• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:24

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers :)

Volgens mij was hier nog geen topic over, als ik verkeerd zit, sorry alvast.
Ik heb soms van die werkdagen dat ik me verschrikkelijk kan irriteren aan collega's , directe of indirecte collega's, maakt niet uit. Ik werk 36 uur btw, klein detail.

Klein voorbeeld: Ik heb een baan in de IT met verschillende werkzaamheden. De ene dag ben ik on-site bij gebruikers, de andere dag zit ik aan de telefoon en de andere dag schiet ik alle kanten op met verschillende hardware.

Laatst: Ik zit op kantoor, ben gedreven bezig met een melding van een gebruiker, komt Jaapie ( zo heet die niet echt maar toch) blind binnen zetten: JAAAAA MIJN LAPTOP IS STUK JE MOET HEM NU MAKEN!!!!!. Zonder enig besef dat ik met een gebruiker aan het bellen ben en hij mijn werkzaamheden verstoort.

Soms ga ik er gewoon op in hoor, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk: " Jaapie dat hoef ik bij jou ook niet te doen, kijk eerst even om je heen voordat je begint te schreeuwen. Als je nou directie was, oké , iets meer begrijpelijker, maar je hebt die functie niet. Kom volgende keer niet als een schreeuwende geit binnen.

Herkenbaar? Wat zijn jullie irritatiepunten?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

specs | 3360wP met SE3000

• [Mad Max]
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:36
Dat gebruikers NIET melden dat er wat aan de hand is en doormodderen ermee.

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Dat is meer voor systeembeheerders / mensen in IT.
Dit topic is eigenlijk voor elke (kantoor) baan

• RichardKim06
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-12 14:04
Ik denk dat iedereen op zijn tijd ergernissen heeft op de werkvloer. Ik erger me persoonlijk aan mensen die een radio aan hebben staan. Zo is het soms een kakofonie van drie verschillende radio's en dan ook nog mensen die hun eigen muziek maken door middel van fluiten en ritmisch op het bureau slaan. Ik heb dit maar opgelost door met een in ear koptelefoon te gaan zitten.

Grotere ergernis is onredelijkheid. Voorbeeld: laatst was ik in gesprek met een collega, andere collega had hier heel erg last van en vroeg ons te stoppen of naar een spreekkamer te gaan. Later in die week staat diezelfde collega een balletje door het kantoor te gooien met daarbij lachen op een hoog volume |:(

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:04
LuckyLuke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:09:
........Als je nou directie was, oké , iets meer begrijpelijker, maar je hebt die functie niet. Kom volgende keer niet als een schreeuwende geit binnen........
De directie mag wel al schreeuwend je aandacht vragen? Lijkt me niet echt de bedoeling, juist de directie heeft een voorbeeld functie. :)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:39
Mensen die tegen me aan gaan lopen ouwehoeren omdat ze zelf even niks te doen hebben. (Ik heb een eigen kantoor, maar een open deur wil niet zeggen dat ik zomaar halfuur kan gaan babbelen over de kat van de overburen)

[Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 08-08-2019 09:27]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:22
holygame schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:18:
[...]

De directie mag wel al schreeuwend je aandacht vragen? Lijkt me niet echt de bedoeling, juist de directie heeft een voorbeeld functie. :)
Denk dat hij meer bedoeld dat de directie wel direct zijn laptop nodig heeft en dus ook direct gemaakt moet worden. Dat zijn andere dure uurtjes voor het bedrijf als de directeur een paar uur/dag niks kan.

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Mensen die hun eigen broccoli prutje opgewarmt gaan eten 's ochtends vroeg op de werkvloer.

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Ik werk een tijdje met Oekraïeners. Deze mensen hebben heel erg rangen en standen. Vaak gehad dat ik ze wat vroeg en als antwoord kreeg, jij bent mijn baas niet. Klopt! Een hond heeft een baas!

Nadat alles via m'n werkgever ging en die er schijtziek van werd, heeft die mij maar voor hun ook 'baas' gemaakt. :p

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:46
Herkenbaar? Wat zijn jullie irritatiepunten?
Herkenbaar voor in het onderwijs. Mijn irritatiepunten:
- kinderen die door de les heen roepen
- kinderen die na 5 keer een uitleg van mij het nog STEEDS niet snappen
- kinderen die vinden dat ze een ander pijn mogen doen omdat dat 'van ouders mag'
- ouders die het als mijn verantwoordelijkheid zien dat hun kind wel goed eet
- ouders die zaken zoals whatsapp of ruzies buiten schootlijd op mijn bordje leggen
- ouders die klagen dat hun kind wordt gepest; maak je kind weerbaar, stel het positief, kleed je kind normaal, leer je kind om normaal te reageren, etc
- ouders die denken dat hun kind zo slim is en wat ik er maar aan ga doen om eruit te halen wat er in zit; hier heb je een aantal kopieerboeken voor thuis, veel plezier!
- ouders die overal excuses voor het gedrag van hun kind(eren) voor verzinnen
- kinderen die met een verjaardagskaart binnen komen lopen terwijl ik ook gewoon mijn instructie geef
- ouders die een gezellig praatje willen doen terwijl ik daar nooit tijd voor heb
- ouders die in 5 minuten gaan vertellen dat hun kind ziek is, dat het in het weekend zo zwaar is geweest vanwege verjaardagen, etc. Doe dat gewoon in 5 seconde
- collega's die maar lopen te klagen over werkdruk, terwijl het meeste toch echt vanuit de directie/IB/team komt i.p.v. overheid

en zo kan ik nog wel lang doorgaan

• clogie886
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-10 16:59
Vervelend en ook regelmatig meegemaakt. Probleem is dat veel gebruikers min of meer niet zonder desktop of laptop meer kunnen om hun werk te doen en als je desktop / laptop dan plotseling niet meer werkt is dat erg vervelend. Stond een keer op het punt om op vrijdag naar huis te gaan toen plotseling de computer in de controlekamer besloot ermee te stoppen. Zeg je dan tegen je collega's, maandag ben je de eerste.....

Zeker als er weinig IT staff is - om wat voor reden dan ook - komt het soms voor dat alle ellende op jouw schouders komt, dat is helaas niet anders.....

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-12 16:01
President schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:28:
[...]

