Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

TheFes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Beetje oftopic, maar ik heb die aflevering toevallig ook gezien.

Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel dagen staan ze dan buiten?

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Mijn oplossing lijkt me een stuk makkelijk te doen uit je hoofd, maar vereist wel wat meer rekenkundig inzicht. Mijn vriendin zou ook voor de oplossing van het programma gaan, zij snapt dan beter wat er gedaan wordt, maar heeft daar dan wel een rekenmachine voor nodig.
Mijn antwoord zou gewoon 120 zijn. Ze staan namelijk 120 dagen buiten :?
President schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:48:
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190 waarom is het toch zo dat als ik als leerkracht hier irritatiepunten opsom ik meteen commentaar krijg, terwijl een willekeurige ziggo/kantoor/ziekenhuis/etc werknemer dit wel gewoon mag doen zonder commentaar te krijgen? Erg irritant (niet op de werkvloer) dat ik buiten schootlidj niet gweoon als een normaal mens wordt gezien maar blijkbaar ook buiten werktijd een 'sociaal gewenste leerkrachtpet moet dragen'.

En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt. Vergeet niet: pesten is iets anders dan plagen, los dat het ook gewoon beiden een stuk ontwikkeling is voor kinderen en de kinderen dus wel hiermee in aanraking moeten komen om zich verder te ontwikkelen. Nu kan het zijn dat ik misschien net op de goede scholen heb gewerkt of omdat ik ben wie ik ben als leerkracht en de kinderen daarom prima met elkaar omgaan ook al ging het vaak in de jaargroep daarvoor niet zo best op sociaal vlak (ik krijg meestal de 'lastige' klassen in de bovenbouw).

Het probleem is alleen dat ouders dingen snel 'pesten' noemen en kinderen in een slachtofferrol kruipen, terwijl het geheel op misverstanden zijn gebaseerd en veelal interpretaties van de kinderen zijn uit de slachtoffer rol. Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen (en dan soms domme berichten in een whatsapp groepsapp gaan sturen waardoor het escaleert)

[...]

Ik weet 100% zeker dat als je kind bij mij in de klas gezeten je zeer tevreden en blij met mij geweest als leerkracht ;)
Je hebt natuurlijk gelijk dat ook jij je irritaties kan noemen. Een IT'er die de gebruiker voor de 6e keer moet uitleggen wat ie moet doen is wellicht vergelijkbaar met dat jij het voor de 5e keer moet uitleggen en het kind het niet snapt.

Het kan natuurlijk dat er op jouw school niet gepest wordt omdat je alles super goed in de gaten houdt en je er actief mee bezig bent. Uit je irritatiepunten komt dat niet helemaal naar voren en als jij zegt dat je in de 10 jaar nog nooit hebt meegemaakt dat er iemand gepest wordt, vind ik dat moeilijk te geloven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:35
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190 waarom is het toch zo dat als ik als leerkracht hier irritatiepunten opsom ik meteen commentaar krijg, terwijl een willekeurige ziggo/kantoor/ziekenhuis/etc werknemer dit wel gewoon mag doen zonder commentaar te krijgen? Erg irritant (niet op de werkvloer) dat ik buiten schootlidj niet gweoon als een normaal mens wordt gezien maar blijkbaar ook buiten werktijd een 'sociaal gewenste leerkrachtpet moet dragen'.

En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt. Vergeet niet: pesten is iets anders dan plagen, los dat het ook gewoon beiden een stuk ontwikkeling is voor kinderen en de kinderen dus wel hiermee in aanraking moeten komen om zich verder te ontwikkelen. Nu kan het zijn dat ik misschien net op de goede scholen heb gewerkt of omdat ik ben wie ik ben als leerkracht en de kinderen daarom prima met elkaar omgaan ook al ging het vaak in de jaargroep daarvoor niet zo best op sociaal vlak (ik krijg meestal de 'lastige' klassen in de bovenbouw).

Het probleem is alleen dat ouders dingen snel 'pesten' noemen en kinderen in een slachtofferrol kruipen, terwijl het geheel op misverstanden zijn gebaseerd en veelal interpretaties van de kinderen zijn uit de slachtoffer rol. Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen (en dan soms domme berichten in een whatsapp groepsapp gaan sturen waardoor het escaleert)

[...]

Ik weet 100% zeker dat als je kind bij mij in de klas gezeten je zeer tevreden en blij met mij geweest als leerkracht ;)
Ik ben het met je eens. Voor iedereen geldt dat je soms (vaak) dingen denkt, maar nooit zou uitvoeren. Als IT'er/kassamedewerker/vuilnisman/manager/advocaat heb je waarschijnlijk ook vaak zat dat je denkt 'wat is deze klant een eikel'. Maar ga je dat dan zeggen? Ga je die klant dan minder goed helpen? Waarschijnlijk niet.

Maar omdat het nu over een leraar gaat moet zijn gedachtegang zich maar automatisch vertalen naar gedragingen op 't werkveld? Wat een onzin. Ik snap heel goed dat kinderen (zeker jonge kinderen) heel vermoeiend kunnen zijn. En dan kun je nog met liefde en plezier je werk uitvoeren, maar dat haalt niet weg dat je je wel kan irriteren aan bepaalde dingen en dat het lekker kan zijn om daar even over te luchten.
De mensen die meteen denken te weten 'HIJ DENKT ZO DUS HIJ DOET WAARSCHIJNLIJK HEEL SLECHT LESGEVEN' mogen wel een kritisch naar zichzelf kijken om te bepalen of zij zelf ook alle dingen waar ze zich aan irriteren, ook maar slecht oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Mensen die bij koffie halen gelijk een kwartier willen kletsen.
En dat niet één keer op een dag, maar meerdere keren.
Ga eens werken i.p.v. tijd verdoen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
Daffie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
Maar ga je dat dan zeggen? Ga je die klant dan minder goed helpen? Waarschijnlijk niet.
Nee, maar het is wel raar als een kassamedewerker zou zeggen dat ze zich mateloos irriteert aan het repetatieve werk en de klantcontacten of een advocaat zou zeggen zich te irriteren aan aan dat juridische geneuzel of al dat leeswerk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik irriteer mij vooral aan de slordige werkwijze van mijn jonge collega's, waarna ik het telkens weer mag herstellen. Hoe vaak ik er ook iets van zeg, het blijkt voor dovemansoren te zijn :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Bolko schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:
Wij zitten met een aantal afdelingen op onze verdieping. Elke keer weer word ik gebeld door onze receptie of er iemand op zijn/haar werkplek zit. De afstand tussen de receptie en onze verdieping in hooguit 15 meter. Elke. Dag. Weer.
Herkenbaar, maar deze mensen kan je ook opvoeden.

