waar ik honderden uren in kon stoppen. Daar zit mijn probleem, want op de bank hangen en een serie kijken is leuk, maar niet iets wat ik elke dag wil doen de rest van m'n leven. Want ik vind gamen echt geweldig.

Nu heb ik die drive weer wel, want ik heb het simracen met iRacing herontdekt en dat is echt geweldig. Hoe lang? Geen idee.... gewoon van genieten zolang het leuk is :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 14:18

snmght

imho dan he

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:57:
[...]

Zoals ik schreef, is het niet echt een probleem maar een constatering die ik niet zo leuk vind. Ik heb een goede baan waar ik hele dagen met zaken in mijn hoofd rondloop en dit soms overloopt. Ik vond het heerlijk om, toen ik net weer begon met gamen in 2017, me te verheugen op een PUBG-avond met 3 vrienden. Toen maakte ik in de avond m'n kop echt leeg.

Ik weet niet of ik alleen voor mezelf spreek, maar met kind(eren) is je vrije tijd gewoon drastisch minder dan zonder kinderen. Logisch, maar je staat er niet zo bij stil. Mijn avond begint rond 20.00u (dan heeft alles gegeten, gedronken, gebadderd etc.) en dan kan je eigenlijk eerst nog een uur huishoudelijke zaken doen, wil je tijd voor jezelf vinden. Dus dan vind ik het fijn als ik om 21.30 uur even de pc aan kan zetten en mezelf kan inleven in een game tot 23u en mijn ontspanning heb gehad. Dus daarom vind ik het jammer dat ik geen game meer had waar ik honderden uren in kon stoppen. Daar zit mijn probleem, want op de bank hangen en een serie kijken is leuk, maar niet iets wat ik elke dag wil doen de rest van m'n leven. Want ik vind gamen echt geweldig.

Nu heb ik die drive weer wel, want ik heb het simracen met iRacing herontdekt en dat is echt geweldig. Hoe lang? Geen idee.... gewoon van genieten zolang het leuk is :+ .
Niet alleen is je vrije tijd minder; je energie normaliter ook en je tijd samen met je partner ook. Dat maakt dat je die spaarzame beschikbare uurtjes al snel anders in wilt vullen.

Mijn issue zit hem nu vooral in competitieve games zoals online shooters. Vroeger mijn favoriete genre maar nu gewoon niet leuk; met die paar uurtjes per week die ik maak ken ik geen enkele map en leg ik het tegen iedereen keihard af.

Ik kan wel genieten van goede single player games zoals de Dark Souls games en ben nu ook aan Sekiro begonnen. Gisteren Resident Evil 2 gedownload, kan ik denk ik ook wel mee uit de voeten. Maar al met al heb ik nog een enorme backload.

Heb je Minecraft overigens een serieuze kans gegeven? Vind dat af en toe heerlijk ontspannend omdat je helemaal niets hoeft en een beetje lekker aan kan klooien. Geeft voor mij in ieder geval soms juist een fijne ontspanning.

Edit; aanvulling: er gaat ongezien wel ontzettend veel tijd in mobile games zitten, met name iets als Brawl Stars. Dat speelt dan wel lekker makkelijk weg, potjes zijn kort, gameplay leuk en het ding zit altijd in mijn broekzak. Ondertussen ben ik er best ver / goed in en heb ik er ook dermate lol in dat ik dat ook rustig een uur op de bank kan doen als ik 's avonds wat meer tijd heb.

[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 20-12-2019 11:31 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

mijn avond begint ook pas laat... en ik ben iemand die relatief veel uren slaap nodig heeft: minder dan 7u/nacht is geen goed idee, en het is niet dat ik met 7 of meer uur/nacht dan perfect uitgeslapen ben hoor. :D

...maar toch kom ik nog aan gamen toe.

Voor mij (en m'n vrouw) werkt het zo:
Huishoudelijke taken op weekavonden beperken tot een minimum: dochter eet warme lunch op school, ik en vrouw op werk, op weekavonden wordt er bij ons dus al niet gekookt, da's voor het weekend, àls we in het weekend niet uit eten gaan, eten laten thuisleveren of whatever...

op weekavonden eten we boterhammetjes. De afwas hou ik voor mijn rekening, heb ik elke avond max. 20 minuutjes werk aan en snel opruimen en wat spulletjes op z'n plaats leggen doet diegene die beneden blijft terwijl de andere de dochter in bed legt (beurtrol).
Tegenwoordig is het eigenlijk vooral de routine gade slaan want dat kind kan alles al zelf maar als er niemand bij is, worden die tanden niet gepoetst en raakt ze niet in haar pyjama. O+

Grotere taken zijn voor in het weekend overdag en voor het poetsen hebben we een poetsvrouw.