- kinderen die vinden dat ze een ander pijn mogen doen omdat dat 'van ouders mag'
- ouders die zaken zoals whatsapp of ruzies buiten schootlijd op mijn bordje leggen
- ouders die klagen dat hun kind wordt gepest; maak je kind weerbaar, stel het positief, kleed je kind normaal, leer je kind om normaal te reageren, etc
- ouders die denken dat hun kind zo slim is en wat ik er maar aan ga doen om eruit te halen wat er in zit; hier heb je een aantal kopieerboeken voor thuis, veel plezier!
- kinderen die met een verjaardagskaart binnen komen lopen terwijl ik ook gewoon mijn instructie geef
- ouders die een gezellig praatje willen doen terwijl ik daar nooit tijd voor heb
- ouders die in 5 minuten gaan vertellen dat hun kind ziek is, dat het in het weekend zo zwaar is geweest vanwege verjaardagen, etc. Doe dat gewoon in 5 seconde
- collega's die maar lopen te klagen over werkdruk, terwijl het meeste toch echt vanuit de directie/IB/team komt i.p.v. overheid

Ik hoop dat mijn kinderen niet bij jou in de klas zitten...

Runs everything...

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:24

CurlyMo

www.pilight.org

[...]
Omdat je 5de uitleg misschien niet daadwerkelijk anders is dan de eerste 4? Ik heb jammer genoeg teveel leraren gehad die uitleg gaven vanuit hun eigen referentiekader en moeite hadden om het via andere methodes te proberen.

Leuk voorbeeld gisteren bij de keuringsdienst kwis. Het was zoiets als: Koeien staan 6 uur per dag in de wei voor 16 weken. Hoeveel uur hebben de koeien dan buiten gestaan in een jaar. Uitleg was: 24*16 = 384, 384 / 6 = 64, inderdaad veel makkelijker dan gewoon 24 / 6 = 4, 4 * 16 = 64.

Dan kan je wel 5 keer de eerste route uitleggen, maar de kans is aanwezig dat iemand het bij de tweede route wel snapt. Of juist andersom.

@bas-r en @Nat-Water dank voor het wijzen op mijn fout :)

Ik kan hem inderdaad niet meer reproduceren uit mijn hoofd. De strekking was in ieder geval iets zoals hierboven. Eerst vermenigvuldigen van groot getal met groot getal en daarna delen door klein getal i.p.v. groot getal delen door klein getal en daarna klein getal vermenigvuldigen met klein getal.
Ouders die misschien wel gewoon interesse willen tonen in de persoon die hun kind veelal langer ziet dan zijzelf op doordeweekse dagen.

Mijn grootste ergernis is praten over de vorm en niet over de inhoud. Collega X scheld en roept: "Ik heb probleem X", ik vraag of ik kan helpen. Collega zegt willekeurig:
- Dat is niet waarvoor je bent aangenomen.
- Je bent geen junior / medior / senior.
- Dit is geen probleem voor je functieprofiel.
- Je bent hier nog tekort in dienst.
- Enz.

Op geen enkel moment kom je te spreken over de daadwerkelijke oplossing. Collega X wil dat wel graag horen van collega Y, want die werkt er immers langer. Jammer dat dan blijkt dat degene er geen verstand van te hebben, maar dit van zichzelf dan weer niet weet. Het is natuurlijk niet aan jou om daarover op een vriendelijke manier het gesprek te voeren.

[Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 08-08-2019 09:58]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Hankie0412
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-07 13:30
[...]

Heb je wel het goede vak gekozen?

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:39
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Leuk voorbeeld gisteren bij de keuringsdienst kwis. Het was zoiets als: Koeien staan 6 uur per dag in de wei voor 16 weken. Hoeveel uur hebben de koeien dan buiten gestaan in een jaar. Uitleg was: 24*16 = 384, 384 / 6 = 64 8)7 Super makkelijk inderdaad, die 384 / 6. Waarom niet gewoon 24 / 6 = 4, 4 * 16 = 64.
Die rekensom snap ik niet. 6x7x16 toch? :? Dan heb je aantal uren per 16 weken. Geen idee of ze dan de resterende 36 weken binnen staan maar 64 uur in een jaar kom ik sowieso niet op..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-12 13:34
Nat-Water schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Die rekensom snap ik niet. 6x7x16 toch? :? Dan heb je aantal uren per 16 weken. Geen idee of ze dan de resterende 36 weken binnen staan maar 64 uur in een jaar kom ik sowieso niet op..
Daar klopt inderdaad weinig van.
Maar zijn punt van 5 * een ander soort uitleg, ipv dezelfde herhalen, klopt natuurlijk wel.

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:39

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Zo ken ik er nog één: klagen dat het te druk is maar wel tijd hebben om uitgebreid een eigen Heel Holland Bakt-ervaring te bespreken. Ze zijn soms tot wel 2u aan het kleppen zonder hun PC aan te kijken.

Steam ID = Ackerfiets

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Ik word gek van de radio. Dat trek ik echt niet.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Te sterkte parfum of deo. Helemaal in de lift als alle "mannengeuren" zich vermengen.

• Dynazap
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:48

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dwarlorf schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:59:
Dit! Kan een radio of 'epische-spotify-lijst- van die ene 'hippe' collega echt niet handelen.
Zit ook regelmatig met een koptelefoon op m'n hoofd :-).. niet heel sociaal maar beter dan hinderlijke muziek.

iRacing Profiel

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:20
Als vergunningverlener. Mensen die met spoed een vergunning willen hebben maar de benodigde informatie niet aanleveren.. tsja, als jij je werkt niet doet kan ik dat ook niet. (ik heb uiteraard wel eerst aangegeven wat ze moeten aanleveren).

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Niet zo veel irritaties hier. Wel eens naast een collega gezeten die heel hoorbaar ademde. Vond dat wel irritant, vooral omdat je er op een gegeven moment niet meer niet naar kan luisteren. En je kunt ook niet vragen of ie stopt met ademen ;')

• Belindo
  • Laatst online: 22:19

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Mijn eerste irritatie is het mondeling opvolgen van een vraag per email. "Heb je mijn email gezien" of "ik heb je een email gestuurd" zijn hier dagelijks aan de orde. Sarcastische antwoorden als "Als de mailserver niet plat ligt zal ik hem vast gehad hebben..." komen niet aan. Tegenwoordig antwoord ik dan "ik heb een mail van je voorbij zien komen, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om deze inhoudelijk te behandelen", waarop men dan per direct toch hun vraag of probleem gaan stellen "oh, want ik had namelijk gemaild of blabla, en kun je dan blabla". Stuur dan geen email |:(

Meerdere vragen stellen per email, netjes uiteengezet in verschillende alinea's, en vervolgens antwoord krijgen op één deel van je email.

Variant op bovenstaande; Vraag in email; "wil je A of B". Antwoord; "ja, doe maar" 8)7

Mensen die denken dat je over een glazen bol beschikt; "Ik kan die rapportage niet updaten", "ok, welke van de ~honderden rapportages", "ja, die een met performance per medewerker". Geef dan gewoon gelijk de titel. En "ja, ik krijg een foutmelding". Welke dan? Als je wel de melding ziet, onthoud dan even het bericht wat erbij staat.