Met de collega's die dit soort dingen bij mij deden ben ik begonnen om de vraag altijd terug te geven.
-zit xx op zijn werkplek
* Weet ik niet, heb je geprobeerd hem te bellen?
-hij neemt niet op
*Dan zal hij wel niet op zijn plek zitten

Na een aantal keer zullen ze je echt niet meer bellen. (Maar waarschijnlijk een ander slachtoffer zoeken die het werk voor hun uit handen neemt)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Nee, maar het is wel raar als een kassamedewerker zou zeggen dat ze zich mateloos irriteert aan het repetatieve werk en de klantcontacten of een advocaat zou zeggen zich te irriteren aan aan dat juridische geneuzel of al dat leeswerk.
Daar heb je volkomen gelijk in, maar @President heeft nooit aangegeven in welke mate de irritatiefactors aanwezig zijn. Als hij zich één keer per jaar stoort aan een kind dat na 5x uitleggen het nog niet snapt, dan is dat een irritatie. Dat wil helemaal niet zeggen dat dat het overgrote deel van zijn dagelijkse werkzaamheden overschaduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Komt op mij over alsof je te veel mailt en te weinig praat :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CurlyMo
Waar ik me ook aan irriteer zijn die collega's die tijdens hun werk de hele tijd op van die fora zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:24
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:11:
Waar ik me ook aan irriteer zijn die collega's die tijdens hun werk de hele tijd op van die fora zitten :+
Het is bouwvak... (dat excuus gebruiken we maar even O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:39

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Gelukkig ben ik niet je collega. :+

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Omdat je 5de uitleg misschien niet daadwerkelijk anders is dan de eerste 4? Ik heb jammer genoeg teveel leraren gehad die uitleg gaven vanuit hun eigen referentiekader en moeite hadden om het via andere methodes te proberen.
Zo'n wiskundeleraar heb ik gehad. Stond voor mijn examen een 4,8. Leraar meldde doodleuk dat ik sowieso wel zou zakken, dus why bother.

3 dagen een wiskunde-cursus gehad voor de examens. Van studenten die zelf op wiskundige opleidingen zaten of wiskunde-leraar wilden worden.
Die konden gewoon dezelfde som/logica op 6 manieren uitleggen. Dan is er altijd wel eentje bij die "klikt".

Gevolg, examen had ik een 9,7. Want ik ben best goed in logica. Maar niet zoals hij het uitlegde.....

Meest vervelend op de werkvloer? De temperatuurregeling hier. Als je binnenkomt is het bloedheet, zit je een tijdje heb je ijskoude benen en een warm hoofd. Want luchtverwarming van boven, terwijl de betonnen vloer niet geisoleerd is...... 8)7

Collega's heb ik weinig last van. Werk op een relaxte afdeling. Mocht dat veranderen, komt er een noise-cancelling headphone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Collega's die in een dialect tegen je blijven praten terwijl ik ABN spreek.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
"Nu je er toch bent"

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
Ik spreek ondertussen al lang AN. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:39

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
Most nait zo soez'n. :P

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:09:
Laatst: Ik zit op kantoor, ben gedreven bezig met een melding van een gebruiker, komt Jaapie ( zo heet die niet echt maar toch) blind binnen zetten: JAAAAA MIJN LAPTOP IS STUK JE MOET HEM NU MAKEN!!!!!. Zonder enig besef dat ik met een gebruiker aan het bellen ben en hij mijn werkzaamheden verstoort.

Soms ga ik er gewoon op in hoor, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk: " Jaapie dat hoef ik bij jou ook niet te doen, kijk eerst even om je heen voordat je begint te schreeuwen. Als je nou directie was, oké , iets meer begrijpelijker, maar je hebt die functie niet. Kom volgende keer niet als een schreeuwende geit binnen.
Directeur krijgt van mij ook gewoon een vinger als ik aan het bellen ben en er gewoon doorheen begint te blaten.
Je moet wel echt een speciaal soort lompe boer zijn om dat te doen en je functie binnen bedrijf eleveert je niet boven een bepaald menselijk normbesef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Punten die net zijn besproken met het hele team + leidinggevende in een werkoverleg. En dan komt een collega 'Hoe vond jij het werkoverleg?'. En dan alles weer wil bespreken met commentaar... Zeg het dat in het werkoverleg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Zwaar irritant!! :+
En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt.
Pak je meest strikte definitie van pesten en ik heb dat groep 1 t/m 6 vol moeten houden tot mijn ouders de knoop doorhakten me op een andere school te plaatsen. Waarom ze twijfelden? Omdat de leerkracten en directeur allemaal zeiden "valt wel mee", "het gaat toch goed?", en actief tegen overplaatsing adviseerden omdat ik dan uit mijn omgeving weggehaald zou worden etc. etc.

Ik zeg dit niet om een zielig verhaaltje neer te zetten, maar meer om te illustreren dat het op de leraar heel anders kan overkomen dan de werkelijkheid is/hoe het kind het ervaart. Wanneer je namelijk zegt dat je in 10 jaar tijd nog niet 1 pestgeval hebt meegemaakt, dan vraag ik me af of je alleen maar klasjes van 3 hebt gehad, of het gewoon niet goed door hebt. Je verhaal over "weerbaar maken" etc. wekt die suggestie nog meer. Het is blijkbaar heel makkelijk om er overheen te kijken, dus ik raad je aan eens bij jezelf na te gaan of je het misschien toch verkeerd inschat ;)

Verder snap ik je frustraties overigens prima, begrijp me niet verkeerd :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:27
Milo85 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
Punten die net zijn besproken met het hele team + leidinggevende in een werkoverleg. En dan komt een collega 'Hoe vond jij het werkoverleg?'. En dan alles weer wil bespreken met commentaar... Zeg het dat in het werkoverleg!
Alsof ik dit zelf heb gepost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat zijn twee irritaties :)
- Collega's die zich blijkbaar niet (durven) uit te spreken in een werkoverleg / grotere groep / waar manager / leidinggevende bij zit.
- Managers of leidinggevenden die niet de groep langsgaan om ieders mening te horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ruerd Jan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:10:
Dat gebruikers NIET melden dat er wat aan de hand is en doormodderen ermee.
Met alle respect,,maar als ik moet wachten tot AL mijn IT problemen Zijn opgelost had ik al ruim anderhalf jaar niets kunnen doen. Door aanmodderen toch een APT van >90% kunnen halen. Gemiddelde IT servicedesk werkt ook maar een protocol af en als je een probleem hebt wat niet binnen het protocol zit, dan maar spoelen van je systeem ( en dan niet ff melden welke data je daarmee kwijtraakt |:( ). Mijn ergernis is een slechts beperkt capabele IT servicedesk waarbij de communicatie met externe partners zeer slecht verloopt. (Duurde 3 maanden voor ik een e-mail kon sturen, als ik er niet dagelijks achterna ging had ik er waarschijnlijk nu nog niets kunnen sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kan een modje de titel aanpassen naar fatsoenlijk Nederlands?