Dochter ligt op weekdagen om 20u in bed... dan volgt wat quality-time met vrouw, soms babbeltje over d'r werk ofzo, soms lange babbel, soms geen babbel en dan is het tot ongeveer 23u. kiezen: soms op de bank met de vrouw naar leuke serie of film kijken, tegenwoordig naar eigen serie of film kijken op tablet terwijl vrouw naar haar #<$*%#*$ kerstfilms kijkt. >:) Soms gewoon op m'n mancave gaan kijken of wat gamen...

Bvb. deze week zit ik in het tweede seizoen van Colony op Netflix: deze week heb ik 's avonds nog niet gegamed. Dat draait sowieso op een laag pitje tot de tweede installment van Halo: TMCC begin 2020 zal uitkomen, dan is het voor mij even gedaan met Netflix.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 20-12-2019 11:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens ben ik van mening dat het ook aan de games zelf ligt, niet alleen je eigen 'ontwikkeling'. Veel games zijn bijna gemaakt met ook op DLC's, nieuwe deeltjes, rampups en cooldowns (tussen DLC's), WoW blijft grappig genoeg 1 van de beste voorbeelden daarvan.

Nieuwe zut komt uit, je vliegt er met een rondgang doorheen, tot het punt dat je je 'eerste doel' hebt gehaald.. en nu? Beetje uitzingen, beetje randzaken, daarna is het weer rondhangen tot de volgende rampup komt (nieuw deel raid, nieuwe bosses, nieuwe loot etc).

Ik ben altijd een MMO speler geweest, zo kan ik rustig een MMO maanden laten liggen, om vervolgens deze op te pakken en de afgelopen maanden inhalen met nieuwe content etc. Een game als BF5 of COD, of je nu gisteren nog hebt gespeeld of vorig jaar, het blijft hetzelfde. Misschien nog nieuwe target voor wat unlocks, maar er veranderd niets.

Ene maand speel ik game X Y en Z, maand erop A B en C (met Stadia bv Destiny 2 gespeeld tot het punt van raids, zijn we weer klaar).

Lineaire singleplayers moet je bij mij niet doen, AC, TR, of welke dan ook, daar heb ik gewoon de motivatie niet voor (en hekel beperkingen ingame), dat ik die meestal op YouTube als playthrough bekijk.

Met ouder worden wordt je ook wat minder in gamen, competitief spelen zal denk ik eerder tegen gaan vallen omdat je simpel niet zo makkelijk meer mee kan komen, terwijl cooperatief het nog prima kan, dat zal best een rol spelen als je op latere leeftijd de 'burnout' hebt van gaming.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 09:17
PromWarMachine schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:04:
Factorio is echt een must play game voor oudere gamers als wij :)

Het is de op één na best gewaardeerde game ever op Steam.
Zie https://steamdb.info/stats/gameratings/.

Het is wel verslavend, don't say I didn't warn you ;)
Dagelijkse problemen met Factorio:
22:45 - ok, laat ik nog heel even mijn plastic productie optimaliseren.
02:22 - Zo, eindelijk optimaal (voor nu), nu naar bed
>:)

Anyway, bij mij is het ook wel met vlagen.. Ik ben nu 31, geen kinderen.
Ik merk wel dat het multiplayer aspect mij erg trekt..
Zo heb ik de laatste tijd veel Sea Of Thieves gespeeld en ben ik onlangs weer begonnen met WoW Classic.
Bij mij in de guild ben ik wel een van de jongere. Dat is wel prettig dat je met meer volwassenen speelt. Hier liep ik met SoT wel tegenaan, dat is een wat jonger publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-09 13:29

Plainside

I browse when I'm at work

Ik kan je de Total War-series of Warhammer-series zeker aanraden. Zijn zeer leuke spellen, al wel lastig voor nieuwe komers (ben ik zelf ook!). Maar als je eenmaal meer snapt, dan lukt alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:57:
[...]

Zoals ik het zelf zie: als je het echt vervelend gaat vinden, verleg je je prioriteiten deels weer zodat je wat meer kunt gamen. Uiteraard geldt in het algemeen dat je altijd pas achteraf beseft hoeveel tijd je had toen je "jong" was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ivysaur schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:14:
Ik ben gewoon cold turkey gestopt. Alles van mijn steam bieb gegooid behalve mijn race sims: Automobilista, rFactor 2 en AC Competetizione.