Via Skype een IM sturen met de vraag "of je op kantoor bent" om vervolgens bij een "ja" een minuut later bij je te staan voor een vraag. In plaats van dat je eerst even checked of iemand überhaupt beschikbaar is en niet met andere dingen bezig is.

De algehele stresserige instelling. Iedereen is altijd ontzettend druk. Alles is belangrijk en wordt met hoge prioriteit gemaild. Wanneer er iets van jou nodig is krijg je dagelijks een vraag of je een follow-up hebt. Maar als je dan zelf iets nodig hebt van hen, blijft het stil.
Hand in hand met deze instelling gaat ook het 'roeptoeteren'. Acties bedenken en bij iemand neerleggen zodat je kunt zeggen dat je iets hebt ondernomen, zonder daadwerkelijk te weten wat je nou precies nodig hebt. Ik bouw bijvoorbeeld rapportages. Ik zorg dan voor het data en het visualiserings gedeelte. Wát de data precies moet tonen (welke analyses men ermee wilt maken) is mij niet voor elk team of elke soort data bekend. De vraag of "ik iets kan maken voor de customer satisfaction van team x" is dan erg open. Vermeld dan wélke tabellen of grafieken je nodig hebt. Per maand, per week, per medewerker, per line of business, etc. Welke filters wil je kunnen toepassen. Welke periode moet de data beslaan.

Maar verder prima naar m'n zin hoor. Leuk werk, leuke omgeving. Bovenstaande dingen zijn slechts kleine irritaties, maar wel dingen waarbij ik dagelijks denk; waarom nou...

Ik heb een tijd geleden m'n aanpak veranderd. In plaats van dat ik zelf een follow-up deed voor dingen die men van mij nodig had, maar waar ik extra info voor nodig had, draai ik dit nu om. Een mail met een opdracht gaat op de todo lijst voor wanneer ik er aan toe kom. Als ik dan extra info nodig heb, mail ik dit terug. De oorspronkelijke mail gaat dan van mijn todo list af. Wanneer de mail met de extra informatie binnen is, gaat deze weer op mijn todo list.

Coding in the cold; <brrrrr />

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-12 12:12

BiLo

PSN: toiletcleaner

Een collega die rond de klok van 14:00 altijd oorverdovend hard moet niezen. 3x

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Nice, een algemeen irritatie topic waarin alle mensen reageren die zelf niet irritant gevonden worden.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:11
...en dan? Hoef jij niks meer te doen? :r :(

Of je doet gvd je werk en straft de pester, leert je klas dat het niet OK is te pesten, zorgt voor een veilige omgeving voor de kinderen die je onder je hoede hebt...

Victim blaming is veel te makkelijk hier. Ja, mogelijk kan het slachtoffer iets doen om minder op te vallen of af te wijken, maar dat maakt het gedrag van de pester (en de reactie van veel te veel leerkrachten :( ) niet OK!

Irritatiepunten op mijn werk: Mensen die A zeggen en B doen, niet naar je luisteren of alles beter weten ondanks dat ze bij jou komen voor advies...

Paul: Kun je voor mij op het ronde, witte, grote knopje rechts bovenin klikken?
User: *Klikt op vierkante, zwarte, kleine knopje links onderin*

[Voor 16% gewijzigd door Paul op 08-08-2019 10:18]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bolko
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20:47
Wij zitten met een aantal afdelingen op onze verdieping. Elke keer weer word ik gebeld door onze receptie of er iemand op zijn/haar werkplek zit. De afstand tussen de receptie en onze verdieping in hooguit 15 meter. Elke. Dag. Weer.

• Milo85
Receptie: Oh je collega van 3 kamers verderop van een andere afdeling neemt zijn telefoon niet op. Kan jij de vraag van de persoon die ik aan de lijn heb beantwoorden?

Ik: Wat is de vraag?

Receptie: Weet ik niet, ik schakel hem wel door.

*zucht*....

• Bobo221
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:32
[...]

Ik hoop echt dat dit een trol bericht is 8)7

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Droefsnoet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:15:
Nice, een algemeen irritatie topic waarin alle mensen reageren die zelf niet irritant gevonden worden.
Wie zegt dat? Bepaalde aspecten waar ik me aan irriteer in de samenwerking zijn juist de aspecten die een ander heel belangrijk vind en waarin men zich dus aan mij irriteert. Ik snap heel goed dat deze dingen veelal wederkerig zijn.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Paul schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:16:
[...]
...en dan? Hoef jij niks meer te doen? :r :(

Of je doet gvd je werk en straft de pester, leert je klas dat het niet OK is te pesten, zorgt voor een veilige omgeving voor de kinderen die je onder je hoede hebt...

Victim blaming is veel te makkelijk hier. Ja, mogelijk kan het slachtoffer iets doen om minder op te vallen of af te wijken, maar dat maakt het gedrag van de pester (en de reactie van veel te veel leerkrachten :( ) niet OK!

Irritatiepunten op mijn werk: Mensen die A zeggen en B doen, niet naar je luisteren of alles beter weten ondanks dat ze bij jou komen voor advies...

Paul: Kun je voor mij op het ronde, witte, grote knopje rechts bovenin klikken?
User: *Klikt op vierkante, zwarte, kleine knopje links onderin*
Ik denk dat je een beetje het (onderliggende) punt mist. Veel ouders leggen de totale opvoeding bij de school neer. Ik heb/had heel veel familileden in het onderwijs en dit is schering en inslag.

Neemt natuurlijk niet weg dat je als docent ook je verantwoordelijkheden hebt.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Dwarlorf schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:59:
Non stop top 40, elk nummer 3x per dag 8)7

• Dwarlorf

Dwarlorf

LuckyLuke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Precies, en het allerergst?

Die irritante DJs met hun waardeloze grappen en onzinnige verhaaltjes en feiten.

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Dwarlorf schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Precies, en het allerergst?

Die irritante DJs met hun waardeloze grappen en onzinnige verhaaltjes en feiten.
Dat neppe gelach :|

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:24
[...]

Wow, is dit werk wel geschikt voor je?

Memento mori

• Milo85
[...]

Skyradio.. nooit hetzelfde nummer op dezelfde dag. Yeah right..... 8)7

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:55
Collega’s die naar rook stinken, gadverdamme.

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:05

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

Vroegâh stond hier Saai Sky Radio op... Lekker veilig... :r

Tegenwoordig zit iedereen "gezellig" met oortjes in of een koptelefoon op naar zijn/haar eigen Spotify playlist of YouTYube playlist te luisteren.

Heb zelf internetradio (Pinguin) aan via de speakers van mijn laptop. (geen HiFi maar dat boeit me niet zo op kantoor) Hard genoeg voor mij maar niet te hard om last te geven aan de rest, met oordopjes en koptelefoon.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-12 19:03
Onbewust onbekwaam
Bewust onbekwaam <--------------
Bewust bekwaam
Onbewust bekwaam

Mensen die onder de categorie van het pijltje hierboven vallen, maar er niks mee doen.

