Houd er rekening mee dat je DDR3 niet zomaar op elk moederbord kan prikken. De CPU en het moederbord moeten wel DDR3 ondersteunen.
Verder: het is al vaak genoeg gezegd maar je budget is extreem laag. Zeker wanneer je een nieuwe PC wilt bouwen. Het best zou zijn om door te sparen tot 500/600 euro. Dan kan je al sneller gaan kijken naar nieuwe onderdelen die ook mee bij de tijd zijn.
Als je geen tijd hebt om te wachten en echt nu een computer wilt zul je moeten kijken naar een tweedehands PC met tweedehands onderdelen.
Je kan dan een complete pc kopen en al je budget op maken, maar je kan ook kijken of je een wat goedkopere pc (eventueel zonder videokaart) op de kop kan tikken voor pak hem beet 150 tot 200 euro en daar dan vervolgens nog wat beter onderdelen in te stoppen. Een AMD Radeon RX470 voor ongeveer 75 euro en een 128GB SSD voor 15 tot 20 euro en je PC is klaar om fortnite te kunnen spelen op redelijke settings (720p). Je moet dan alleen nog geluk hebben om een goede deal te kunnen sluiten voor de goedkope complete pc.
Let er dan wel op dat je moederbord PCI Express aansluiting heeft.
Voor je processor zou ik kijken of je een 4 core, 4 thread kan krijgen, of eventueel een 2 core, 4 thread.
Ik hoop voor je dat je iets kan vinden.
//edit:
svennd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:44:
Niet dat ik wil moeilijk doen, maar met 300 euro kun je toch echt wel een build doen toch ? Als je kast hergebruikt kun je rond de AMD 2200G bouwen, zeker niet wat tweakers gaming rig noemen, maar volgens youtube kun je wel fortnight spelen :
YouTube: Gaming without a Graphics Card - Ryzen 3 2200g - featuring Fortnite ...
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock A320M-DVS R4.0 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS632A | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power B8 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,48 | € 29,48 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 253,47 |
// edit
zelfs de 2400G past bijna in het budget
YouTube: Fortnite Season 9 Ryzen 5 2400G @ 3.8 GHz + Vega 11 @ 1500MHz
Grootste probleem lijkt me de memory
& snelheid ...

mogelijk heeft fortnite 8gb nodig of wil je ook meer dan 1 chrome tab open, dan kan bijvoorbeeld :
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESCK
Leuke denk oefening, maar ik zou wat verder sparen, of oma en opa eens een bezoekje brengen

4GB RAM voor Fortnite is erg karig. Zeker aangezien het gedeeld wordt met de IGPU. 8GB is dan zeker aan te raden, maar het moet dan natuurlijk wel binnen het budget passen.
Als je de behuizing van je huidige pc kan hergebruiken is het systeem van @
svennd nog niet zo gek. Let er dan trouwens wel op dat je controleer of je
voeding wel in je behuizing past. Als je dan nog iets door kan sparen kan je er 8GB RAM in prikken en de 2400G halen. Je pc zal dan zeker klaar zijn om fortnite te kunnen spelen. (Met de 2400G krijg je ook een betere IGPU)
Wel loop je dan wat future compatibility mis. De A320 chipset is namelijk niet geweldig. Ook een 300W voeding is niet denderend. Als je dan een keer flink wilt upgraden voor à 500 Euro zul je veel onderdelen moeten vervangen. Maar dit is in principe niet van zorg op dit moment.
[
Voor 57% gewijzigd door
LukasvH_1 op 06-08-2019 22:13
]
AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300