"Ergenissen op de werkvloer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mijn irritaties:
- Zo'n 30x "goedemorgen" moeten zeggen gedurende ongeveer 30 minuten wanneer iedereen na mijn binnenkomt 's morgens.
- In een open office werken. Teveel geluid en visuele afleidingen om mij heen.
- Wanneer je dan in-ear oordopjes in hebt om het geluid te blokken, zijn er nog steeds mensen die zonder waarschuwing tegen je beginnen te praten. Vervolgens merk je dat halverwege de derde zin, doe je je dopjes uit en kijk je ze vragend aan, om vervolgens nog net een "what do you think?" mee te krijgen. Wat mankeert zulke mensen?
- Radio aan. Op een geheime zender. Met slecht ontvangst. *kraak*
- Dat mensen niet weten wanneer ze e-mail, IM of telefoon moeten gebruiken (e-mail is niet geschikt voor urgente dingen, en zo is telefoon niet juist voor non-urgente dingen).
- Dat er uberhaupt mensen om me heen zitten. Geef mij gewoon mijn home office, dat werkt zoveel fijner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
hyptonize schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:30:

Oh sorry voor mijn foutje. Opgelost nu? Zeurpiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Gemiddelde IT servicedesk werkt ook maar een protocol af en als je een probleem hebt wat niet binnen het protocol zit, dan maar spoelen van je systeem ( en dan niet ff melden welke data je daarmee kwijtraakt |:( ).
Het is hier gewoon beleidsmatig bepaald dat je niets op je pc moet zetten, is dat bij jou niet ook gewoon het geval?
Ik ga een PC ook gewoon "flushen" als ik niet binnen een redelijk termijn een oplossing kan vinden, zeker als ik meer te doen heb, en houd daarmee ook gewoon geen rekening met data die er uberhaupt niet hoort te staan.
Als zo'n PC kapot gaat heb ik ook geen backups voor je van die data.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 11:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
TheFes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Beetje oftopic, maar ik heb die aflevering toevallig ook gezien.

Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel dagen staan ze dan buiten?

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Mijn oplossing lijkt me een stuk makkelijk te doen uit je hoofd, maar vereist wel wat meer rekenkundig inzicht. Mijn vriendin zou ook voor de oplossing van het programma gaan, zij snapt dan beter wat er gedaan wordt, maar heeft daar dan wel een rekenmachine voor nodig.
Is het niet gewoon 120 dagen? Het staat toch letterlijk in de tekst? Ze moeten 120 dagen buiten staan.. :P

Verder irriteer ik me vooral aan het gepraat op de afdeling, gewoon altijd geklets. We hebben een open floor plan wat betekent dat iedereen met elkaar kan praten / schreeuwen.

Als IT'er is het dan soms ontzettend lastig om te concentreren, hetgeen mij uit m'n 'flow' haalt en ik besluit om naar https://tweakers.net te gaan en kijken wat de ontwikkelingen zijn op het forum. Soms ga ik dan random reageren op topics zoals deze...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:03
President schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:28:
[...]

Herkenbaar voor in het onderwijs. Mijn irritatiepunten:
- kinderen die door de les heen roepen
- kinderen die na 5 keer een uitleg van mij het nog STEEDS niet snappen
- kinderen die vinden dat ze een ander pijn mogen doen omdat dat 'van ouders mag'
- ouders die het als mijn verantwoordelijkheid zien dat hun kind wel goed eet
- ouders die zaken zoals whatsapp of ruzies buiten schootlijd op mijn bordje leggen
- ouders die klagen dat hun kind wordt gepest; maak je kind weerbaar, stel het positief, kleed je kind normaal, leer je kind om normaal te reageren, etc
- ouders die denken dat hun kind zo slim is en wat ik er maar aan ga doen om eruit te halen wat er in zit; hier heb je een aantal kopieerboeken voor thuis, veel plezier!
- ouders die overal excuses voor het gedrag van hun kind(eren) voor verzinnen
- kinderen die met een verjaardagskaart binnen komen lopen terwijl ik ook gewoon mijn instructie geef
- ouders die een gezellig praatje willen doen terwijl ik daar nooit tijd voor heb
- ouders die in 5 minuten gaan vertellen dat hun kind ziek is, dat het in het weekend zo zwaar is geweest vanwege verjaardagen, etc. Doe dat gewoon in 5 seconde
- collega's die maar lopen te klagen over werkdruk, terwijl het meeste toch echt vanuit de directie/IB/team komt i.p.v. overheid

en zo kan ik nog wel lang doorgaan
ik had je meteen ontslagen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Xalephsis schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Als IT'er is het dan soms ontzettend lastig om te concentreren, hetgeen mij uit m'n 'flow' haalt en ik besluit om naar https://tweakers.net te gaan en kijken wat de ontwikkelingen zijn op het forum. Soms ga ik dan random reageren op topics zoals deze...
Exact dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen
Persoonlijk zal ik altijd eerst langs de leerkracht stappen om te luisteren hoe haar mening is over wat er gebeurd is.
Als je eerst naar de ouder van "de pester" stapt loop je het risico dat die mama/papa zich aangevallen voelt en in de loopgraven kruipt.
De leerkracht kent de ouders en de kinderen en kan vaak de zaak al ontmijnen alvorens er woorden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:00
Xalephsis schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Is het niet gewoon 120 dagen? Het staat toch letterlijk in de tekst? Ze moeten 120 dagen buiten staan.. :P
Dat was inderdaad ook een gedachte die door mijn hoofd ging toen ik de vraag in de quiz hoorde. Ze vroegen letterlijk wat ik getypt had. Ik had zelf naar het aantal volle dagen gevraagd of zo.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
milotic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Maar goed dat jouw mening er absoluut niet toe doet.

