3-fase aardlek testknop werk niet.

Pagina: 1
Acties:

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 20:27
ik heb mijn 2de kast aangesloten via abb aansluitklemmen. Alles werkt ook gewoon alleen de test knop niet.
Nu denk ik dat dat komt omdat die fasen niet met elkaar zijn verbonden maar ik dacht dat het wel zou werken als de kookgroep is ook aagesloten. Dat heb ik gisteren gedaan maar geen effect.
Ik wil wel een veilig werkende kast hebben. Hoe weet ik nu dat de aardlek er uit klapt wanneer dat echt nodig is?

groep 1,2,3 is de kookgroep zoals je kan zien
groep 1 fase 1
groep 2 fase 2
groep 3 fase 3
groep 4 fase 1
2de kast

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@maartentmm Een 3-fasen kookplaat mag je best via perilex aansluiten, dat is geen probleem. Wat niet mag zijn 3 losse 1-fase automaten gebruiken als een 3-fasen automaat. Je MOET daar één 3-fasen installatieautomaat voor installeren. Daarbij zitten de hendeltjes aan elkaar vergrendeld, heb je maar één nulleider én heb je de boel veilig aangesloten, wat het nu absoluut niet is.

Dus je moet de kookgroep omzetten naar zo'n apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://elektrohonk.files.wordpress.com/2014/12/perilex__400v_groepenkast_001.png

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05
sypie schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:17:
@maartentmm Een 3-fasen kookplaat mag je best via perilex aansluiten, dat is geen probleem. Wat niet mag zijn 3 losse 1-fase automaten gebruiken als een 3-fasen automaat. Je MOET daar één 3-fasen installatieautomaat voor installeren. Daarbij zitten de hendeltjes aan elkaar vergrendeld, heb je maar één nulleider én heb je de boel veilig aangesloten, wat het nu absoluut niet is.
ABB verkoopt een brug om 3 automaten te koppelen. Een gedrocht als je het mij vraagt, maar het voldoet wel.

Dit koppelt tevens de nulgeleider van alle 3 de automaten (dat heeft @maartentmm zo te zien al gedaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HphTDaw38C3FgmA0hEVzhzz7/full.jpg
Dus je moet de kookgroep omzetten naar zo'n apparaat:
[Afbeelding]
Slecht voorbeeld, met die 3 losse (niet gekoppelde) patroonlastscheiders links.....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 20:27
Xander schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

ABB verkoopt een brug om 3 automaten te koppelen. Een gedrocht als je het mij vraagt, maar het voldoet wel.

Dit koppelt tevens de nulgeleider van alle 3 de automaten (dat heeft @maartentmm zo te zien al gedaan).

[Afbeelding]

[...]

Slecht voorbeeld, met die 3 losse (niet gekoppelde) patroonlastscheiders links.....
zo is het aangesloten:
fornuisgroep
Sine schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:51:
Dat is een bijzondere montage methode ... normaal hangt 1 kast recht boven het meterbord en de tweede links of rechts er naast.
Dan krijg je ook niet zo'n fratsen met de kabelinvoer.

[...]

Je loopt een NEN achter, in de huidige mag het weer wel, maar het wordt niet aanbevolen.
helaas geen ruimte om het zo uit te voeren ook hadden de bestaande groepen uit 1970 geen overlengte.
Ik laat het wel rechtzetten en dichtmaken voor nu is het even belangrijk dat de aardlek ook uitschakelt als dat nodig is.

[ Voor 30% gewijzigd door maartentmm op 09-08-2019 20:56 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Pagina: 1