Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-09-2023
Beste Tweakers,

Vandaag is mijn router TP-Link Archer C7 toegekomen.
Ik wil deze router op mijn kamer zetten en als WiFi of LAN poort gebruiken.

Het is voor gaming,...

Nadat ik de router heb ingesteld via mijn modem, mijn internet een naam heb gegeven etc.. probeerde ik deze op mijn kamer te zetten. Vanaf ik deze ontkoppel van de modem en deze terug insteek in mijn kamer werkt het niet meer. Ik kan dan wel mijn wifi netwerk vinden maar ik heb geen verbinding. Alles brand behalve de "wereldbol" dus mijn internet zelf.

Kan iemand mij helpen? 8)7

Mvg,

Zino

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:49
Wat voor een modem heb je, en in welke poort steek je de kabel vanaf dat modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Prik je hem in je kamer in de lan of in de wan poort?

Neem anders deze eens door.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 51% gewijzigd door HKLM_ op 09-08-2019 16:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zino1999
Modem van Telenet, ben nu niet thuis voor welke type maar het is een zwarte en één van de nieuwere. Ik heb de router geïnstalleerd vanuit de blauwe poort.

Ik zal de topic is doornemen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@HKLM_ Linkte het al. Maar als je hem als extra toeganspunt wil gebruiken moet hij in een gele poort, en mag hij geen IP Adressen uitdelen (DHCP).
4. Configure the Router in Access Point Mode

In this mode, your router connects to a wired or wireless router via an Ethernet cable and extends the wireless coverage of your existing network. Advanced functions like NAT, Parental Controls and QoS are not supported in this mode.

1.Connect one of the router’s LAN ports to the existing network using an Ethernet cable.

2.Visit http://tplinkwifi.net, and log in with your TP-Link ID or the password you set for the router.

3.Go to Advanced > Operation Mode, select Access Point and click Save. Log in to the router via http://tplinkwifi.net after the router reboots.

4.Go to Quick Setup or Settings > Wireless > Wireless Settings and set the SSIDs and passwords for the wireless network.

Now, you can connect to the SSIDs and enjoy your existing network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
Werkt niet.. zo ben ik nu te werk gegaan:

1. Router reset
2. lan kabel in LAN poort router steken (oranje poort)
3. Hier loop ik vast. wilt niet verbinden met TPlinkwifi.net of de IP adres

De andere stappen heb ik al geprobeerd maar werkt tervergeefs:

1. Router aan modem hangen en in WAN (blauwe) poort steken.
2. Router instellen via TPlinkwifi.net en dan als acces point zetten
3. Automatische reboot.

Maar nadien op mijn kamer wou het wereldbolletje niet branden of oranje.

Dus ik zit nu vast.

Ik heb maar één router, maar wel een repeater in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Heb je op die kamer wel een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
jeroen3 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:42:
Heb je op die kamer wel een kabel?
wat bedoel je van kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Draadloos gaat hij geen internet ontvangen. Je moet een kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
Zino1999 is de telenet modem ook niet een modem met router in 1?

Als je de router aansluit op je modem beneden heb je dan wel internet via je TP link router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
Arthion-nl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:11:
Zino1999 is de telenet modem ook niet een modem met router in 1?

Als je de router aansluit op je modem beneden heb je dan wel internet via je TP link router?
Via de modem en utp kabel heb ik internet maar van zodra ik deze loskoppel niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
jeroen3 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:30:
Draadloos gaat hij geen internet ontvangen. Je moet een kabel aansluiten.
En hoe doe it dat? Moet die naast mijn modem staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
zino1999 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:46:
Nadat ik de router heb ingesteld via mijn modem,
Er ontstaat een spraakverwarring.

Er is een verschil tussen:
a. Modem (verbinding met telenet)
b. (Edge)router (hoofdkwartier en startpunt van je eigen netwerk)
c. Switch (koppelt kabels binnen je eigen netwerk)
d. Access point (WiFi toegangspunt - draadloze variant van c.)

De meeste mensen hebben na het afsluiten van het internet abonnement een kastje gekregen dat alle vier de functies combineert. Een gangbare naam daarvoor is een WLAN-router (hoewel deze dus eigenlijk een WLAN-modem-router is).

Aan je verhaal te lezen heb je van telenet een WLAN-router gekregen. Maar je kunt ook alleen een modem hebben ontvangen.
...mijn internet een naam heb gegeven...
Mijn internet heeft al een naam :P
Je bedoelt hier neem ik aan je WiFi netwerknaam (SSID)?

Zou je een schema kunnen maken hoe dit nu in elkaar steekt? Graag ook met merk en type van je Telenet apparaat. Is het alleen dit?