Het gezanik op @President is weer typisch. Hij heeft in z'n 10 jaar honderden kinderen meegemaakt en dan mag ie niet z'n ergenissen lijst opschrijven? Uiteraard ergert ie zich aan kinderen en hun ouders. Ik zou hem niet geloven als ie zou zeggen dat het allemaal hemel op aarde was. Vraag elke willekeurige leerkracht of ze wel eens lastige ouders of kinderen hebben en of dat vervelend is......

Stelletje hypocrieten. Iedereen zeikt over z'n werk blijkbaar, maar als je een leerkracht bent.... oh noes! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-08-2019 11:39 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

[...]

Pak je meest strikte definitie van pesten en ik heb dat groep 1 t/m 6 vol moeten houden tot mijn ouders de knoop doorhakten me op een andere school te plaatsen. Waarom ze twijfelden? Omdat de leerkracten en directeur allemaal zeiden "valt wel mee", "het gaat toch goed?", en actief tegen overplaatsing adviseerden omdat ik dan uit mijn omgeving weggehaald zou worden etc. etc.

Ik zeg dit niet om een zielig verhaaltje neer te zetten, maar meer om te illustreren dat het op de leraar heel anders kan overkomen dan de werkelijkheid is/hoe het kind het ervaart. Wanneer je namelijk zegt dat je in 10 jaar tijd nog niet 1 pestgeval hebt meegemaakt, dan vraag ik me af of je alleen maar klasjes van 3 hebt gehad, of het gewoon niet goed door hebt. Je verhaal over "weerbaar maken" etc. wekt die suggestie nog meer. Het is blijkbaar heel makkelijk om er overheen te kijken, dus ik raad je aan eens bij jezelf na te gaan of je het misschien toch verkeerd inschat ;)

Eens. in 10 jaar geen enkel kind gepest?
Toen ik jong was :+ (zo'n 20/28 jaar geleden) wist ik precies wie er gepest werden en in welke klas. En dat wisten de leraren lang niet altijd. Het klinkt naief om te denken dat er níet gepest wordt op een basisschool. Het zijn tenslotte kinderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:13

Pierre

Van nature lui!

Ruerd Jan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:10:
Dat gebruikers NIET melden dat er wat aan de hand is en doormodderen ermee.
Daar erger ik me rot aan, zojuist 1 op een locatie van ja het werkt al 6 maanden niet ;w
Ja ik wacht wel tot jij er bent |:( Oelewapper.

Ik werk in de IT om het te verduidelijken

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 08-08-2019 11:40 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Het is hier gewoon beleidsmatig bepaald dat je niets op je pc moet zetten, is dat bij jou niet ook gewoon het geval?
Ik ga een PC ook gewoon "flushen" als ik niet binnen een redelijk termijn een oplossing kan vinden, zeker als ik meer te doen heb, en houd daarmee ook gewoon geen rekening met data die er uberhaupt niet hoort te staan.
Precies, als je gewoon alles netjes opslaat op je netwerk share is er niets aan de hand. Maar als je dingen lokaal gaat opslaan.. (Als de pc crashed/in de fik vliegt dan ben je die dingen sowieso kwijt).. Juist om die reden bestaat een netwerk share.

Maar ik vraag wel altijd voor de zekerheid of er dingen lokaal staan hoor, ook als iemand uit Citrix moet knallen vraag ik ook altijd of er nog dingen zijn die opgeslagen moeten worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Waar ik me laatst aan ergerde:
PC hier werkt niet goed. Is binnen 2 seconden 100 graden onder load. Van een workstation kan je beter verwachten. Nu is de standaard IT'er niet aanwezig die dit soort zaken meestal doet. Dus IT gemeld.
"Ik geef je even het nummer van Dell, aangezien jij er wel verstand van hebt. Kan jij de support afdeling bellen?"

Ben ik opeens IT ofzo? Prima dat ik wat meer dan gemiddeld verstand heb van PC's. Maar om mij dan maar het het probleem op te zadelen.... Bel lekker zelf.
Bensimpel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Precies, als je gewoon alles netjes opslaat op je netwerk share is er niets aan de hand. Maar als je dingen lokaal gaat opslaan.. (Als de pc crashed/in de fik vliegt dan ben je die dingen sowieso kwijt).. Juist om die reden bestaat een netwerk share.

Maar ik vraag wel altijd voor de zekerheid of er dingen lokaal staan hoor, ook als iemand uit Citrix moet knallen vraag ik ook altijd of er nog dingen zijn die opgeslagen moeten worden.
In theorie prima. Maar bij ons is je profile storage iets van 60mb. Dus daar zit je vrij snel boven....
Probleem is: Ik heb als enige Adobe, en die installeert zo'n beetje alles in je Appdata map.... En dat telt als profile storage. Dus zit standaard te hoog. Gevolg: Mijn profile wordt niet gesynct.

Aan IT voorgelegd: Ja kan bij Adobe niet vinden of dat aan te passen is. Niet een support ticket aanvragen, een belletje doen. Nope. Dit is het antwoord. Good luck.

[ Voor 50% gewijzigd door Waah op 08-08-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
milotic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Ik ben wel héél benieuwd op welke concrete gronden je zo iemand had willen ontslaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer normaal of reageer niet

[ Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:21
Collega's die zo workaholic zijn dat ze structureel 20 minuten eerder komen, 20 minuten (of later) weggaan en weigeren pauze te nemen...

Micromanagement... (ik weet hoe een kastdeur werkt... Dat hoef je me niet uit te leggen...)

"jij bent toch van ICT? met mijn computer thuis heb ik [probleem], hoe kan ik dat oplossen?"

Gebruiker: *toont telefoon met melding "voer hier uw wachtwoord in"*
Gebruiker: "wat moet ik hier invullen"
Ik, *denkend*: Je geboortedatum...
Ik: "je wachtwoord, dat staat ook boven de melding"
Gebruiker: "Oh, haha, niet gezien!"

Het wachtwoordbeleid is recent aangepast, handleiding rondgestuurd aan alle gebruikers, papiertjes opgehangen en behoorlijk obtrusive op het intranet gezet. En nog komen er mensen langs die vragen hoe het moet, en als je ze dan meldt dat er een handleiding is rondgestuurd, er overal papiertjes hangen. Dan vinden ze het opeens dat er geen service wordt verleend.

"ik heb over 2 minuten een presentatie en de beamer doet het niet en je MOET nu komen om het op te lossen." vraag je vervolgens of ze het allemaal gecheckt hebben ruim voor de presentatie, worden ze boos want dat is niet hun werk.

