Hallo allemaal,
Momenteel ben ik mijn allereerste PC aan het bouwen en ik heb wat hulp nodig bij de keuze van een moederbord. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik ben sinds 2007 (professioneel) werkzaam als grafisch vormgever, webdesigner en developer. De laatste jaren is mijn focus steeds meer geshift naar web. Al die tijd heb ik met Mac gewerkt en zal dat nog steeds met liefde blijven doen. Wat mijn werk betreft zijn mijn Macs altijd krachtig genoeg geweest.
Echter ben ik hobbymatig steeds meer met video en fotografie bezig. Ik merk dat mijn huidige Mac (Macbook Pro 15" 2017) daarin wel steeds vaker te kort schiet. Een 4k timeline met vele aanpassingslagen wordt teveel voor mijn Mac en vertraagt daardoor mijn workflow. Tijd voor een snellere oplossing.
Na ontzettend veel onderzoek te hebben gedaan denk ik een mooie configuratie te hebben gemaakt. Ook heb ik al een aantal onderdelen mogen ontvangen. Hetgeen waar ik niet op uitkom is het moederbord. Moet ik gaan voor een X570 of voor een X470? Ik wil graag onboard WiFi en wil niet meer dan 300 euro uitgeven. Mijn configuratie ziet er als volgt uit:
CPU
Ryzen 9 3900x (in bestelling)
CPU cooler
NZXT Kraken X62 (ontvangen)
GPU
Nvidia RTX 2070 Super Founders Edition (ontvangen)
Memory
Corsair Vengeance 2x16GB 3200Mhz RGB
Storage
Samsung 970 Evo Plus 1TB (project files)
Samsung 970 Evo Plus 250GB (cache)
Samsung 860 Evo 500GB (OS + programma's)
Seagate Ironwolf NAS 8TB (cold storage)
PSU
EVGA SuperNova 750 G3
Case
NZXT H500 (ontvangen)
Accessoires
* 2 x NZXT Aer RGB 2 fans 120mm & 140mm (ontvangen)
* NZXT Hue 2 RGB Lighting Kit (ontvangen)
* CoolerMaster Vertical GPU Holder Kit (ontvangen) - vandaar onboard WiFi nodig
* Cablemod extension cables wit
Programma's die ik gebruik
Adobe Suite, met name: Premiere Pro, Photoshop en Lightroom
Gaming
Klein beetje, maar totaal ondergeschikt.
Overklokken
Ik geloof dat de Ryzen 9 3900x niet echt goed te overklokken is, dus zal dat ook niet echt willen doen (misschien tot hoever dat redelijkerwijs mogelijk is).
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
Alvast erg bedankt.
Groet Pim
Momenteel ben ik mijn allereerste PC aan het bouwen en ik heb wat hulp nodig bij de keuze van een moederbord. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik ben sinds 2007 (professioneel) werkzaam als grafisch vormgever, webdesigner en developer. De laatste jaren is mijn focus steeds meer geshift naar web. Al die tijd heb ik met Mac gewerkt en zal dat nog steeds met liefde blijven doen. Wat mijn werk betreft zijn mijn Macs altijd krachtig genoeg geweest.
Echter ben ik hobbymatig steeds meer met video en fotografie bezig. Ik merk dat mijn huidige Mac (Macbook Pro 15" 2017) daarin wel steeds vaker te kort schiet. Een 4k timeline met vele aanpassingslagen wordt teveel voor mijn Mac en vertraagt daardoor mijn workflow. Tijd voor een snellere oplossing.
Na ontzettend veel onderzoek te hebben gedaan denk ik een mooie configuratie te hebben gemaakt. Ook heb ik al een aantal onderdelen mogen ontvangen. Hetgeen waar ik niet op uitkom is het moederbord. Moet ik gaan voor een X570 of voor een X470? Ik wil graag onboard WiFi en wil niet meer dan 300 euro uitgeven. Mijn configuratie ziet er als volgt uit:
CPU
Ryzen 9 3900x (in bestelling)
CPU cooler
NZXT Kraken X62 (ontvangen)
GPU
Nvidia RTX 2070 Super Founders Edition (ontvangen)
Memory
Corsair Vengeance 2x16GB 3200Mhz RGB
Storage
Samsung 970 Evo Plus 1TB (project files)
Samsung 970 Evo Plus 250GB (cache)
Samsung 860 Evo 500GB (OS + programma's)
Seagate Ironwolf NAS 8TB (cold storage)
PSU
EVGA SuperNova 750 G3
Case
NZXT H500 (ontvangen)
Accessoires
* 2 x NZXT Aer RGB 2 fans 120mm & 140mm (ontvangen)
* NZXT Hue 2 RGB Lighting Kit (ontvangen)
* CoolerMaster Vertical GPU Holder Kit (ontvangen) - vandaar onboard WiFi nodig
* Cablemod extension cables wit
Programma's die ik gebruik
Adobe Suite, met name: Premiere Pro, Photoshop en Lightroom
Gaming
Klein beetje, maar totaal ondergeschikt.
Overklokken
Ik geloof dat de Ryzen 9 3900x niet echt goed te overklokken is, dus zal dat ook niet echt willen doen (misschien tot hoever dat redelijkerwijs mogelijk is).
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
Alvast erg bedankt.
Groet Pim