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 12:05
Ik ben IT'er bij een bloemengroothandel. Naast de talloze ergernissen waar ik dagelijks mee te maken heb zijn sommige dingen best grappig. Een voorman uit de logistiek die een verzoek doet voor een andere radiozender in de hal omdat ze zo "beter kunnen functioneren" Je zal het maar druk hebben. :')

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Roadrunner schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:44:
Ik ben IT'er bij een bloemengroothandel. Naast de talloze ergernissen waar ik dagelijks mee te maken heb zijn sommige dingen best grappig. Een voorman uit de logistiek die een verzoek doet voor een andere radiozender in de hal omdat ze zo "beter kunnen functioneren" Je zal het maar druk hebben. :')
Godver :P

• tabee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08-12 12:28
XY probleem, en dat proberen duidelijk te maken aan collega's.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:59
[...]

Omdat je 5de uitleg misschien niet daadwerkelijk anders is dan de eerste 4? Ik heb jammer genoeg teveel leraren gehad die uitleg gaven vanuit hun eigen referentiekader en moeite hadden om het via andere methodes te proberen.

Leuk voorbeeld gisteren bij de keuringsdienst kwis. Het was zoiets als: Koeien staan 6 uur per dag in de wei voor 16 weken. Hoeveel uur hebben de koeien dan buiten gestaan in een jaar. Uitleg was: 24*16 = 384, 384 / 6 = 64, inderdaad veel makkelijker dan gewoon 24 / 6 = 4, 4 * 16 = 64.

Dan kan je wel 5 keer de eerste route uitleggen, maar de kans is aanwezig dat iemand het bij de tweede route wel snapt. Of juist andersom.

@bas-r en @Nat-Water dank voor het wijzen op mijn fout :)

Ik kan hem inderdaad niet meer reproduceren uit mijn hoofd. De strekking was in ieder geval iets zoals hierboven. Eerst vermenigvuldigen van groot getal met groot getal en daarna delen door klein getal i.p.v. groot getal delen door klein getal en daarna klein getal vermenigvuldigen met klein getal.
Beetje oftopic, maar ik heb die aflevering toevallig ook gezien.

Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel dagen staan ze dan buiten?

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Mijn oplossing lijkt me een stuk makkelijk te doen uit je hoofd, maar vereist wel wat meer rekenkundig inzicht. Mijn vriendin zou ook voor de oplossing van het programma gaan, zij snapt dan beter wat er gedaan wordt, maar heeft daar dan wel een rekenmachine voor nodig.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:46
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190 waarom is het toch zo dat als ik als leerkracht hier irritatiepunten opsom ik meteen commentaar krijg, terwijl een willekeurige ziggo/kantoor/ziekenhuis/etc werknemer dit wel gewoon mag doen zonder commentaar te krijgen? Erg irritant (niet op de werkvloer) dat ik buiten schootlidj niet gweoon als een normaal mens wordt gezien maar blijkbaar ook buiten werktijd een 'sociaal gewenste leerkrachtpet moet dragen'.

En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt. Vergeet niet: pesten is iets anders dan plagen, los dat het ook gewoon beiden een stuk ontwikkeling is voor kinderen en de kinderen dus wel hiermee in aanraking moeten komen om zich verder te ontwikkelen. Nu kan het zijn dat ik misschien net op de goede scholen heb gewerkt of omdat ik ben wie ik ben als leerkracht en de kinderen daarom prima met elkaar omgaan ook al ging het vaak in de jaargroep daarvoor niet zo best op sociaal vlak (ik krijg meestal de 'lastige' klassen in de bovenbouw).

Het probleem is alleen dat ouders dingen snel 'pesten' noemen en kinderen in een slachtofferrol kruipen, terwijl het geheel op misverstanden zijn gebaseerd en veelal interpretaties van de kinderen zijn uit de slachtoffer rol. Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen (en dan soms domme berichten in een whatsapp groepsapp gaan sturen waardoor het escaleert)
MacIsCool schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:41:
[...]

Ik hoop dat mijn kinderen niet bij jou in de klas zitten...
Ik weet 100% zeker dat als je kind bij mij in de klas gezeten je zeer tevreden en blij met mij geweest als leerkracht ;)

• Ionicawa
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:01
- Dagen dat ik niet aan mijn eigen werk toekom omdat ik word geleefd door collega's en/of klanten.
- Dagen dat ik alleen meer bezig ben met beheersen, in plaats van code.
- Niet-technische collega's die klantcontacten onderhouden die zich naar bepaalde klanten toe willen indekken en daarom drie kwartier met mij willen overleggen over een reactie op één email.

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-12 22:20

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

In dat soort gevallen geef ik altijd een stapeltje formulieren mee, die ze moeten invullen. Daarop staan wat vragen over de hardware, software, laatste bezigheden, of ze erotische sites bezocht hebben, er prive mee gespeeld is, of er wifi op zit, wat de wachtwoorden zijn. Verder moeten ze een heleboel bijlagen aanleveren en de bijbehorende hardware. En een dwingend verzoek de hardware schoon (buitenkant) aan te leveren.

Bij het niet juist en compleet invullen wordt de herstelopdacht niet aangenomen.

Werkt als een tiet..

You are NIJL-ed!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

TheFes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel uur staan ze dan buiten?

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Mijn oplossing lijkt me een stuk makkelijk te doen uit je hoofd, maar vereist wel wat meer rekenkundig inzicht. Mijn vriendin zou ook voor de oplossing van het programma gaan, zij snapt dan beter wat er gedaan wordt, maar heeft daar dan wel een rekenmachine voor nodig.
Exact! Ik dacht ook gelijk aan de tweede optie. Wat ik al schreef: eerst de grote getallen klein maken en dan vermenigvuldigen. Ik vond het wel een heel mooi voorbeeld hoe je iets op twee verschillende manieren kan benaderen en waarbij persoon A de ene manier prefereert en persoon B de tweede.

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17-11 15:19
[...]

Volgens mij hoor jij niet in het onderwijs thuis...

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-10 23:15
vikterr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Volgens mij hoor jij niet in het onderwijs thuis...
Anders lees je eerst ff t topic door voordat je reageert...

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:05

Punkrocker

Mostly harmless

Roadrunner schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:44:
Afhankelijk van de zender kunnen ze best eens gelijk hebben... :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• ReRichard
  • Laatst online: 04-06-2020
Reageer normaal of reageer niet

[Voor 121% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:33]

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Dit was het verhaal:
Weidekoeien moeten 120 dagen per jaar, 6 uur per dag buiten staan. Er van uitgaande dat er 24 uur in een dag zitten, hoeveel dagen staan ze dan buiten?

