Tomahawk RAM combo.

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Vraag

• Grazor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
Dag beste mensen,

Mijn keuze voor een moederbord voor mijn ryzen 5 2600 is de Tomahawk.

ik heb een kort vraagje. Ik heb op RAM gezocht en de goedkoopste 3000mhz is bij verre de [td]Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK[/td]
En het is ook nog een CAS15.

Ik heb de QVL doorgenomen van de Tomahawk en vele zweren hierbij.

Is het een regel om de QVL te volgen, of mag ik erop vertrouwen dat de combinatie van een "bekend merk" + "3000mhz" normaliter gewoon zou moeten werken voor een ryzen 5 2600?

Ik ben dit gaan googelen, maar de verschillende antwoorden lieten me met meer vragen dan zekerheid. Heeft iemand ervaring met deze specifieke RAM of moederborden met RAM dat niet uit het QVL komt?

Alle reacties

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:44

SomerenV

It's something!

QVL betekent niet meer dan 'deze hebben we getest dus werkt 100% zeker', maar de kans dat andere RAM ook werkt is volgens mij ook zo goed als 100%, zolang je maar RAM koopt die qua specs voldoet aan wat het moederbord wil hebben.

Dus je kunt gewoon de gok nemen en mocht het niet werken het omruilen voor iets wat wel in de QVL staat.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:15
Beide combi’s zijn een populaire combi hier op tweakers. QVL is niks anders dan een lijst met geheugen die fabrikant getest heeft. Theoretisch zou het kunnen dat het niet werkt, maar in de praktijk moet ik het nog zien. Ik kan me geen topics op tweakers herinneren waarbij verkeerd geheugen een probleem was. Wat @SomerenV zegt; gewoon proberen.

• Grazor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
Bedankt voor de info,ik zal het overwegen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15

br00ky

Moderator Harde Waren
@Grazor, dit kan toch prima in Nieuwe PC rond de +-800 Euro Gamen? Dit is nu je derde topic. Houdt het gewoon bij 1, dat is een stuk overzichtelijker.

Dit topic is gesloten.