Directieleden die denken dat ze de heer hemzelf zijn, en wel even voor mogen als er 3 wachtenden in de rij staan.

Het algemene, niet-lezen-van-handleidingen-gedrag.

En ik kan zo wel uren doorgaan, en toch houd ik van mijn baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Waah schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:41:
Waar ik me laatst aan ergerde:
PC hier werkt niet goed. Is binnen 2 seconden 100 graden onder load. Van een workstation kan je beter verwachten. Nu is de standaard IT'er niet aanwezig die dit soort zaken meestal doet. Dus IT gemeld.
"Ik geef je even het nummer van Dell, aangezien jij er wel verstand van hebt. Kan jij de support afdeling bellen?"

Ben ik opeens IT ofzo? Prima dat ik wat meer dan gemiddeld verstand heb van PC's. Maar om mij dan maar het het probleem op te zadelen.... Bel lekker zelf.

[...]

In theorie prima. Maar bij ons is je profile storage iets van 60mb. Dus daar zit je vrij snel boven....
Probleem is: Ik heb als enige Adobe, en die installeert zo'n beetje alles in je Appdata map.... En dat telt als profile storage. Dus zit standaard te hoog. Gevolg: Mijn profile wordt niet gesynct.

Aan IT voorgelegd: Ja kan bij Adobe niet vinden of dat aan te passen is. Niet een support ticket aanvragen, een belletje doen. Nope. Dit is het antwoord. Good luck.
Lekkere IT afdeling dus -O- :N

Ik ga best wel ver met mijn support, scheelt ook dat wij zelf ook bijna alles zelf kunnen doen. Als het moet pas ik zelfs je out of office aan (terwijl je het ook gewoon zelf kan doen). Bijvoorbeeld dan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
Supermuskusrat schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:43:

En ik kan zo wel uren doorgaan, en toch houd ik van mijn baan!
Haha klinkt bekend allemaal. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

[...]

Dit, de houding dat gepest worden en de oplossing vrijwel altijd bij het gepeste kind alleen zit is net zo dom als het omgekeerde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Volgens mij is het topic van de maand Augustus vandaag geboren.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
Collega's die problemen aangeven en als je dan vraagt naar een voorbeeld, dan geen voorbeelden kunnen noemen.

Of collega's, Ja maar bij mijn vorige werkgever had ik een ander programma of deden we anders.
Dan had je bij je vorige werkgever moeten blijven, je werkt nu hier.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Het algemene, niet-lezen-van-handleidingen-gedrag.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iBMaDwO.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Oef, zie ik hier een ruzietje dat uitgepraat moet worden? @President kan jij dit even oppakken? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:35 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Mensen die handleidingen niet lezen of gewoon te lui zijn om te kijken / zoeken.
Dan zeg ik gewoon PICNIC:

Problem in Chair, Not In Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
WeHoDo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:51:
Dan had je bij je vorige werkgever moeten blijven, je werkt nu hier.
Je weet precies te verwoorden waar ik me aan irriteert :) Zoals je het nu verwoord gaat dit over een vorm discussie en niet over de inhoud. Je werkt nu hier dus ... i.p.v. de optie openhouden dat de ander een punt heeft waar je als nieuwe organisatie wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Oef, zie ik hier een ruzietje dat uitgepraat moet worden? @President kan jij dit even oppakken? :)
Stop, hou op, ik vind het niet meer leuk :P

Oeh ik heb ook nog een irritatie: IT'ers die zulke slechte UIs maken dat er handleidingen van honderd pagina's bij horen ipv dat het gewoon simpel bruikbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 08-08-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:53:
Mensen die handleidingen niet lezen of gewoon te lui zijn om te kijken / zoeken.

Die heb ik op stage een keer genoemd, maar de directie was er niet helemaal over te spreken dat we gebruikers op die manier beschreven intern... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Family Guy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:51:
Volgens mij is het topic van de maand Augustus vandaag geboren.
Roadhouse! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
- Collega's die de hele dag in zich zelf zitten te praten. Elke handeling die ze doen mompelen.
- Chronische pennenklikkers, maar dan met zo'n pen die piept bij het terugschuiven.
- Mij erop wijzen dat er een antwoord voor me is binnengekomen in de algemene mailbox, ik zie het zelf ook hoor.
- Voor elke poep en scheet een ICT-melding inschieten. vb: we gebruiken greenshot die automatisch inschakelt als je op de printscreen knop drukt, word er werkelijk naar ICT gebeld als dat niet werkt. (En ik snap dat ik op een administratieve afdeling werk, maar je kunt toch een beetje zelf nadenken?)

En ja, ik ben behoorlijk gevoelig voor geluid, maar dan nóg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

).

Sorry voor mijn zwaar geagiteerde reactie, maar mensen die zonder ook maar een klein beetje voorkennis meteen een oordeel klaar hebben liggen over leerkrachten echt compleet uit (vriendin is jarenlang basisschool leerkracht geweest, dus helaas ben ik genoeg met dat soort volk in aanraking gekomen.)

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:36 . Reden: Bericht aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Mensen die je erbij naaien voor €20,- bruto, ongeacht of je iets gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Bensimpel voordeel is dat ik wel Admin-rechten hebt. Dus het heeft voordelen ;-). Het is niet enkel slecht hoor. Maar dit soort dingetjes denk je wel... ehhhhh..... dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:53:

PEBCAK
problem exists between chair and keyboard

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mensen die iemand assisteren, assistent-bedrijfsleider, assistent-papiercontainerleger of nog erger; directiesecretaresses. :P Wat een veeleisende bezitterige zeurders kunnen dat zijn. Doen er alles aan om hun 'kindje' het leven makkelijk te maken en te beschermen naar de enge buitenwereld. Totdat je het 'kindje' zelf spreekt en de magische woorden "Nee joh, dat hoeft allemaal niet. Het is maar voor een uurtje/eenmalig gebruik". Elke keer weer. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Collega's die zo workaholic zijn dat ze structureel 20 minuten eerder komen, 20 minuten (of later) weggaan en weigeren pauze te nemen...
Huh, jij laat alles spontaan vallen waar je staat om 17:00? :+
Ik ben er altijd langer dan de 8 uur die ik schrijf. Maar een workaholic? Nounou :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Laatst online: 15-09 20:36
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Je weet precies te verwoorden waar ik me aan irriteert :) Zoals je het nu verwoord gaat dit over een vorm discussie en niet over de inhoud. Je werkt nu hier dus ... i.p.v. de optie openhouden dat de ander een punt heeft waar je als nieuwe organisatie wat van kan leren.
Kan ook in een bredere zin zijn.
Het gaat vaak over dat ze zeggen dat het bij de vorige werkgever beter geregeld was.
Of beter werkt.

