Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe goedkope gaming PC*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gewoon_Pim
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik ben opzoek naar een zeer goedkope Gaming Pc.
Mijn budget is zeer laag. Dit ligt rond de 250 euro.
Heeft iemand advies voor welke onderdelen ik moet kopen?

Ik wil graag de game fortnite kunnen draaien op mijn PC
Voor mij is gemiddeld de medium revolutie goed genoeg.
Het systeem mag ongeveer €250 kosten. Deze kan uitlopen tot 300€ maar daar zit de max prijs.
Er zijn nog geen componenten of randapparatuur
Ik heb bijna alles nodig. De voeding en HDD van mijn vorige pc is kapot.
Ik heb qua merk graag intel, maar als dit niet binnen de prijs valt sta ik voor alles open.
Mijn voeding moet minimaal 400 Watt draaien. De rest mag alles zijn.

ALVAST BEDANKT

[ Voor 4% gewijzigd door Gewoon_Pim op 06-08-2019 18:47 ]

Alle reacties

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Je budget is wel echt zeer laag.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik denk dat als je een 1000w voeding neemt je pc nog sneller is.

• Gewoon_Pim
Ik heb zeker wat onderzoek gedaan. Ik kwam met oude onderdelen rond de 250 euro te zitten. Het klopte alleen niet. Ik wilde een intel cpu op een AB350M moederbord doen.

Verwijderd

Je capslock stond aan toen je de titel bedacht.

• Gewoon_Pim
ECP0WERS schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:46:
Ik denk dat als je een 1000w voeding neemt je pc nog sneller is.
Daarom ben ik dit topic gestart. Ik heb hulp nodig bij het samenstellen. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van.
Dus een minimale 400 Watt voeding kan zeker uitlopen tot een 1000 Watt voeding als het maar binnen mijn budget valt. :)

• Gewoon_Pim
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:48:
Je capslock stond aan toen je de titel bedacht.
Vergeten uit te zetten xD

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
heel makkelijk.

Voor 250 euro heb je geen gaming pc.
misschien kan je 2e hands nog wat leuks vinden

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
product: Nintendo Switch Lite

Gaat 229euro kosten, past binnen je budget en Fortnite is gratis.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Gewoon_Pim schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:49:
[...]

Daarom ben ik dit topic gestart. Ik heb hulp nodig bij het samenstellen. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van.
Dus een minimale 400 Watt voeding kan zeker uitlopen tot een 1000 Watt voeding als het maar binnen mijn budget valt. :)
_/-\o_

Misschien ook handig om te posten wat je huidige PC is/bevat aan componenten. Voor 200-300 euro ga je namelijk niets kunnen samenstellen. Wel bestaat de kans dat je oude PC nog te fixen is...

Daarnaast heeft je voeding héél weinig met de snelheid van je PC te maken. Met zwaardere componenten heb je in de regel een zwaardere voeding nodig maar dezelfde componenten werken niet ineens sneller als je een zwaardere voeding hebt.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sjonge, lekker niveau aan reacties weer...
Je topic is idd wat karig. Maar voor dat budget ga je geen nieuwe pc vinden.
Kijk eens of je op v&a wat in je budget kan vinden.
Post die hier, en dan kunnen we daar wellicht wel goed advies op geven :)

• Gewoon_Pim
Aggressor schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:50:
heel makkelijk.

Voor 250 euro heb je geen gaming pc.
misschien kan je 2e hands nog wat leuks vinden
Ik heb 2e hands onderzoek gedaan.
Ik had als moederbord de AB350M gekozen. (Ik wist toen nog niet dat deze niet samenging met een intelcpu)

andere onderdelen die ik koos waren
- Asus GTX660 Ti-DC2-2GD5
- Sandisk M2 2280 120GB/ Crucial BX500 SSD 120Gb 2.5" Sata III
- HP 8Gb DDR3 1333MHz (Ram)
- Intel core i3 2100 Tray
- 250 Gb (WD blue of Maxtor) (HDD)
- Corsair VS650 (voeding)

en als behuizing de Sharkoon VG4-W

Hier kan alles aan aangepast worden als het binnen het budget valt

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-11 15:26
Is een game console geen oplossing waar je Fortnite op kan spelen?