Nog heel even intensief D2 gespeeld tijdens de reset maar nu ook klaar mee.

Bevalt me wel. Wel heel erg wennen want 24 jaar gamen is geen kattenpis. Dat doet iets met je hersenen. En dat moet der nu uit .

Zat nog te denken om Balder gate te halen want uitverkoop maar niet gedaan.
Waarom 'moet dat der nu uit'? Je doet nu net alsof je gestopt bent met drugs. Was je zo verslaafd aan gamen dat je dit zo ziet als een goed iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik was ook altijd een fanatiek gamer. Echter doordat mijn leven een stukje drukker geworden is vanwege vaste baan en dergelijke. Heb ik gewoon minder tijd om te gamen. Ik wil het wel, maar kan het gewoon niet altijd meer. Soms te moe, soms gewoon geen zin, en regelmatig gewoon geen tijd. Ergens vind ik het jammer, maar ik heb wel geaccepteerd dat m'n leven er nu anders uit ziet als toen in m'n gamejaren. Maar ik geniet wel van elk moment dat ik even kan gamen. Dat dan weer wel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:17:
[...]

Waarom 'moet dat der nu uit'? Je doet nu net alsof je gestopt bent met drugs. Was je zo verslaafd aan gamen dat je dit zo ziet als een goed iets?
Meer als dat ik nooit een andere hobby / iets anders heb gekend dan gamen. Natuurlijk heb ik andere dingen gedaan. Flag football, karate enz maar gamen toch een rode draad in mijn leven en volgens mij is het tijd om dat eens te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ivysaur schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:25:
[...]

Meer als dat ik nooit een andere hobby / iets anders heb gekend dan gamen. Natuurlijk heb ik andere dingen gedaan. Flag football, karate enz maar gamen toch een rode draad in mijn leven en volgens mij is het tijd om dat eens te doorbreken.
Ik snap niet helemaal waarom je gamen daarvoor helemaal zou moeten verbannen. Maar hé, als jij denkt dat dat nodig is, doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu zelf de dertig aan het naderen en een van de weinig games die ik nog veel speel is League of Legends. Ik merk dat het psychologische aspect aan de game en het feit dat samenwerking nodig is mij helpt te ontwikkelen als persoon. Ben zelf enorm toxic geweest en ventileerde me vaak via die game, wat zinloos bleek. Als je intern veel conflicten hebt hindert dat je spel en je teamgenoten. Misschien een idee om te proberen? Gemiddelde leeftijd is rond de 25 jaar ook.

Hoe dan ook het ouder worden zorgt er vaak voor dat je rationeler word en dingen op een andere manier gaat benaderen. Ik merk zelf dat games van vroeger en remakes me nog steeds zeer interesseren, mede door het feit dat sommige titels gewoon pareltjes zijn die niet meer zo gemaakt worden.

De industrie heeft een behoorlijke verandering doorgemaakt. Veel verbeteringen, maar relatief minder artistieke vrijheid, want geld moet verdiend worden. Gelukkig is er zo nu en dan een Publisher die zich niet te veel bemoeit met de ontwikkeling van een game waardoor er nog wel creatieve vrijheid is.

Goed zoeken dus, en gewoon lekker oud worden, niks mee.

Doom 2016 is trouwens echt een enorm goede game, als je van shooters houd van de oude stempel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 13:26
Ik ben inmiddels 39 en heb kinderen van 10, 5 en 2.

Doordeweeks kruip ik rond 21:30 als alles slaapt nog wel eens achter de PS4 om een paar potjes Battlefield 1 te spelen. De K/D ratio is niet meer zo hoogstaand, wellicht omdat ik casual gamer ben of omdat ik gewoon al wat begin af te takelen gezien mijn leeftijd :+

Op de zaak speel ik met een collega altijd 2 potjes FIFA 20 in de pauze. Maar verder geen animo om FIFA 20 ook nog eens voor thuis aan te schaffen omdat ik daar toch geen tijd voor heb.

in het weekend game ik nog amper, dan ga ik met de vrouw 's avonds gezellig Netflixen onder het genot van chips / nootjes en een lekker speciaalbiertje :)
Overdag's in het weekend te druk met allerlei zaken, boodschappen, kinderen naar sport brengen en allerlei andere zaken. Ik heb nog een SNES Mini met kerst vorig jaar gekregen en dan wil ik nog wel eens samen met mijn dochter Mario Kart spelen :)