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Mijn antwoord zou gewoon 120 zijn. Ze staan namelijk 120 dagen buiten :?
President schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:48:
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190 waarom is het toch zo dat als ik als leerkracht hier irritatiepunten opsom ik meteen commentaar krijg, terwijl een willekeurige ziggo/kantoor/ziekenhuis/etc werknemer dit wel gewoon mag doen zonder commentaar te krijgen? Erg irritant (niet op de werkvloer) dat ik buiten schootlidj niet gweoon als een normaal mens wordt gezien maar blijkbaar ook buiten werktijd een 'sociaal gewenste leerkrachtpet moet dragen'.

En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt. Vergeet niet: pesten is iets anders dan plagen, los dat het ook gewoon beiden een stuk ontwikkeling is voor kinderen en de kinderen dus wel hiermee in aanraking moeten komen om zich verder te ontwikkelen. Nu kan het zijn dat ik misschien net op de goede scholen heb gewerkt of omdat ik ben wie ik ben als leerkracht en de kinderen daarom prima met elkaar omgaan ook al ging het vaak in de jaargroep daarvoor niet zo best op sociaal vlak (ik krijg meestal de 'lastige' klassen in de bovenbouw).

Het probleem is alleen dat ouders dingen snel 'pesten' noemen en kinderen in een slachtofferrol kruipen, terwijl het geheel op misverstanden zijn gebaseerd en veelal interpretaties van de kinderen zijn uit de slachtoffer rol. Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen (en dan soms domme berichten in een whatsapp groepsapp gaan sturen waardoor het escaleert)

[...]

Ik weet 100% zeker dat als je kind bij mij in de klas gezeten je zeer tevreden en blij met mij geweest als leerkracht ;)
Je hebt natuurlijk gelijk dat ook jij je irritaties kan noemen. Een IT'er die de gebruiker voor de 6e keer moet uitleggen wat ie moet doen is wellicht vergelijkbaar met dat jij het voor de 5e keer moet uitleggen en het kind het niet snapt.

Het kan natuurlijk dat er op jouw school niet gepest wordt omdat je alles super goed in de gaten houdt en je er actief mee bezig bent. Uit je irritatiepunten komt dat niet helemaal naar voren en als jij zegt dat je in de 10 jaar nog nooit hebt meegemaakt dat er iemand gepest wordt, vind ik dat moeilijk te geloven.

• Daffie

[...]

Ik ben het met je eens. Voor iedereen geldt dat je soms (vaak) dingen denkt, maar nooit zou uitvoeren. Als IT'er/kassamedewerker/vuilnisman/manager/advocaat heb je waarschijnlijk ook vaak zat dat je denkt 'wat is deze klant een eikel'. Maar ga je dat dan zeggen? Ga je die klant dan minder goed helpen? Waarschijnlijk niet.

Maar omdat het nu over een leraar gaat moet zijn gedachtegang zich maar automatisch vertalen naar gedragingen op 't werkveld? Wat een onzin. Ik snap heel goed dat kinderen (zeker jonge kinderen) heel vermoeiend kunnen zijn. En dan kun je nog met liefde en plezier je werk uitvoeren, maar dat haalt niet weg dat je je wel kan irriteren aan bepaalde dingen en dat het lekker kan zijn om daar even over te luchten.
De mensen die meteen denken te weten 'HIJ DENKT ZO DUS HIJ DOET WAARSCHIJNLIJK HEEL SLECHT LESGEVEN' mogen wel een kritisch naar zichzelf kijken om te bepalen of zij zelf ook alle dingen waar ze zich aan irriteren, ook maar slecht oppakken.

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:32

drooger

Falen is ook een kunst.

Mensen die bij koffie halen gelijk een kwartier willen kletsen.
En dat niet één keer op een dag, maar meerdere keren.
Ga eens werken i.p.v. tijd verdoen.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Daffie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
Maar ga je dat dan zeggen? Ga je die klant dan minder goed helpen? Waarschijnlijk niet.
Nee, maar het is wel raar als een kassamedewerker zou zeggen dat ze zich mateloos irriteert aan het repetatieve werk en de klantcontacten of een advocaat zou zeggen zich te irriteren aan aan dat juridische geneuzel of al dat leeswerk.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Ik irriteer mij vooral aan de slordige werkwijze van mijn jonge collega's, waarna ik het telkens weer mag herstellen. Hoe vaak ik er ook iets van zeg, het blijkt voor dovemansoren te zijn :(

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:28

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Bolko schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:
Wij zitten met een aantal afdelingen op onze verdieping. Elke keer weer word ik gebeld door onze receptie of er iemand op zijn/haar werkplek zit. De afstand tussen de receptie en onze verdieping in hooguit 15 meter. Elke. Dag. Weer.
Herkenbaar, maar deze mensen kan je ook opvoeden.

Met de collega's die dit soort dingen bij mij deden ben ik begonnen om de vraag altijd terug te geven.
-zit xx op zijn werkplek
* Weet ik niet, heb je geprobeerd hem te bellen?
-hij neemt niet op
*Dan zal hij wel niet op zijn plek zitten

Na een aantal keer zullen ze je echt niet meer bellen. (Maar waarschijnlijk een ander slachtoffer zoeken die het werk voor hun uit handen neemt)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Daffie
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Nee, maar het is wel raar als een kassamedewerker zou zeggen dat ze zich mateloos irriteert aan het repetatieve werk en de klantcontacten of een advocaat zou zeggen zich te irriteren aan aan dat juridische geneuzel of al dat leeswerk.
Daar heb je volkomen gelijk in, maar @President heeft nooit aangegeven in welke mate de irritatiefactors aanwezig zijn. Als hij zich één keer per jaar stoort aan een kind dat na 5x uitleggen het nog niet snapt, dan is dat een irritatie. Dat wil helemaal niet zeggen dat dat het overgrote deel van zijn dagelijkse werkzaamheden overschaduwd.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Komt op mij over alsof je te veel mailt en te weinig praat :)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Waar ik me ook aan irriteer zijn die collega's die tijdens hun werk de hele tijd op van die fora zitten :+

• Milo85
CurlyMo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:11:
Waar ik me ook aan irriteer zijn die collega's die tijdens hun werk de hele tijd op van die fora zitten :+
Het is bouwvak... (dat excuus gebruiken we maar even O-) )

• Dwarlorf

Dwarlorf

Gelukkig ben ik niet je collega. :+

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:44
[...]

Zo'n wiskundeleraar heb ik gehad. Stond voor mijn examen een 4,8. Leraar meldde doodleuk dat ik sowieso wel zou zakken, dus why bother.