Voorbeeld. Zij zeggen: Bij mijn vorige werkgever hadden we allemaal iPhones.
De nieuwe werkgever Samsungs.

Tja.Dat kan.

Of ze hadden een koffiemachine waar je 20 soorten koffie kon nemen.
En bij huidige werkgever een machine waar je 8 soorten hebt.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:49
- Mensen die luidruchtig praten/overleggen in een kantoortuin
- Mensen die blijven zitten in een meetingruimte die je hebt gereserveerd (jaaa nog 5 minuutjes, paar keer)
- Ik ben 's ochtends vaak als eerst en ruim de vaatwasser in en uit, maar no way dat de laatste paar collega's dat doen in de middag
- Mensen die niet eens lijken te mikken op de wc bij het pissen
- Mensen die om 10:30 een keer op kantoor komen maar wel heel raar opkijken als je om 16:00 naar huis gaat als je zelf vroeg begint
- Thuis"werkers", maar niet reageren op mails of chats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
- Mensen die niet eens lijken te mikken op de wc bij het pissen
Vaak dezelfde groep als die niet weet wat een WC borstel is.

Automatische lampen op de WC, maar zonder sensor in de hokjes. Je moet dus binnen X aantal minuten klaar zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door CurlyMo op 08-08-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 16:57
Heel generiek: afspraken die niet worden nageleefd, uit onwil omdat men het er niet mee eens is, of puur uit laksheid. Gebrekkige communicatie is ook zo'n punt dat overal en altijd weer de kop op steekt, binnen teams en teamoverstijgend vind ik dat het meest storend. Maakt niet uit hoeveel tools er beschikbaar zijn om communicatie te faciliteren, men kan het schijnbaar gewoonweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190

[...]

Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Als je niet wilt dat mensen op je mening reageren, moet je niet op een forum posten. Dit risico neem ik nu ook door op jou te reageren. ik viel over je opmerking

- kinderen die na 5 keer een uitleg van mij het nog STEEDS niet snappen

Daar ben je leraar voor, om anderen iets uit te leggen. en sommige hebben daar wat meer pogingen voor nodig.

- ouders die klagen dat hun kind wordt gepest; maak je kind weerbaar, stel het positief, kleed je kind normaal, leer je kind om normaal te reageren, etc

Je ontkent dat pesten bestaat, noemt het plagen en onderschat het mijns inziens. Bij mij in de straat ( Hilversum ) heeft een jongen van 11 zich opgehangen vanwege " onschuldig". plagen.

Je overige punten kon ik wel met Yup beamen, feest der herkenning.. Ieder kind is Einstein, enorm creatief en doet nooit iets fout. :)

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31

BHQ

Dwarlorf schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:59:
Ik word gek van de radio. Dat trek ik echt niet.
Dit. Geen enkele zender op de ether die acceptabele muziek draait lijkt het wel. En het liefst dezelfde simpele irritante muziek als van de dag ervoor (..en daarvoor) :r

Heel af en toe komt er dan perongeluk iets 'ouds' voorbij (Lees: Guns 'n Roses, en uiteraard afgekapt voor de gitaarsolo, want het moet wel radio-proof).
LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:
- In een open office werken. Teveel geluid en visuele afleidingen om mij heen.
Yup, niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob-B190 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Wow, is dit werk wel geschikt voor je?
Lijkt me duidelijk niet het geval. Sociale werkplaats past beter bij hem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:

Oh sorry voor mijn foutje. Opgelost nu? Zeurpiet
Er staat nog steeds niet "fatsoenlijk Nederlands" :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rob Krauts op 08-08-2019 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:03
bedankt joh, maar als je met kinderen werkt is dit gewoon not done had je wat anders moeten kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:37 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07

Micromanagement... (ik weet hoe een kastdeur werkt... Dat hoef je me niet uit te leggen...)
Dit vooral. Collega's die denken dat ze onmisbaar zijn en zelfs in hun vakantie gaan bellen "of het allemaal wel onder controle is". Man, schei toch uit. De wereld draait gewoon door.

1 iemand (leidinggevende binnendienst) is er standaard voor 8 uur en werkt tot minimaal 18u. Terwijl de werktijden zijn: 8.30 - 17u. Compleet verkeerd signaal richting de nog jonge binnendienst wat mij betreft. Verkeerde verhouding tussen werk en privé. Maar de directeur ziet dat als "betrokkenheid" en "loyaliteit"..... dus ja... Ook al ga je hier op werken en overdag veel minder efficiënt met je tijd om.

Daarnaast klaagt hij de hele dag over hoe druk hij het heeft, loopt veel te mompelen en is enorm negatief/pessimistisch. En dan gek vinden dat de relatief jonge binnendienst niks aan hem durft te vragen. Dus vragen ze alles aan mij (ik werk er bijna 10 jaar) en ik kom niet aan mijn werkzaamheden toe.

Maar niet helpen of de juiste richting in de duwen werkt ook niet, want het duurt gewoon jaren voordat je de complete materie eigen maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-08-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
Schuey schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Huh, jij laat alles spontaan vallen waar je staat om 17:00? :+
Absoluut niet, als er iets moet worden afgemaakt, dan maak ik dat af. En om 16:30 (einde werktijd en sluiting servicedesk) begin ik pas met opslaan, afsluiten, opruimen, niet om 16:15 al. Maar ik heb het ook over de structurele gevallen. De gevallen die ook als ze eindelijk thuis zijn nog mails gaan versturen en beantwoorden "want daar kwam ik overdag niet aan toe".

ik kreeg ooit een mailtje om dinsdag 00:10 van deze persoon, of ik de volgende dag als eerst even bij persoon X langs wil gaan, want dat was hem die dag niet gelukt
StealthyPeanut schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Dit vooral. Collega's die denken dat ze onmisbaar zijn en zelfs in hun vakantie gaan bellen "of het allemaal wel onder controle is". Man, schei toch uit. De wereld draait gewoon door.