Je budget is erg karig om hier een leuk computertje van te maken, of je moet een 2de handsje scoren via V&A.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
Om het makkelijk te houden zou ik zoeken naar CPU en moederbord die in een setje worden verkocht, hoef je je geen zorgen te maken dat ze niet in elkaar passen.

• Gewoon_Pim
Ik heb het ram geheugen uit mijn vorige pc gehaald. Deze is op dit moment nog goed genoeg.
Moederbord met cpu + koeler ga ik zoeken.
Heeft er iemand een aanrader. Naar welk moederbord ik moet zoeken?

[ Voor 20% gewijzigd door Gewoon_Pim op 06-08-2019 20:00 ]

• Gewoon_Pim
Kingston schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:07:
Is een game console geen oplossing waar je Fortnite op kan spelen?

Je budget is erg karig om hier een leuk computertje van te maken, of je moet een 2de handsje scoren via V&A.
Ik heb een ps4. Maar wil overgaan op computer en dan de ps4 aan mijn broertje geven. Zelf vind ik pc gamen fijner vandaar de overstap...

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:51
Oef dat is een klein budget. Vooral als je ook nog een monitor moet halen. Wellicht verstandiger om een beetje door te sparen, dan kan je betere prijs/kwaliteit vinden.

Het los vinden van onderdelen lijkt me onverstandig (veel meer werk en meer risico. Ik weet niet wat voor ram het is, maar het kan echt genoeg waard zijn om een build omheen te bouwen. Dat is de moeite niet. Waarom alles behalve je ram stuk zou zijn, is mij ook een raadsel.

Als je nu aan de slag wil, zou ik zou proberen een 2e hands systeem te kopen.
categorie: PC's

Hier een voorbeeldsearch, het lijkt me te veel werk om zelf iets bij elkaar te schrapen wat beter en goedkoper is dan bijvoorbeeld V&A aangeboden: **PRIJS VERLAAGD** Game PC | 2500k + 1050ti + 8GB RAM aangebo... dit systeem.

• Gewoon_Pim
esazs schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:04:
Oef dat is een klein budget. Vooral als je ook nog een monitor moet halen. Wellicht verstandiger om een beetje door te sparen, dan kan je betere prijs/kwaliteit vinden.

Het los vinden van onderdelen lijkt me onverstandig (veel meer werk en meer risico. Ik weet niet wat voor ram het is, maar het kan echt genoeg waard zijn om een build omheen te bouwen. Dat is de moeite niet. Waarom alles behalve je ram stuk zou zijn, is mij ook een raadsel.

Hier een voorbeeldsearch, het lijkt me te veel werk om zelf iets bij elkaar te schrapen wat beter en goedkoper is dan bijvoorbeeld V&A aangeboden: **PRIJS VERLAAGD** Game PC | 2500k + 1050ti + 8GB RAM aangebo... dit systeem.
monitor, toetsenbord, muis en ram geheugen is al aanwezig

• polodo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06-2023
Gewoon_Pim schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Ik heb een ps4. Maar wil overgaan op computer en dan de ps4 aan mijn broertje geven. Zelf vind ik pc gamen fijner vandaar de overstap...
Is het dan niet een idee om je ps4 misschien te verkopen zodat je een iets hoger budget krijgt?

• Gewoon_Pim
polodo schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Is het dan niet een idee om je ps4 misschien te verkopen zodat je een iets hoger budget krijgt?
Ik zou zelf graag mijn ps4 aan mijn broertje geven. Toch bedankt voor het medenken :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
esazs schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:04:

V&A aangeboden: Vlotte i5 (4th. gen) Dell desktop met SSD en een 4GB DDR5 vid... is ook zeer zeker een optie. Kost 50 euro minder. Nadeel is wel dat er "slechts" een RX550 in zit die in deze OEM PC lastig te vervangen is waarschijnlijk. Voordeel dan weer is dat deze een SSD heeft en een cpu die 2 generaties nieuwer is. De 1050ti is trouwens wel een heel stuk sneller. Je kunt natuurlijk ook een losse SSD kopen, zoals V&A aangeboden: Samsung 850 EVO 250GB. Maar dan zit je al weer op 290 euro.