3 dagen een wiskunde-cursus gehad voor de examens. Van studenten die zelf op wiskundige opleidingen zaten of wiskunde-leraar wilden worden.
Die konden gewoon dezelfde som/logica op 6 manieren uitleggen. Dan is er altijd wel eentje bij die "klikt".

Gevolg, examen had ik een 9,7. Want ik ben best goed in logica. Maar niet zoals hij het uitlegde.....

Meest vervelend op de werkvloer? De temperatuurregeling hier. Als je binnenkomt is het bloedheet, zit je een tijdje heb je ijskoude benen en een warm hoofd. Want luchtverwarming van boven, terwijl de betonnen vloer niet geisoleerd is...... 8)7

Collega's heb ik weinig last van. Werk op een relaxte afdeling. Mocht dat veranderen, komt er een noise-cancelling headphone.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Collega's die in een dialect tegen je blijven praten terwijl ik ABN spreek.....

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
"Nu je er toch bent"

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07-12 15:07
mikerosauer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
Ik spreek ondertussen al lang AN. >:)

• Dwarlorf

Dwarlorf

mikerosauer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
Most nait zo soez'n. :P

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Laatst: Ik zit op kantoor, ben gedreven bezig met een melding van een gebruiker, komt Jaapie ( zo heet die niet echt maar toch) blind binnen zetten: JAAAAA MIJN LAPTOP IS STUK JE MOET HEM NU MAKEN!!!!!. Zonder enig besef dat ik met een gebruiker aan het bellen ben en hij mijn werkzaamheden verstoort.

Soms ga ik er gewoon op in hoor, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk: " Jaapie dat hoef ik bij jou ook niet te doen, kijk eerst even om je heen voordat je begint te schreeuwen. Als je nou directie was, oké , iets meer begrijpelijker, maar je hebt die functie niet. Kom volgende keer niet als een schreeuwende geit binnen.
Directeur krijgt van mij ook gewoon een vinger als ik aan het bellen ben en er gewoon doorheen begint te blaten.
Je moet wel echt een speciaal soort lompe boer zijn om dat te doen en je functie binnen bedrijf eleveert je niet boven een bepaald menselijk normbesef.

• Milo85
Punten die net zijn besproken met het hele team + leidinggevende in een werkoverleg. En dan komt een collega 'Hoe vond jij het werkoverleg?'. En dan alles weer wil bespreken met commentaar... Zeg het dat in het werkoverleg!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:47

LankHoar

Professionele amateur

Zwaar irritant!! :+
En in de 10 jaar dat ik als leerkracht op de basisschool werk heb ik nog nooit een kind meegemaakt dat *gepest* wordt.
Pak je meest strikte definitie van pesten en ik heb dat groep 1 t/m 6 vol moeten houden tot mijn ouders de knoop doorhakten me op een andere school te plaatsen. Waarom ze twijfelden? Omdat de leerkracten en directeur allemaal zeiden "valt wel mee", "het gaat toch goed?", en actief tegen overplaatsing adviseerden omdat ik dan uit mijn omgeving weggehaald zou worden etc. etc.

Ik zeg dit niet om een zielig verhaaltje neer te zetten, maar meer om te illustreren dat het op de leraar heel anders kan overkomen dan de werkelijkheid is/hoe het kind het ervaart. Wanneer je namelijk zegt dat je in 10 jaar tijd nog niet 1 pestgeval hebt meegemaakt, dan vraag ik me af of je alleen maar klasjes van 3 hebt gehad, of het gewoon niet goed door hebt. Je verhaal over "weerbaar maken" etc. wekt die suggestie nog meer. Het is blijkbaar heel makkelijk om er overheen te kijken, dus ik raad je aan eens bij jezelf na te gaan of je het misschien toch verkeerd inschat ;)

Verder snap ik je frustraties overigens prima, begrijp me niet verkeerd :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Milo85 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
Punten die net zijn besproken met het hele team + leidinggevende in een werkoverleg. En dan komt een collega 'Hoe vond jij het werkoverleg?'. En dan alles weer wil bespreken met commentaar... Zeg het dat in het werkoverleg!
Alsof ik dit zelf heb gepost :D

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Dat zijn twee irritaties :)
- Collega's die zich blijkbaar niet (durven) uit te spreken in een werkoverleg / grotere groep / waar manager / leidinggevende bij zit.
- Managers of leidinggevenden die niet de groep langsgaan om ieders mening te horen.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:06
Ruerd Jan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:10:
Met alle respect,,maar als ik moet wachten tot AL mijn IT problemen Zijn opgelost had ik al ruim anderhalf jaar niets kunnen doen. Door aanmodderen toch een APT van >90% kunnen halen. Gemiddelde IT servicedesk werkt ook maar een protocol af en als je een probleem hebt wat niet binnen het protocol zit, dan maar spoelen van je systeem ( en dan niet ff melden welke data je daarmee kwijtraakt |:( ). Mijn ergernis is een slechts beperkt capabele IT servicedesk waarbij de communicatie met externe partners zeer slecht verloopt. (Duurde 3 maanden voor ik een e-mail kon sturen, als ik er niet dagelijks achterna ging had ik er waarschijnlijk nu nog niets kunnen sturen)

• Mr. Awesome
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:20

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kan een modje de titel aanpassen naar fatsoenlijk Nederlands?

"Ergenissen op de werkvloer"

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:47

LankHoar

Professionele amateur

Mijn irritaties:
- Zo'n 30x "goedemorgen" moeten zeggen gedurende ongeveer 30 minuten wanneer iedereen na mijn binnenkomt 's morgens.
- In een open office werken. Teveel geluid en visuele afleidingen om mij heen.
- Wanneer je dan in-ear oordopjes in hebt om het geluid te blokken, zijn er nog steeds mensen die zonder waarschuwing tegen je beginnen te praten. Vervolgens merk je dat halverwege de derde zin, doe je je dopjes uit en kijk je ze vragend aan, om vervolgens nog net een "what do you think?" mee te krijgen. Wat mankeert zulke mensen?
- Radio aan. Op een geheime zender. Met slecht ontvangst. *kraak*
- Dat mensen niet weten wanneer ze e-mail, IM of telefoon moeten gebruiken (e-mail is niet geschikt voor urgente dingen, en zo is telefoon niet juist voor non-urgente dingen).
- Dat er uberhaupt mensen om me heen zitten. Geef mij gewoon mijn home office, dat werkt zoveel fijner :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
hyptonize schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:30:
Kan een modje de titel aanpassen naar fatsoenlijk Nederlands?

