Bij einde lease-contract hogere eindkilometerstand

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 14:17
Dan moet je ook hopen dat je niets direct na je vakantie krijgt. Stel volgende situatie is van toepassing
46 weken per jaar, 25 km per dag woon werk verkeer. Daarnaast 500km per maand privè en 3000 per jaar eenmalig voor een zomervakantie. Je komt dan op 14750 en zou dus netjes binnen een 15.000km bundel blijven. Stel je gaat in juli op vakantie. Je rijdt dan 26 weken woon/werk (3250), 6 maand privé (3000) en de vakantierit (3000) in de eerste 7 maand van het jaar. Dit is (9250 / 7) x 12 = 15,857 kilometer. Meer dan de 15K.

Ik snap dat een LM ergens een grens moet trekken, maar het is op zich niet raar dat de kilometers in het jaar niet geheel gelijkmatig gemaakt worden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:46
pyrofielo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:51:
Worden weer dom regeltjes gevolgd.... staat zo in het contract en zo word het nageleefd.

Menselijkheid is weer eens ver te zoeken. Persoonlijk zou ik er niet mee akkoord gaan. De reden dat je een kilometrage afspreekt is omdat als je de auto veel gebruikt de afschrijving hoger is en de restwaarde dus lager.

Aangezien de auto total-loss is, is er geen restwaarde en boeit de kilometerstand ook niet. Ik vind het bijzonder on-ethisch om iemand die in de kreukels ligt ook nog financieel te benadelen terwijl er geen werkelijke schade meer is.
Goed verwoord, meer(/minder) KM's toeslag is inderdaad om extra onderhoudskosten en afschrijving te compenseren. Dat extra onderhoud en afschrijving zal er nooit meer komen, want die is al voor 100% afgeschreven om de aangegeven reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Zelf ook een ongeluk gehad. En na die klap krijg je er nog veel meer door ‘onrecht’ gevoel. Keer op keer. Uiteindelijk na meerdere brieven van een letselschade advocaat alles goed geregeld.

Advies: haal betaald juridisch advies en zorg eerst voor een goede aangifte. Dat heb je sowieso nodig. Als aansprakelijkheid eenmaal duidelijk is, kin je best declareren en ook gevolgschade etc.

Uit interesse: bedrijf zelf al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 16:18
[b]Valandin schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:25:

-Kilometerbundel
Aangegeven dat het niet redelijk is om de gemaakte kilometers te extrapoleren gezien je niet maandelijks dezelfde kilometers maakt. (Vind verder dat het aantal kilometers toch geen bal uitmaakt, gezien de auto total loss is. Wat hadden ze anders gedaan als de boordcomputer stuk was)
Je hebt niet aangegeven of de auto technisch (dus niet te repareren) of economisch (repareren te duur) total loss is. Zeker bij economisch total loss is de kilometerstand wel belangrijk omdat dit de dagwaarde (op het moment van het ongeval) sterk beinvloed.

Zoek aub (zoals al vaker aangegeven) juridische hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:54
Maar goed de LM heeft geen verlies hier in aangezien de auto totalloss is. Extra onderhoud of slijtage is niet meer van toepassing, enige coulance zou op zijn plaats zijn.

Ook moet de TS niet de daadwerkelijk teveel gereden KM"s betalen maar de hogere categorie met terugwerkende kracht

[ Voor 25% gewijzigd door GrooV op 08-08-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

En het nut van contracten is....? Juist, afspraken tussen partijen.
Als je baas morgen aankomt met de boodschap; Joh de rest van het jaar krijg je maandelijks 2k minder, vanaf 2020 weer je normale salaris.
Dan neem ik aan dat jij ook naar de baas stapt met de boodschap dat je een contract hebt voor salaris x per maand?

Als je het niet eens bent met een contract en de voorwaarden die daarbij horen, dan teken je gewoon niet en zoek je verder.
Ik ben het niet met je eens, je komt ook niet met een goed vergelijk.

Ik vind contracten prima, maar ik vind dat je bij uitzonderingen zeker wel mag kijken om coulance toe te passen omdat de situatie toch al kut genoeg is. Zeker ook met dingen als garantie word hier vaak genoeg naar gekeken.

Je hebt mijn mening dat deze leasemaatschappij erg bot is iig niet veranderd.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:46
zijn de "Algemene Voorwaarden Keurmerk Private Lease" van toepassing?
Dan zie ik dat de leaseprijs aangepast KAN worden, maar dat dit in overleg gebeurd.
Even feitencontrole:
Je hebt aantoonbaar het eerste jaar 15.000km of minder gereden? (onderhoudsbeurt toevallig na 1e jaar).
Je hebt dan 't tweede jaar 6000km gereden
Op basis van je contract mag je 15000/j : 12 * 2,8 maanden = 3500km hebben binnen je contract.
je bent dus 2500km daadwerkelijk over je contract op maandbasis.

Aanname:
Er geldt een meerKMprijs in je contract van X (vaak 0,09ct/km) Zoek dat op.
Op basis daarvan zou je max 225 euro moeten betalen voor meerKM. Dat houdt dan ook rekening met het punt van @Anoniem: 63072
Pagina: 1 2 Laatste