Overigens wat zijn de huidige specificaties? Misschien is het voordeliger om de huidige PC te repareren. Ook wel handig om te weten: op welke resolutie game je? Als je niet op 1080p gamed, is dit een voordeel, omdat de RX550 het dan een stuk gemakkelijker krijgt. Ik heb overigens nog wel een oude LCD staan. Moet je het alleen niet erg vinden om op een 17" LCD te gamen. Deze mag je hebben voor 10 euro excl. verzenden.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 06-08-2019 20:56 ]

• Gewoon_Pim
hoi1234 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

V&A aangeboden: Vlotte i5 (4th. gen) Dell desktop met SSD en een 4GB DDR5 vid... is ook zeer zeker een optie. Kost 50 euro minder. Nadeel is wel dat er "slechts" een RX550 in zit die in deze OEM PC lastig te vervangen is waarschijnlijk. Voordeel dan weer is dat deze een SSD heeft en een cpu die 2 generaties nieuwer is. De 1050ti is trouwens wel een heel stuk sneller. Je kunt natuurlijk ook een losse SSD kopen, zoals V&A aangeboden: Samsung 850 EVO 250GB. Maar dan zit je al weer op 290 euro.

Overigens wat zijn de huidige specificaties? Misschien is het voordeliger om de huidige PC te repareren. Ook wel handig om te weten: op welke resolutie game je? Als je niet op 1080p gamed, is dit een voordeel, omdat de RX550 het dan een stuk gemakkelijker krijgt. Ik heb overigens nog wel een oude LCD staan. Moet je het alleen niet erg vinden om op een 17" LCD te gamen. Deze mag je hebben voor 10 euro excl. verzenden.
Ik game sws niet op 1080p. ik heb ook een oud lcd scherm dus moet dat lukken..

Verwijderd

Wat dacht je van deze:
V&A aangeboden: Intel i7 3770k systeem

Misschien als je €250,- biedt dat je hem daarvoor kunt krijgen. Veel beter ga je denk niet vinden voor die prijs. De videokaart is de zwakste schakel uit die build, maar prima voor Fortnite. De pc leent zicht er prima voor om er later nog een sterkere kaart in te zetten.

Je kan ook de HD 7850 eruit halen en verkopen voor €25-30,-, en vervolgens iets als een RX 470 kopen. Deze gaan regelmatig voor +-€75,- weg. Dit maakt dat je een hele aardige pc hebt voor €300,- welke nieuwe games prima aankan op hogere instellingen :).

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je bereid bent te reizen:

V&A aangeboden: i5-4670K @ 4GHz, 16GB RAM en GTX 970

Veel sneller ga je niet vinden voor dat geld. Net binnen je budget en met een GTX970 een stuk sneller dan de hierboven genoemde systemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 09:34
Niet dat ik wil moeilijk doen, maar met 300 euro kun je toch echt wel een build doen toch ? Als je kast hergebruikt kun je rond de AMD 2200G bouwen, zeker niet wat tweakers gaming rig noemen, maar volgens youtube kun je wel fortnight spelen : YouTube: Gaming without a Graphics Card - Ryzen 3 2200g - featuring Fortnite ...
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 119,05€ 119,05
1MoederbordenASRock A320M-DVS R4.0€ 44,-€ 44,-
1Geheugen internCrucial CT4G4DFS632A€ 22,99€ 22,99
1Voedingenbe quiet! System Power B8 300W€ 37,95€ 37,95
1Solid state drivesCrucial BX500 240GB€ 29,48€ 29,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 253,47

// edit
zelfs de 2400G past bijna in het budget :D YouTube: Fortnite Season 9 Ryzen 5 2400G @ 3.8 GHz + Vega 11 @ 1500MHz

Grootste probleem lijkt me de memory & snelheid ... :+ mogelijk heeft fortnite 8gb nodig of wil je ook meer dan 1 chrome tab open, dan kan bijvoorbeeld : pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESCK

Leuke denk oefening, maar ik zou wat verder sparen, of oma en opa eens een bezoekje brengen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door svennd op 06-08-2019 21:58 ]

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Gewoon_Pim schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

monitor, toetsenbord, muis en ram geheugen is al aanwezig
Houd er rekening mee dat je DDR3 niet zomaar op elk moederbord kan prikken. De CPU en het moederbord moeten wel DDR3 ondersteunen.