"Ergenissen op de werkvloer"
Oh sorry voor mijn foutje. Opgelost nu? Zeurpiet

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
eL_Jay schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Gemiddelde IT servicedesk werkt ook maar een protocol af en als je een probleem hebt wat niet binnen het protocol zit, dan maar spoelen van je systeem ( en dan niet ff melden welke data je daarmee kwijtraakt |:( ).
Het is hier gewoon beleidsmatig bepaald dat je niets op je pc moet zetten, is dat bij jou niet ook gewoon het geval?
Ik ga een PC ook gewoon "flushen" als ik niet binnen een redelijk termijn een oplossing kan vinden, zeker als ik meer te doen heb, en houd daarmee ook gewoon geen rekening met data die er uberhaupt niet hoort te staan.
Als zo'n PC kapot gaat heb ik ook geen backups voor je van die data.

[Voor 22% gewijzigd door Koffiebarbaar op 08-08-2019 11:38]

• Xalephsis
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 14:43
[...]

Dit was het verhaal:

Hoe ik het oploste:
24/6 = 4
120/4 = 30

Hoe zij het oplosten:
120 * 6 = 720
720/24 =30

Is het niet gewoon 120 dagen? Het staat toch letterlijk in de tekst? Ze moeten 120 dagen buiten staan.. :P

Verder irriteer ik me vooral aan het gepraat op de afdeling, gewoon altijd geklets. We hebben een open floor plan wat betekent dat iedereen met elkaar kan praten / schreeuwen.

Als IT'er is het dan soms ontzettend lastig om te concentreren, hetgeen mij uit m'n 'flow' haalt en ik besluit om naar https://tweakers.net te gaan en kijken wat de ontwikkelingen zijn op het forum. Soms ga ik dan random reageren op topics zoals deze...

• milotic
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 00:59
[...]

ik had je meteen ontslagen :X

• AzzKickah
  • Laatst online: 00:55

AzzKickah

06-CENSORED

Xalephsis schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Als IT'er is het dan soms ontzettend lastig om te concentreren, hetgeen mij uit m'n 'flow' haalt en ik besluit om naar https://tweakers.net te gaan en kijken wat de ontwikkelingen zijn op het forum. Soms ga ik dan random reageren op topics zoals deze...
Exact dit.

• cadsite
@MacIsCool @Hankie0412 @Paul @Bobo221 @Bob-B190Geeft verder niks, het is jammer dat ouders niet gewoon contact met elkaar hebben op het schoolplein over dergelijke dingen
Persoonlijk zal ik altijd eerst langs de leerkracht stappen om te luisteren hoe haar mening is over wat er gebeurd is.
Als je eerst naar de ouder van "de pester" stapt loop je het risico dat die mama/papa zich aangevallen voelt en in de loopgraven kruipt.
De leerkracht kent de ouders en de kinderen en kan vaak de zaak al ontmijnen alvorens er woorden vallen.

• TheFes
  • Laatst online: 22:59
Xalephsis schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Is het niet gewoon 120 dagen? Het staat toch letterlijk in de tekst? Ze moeten 120 dagen buiten staan.. :P
Dat was inderdaad ook een gedachte die door mijn hoofd ging toen ik de vraag in de quiz hoorde. Ze vroegen letterlijk wat ik getypt had. Ik had zelf naar het aantal volle dagen gevraagd of zo.

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-12 12:39
milotic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Maar goed dat jouw mening er absoluut niet toe doet.

Het gezanik op @President is weer typisch. Hij heeft in z'n 10 jaar honderden kinderen meegemaakt en dan mag ie niet z'n ergenissen lijst opschrijven? Uiteraard ergert ie zich aan kinderen en hun ouders. Ik zou hem niet geloven als ie zou zeggen dat het allemaal hemel op aarde was. Vraag elke willekeurige leerkracht of ze wel eens lastige ouders of kinderen hebben en of dat vervelend is......

Stelletje hypocrieten. Iedereen zeikt over z'n werk blijkbaar, maar als je een leerkracht bent.... oh noes! 8)7

[Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-08-2019 11:39]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• waah
LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

[...]

Pak je meest strikte definitie van pesten en ik heb dat groep 1 t/m 6 vol moeten houden tot mijn ouders de knoop doorhakten me op een andere school te plaatsen. Waarom ze twijfelden? Omdat de leerkracten en directeur allemaal zeiden "valt wel mee", "het gaat toch goed?", en actief tegen overplaatsing adviseerden omdat ik dan uit mijn omgeving weggehaald zou worden etc. etc.

Ik zeg dit niet om een zielig verhaaltje neer te zetten, maar meer om te illustreren dat het op de leraar heel anders kan overkomen dan de werkelijkheid is/hoe het kind het ervaart. Wanneer je namelijk zegt dat je in 10 jaar tijd nog niet 1 pestgeval hebt meegemaakt, dan vraag ik me af of je alleen maar klasjes van 3 hebt gehad, of het gewoon niet goed door hebt. Je verhaal over "weerbaar maken" etc. wekt die suggestie nog meer. Het is blijkbaar heel makkelijk om er overheen te kijken, dus ik raad je aan eens bij jezelf na te gaan of je het misschien toch verkeerd inschat ;)

Eens. in 10 jaar geen enkel kind gepest?
Toen ik jong was :+ (zo'n 20/28 jaar geleden) wist ik precies wie er gepest werden en in welke klas. En dat wisten de leraren lang niet altijd. Het klinkt naief om te denken dat er níet gepest wordt op een basisschool. Het zijn tenslotte kinderen :+

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:07

Pierre

Van nature lui!

Ruerd Jan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:10:
Daar erger ik me rot aan, zojuist 1 op een locatie van ja het werkt al 6 maanden niet ;w
Ja ik wacht wel tot jij er bent |:( Oelewapper.

Ik werk in de IT om het te verduidelijken

[Voor 6% gewijzigd door Pierre op 08-08-2019 11:40]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Bensimpel
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 14:00

Bensimpel

Positieve meneer

Koffiebarbaar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Het is hier gewoon beleidsmatig bepaald dat je niets op je pc moet zetten, is dat bij jou niet ook gewoon het geval?
Ik ga een PC ook gewoon "flushen" als ik niet binnen een redelijk termijn een oplossing kan vinden, zeker als ik meer te doen heb, en houd daarmee ook gewoon geen rekening met data die er uberhaupt niet hoort te staan.
Precies, als je gewoon alles netjes opslaat op je netwerk share is er niets aan de hand. Maar als je dingen lokaal gaat opslaan.. (Als de pc crashed/in de fik vliegt dan ben je die dingen sowieso kwijt).. Juist om die reden bestaat een netwerk share.

Maar ik vraag wel altijd voor de zekerheid of er dingen lokaal staan hoor, ook als iemand uit Citrix moet knallen vraag ik ook altijd of er nog dingen zijn die opgeslagen moeten worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

• waah
Waar ik me laatst aan ergerde:
PC hier werkt niet goed. Is binnen 2 seconden 100 graden onder load. Van een workstation kan je beter verwachten. Nu is de standaard IT'er niet aanwezig die dit soort zaken meestal doet. Dus IT gemeld.
"Ik geef je even het nummer van Dell, aangezien jij er wel verstand van hebt. Kan jij de support afdeling bellen?"