ISP (Telenet)
|
(1) Telenet apparaat (merk/type?)
|
kabel
|
(2) TP-link Archer C7 >> WiFi >> (3) Laptop/Smartphone/Tablet

Wat is het IP-adres van 2 en 3? Deze zijn terug te vinden in de beheersomgeving van nr. 1 (Telenet-apparaat). Graag alleen nummers doorgeven die beginnen met 192.168.x.x,
Het publieke IP-adres van Telenet niet online zetten uit privacy overwegingen (en hebben we ook niks aan).

Die kleuren zijn tamelijk arbitrair. Vrijwel alle consumentenrouters hebben een WAN poort en meerdere LAN poorten. De WAN poort verbindt twee netwerken, een LAN poort verbindt netwerkkabels binnen één netwerk. Die LAN poorten vormen samen een switch (letter c. hierboven).

Een WAN poort is alleen bedoelt om een eigen router (zoals de TP-link) aan te sluiten op een modem (letter a.). Binnen een eigen netwerk geeft het gebruik van een WAN poort een segmentatie die vaak ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
zino1999 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:10:
[...]

En hoe doe it dat? Moet die naast mijn modem staan dan?
Je sluit dit apparaat -met een kabel- aan op het apparaat wat je internet het huis in brengt.
Daarna kan dit apparaat werken als wireless router of als wireless accesspoint.

Waar in Router modus een een nieuw thuisnetwerk gecreëerd wordt inclusief firewall.

En in Accesspoint modus het apparaat je huidige thuisnetwerk via WiFi en de 4 poorten achterop kan verspreiden. De blauwe poort blijft in deze modus leeg.

Repeater modus -wat ik gok is wat je eigenlijk zoekt- is waar het apparaat via draadloos verbindt met een ander apparaat wat al een internetverbinding heeft en dit verder verdeeld via de gele LAN poorten en WiFI. Helaas is dit niet iets wat de Archer C7 out-of-the-box ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16
Als het om Telenet (België) gaat dan moet een tweede accesspoint in de DMZ van de router/modem van de provider geplaatst worden voordat het werkt. Ik weet niet meer hoe dat precies gaat, maar zo heb ik het ooit bij mijn schoonbroer in België gedaan.

Als ik het me goed herinner staat uitleg op de website van Telenet en moet je e.e.a. instellen via je persoonlijke instellingen pagina op telenet.be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52

lier

MikroTik nerd

@zino1999 kan je eens een tekening maken van je modem en de TP-Link en je pc en alle kabels die ertussen zitten? Werkt de kabel tussen het modem en je pc (ook op Gigabit)? Sluit je je TP-Link op het modem aan via een LAN poort (zie ook: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/417/)?

@Masimo Ik heb je reactie een aantal keer gelezen en denk niet dat het juist is. Een accesspoint is niets anders dan een veredelde draadloze hub. Dat heeft niets met DMZ te maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

Croga

The Unreasonable Man

Ik zie hier allemaal mensen antwoorden met heel ingewikkelde antwoorden... Zo ver ik het kan lezen is het probleem echter heel eenvoudig....
zino1999 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:10:

Via de modem en utp kabel heb ik internet maar van zodra ik deze loskoppel niet meer
Dat klopt......

De TP-link krijgt zijn verbinding van het modem via een kabel. Trek de kabel los en de verbinding is weg. Je kunt dus niet gewoon het ding los trekken, naar boven dragen en hopen dat het nog werkt..... Er zal *altijd* een kabel nodig zijn tussen het modem en de TP-Link. Je zult dan ook een kabel moeten trekken naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 21:22
heb je een 6643E of een 7160 modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Croga schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:31:
Ik zie hier allemaal mensen antwoorden met heel ingewikkelde antwoorden... Zo ver ik het kan lezen is het probleem echter heel eenvoudig....

[...]

Dat klopt......

De TP-link krijgt zijn verbinding van het modem via een kabel. Trek de kabel los en de verbinding is weg. Je kunt dus niet gewoon het ding los trekken, naar boven dragen en hopen dat het nog werkt..... Er zal *altijd* een kabel nodig zijn tussen het modem en de TP-Link. Je zult dan ook een kabel moeten trekken naar boven.
Een kabel is niet altijd nodig als je maar de juiste spullen hebt en zijn TP-link lijkt het te ondersteunen via
Wireless Distribution System (WDS) en kan zo een verbinding opzetten zonder de kabel.

https://www.tp-link.com/n.../?utm_medium=select-local

Uiteraard is een kabel altijd beter maar het kan wel degelijk. Zelf heb ik ook een accespoint in de schuur hangen welke alleen stroom heeft en het wifi signaal krijgt vanaf een andere AP (Ubiquti wireless Uplink)

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 11-08-2019 11:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

Croga

The Unreasonable Man

HKLM_ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:53:
Een kabel is niet altijd nodig als je maar de juiste spullen hebt en zijn TP-link lijkt het te ondersteunen via
Wireless Distribution System (WDS) en kan zo een verbinding opzetten zonder de kabel.

https://www.tp-link.com/n.../?utm_medium=select-local
Koel. Een standaard die helemaal niets definieert waardoor er nagenoeg een garantie is dat verschillende merken niet samen werken en niet eens een garantie dat twee apparaten van hetzelfde merk wél samenwerken....