Heb me tot vorig jaar prima vermaakt met Horizon Zero Dawn, duurde wel een tijdje voordat ik de gehele verhaallijn had uitgespeeld. Final Fantasy VII Remake staat op de radar, die komt in maart 2020. Mooi cadeau voor mijn 40e verjaardag :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-12-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:26:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom je gamen daarvoor helemaal zou moeten verbannen. Maar hé, als jij denkt dat dat nodig is, doe je ding.
Dank je man. Zal aan je wijze woorden denken wanneer ik muziek aan het luisteren ben, met een glaasje whiskey naast me. Of een boek met een sigaar tussen mijn vingers, of wanneer ik coitus heb met mijn toekomstige vriendin O-) . Life is good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben 35 en zie gamen nog steeds als een vorm van ontspanning waar ik best wat plezier uit haal :)
Heb een fulltime baan en geen kinderen, naast alle sociale en huishoudelijke activiteiten en andere hobbies komt ik denk ik gemiddeld op 2-5 uur per week dat ik nog aan gamen besteed.

Wat ik wel merk is dat ik de laatste jaren andere games ben gaan spelen. Multiplayer kon me al nooit zo boeien, maar waar ik vroeger nog wel eens FPS speelde (Battlefield 3 was de laatste) zijn het tegenwoordig meer simulation games. Ook vind ik het lastig om echt commitment te geven. Heb me prima vermaakt met Skyrim en The Witcher 3 maar ik heb er steeds meer moeite mee om echt in zo'n spelwereld te duiken. Liever kies ik er dan voor om gewoon een uurtje Farming Simulator oid te gaan spelen. Waar ik me ook redelijk in kan verliezen, maar het is veel makkelijker om daar gewoon even een half uurtje te pakken ipv met een lange missie aan de slag te moeten.
Bedenk me ook dat GTA V en Mass Effect 3 hier al jaren op de plank liggen te wachten, terwijl ik de voorgaande delen zo ontzettend gaaf vond. Iets weerhoudt me ervan om de sprong in het diepe te maken en ermee te starten :X

Dus aan iedereen die geen voldoening meer uit gamen haalt: probeer eens andere games. Tycoon spellen, simulator games, minder fast-paced maar zeker niet minder leuk :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Interesses veranderen, of kunnen veranderen, gedurende je leven.Niks geks lijkt me zo. Zelf game ik nog steeds als main hobby, ook al ben ik de 40 gepasseerd, maar ieder z'n ding. Zelf krijg ik de zenuwen van hersenloos achter de TV hangen :p

Oh, Monster Hunter World kan ik zwaar aanraden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Hahn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:26:
[...]

Dan snap je misschien ook niet hoe iemand zich voelt voor wie drank een rode draad was in z'n leven, zodanig dat het begon een impact te hebben op z'n omgang met anderen, sociale leven.

Ik ken @Ivysaur niet en weet totaal niet of het op hem/haar van toepassing was maar zo te lezen waren er toch redenen voor...
Voor ont-zet-tend veel mensen -ook voor mij- is een pintje bier leuk vertier op zonnige weekends met, of zonder vrienden op m'n terras, eens het weekend voorbij, is het iets waar ik niet de minste moeite mee heb om het een week in de frigo te laten staan zonder eraan te denken... Voor anderen is het een val die, als ze er terug in trappen, het hen niet meer los laat.

Dat kan met gamen dus ook, alle begrip voor als je redenen -wat voor redenen dan ook- hebt om jezelf te kennen en te weten dat je soms beter idd. cold turkey gaat. Zo is m'n pa ooit gestopt met roken, was de beste beslissing van zijn leven. (tweedebeste, zijn beste beslissing was uiteraard om mij te maken) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 20-12-2019 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
PinusRigida schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:53:
[...]

Dan snap je misschien ook niet hoe iemand zich voelt voor wie drank een rode draad was in z'n leven, zodanig dat het begon een impact te hebben op z'n omgang met anderen, sociale leven.

Ik ken @Ivysaur niet maar onderschat gameverslaving niet... Voor ont-zet-tend veel mensen -ook voor mij- is een pintje bier leuk vertier op zonnige weekends met, of zonder vrienden op m'n terras, eens het weekend voorbij, is het iets waar ik niet de minste moeite mee heb om het een week in de frigo te laten staan zonder eraan te denken... Voor anderen is het een val die, als ze er terug in trappen, het hen niet meer los laat.