1 iemand (leidinggevende binnendienst) is er standaard voor 8 uur en werkt tot minimaal 18u. Terwijl de werktijden zijn: 8.30 - 17u. Compleet verkeerd signaal richting de nog jonge binnendienst wat mij betreft. Verkeerde verhouding tussen werk en privé. Maar de directeur ziet dat als "betrokkenheid" en "loyaliteit"..... dus ja... Ook al ga je hier op werken en overdag veel minder efficiënt met je tijd om.
Exact dit! _/-\o_ Zijn twee dingen die vaak hand in hand gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Supermuskusrat op 08-08-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:57:
Deze heeft wel ietsje meer uitleg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Ariandra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:56:
- Voor elke poep en scheet een ICT-melding inschieten. vb: we gebruiken greenshot die automatisch inschakelt als je op de printscreen knop drukt, word er werkelijk naar ICT gebeld als dat niet werkt. (En ik snap dat ik op een administratieve afdeling werk, maar je kunt toch een beetje zelf nadenken?)
Bij jou weten ze in ieder geval wat Greenshot is. Bij ons kwam de vraag 'hoe moet ik een screenshot maken?'... zucht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00
* Het hoge eentonige accent van de Indiaase collega's die schijnbaar niet kunnen ophouden met blaten
* Kantoortuin.....een grote kakofonie van geluiden
* Het feit dat men, als Nederlands bedrijf, besloten heeft om als officiële voertaal Engels te gaan voeren omdat dat beter staat richting de aandeelhouder. Maar het dan wel over "8 august" hebben, "low rise / high rise" als benaming voor kantoorpanden gebruiken en nog meer tenenkrommende fouten maken.
* Wijzigingen doorvoeren omdat "Google en Facebook" het ook gebruiken of zo doen.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
Milo85 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

Bij jou weten ze in ieder geval wat Greenshot is. Bij ons kwam de vraag 'hoe moet ik een screenshot maken?'... zucht..
Ze weten dat ze op de "print scrn" knop op hun toetsenbord moeten drukken. Maar als dan dat selectie schermpje niet naar voren komt is het gelijk paniek _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
Ariandra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Ze weten dat ze op de "print scrn" knop op hun toetsenbord moeten drukken. Maar als dan dat selectie schermpje niet naar voren komt is het gelijk paniek _O-
Het liefst een Hoge Prioriteit melding, want "ik heb het NU nodig en anders kan ik mijn werk niet doen" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Agent47 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:57:
Leg eens uit? Idgi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Thuiswerkers die op eigen machines vol adware en andere rotzooi, en adsl verbindinkjes van 4mbit gaan thuiswerken, en vervolgens mij vragen waarom hun remote desktop zo traag is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:43
[...]

Zou kunnen, 10 jaar = 300 kinderen in de klas gehad. Van deze 300 kinderen zie/spreek ik af en toe nog ongeveer de helft zeker 1x per jaar als ik ze tegenkom in de stad of als ik ouders in de stad tegen kom. Nog nooit terug gekregen dat een kind gepest werd of het niet naar zijn zin had achteraf in mijn klas, die dingen vonden altijd plaats in de jaargroep(en) voordat ze bij mij kwamen maar niet in mijn schooljaar... Maar goed; je weet inderdaad nooit wat er aan de hand is, maar zolang je niks van kinderen/ouders/collega's/andere kinderen/externen hoort dan ga ik er gewoon van uit dat er niks is :+ .

Nu is het wel 'Assumptions are the mother of all fuck ups', maar dat valt over alles en iedereen te vertellen.... Ik bedoel, er wordt volgens onderzoeken ook flink op de werkvloer bij bedrijven gepest (1,2 miljoen heeft er mee te maken volgens onderzoeken, dus dat is toch wel zeker 10% van je collega's. Dat betekent dat jij naar alle waarschijnlijkheid volgens de statistieken ook pest, gepest wordt of het accepteert dat je collega's worden gepest... Maar goed, deze discussie vervuilt het topic een beetje dus ik ga er mee ophouden.

"jij bent toch van ICT? met mijn computer thuis heb ik [probleem], hoe kan ik dat oplossen?"
:+ Ik ben aangewezen ICT'er op mijn school... Dat betekent dat men met alles met een stekker vindt dat het onder ICT valt, van de geluidsinstallatie tot de papierversnipperaar welke niet meer werkt, het vervangen van TL buizen en zelfs het regelen van de stoppen in de stoppenkast als er een stroomstoring is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

GreNade schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:25:
Thuiswerkers die op eigen machines vol adware en andere rotzooi, en adsl verbindinkjes van 4mbit gaan thuiswerken, en vervolgens mij vragen waarom hun remote desktop zo traag is.
Ja is toch ook raar? Filmpjes van tante Miep op Feesboek doen het wel altijd gewoon, dus het ligt duidelijk niet aan mijn PC maar de boel op kantoor.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:42

Koekfabriek

King Billy on the wall

Panzer_V schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
* Het hoge eentonige accent van de Indiaase collega's die schijnbaar niet kunnen ophouden met blaten
* Kantoortuin.....een grote kakofonie van geluiden
* Het feit dat men, als Nederlands bedrijf, besloten heeft om als officiële voertaal Engels te gaan voeren omdat dat beter staat richting de aandeelhouder. Maar het dan wel over "8 august" hebben, "low rise / high rise" als benaming voor kantoorpanden gebruiken en nog meer tenenkrommende fouten maken.
* Wijzigingen doorvoeren omdat "Google en Facebook" het ook gebruiken of zo doen.....
Die eerst heb ik niet maar die complete verengelsing van de Nederlandse taal is zo ontzettend irritant (en ja zelf ontkom je er ook niet aan). Helemaal als het niveau ook niet verder komt dan steenkolenengels. Ik ben één keer bij een bedrijf op gesprek gehad die in heel Europa actief is. Logisch dat goeie beheersing van Engels daarbij hoort. Maar dat gingen ze testen door iemand van HR (noem het gewoon personeelszaken) vragen te laten stellen als: IE ZIE JOE HAF BIEN WURKING AT. Man man man.

Bij ons op werk hebben ze een SUM (Stand up Meeting), noem het gewoon een (staand)overleg of afdelingsoverleg. Echt tenenkrommend allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

"JIJ BENT ALS LAATSTE AAN MIJN PC GEWEEST EN NU IS IE STUK DUS FIX HET"
"HIER ZIT EEN STEKKER AAN (kerstverlichting) DUS HET IS HET PROBLEEM VAN ICT"

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milo85
Wel eens gehad dat iemand mij op de servicedesk opbelde: ik heb een probleem en dit moet nu opgelost worden want het heeft haast. Nou prima, ik aan het werk. Was veel uitzoekwerk, iets met een excelbestand. Maar uiteindelijk werkend gekregen.... bleek het niet eens iets werkgerelateerd te zien maar iets privé.