Laten we alsjeblieft niet vertrouwen op iets waarvan ze zelf al vermelden dat er niet eens een garantie is dat twee TPLink aparaten fatsoenlijk samen kunnen werken. Daarnaast; als het wireless signaal niet tot boven rijkt van router naar PC dan doet het dat ook niet van router naar access point.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Croga schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Koel. Een standaard die helemaal niets definieert waardoor er nagenoeg een garantie is dat verschillende merken niet samen werken en niet eens een garantie dat twee apparaten van hetzelfde merk wél samenwerken....

Laten we alsjeblieft niet vertrouwen op iets waarvan ze zelf al vermelden dat er niet eens een garantie is dat twee TPLink aparaten fatsoenlijk samen kunnen werken. Daarnaast; als het wireless signaal niet tot boven rijkt van router naar PC dan doet het dat ook niet van router naar access point.....
Dat is waar maar jij geeft aan dat het zonder kabel niet mogelijk is maar dat is wel wel. Dat het geen oplossing is voor TS daargelaten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino1999
Ik geef de volgende info mee om alles misschien te verduidelijken:

Ik heb een modem van Telenet model: EURODOCSIS 3.0

Mijn modem staat beneden in het huis gecentreerd. Boven heb ik een powerline van telenet hangen ook gecentreerd in het huis. Spijtig genoeg is de downloadsnelheid op mijn Playstation niet wat het zou moeten zijn en zou ik dus via een LAN kabel willen werken. De Powerline geeft goede WiFi maar slecht bereik via LAN. Daarom dat ik een router heb aangeschaft (TP-Link Archer AC1750 C7). Nu wil ik deze router gebruiken als LAN poort vanuit mijn kamer zodat ik deze kan aansluiten.

- Een kabel vanuit de modem is sowieso niet mogelijk omdat er te veel obstakels zijn.
- Als ik via de pc en LAN kabel de router wil configureren (http://tplinkwifi.net of het IP adres) kan ik niet de pagina hier vermeld.
- Vermoedelijk wil ik deze dan als Acces Point gebruiken, dus heb ik deze router via de modem op Wireless ingesteld.

Spijtig genoeg werken deze stappen allemaal niet.
Ik heb ook geprobeerd om de standaard Gateway IP adres te achterhalen maar deze geeft het niet weer of gewoon niet juist (IP met . , - 0 c) zo van die rare tekens.

Ik heb ook nog een ASUS repeater liggen indien dit kan helpen. Het is een Asus RP-AC55 model.

Met vriendelijke groeten,

Zino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
zino1999 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:18:
Spijtig genoeg is de downloadsnelheid op mijn Playstation niet wat het zou moeten zijn en zou ik dus via een LAN kabel willen werken.
Ok... Dat is dus het originele probleem.
De Powerline geeft goede WiFi maar slecht bereik via LAN. Daarom dat ik een router heb aangeschaft (TP-Link Archer AC1750 C7). Nu wil ik deze router gebruiken als LAN poort vanuit mijn kamer zodat ik deze kan aansluiten.
De powerline verbinding is dus niet toereikend. Daar kun je niets aan doen, ook deze Archer C7 kan dat niet oplossen.
- Een kabel vanuit de modem is sowieso niet mogelijk omdat er te veel obstakels zijn.
Dan is de Archer C7 dus niet te plaatsen waar jij hem wilt. Deze moet internet ontvangen via een kabel.
Ik heb ook nog een ASUS repeater liggen indien dit kan helpen. Het is een Asus RP-AC55 model.
Juist! Die heb je nodig, in media bridge modus.
Brengt die Archer C7 maar terug.

Tip:
- Als ik via de pc en LAN kabel de router wil configureren (http://tplinkwifi.net of het IP adres) kan ik niet de pagina hier vermeld.
Dat komt omdat een router zonder DHCP (in access point modus) geen IP adres uitdeelt. Je kunt hem dan alleen bereiken als je handmatig de netwerkadapter op je computer instelt, iets waar DHCP normaal voor zorgt.
Vergeet het niet terug te zetten als je klaar bent.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 11-08-2019 15:12 . Reden: tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16
Makkelijkste oplossing is een wifi-booster bij Telenet aanvragen. Dat werkt plug & play.

En ik blijf erbij dat als je je eigen router / accesspoint wilt gebruiken, er e.e.a. moet worden ingesteld via je persoonlijke pagina op Telenet.be (of mogelijk via de Telenet app).
Pagina: 1