Dat kan met gamen dus ook, alle begrip voor als je redenen -wat voor redenen dan ook- hebt om jezelf te kennen en te weten dat je soms beter idd. cold turkey gaat. Zo is m'n pa ooit gestopt met roken, was de beste beslissing van zijn leven. (tweedebeste, zijn beste beslissing was uiteraard om mij te maken) :*)
Daarom vroeg ik dus ook waarom 'ie helemaal wou stoppen met gamen, of dat vanwege een gameverslaving was of niet. Maar daar gaf 'ie geen antwoord op. En gezien z'n onserieuze antwoorden verder, laat ik het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Goh... bij mij hangt het ervan af, mag lineair zijn maar dan moet het wel een goeie lineaire singleplayer zijn... De SP van TitanFall2 was heel lineair, had ie zo verd**d kort niet geweest zou het best een goeie lineaire SP geweest zijn... Maar jeezes, 2x met je ogen knipperen en het was voorbij.

Wat ik vaak zo spijtig vind met meer recente games is het seizoenpass en idd. DLC gedoe...
Je betaalt een premium prijs voor een premium game, en 3 maand later mag je nog eens 12 of 30 euro opleggen voor een seizoenpass of DLC van dezelfde game die je al premium betaalde bij aankoop.
Dan haak ik ook af.... of betalen om in bepaalde in-game zone binnen te mogen, vergeet het.

Ik vind hier en daar wel nog prachtige nieuwe games maar eerlijk gezegd beleef ik persoonlijk ook het meeste plezier aan de ietsjes oudere titels, met de typische gang van zaakjes: Semi-lineaire campaign of wél al open-world of quasi open-world, maar geen gedoe met seasonpasses, DLC's, cosmetics, lootboxes, etc...
...en indies... veel goeie indies toch... en ouwe RTS'sen zoals HomeWorld 1,2, DoK...
F*** ik word oud! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach er zijn zoveel oorzaken, zeker als je ouder bent.Andere priortiteiten.

Mensen van 30+ maar zeker 40+ hebben de hele opkomst van gaming meegemaakt.

Op een gegeven moment is het meer van hetzelfde. Er zijn weinig nieuwe genres die een verpletterende indruk maken. Waar je vroeger stijl achterover lag toen je voor het eerst BF1942 online speelde of Doom / Quake etc.

Wat dan ook niet meehelpt is dat games helemaal verrampeneert worden door DLC, unlocks, grinden, kekke skins, lootbox shit etc. Ik geloof daar dan ook helemaal niet in.

Besteed al die dev tijd liever aan het finetunen van de game en balanceren vd wapens enzo.

Elk jaar moet er weer een opvolger uitgepoept worden.

Open world games zijn zo uitgebreid dat je er niet meer de tijd voor hebt. Als je een week later verder gaat weet je al niet meer waar het over ging.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:15
Eigenlijk hebben alle spellen die jij noemt op mij hetzelfde effect gehad. Monster Hunter World 22 uur een kans gegeven maar het was het gewoon niet. Battle royale games zijn in de regel niet mijn ding, de hoeveelheid actie die je in die game hebt vind ik te kort. Far cry 5 heb ik niet meer dan 5 uur gespeeld. In de nieuwste battlefield heb ik ook totaal geen interesse.

Ondertussen zijn er echter games die wel blijven plakken. Vorig jaar was dat Ghost recon Wildlands en dit jaar The Division 2. Verder heb ik in de zomer f1 2019 gespeeld en momenteel Forza Horizon 4 (heel arcade, beetje combinatie van need for speed van vroeger en test drive unlimited). Voor wie graag PVP speelt kan ik rainbow six siege nog altijd wel aanraden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ark survival kan ik me ook nog wel mee vermaken, komt nog steeds veel nieuwe content uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende stap in evolutie: geen tweaker meer
wat een trollennest xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Zuur much @Verwijderd ? Je ziet volgens mij ook veel herkenning bij een mogelijk heel andere doelgroep dan jijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms zuur, soms niet.
ik zie veel mogelijkheden bij veel andere doelgroepen, waarom denk je dat dat relevant is?

in andere woorden: waar heb je het over?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:14:
soms zuur, soms niet.
ik zie veel mogelijkheden bij veel andere doelgroepen, waarom denk je dat dat relevant is?

in andere woorden: waar heb je het over?
Ik vraag me vooral af waar jij je druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is lief van je maar daar ga ik het nu niet met je over hebben.
drukke dag vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Don't feed the...

[ Voor 212% gewijzigd door Geronimous op 31-12-2019 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troll

[ Voor 126% gewijzigd door Geronimous op 31-12-2019 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
topic gesloten, er komen meer van dit soort topics voorbij, en er is een recentere. ook ivm kinderachtig getroll...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.