Ik tegen haar zeggen dat dit niet de bedoeling is. Krijg ik nog een grote bek terug ook. Gelijk maar een klacht ingediend bij mijn leidinggevende. Weer heen en weer... puntje bij paaltje, ze moest toch bij mij haar excuses aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Bensimpel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

PEBCAK
problem exists between chair and keyboard
EKDK

Eerst kijken, dan kwèèke (tilburgs dialect voor "schreeuwen" ;) )

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
mwa schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:37:
Collega’s die naar rook stinken, gadverdamme.
FTFY :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mwa schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:37:
Collega’s die naar rook stinken, gadverdamme.
Duidelijker zo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Of van die mensen met rode ogen en die stinken naar wiet :r

En dat vind de manager allemaal prima :S :')

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bensimpel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

En dat vind de manager allemaal prima :S :')
Nee, als manager wil je geen confrontatie aangaan.... snap dat nou.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Uiteraard heel herkenbaar op kantoor. Het inleven in een situatie van een ander is volgens mij het grootste probleem. Zeker als je met je werk bezig bent of een deadline moet halen en je hulp nodig hebt van anderen is sympathie ver te zoeken. Ik werk in het evenementen land waar veel dingen op het laatste moment kunnen wijzigen. Medeleven en compassie zijn dan ver te zoeken. Vergelijkbaar met die laptop die a la minute gemaakt moet worden.

Ik probeer me dan altijd maar in te beelden dat als de situatie andersom is, collega's mij in mijn rationele acties tijdens een drukke periode ook gelijk willen helpen. Of dat ook echt zo is laat ik even in het midden. Maar die tunnelvisie is echt.

Mijn grootste irritatie punt is die van mensen die antwoorden zonder, of zelfs voordat ze luisteren. Het liefst nog halverwege je zin zodat je die moet afkappen. En dan nog helemaal als het antwoord wat ze zo abrupt geven helemaal niet slaat op de vraag die je stelde. Dan raakt mijn geduld altijd heel snel op.

Voorbeeld:

v:"Wanneer is dat evenement wat we gister hadden bes......"
a:"In Amsterdam."
v:'whut?' "Nee... Wanneer?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Collega's die een vraag komen stellen maar het wel beter willen weten en op elk punt een weerwoord hebben. Krijgen bij mij steevast het antwoord 'Vraag het me dan niet!' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:17

Nullifiel

╞═══════╡

Medewerkers/klanten die komen melden dat dingen fout gaan, terwijl na je analyse het enige foute hun eigen verwachting blijkt te zijn!

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hyptonize schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:30:

Kijk, daarom ga je naar school. Het zijn namelijk "Ergernissen op de werkvloer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Collega's die onderling, op dezelfde afdeling/team, niks van hetzelfde onderwerp weten en niks overdragen. Dan is een collega op vakantie dus vraag je het aan een directe collega van die persoon; "Nee, daar weet ik niks vanaf. Daar gaat hij over".

Dus.... ik moet maar 3 weken of langer wachten dan?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Wat een kantoorverhalen! :D hier uit een andere hoek,

-Machines of apparaten zonder brandstof
-Auto mee krijgen zonder brandstof
-Collega's die gereedschap laten liggen op een grote klus, terwijl ze weggestuurd worden voor een klein klusje en dan bij jou komen voor spullen
-Collega's die voor elk stukje gereedschap naar de bus lopen
-Collega's die steevast 5 minuten te laat komen, ook als je ze ophaalt
-Collega's die niet weten wat ze moeten doen
-(oude) buurtbewoners die roepen dat ze het vroeger allemaal anders deden.
-(oude) buurtbewoners die roepen dat ze het vroeger ook gedaan hebben
-mensen die langs afzettingen rijden
-Collega's die de koffie niet bijhouden, geen water, geen koffie, geen filters, geen bekertjes enz. En daar ook nog te laat achter komen
-Tijdsdruk wat echt nergens op slaat
-Collega's die negatief zijn over de verwachte productie
-Collega's die altijd sleutels kwijt zijn
-Collega's die gereedschap kapot terugzetten

Dit was het wel zo'n beetje voor nu. :p

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
Collega die overdreven lacht. Je hoort het serieus aan de andere kant van de werkvloer nog. Voor mij het teken dat ik mijn koptelefoon moet pakken. Zelfs zonder muziek is die noise cancelling al fijn.

Collega's die bij m'n bureau komen staan en wachten tot ik aandacht geef terwijl ik druk bezig ben. Op een gegeven moment vraag ik "Heb je een nummertje getrokken?" of "Is het urgent?". In 9 van de 10 gevallen loopt men weg.

Collega's die een mail sturen en daarna direct naar me toe komen lopen: "Hey, ik heb je een mail gestuurd. Kan je er even naar kijken?"

Collega's die bij mij komen aankloppen voor support inzake tools X,Y, Z terwijl zij de power users zouden moeten zijn. Ik ben maar een user (die wat ervaring heeft opgedaan). Zo kom ik nooit toe aan mijn eigen werkzaamheden.

Ik kan nog wel even doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Collega's die op een hele smerige manier hun neus ophalen of hun keel schrapen.

Je zal maar misofonie hebben, vreselijk hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 08:58

Orphu

(Space)nerd

Collega's die meteen dingen vragen zonder eerst zelf iets uit /op te zoeken. elke dag weer...

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mugenmarco schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:54:
Collega's die op een hele smerige manier hun neus ophalen of hun keel schrapen.

Je zal maar misofonie hebben, vreselijk hoor.
Collega's die zich ergeren aan elk geluidje dat je maakt omdat je gewoon een mens bent :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Orphu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:57:
Collega's die meteen dingen vragen zonder eerst zelf iets uit /op te zoeken. elke dag weer...
Om daar aan toe te voegen: Collega's die direct dingen vragen zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
Maar, ze komen daarvoor met een printje, met aantekenigen, naar je bureau toe.

Terwijl het met een mailtje of app-je direct opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25

RVW

Waah schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:41:

Collega's die een willekeurig softwarepakket van Adobe gewoon 'Adobe' noemen ;(

Welke bedoel je? |:(

https://www.adobe.com/nl/products/catalog.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic lijkt meer op een rant/afreageer opsom topic zonder een specifieke focus of discussie.

Natuurlijk is het kantoor (of overal waar mensen samen zijn/werken/etc) een oneindige bron van ranting over irritaties en daardoor een gewillig gespreksonderwerp wat iedereen raakt, maar dat is hier i.i.g. niet de bedoeling.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.