Verder: het is al vaak genoeg gezegd maar je budget is extreem laag. Zeker wanneer je een nieuwe PC wilt bouwen. Het best zou zijn om door te sparen tot 500/600 euro. Dan kan je al sneller gaan kijken naar nieuwe onderdelen die ook mee bij de tijd zijn.

Als je geen tijd hebt om te wachten en echt nu een computer wilt zul je moeten kijken naar een tweedehands PC met tweedehands onderdelen.

Je kan dan een complete pc kopen en al je budget op maken, maar je kan ook kijken of je een wat goedkopere pc (eventueel zonder videokaart) op de kop kan tikken voor pak hem beet 150 tot 200 euro en daar dan vervolgens nog wat beter onderdelen in te stoppen. Een AMD Radeon RX470 voor ongeveer 75 euro en een 128GB SSD voor 15 tot 20 euro en je PC is klaar om fortnite te kunnen spelen op redelijke settings (720p). Je moet dan alleen nog geluk hebben om een goede deal te kunnen sluiten voor de goedkope complete pc.

Let er dan wel op dat je moederbord PCI Express aansluiting heeft.
Voor je processor zou ik kijken of je een 4 core, 4 thread kan krijgen, of eventueel een 2 core, 4 thread.

Ik hoop voor je dat je iets kan vinden.

//edit:
svennd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:44:
Niet dat ik wil moeilijk doen, maar met 300 euro kun je toch echt wel een build doen toch ? Als je kast hergebruikt kun je rond de AMD 2200G bouwen, zeker niet wat tweakers gaming rig noemen, maar volgens youtube kun je wel fortnight spelen : YouTube: Gaming without a Graphics Card - Ryzen 3 2200g - featuring Fortnite ...
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 119,05€ 119,05
1MoederbordenASRock A320M-DVS R4.0€ 44,-€ 44,-
1Geheugen internCrucial CT4G4DFS632A€ 22,99€ 22,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 253,47

// edit
zelfs de 2400G past bijna in het budget :D YouTube: Fortnite Season 9 Ryzen 5 2400G @ 3.8 GHz + Vega 11 @ 1500MHz

Grootste probleem lijkt me de memory & snelheid ... :+ mogelijk heeft fortnite 8gb nodig of wil je ook meer dan 1 chrome tab open, dan kan bijvoorbeeld : pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESCK

Leuke denk oefening, maar ik zou wat verder sparen, of oma en opa eens een bezoekje brengen :*)
4GB RAM voor Fortnite is erg karig. Zeker aangezien het gedeeld wordt met de IGPU. 8GB is dan zeker aan te raden, maar het moet dan natuurlijk wel binnen het budget passen.

Als je de behuizing van je huidige pc kan hergebruiken is het systeem van @svennd nog niet zo gek. Let er dan trouwens wel op dat je controleer of je voeding wel in je behuizing past. Als je dan nog iets door kan sparen kan je er 8GB RAM in prikken en de 2400G halen. Je pc zal dan zeker klaar zijn om fortnite te kunnen spelen. (Met de 2400G krijg je ook een betere IGPU)

Wel loop je dan wat future compatibility mis. De A320 chipset is namelijk niet geweldig. Ook een 300W voeding is niet denderend. Als je dan een keer flink wilt upgraden voor à 500 Euro zul je veel onderdelen moeten vervangen. Maar dit is in principe niet van zorg op dit moment.

[ Voor 57% gewijzigd door LukasvH_1 op 06-08-2019 22:13 ]

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

bouw een tweedehands build met de best mogelijke prijs/prestatie voor dat geld zou ik zeggen.
richtlijnen voor een goede pc
ssd
8GB ram
quadcore cpu(geen amd fx of am3)
een voeding die genoeg watt biedt voor de rest van het systeem en geen prulding pakken.
een goed uitziende behuizing waar je makkelijk in kunt werken (dingen zoals herbruikbare gpu slots en toolless openen zijn handig)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:28:
Wat dacht je van deze:
V&A aangeboden: Intel i7 3770k systeem

Misschien als je €250,- biedt dat je hem daarvoor kunt krijgen. Veel beter ga je denk niet vinden voor die prijs. De videokaart is de zwakste schakel uit die build, maar prima voor Fortnite. De pc leent zicht er prima voor om er later nog een sterkere kaart in te zetten.

Je kan ook de HD 7850 eruit halen en verkopen voor €25-30,-, en vervolgens iets als een RX 470 kopen. Deze gaan regelmatig voor +-€75,- weg. Dit maakt dat je een hele aardige pc hebt voor €300,- welke nieuwe games prima aankan op hogere instellingen :).
Die PC is wel behoorlijk stoffig. Dan vraag ik me af hoe zuinig er mee is omgesprongen. Ik zou hem in ieder geval schoonmaken voordat ik hem zou fotograferen.

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:51
svennd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:44:
Niet dat ik wil moeilijk doen, maar met 300 euro kun je toch echt wel een build doen toch ?
Kan wel ja. Vooral als je bedenkt dat meneer blijkbaar onder de 1080p gaat spelen en opeens stiekem wel alle randapparatuur in huis heeft 8)7. Een 2e hands (systeem of systeem+gpu) kan je denk ik wel meer uit halen of minder voor uitgeven.

Maar goed, ik weet na de 20+ posts van deze thread nog steeds niet wat er al aanwezig is en volgens mij hebben we onderhand collectief meer energie in dit project gestopt dan TS. :P

• Gewoon_Pim
Mensen het spijt me voor de onduidelijkheid.
Ik ben net nieuw met deze site. Ik weet niet hoe alles werkt. Ik heb geen verstand van computers. Er zijn vragen die ik kan beantwoorden, maar dan moeten ze wel gesteld worden.

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 09:34
Gewoon_Pim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 02:05:
Mensen het spijt me voor de onduidelijkheid.
Ik ben net nieuw met deze site. Ik weet niet hoe alles werkt. Ik heb geen verstand van computers. Er zijn vragen die ik kan beantwoorden, maar dan moeten ze wel gesteld worden.
Vul dan correct de template in, het is bedoeling dat je de vette zinnetjes beantwoordt, dat helpt enorm. Samenvatting is, je hebt een te klein budget om een volledig nieuwe pc met alle rand accessoires te kopen; Als je al een oude kapotte computer hebt, deel dan welke items deze bevat voor zover je dat weet; (kun je de voeding hergebruiken, de harde schijf, de kast, ...) dan kunnen we je budget zo goed mogelijk gebruiken; overigens wordt ook verwacht dat je zelf de pricewatch eens induikt en een systeem samenstelt;
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:50
Het leuke is. TS heeft alle vragen van de template al beantwoord. Alleen de dikgedrukte vragen staan niet bij. Dus dat is prima. Hij was alleen vergeten de randapparatuur te vermelden. Kan gebeuren toch? Laten we het daarom ff aardig houden met elkaar. Als je vind dat iemand je energie/reacties niet waard is dan reageer je toch gewoon niet?

Voor 300 euro is prima een 2e hands systeem samen te stellen of in z'n geheel aan te schaffen waar fortnite op draait. Leuke uitdaging voor de meer ervaren tweakers lijkt me :)

@Gewoon_Pim Voor fortnite is niet veel nodig, Daarom zou het, zoals svennd hierboven al aanhaalt heul handig zijn om even aan te geven wat voor een onderdelen je in je huidige pc zitten. Vooral dingen als de processor en eventueel de videokaart zouden erg handig zijn. Is het een prebuild bv medion of zo. Probeer dan het type te achterhalen. Voor hetzelfde geld kunnje met een goedkope vervanging gewoon verder met je huidige pc☺️

Om de boel op gang te helpen gooi ik er ook maar ff een lijstje inmet nieuwe onderdelen. Uiteindelijk zou je met een bios update nog kunnen upgraden naar een r5 2600 met een rtx 2080ti :) Dus op zich heb je zo ook nog een aardige basis.

1ProcessorsAMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 49,-€ 49,-
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 49,-€ 49,-
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 32,50€ 32,50
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 40,49€ 40,49
1VoedingenCooler Master MWE White 450W V2€ 40,22€ 40,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,69

Ff 2e hands videokaartje scoren en je bent klaar.

Wanneer de behuizing nog voldoet dan kan die uit het lijstje natuurlijk :)

Dit is voor z'n geld een heel leuk kaartje : V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280 Gaming 3G Zelf in een build gehad. Stil, goede koeling en erg goed te overklokken.

[ Voor 61% gewijzigd door Baloes op 07-08-2019 09:13 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

je zou kunnen beginnen met
V&A aangeboden: MSI H61M-P31/W8 + i5-2400 + 4GB Kingston DDR3 @ 1333Mhz
V&A aangeboden: Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU
V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270X 2GB HAWK
V&A aangeboden: Corsair CX750
hiermee dient u alleen nog de opslag en de kast uitkiezen. tweedehands build voor de allerbeste prijs/prestatie

[ Voor 3% gewijzigd door Ludwig005 op 07-08-2019 08:36 ]

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Heb zelf dit samengesteld incl. kast

1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 99,-€ 99,-
1MoederbordenBiostar A320MH€ 52,50€ 52,50
1BehuizingenInter-Tech MC-02 Micro€ 23,99€ 23,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 44,30€ 44,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,22

Voor 70 euro zou je een monitor kunnen vinden, voor 30 euro de andere accessoires. Als je bepaalde zaken 2dehands zoekt zou je onder de 300 kunnen blijven voor alles.

Raad zelf de 3200G aan in plaats van de 2400G vanwege gelijkaardige fortnite performance aan een lager bedrag.

• Gewoon_Pim
Ik ga vandaag uitzoeken welke onderdelen er in mijn oude pc zaten. Deze pc is echt heel oud dus er zal een hoop meuk in zitten.
De hdd en de voeding zijn kapot. Ik heb kingston 4Gb ram geheugen. Als ik het goed heb is de videokaart een asus R98. De processor weet ik niet. Het doosje is weg en de sticker eraf, dus kan het niet vinden. De andere onderdelen ga ik ff nakijken.

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 15:58
De Ryzen 3200G ligt momenteel voor €79 bij Alternate. Dat is evenveel als de 2200G. Dat zegt natuurlijk ook wel iets over de minimale performance winst maar toch een hele goede deal, helemaal voor een super low budget pc. En je kan er achteraf altijd nog een betere videokaart in stoppen.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-11 09:45
Gewoon_Pim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:37:
Ik ga vandaag uitzoeken welke onderdelen er in mijn oude pc zaten. Deze pc is echt heel oud dus er zal een hoop meuk in zitten.
De hdd en de voeding zijn kapot. Ik heb kingston 4Gb ram geheugen. Als ik het goed heb is de videokaart een asus R98. De processor weet ik niet. Het doosje is weg en de sticker eraf, dus kan het niet vinden. De andere onderdelen ga ik ff nakijken.
Pim, luister aub naar de aanbevelingen. Je oude pc moet je vergeten en die onderdelen ook. Lees wat de rest zegt en maak daaruit een keuze, dan ben je beter, langer, goedkoper en gemakkelijker uit! En dit bedoel ik niet op een nare toon, alleen proberen veel mensen je de oplossing te bieden maar zie je die nog even niet. Alhoewel deze er absoluut tussen zit.

• Gewoon_Pim
IK heb mijn oude pc en de onderdelen die ik wilde kopen of wilde gaan kopen al opgegeven. Ik heb een pc die kant en klaar is gevonden. En ga die HOOGST WAARSCHIJNLIJK kopen. Dus ik dank u allen. Door jullie heb ik een voor mij goede pc gevonden
THXXX
Pagina: 1