Mijn antwoord zou gewoon 120 zijn. Ze staan namelijk 120 dagen buitenTheFes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
Beetje oftopic, maar ik heb die aflevering toevallig ook gezien.
Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel dagen staan ze dan buiten?
Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30
Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30
Mijn oplossing lijkt me een stuk makkelijk te doen uit je hoofd, maar vereist wel wat meer rekenkundig inzicht. Mijn vriendin zou ook voor de oplossing van het programma gaan, zij snapt dan beter wat er gedaan wordt, maar heeft daar dan wel een rekenmachine voor nodig.
Je hebt natuurlijk gelijk dat ook jij je irritaties kan noemen. Een IT'er die de gebruiker voor de 6e keer moet uitleggen wat ie moet doen is wellicht vergelijkbaar met dat jij het voor de 5e keer moet uitleggen en het kind het niet snapt.President schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:48:
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190 waarom is het toch zo dat als ik als leerkracht hier irritatiepunten opsom ik meteen commentaar krijg, terwijl een willekeurige ziggo/kantoor/ziekenhuis/etc werknemer dit wel gewoon mag doen zonder commentaar te krijgen? Erg irritant (niet op de werkvloer) dat ik buiten schootlidj niet gweoon als een normaal mens wordt gezien maar blijkbaar ook buiten werktijd een 'sociaal gewenste leerkrachtpet moet dragen'.
En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt. Vergeet niet: pesten is iets anders dan plagen, los dat het ook gewoon beiden een stuk ontwikkeling is voor kinderen en de kinderen dus wel hiermee in aanraking moeten komen om zich verder te ontwikkelen. Nu kan het zijn dat ik misschien net op de goede scholen heb gewerkt of omdat ik ben wie ik ben als leerkracht en de kinderen daarom prima met elkaar omgaan ook al ging het vaak in de jaargroep daarvoor niet zo best op sociaal vlak (ik krijg meestal de 'lastige' klassen in de bovenbouw).
Het probleem is alleen dat ouders dingen snel 'pesten' noemen en kinderen in een slachtofferrol kruipen, terwijl het geheel op misverstanden zijn gebaseerd en veelal interpretaties van de kinderen zijn uit de slachtoffer rol. Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen (en dan soms domme berichten in een whatsapp groepsapp gaan sturen waardoor het escaleert)
[...]
Ik weet 100% zeker dat als je kind bij mij in de klas gezeten je zeer tevreden en blij met mij geweest als leerkracht
Het kan natuurlijk dat er op jouw school niet gepest wordt omdat je alles super goed in de gaten houdt en je er actief mee bezig bent. Uit je irritatiepunten komt dat niet helemaal naar voren en als jij zegt dat je in de 10 jaar nog nooit hebt meegemaakt dat er iemand gepest wordt, vind ik dat moeilijk te geloven.