Ben ik opeens IT ofzo? Prima dat ik wat meer dan gemiddeld verstand heb van PC's. Maar om mij dan maar het het probleem op te zadelen.... Bel lekker zelf.
Bensimpel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Precies, als je gewoon alles netjes opslaat op je netwerk share is er niets aan de hand. Maar als je dingen lokaal gaat opslaan.. (Als de pc crashed/in de fik vliegt dan ben je die dingen sowieso kwijt).. Juist om die reden bestaat een netwerk share.

Maar ik vraag wel altijd voor de zekerheid of er dingen lokaal staan hoor, ook als iemand uit Citrix moet knallen vraag ik ook altijd of er nog dingen zijn die opgeslagen moeten worden.
In theorie prima. Maar bij ons is je profile storage iets van 60mb. Dus daar zit je vrij snel boven....
Probleem is: Ik heb als enige Adobe, en die installeert zo'n beetje alles in je Appdata map.... En dat telt als profile storage. Dus zit standaard te hoog. Gevolg: Mijn profile wordt niet gesynct.

Aan IT voorgelegd: Ja kan bij Adobe niet vinden of dat aan te passen is. Niet een support ticket aanvragen, een belletje doen. Nope. Dit is het antwoord. Good luck.

[Voor 50% gewijzigd door waah op 08-08-2019 11:43]

• Daffie
milotic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Ik ben wel héél benieuwd op welke concrete gronden je zo iemand had willen ontslaan. :Y)

• ReRichard
  • Laatst online: 04-06-2020
Reageer normaal of reageer niet

[Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:34]

• Nightwish_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08-12 12:23
Collega's die zo workaholic zijn dat ze structureel 20 minuten eerder komen, 20 minuten (of later) weggaan en weigeren pauze te nemen...

Micromanagement... (ik weet hoe een kastdeur werkt... Dat hoef je me niet uit te leggen...)

"jij bent toch van ICT? met mijn computer thuis heb ik [probleem], hoe kan ik dat oplossen?"

Gebruiker: *toont telefoon met melding "voer hier uw wachtwoord in"*
Gebruiker: "wat moet ik hier invullen"
Ik, *denkend*: Je geboortedatum...
Ik: "je wachtwoord, dat staat ook boven de melding"
Gebruiker: "Oh, haha, niet gezien!"

Het wachtwoordbeleid is recent aangepast, handleiding rondgestuurd aan alle gebruikers, papiertjes opgehangen en behoorlijk obtrusive op het intranet gezet. En nog komen er mensen langs die vragen hoe het moet, en als je ze dan meldt dat er een handleiding is rondgestuurd, er overal papiertjes hangen. Dan vinden ze het opeens dat er geen service wordt verleend.

"ik heb over 2 minuten een presentatie en de beamer doet het niet en je MOET nu komen om het op te lossen." vraag je vervolgens of ze het allemaal gecheckt hebben ruim voor de presentatie, worden ze boos want dat is niet hun werk.

Directieleden die denken dat ze de heer hemzelf zijn, en wel even voor mogen als er 3 wachtenden in de rij staan.

Het algemene, niet-lezen-van-handleidingen-gedrag.

En ik kan zo wel uren doorgaan, en toch houd ik van mijn baan!

• Bensimpel
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 14:00

Bensimpel

Positieve meneer

waah schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:41:
Waar ik me laatst aan ergerde:
PC hier werkt niet goed. Is binnen 2 seconden 100 graden onder load. Van een workstation kan je beter verwachten. Nu is de standaard IT'er niet aanwezig die dit soort zaken meestal doet. Dus IT gemeld.
"Ik geef je even het nummer van Dell, aangezien jij er wel verstand van hebt. Kan jij de support afdeling bellen?"

Ben ik opeens IT ofzo? Prima dat ik wat meer dan gemiddeld verstand heb van PC's. Maar om mij dan maar het het probleem op te zadelen.... Bel lekker zelf.

[...]

In theorie prima. Maar bij ons is je profile storage iets van 60mb. Dus daar zit je vrij snel boven....
Probleem is: Ik heb als enige Adobe, en die installeert zo'n beetje alles in je Appdata map.... En dat telt als profile storage. Dus zit standaard te hoog. Gevolg: Mijn profile wordt niet gesynct.

Aan IT voorgelegd: Ja kan bij Adobe niet vinden of dat aan te passen is. Niet een support ticket aanvragen, een belletje doen. Nope. Dit is het antwoord. Good luck.
Lekkere IT afdeling dus -O- :N

Ik ga best wel ver met mijn support, scheelt ook dat wij zelf ook bijna alles zelf kunnen doen. Als het moet pas ik zelfs je out of office aan (terwijl je het ook gewoon zelf kan doen). Bijvoorbeeld dan.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Milo85
Nightwish_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:43:

En ik kan zo wel uren doorgaan, en toch houd ik van mijn baan!
Haha klinkt bekend allemaal. _/-\o_

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

[...]

Dit, de houding dat gepest worden en de oplossing vrijwel altijd bij het gepeste kind alleen zit is net zo dom als het omgekeerde.

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:39

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Volgens mij is het topic van de maand Augustus vandaag geboren.

Steam ID = Ackerfiets

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-12 23:13
Collega's die problemen aangeven en als je dan vraagt naar een voorbeeld, dan geen voorbeelden kunnen noemen.

Of collega's, Ja maar bij mijn vorige werkgever had ik een ander programma of deden we anders.
Dan had je bij je vorige werkgever moeten blijven, je werkt nu hier.

PSN: plexforce (ps4)

• cadsite
Nightwish_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:43:
Het algemene, niet-lezen-van-handleidingen-gedrag.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:31
Oef, zie ik hier een ruzietje dat uitgepraat moet worden? @President kan jij dit even oppakken? :)

[Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2019 13:35. Reden: Quote aangepast]

• LuckyLuke

LuckyLuke

Topicstarter
Mensen die handleidingen niet lezen of gewoon te lui zijn om te kijken / zoeken.
Dan zeg ik gewoon PICNIC:

Problem in Chair, Not In Computer

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

WeHoDo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:51:
Dan had je bij je vorige werkgever moeten blijven, je werkt nu hier.
Je weet precies te verwoorden waar ik me aan irriteert :) Zoals je het nu verwoord gaat dit over een vorm discussie en niet over de inhoud. Je werkt nu hier dus ... i.p.v. de optie openhouden dat de ander een punt heeft waar je als nieuwe organisatie wat van kan leren.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee