Glasvezel in Gouda

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
Matched: glasnet
Tijd om eens een topic te maken over de glasvezeloorlog die aanstaande is in Gouda. Er lijken drie verschillende providers een netwerk aan te willen leggen. Volgens de gemeente zijn er nog geen vergunningen afgegeven. De informatievoorziening is nogal rommelig omtrent dit onderwerp en ik zou graag dit topic gebruiken om de voortgang bij te houden.

Rekam
Rekam is al jaren bezig om langzaam het Coax-netwerk te verglazen. Ruim 30% van de huishoudens in Gouda heeft al een glasvezelaansluiting van Rekam en kan hierop diensten afnemen. Op dit netwerk leveren enkele kleine providers, te weten Trined, Solcon, FiberNow, Netrebel, DDS, Caiway, Glasnet en Delta. Het netwerk is volledig gebaseerd op GPON.

Rekam GlasDraad
https://www.rekamglasdraad.nl/
Rekam versnelt de uitrol van glasvezel in samenwerking met GlasDraad, om te beginnen met Bloemendaal en Plaswijck. Alle huishoudens die nog geen aansluiting hadden op het glasvezelnetwerk van Rekam worden in de eerste helft van 2020 ook aangesloten. Dit netwerk lijkt anders te zijn dan het bestaande glasvezelnetwerk van Rekam, en Rekam beweert dat KPN en al haar reguliere resellers ook op dit netwerk gaan leveren. Dit is tot op heden nog niet in de praktijk bevestigd.

Delta Fiber/Caiway
https://www.gavoorglasvezel.nl/

Delta/Caiway is een nieuwkomer in Gouda en heeft het voornemen om Bloemendaal, Plaswijck en Goverwelle aan te sluiten op glasvezel. Deze partij lijkt op dit moment het verst met de uitrol, grote delen van de plannen zijn nu gerealiseerd.

Op dit netwerk worden op dit moment abonnementen aangeboden via Kliksafe, Online, Delta en Caiway.

KPN
KPN NetwerkNL is bezig met het verglazen van Korte Akkeren en de binnenstad. Dit is naar verwachting voor de zomer van 2020 afgerond. Dit netwerk is P2P.

Alle providers die regulier via KPN leveren zullen ook op dit netwerk leveren: https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Een deel van Gouda is al door KPN verglaasd. De nieuwe wijk Westergouwe heeft enkel glasvezel (zowel van Rekam als KPN) en een aantal losstaande nieuwbouwprojecten verspreid door de stad zijn door KPN direct op glasvezel aangesloten. Daarnaast heeft KPN in de afgelopen jaren op veel plekken VVDSL uitgerold.

[ Voor 43% gewijzigd door DiedB op 30-01-2020 13:17 . Reden: Verduidelijken verschil Rekam en Rekam+GlasDraad, update uitrol ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met Rekam glasvezel? Ik heb het idee dat het veel minder stabiel is dan KPN xDSL was. Zowel met Fibety als Glasnet als provider lijkt de verbinding niet stabiel. Het lijkt overigens wel beter te zijn geworden.

Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware? Ik heb nu m'n router hierachter hangen, maar 1 device minder in de meterkast zou fijn zijn. Je kan de Zhone modem niet als router gebruiken zover ik weet. Kan er niet op inloggen.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:57
Z___Z schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:36:
Wat is jullie ervaring met Rekam glasvezel? Ik heb het idee dat het veel minder stabiel is dan KPN xDSL was. Zowel met Fibety als Glasnet als provider lijkt de verbinding niet stabiel. Het lijkt overigens wel beter te zijn geworden.

Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware? Ik heb nu m'n router hierachter hangen, maar 1 device minder in de meterkast zou fijn zijn. Je kan de Zhone modem niet als router gebruiken zover ik weet. Kan er niet op inloggen.
Vanaf 2014 gebruiker va Rekam.

half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.

Ik heb 0,0 te klagen. Altijd 100% de snelheid zowel up als down (500/500).

En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door MediaZoo op 09-01-2020 21:06 ]

• Z___Z
  • Niet online
DiedB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:40:
Deze week ook een brief ontvangen van KPN dat de aanleg binnenkort begint. Geen concrete data, geen vraag om toestemming nog. Ik vermoed dat deze brief alleen naar KPN-klanten is gegaan.
Ik heb gister ook een brief van KPN gekregen voor toestemming. Wat is wijsheid. We hebben namelijk al glasvezel van Rekam.
MediaZoo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:03:
[...]

half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.

En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.
Hmm ik haal maar 300 down en 200 up. Hoogste wat ik gehaald heb is 400/300 in speedtest naar Glasnet. Geen idee waar de snelheidsbeperking zit. Ik heb als router een Netgear R7000. Daar zou het niet aan moeten liggen.

• MediaZoo
Z___Z schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:56:
[...]
Hmm ik haal maar 300 down en 200 up. Hoogste wat ik gehaald heb is 400/300 in speedtest naar Glasnet. Geen idee waar de snelheidsbeperking zit. Ik heb als router een Netgear R7000. Daar zou het niet aan moeten liggen.
Mogelijk instellingen in je router die niet helemaal goed staan. de 500 zou je zeker moeten halen.

Ondertussen is fourstack aangepast voor 2802:

Afbeeldingslocatie: https://www.mediazoo.net/images/KPN-10-01-2020.jpg

Ook leuk onder aan de site van KPNNetwerkNL na postcode check.

Afbeeldingslocatie: https://www.mediazoo.net/images/KPN-10-01-2020-2.jpg

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even een vraagje mbt de RFoG mogelijkheden bij Rekam glasvezel.

Zelf krijg ik over enkele maanden ook een glasvezelaansluiting van Rekam(via Glasdraad Krimpenerwaard) en ben zodoende al beetje aan het rondkijken en informeren bij de diverse aanbieders.

Momenteel al op het Rekam coax netwerk met een Caiway alles in 1, en dit functioneerd prima.
Zodoende leek het mij het makkelijkste (qua kosten, en niet veeleisend in 1 persoons huishouden, en alles is ingericht op coax in huis ) om dit straks gewoon door te laten lopen op glas, met dus RFoG.

Nu lees ik het verhaal van MediaZoo, waarbij RFoG nogal onderuit wordt gehaald qua werking.
Is dit nog steeds aan de orde? of had/heeft dat te maken met een bepaald type DPON wat niet goed overweg kan met DOCSIS over het Rekam glasvezelnetwerk?

Als dit momenteel nog steeds aan de orde is, dan lijkt het beter om alleen maar de tv diensten van Rekam/Caiway af te nemen, en internet elders (zoals bv Glasnet).

• MediaZoo
ReBr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:11:
Even een vraagje mbt de RFoG mogelijkheden bij Rekam glasvezel.

Zelf krijg ik over enkele maanden ook een glasvezelaansluiting van Rekam(via Glasdraad Krimpenerwaard) en ben zodoende al beetje aan het rondkijken en informeren bij de diverse aanbieders.

Momenteel al op het Rekam coax netwerk met een Caiway alles in 1, en dit functioneerd prima.
Zodoende leek het mij het makkelijkste (qua kosten, en niet veeleisend in 1 persoons huishouden, en alles is ingericht op coax in huis ) om dit straks gewoon door te laten lopen op glas, met dus RFoG.

Nu lees ik het verhaal van MediaZoo, waarbij RFoG nogal onderuit wordt gehaald qua werking.
Is dit nog steeds aan de orde? of had/heeft dat te maken met een bepaald type DPON wat niet goed overweg kan met DOCSIS over het Rekam glasvezelnetwerk?
De storing had weinig met RFoG te maken maar met een storing aan de CMTS zijde van Caiway die maar niet opgelost werd. RFoG wordt op meerdere plekken in Nederland ook door Ziggo zonder problemen gebruikt. Aan de techniek ligt het niet, ook hier een test opstelling gehad afgelopen jaar om de stabiliteit van het Docsis netwerk in de Korte Akkeren te monitoren en dat verliep ook prima. Alleen de ondersteuning destijds vanuit Caiway met bijbehorende verbindingsverliezen door ruis in het upstream signaal was voor mij de doorslag afscheid te nemen van Caiway.
Als dit momenteel nog steeds aan de orde is, dan lijkt het beter om alleen maar de tv diensten van Rekam/Caiway af te nemen, en internet elders (zoals bv Glasnet).
TV via coax krijg je standaard bij de glasvezel aanbieders, je hebt hier alleen het basis pakket wil je ook plus pakketten ben je of aan I-TV of Caiway overgeleverd waarbij I-TV zeker geen verkeerde keuze is. Voor rond de 50 euro heb je alles in één met 500Mbit/s en TV via coax. Een stuk goedkoper dan Caiway.

• MediaZoo
dolopfriet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:34:
Gaat KPN ook zelf een glasvezelnetwerk uitrollen waar Rekam dat ook gaat doen in Gouda?
In Bloemendaal bijvoorbeeld lig het al van Delta Fiber, Rekam gaat het daar ook leggen.
Gaat dan KPN nog een derde glasvezelnetwerk daar aanleggen?
KPN legt al zelf een netwerk aan naast het Rekam netwerk in Korte Akkeren.

Ik heb al jaren glasvezel van Rekam, eerst Caiway later Trined en nu Glasnet als provider.

Dus straks 2 netwerken in de meterkast.

En voor de mensen die twijfelen aan GPON:

Speedtestje op 1Gbit/s:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9088055188.png

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
MediaZoo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:10:
[...]

KPN legt al zelf een netwerk aan naast het Rekam netwerk in Korte Akkeren.

Ik heb al jaren glasvezel van Rekam, eerst Caiway later Trined en nu Glasnet als provider.

Dus straks 2 netwerken in de meterkast.

En voor de mensen die twijfelen aan GPON:

Speedtestje op 1Gbit/s:

[Afbeelding]
Glasnet provider op het Rekam netwerk of KPN ?

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 09:11
dolopfriet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:10:
Betekent dit dat straks niet meer overal in Gouda, Caiway verkrijgbaar is al aanbieder voor televisie?
Caiway neemt in Gouda al geen nieuwe klanten meer aan op het coax netwerk van Rekam. Via Rekam glasvezel hebben ze nooit echt geleverd, alleen RFoG (coax over glasvezel). Dat is ook de reden dat in Gouda Glasnet via de coax van Rekam diensten levert.

Dus ja als Caiway/Delta in de andere wijken van Gouda niet zelf glasvezel uit gaat rollen zullen ze daar snel klanten gaan verliezen als KPN en/of Rekam wel glasvezel aanleggen.

• esky
dolopfriet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:43:
Blijft het televisiesignaal op de coax van de Rekam gehandhaafd of verdwijnt dat om dat er nu glasvezel ligt van Deltafiber ( dus Caiway en Delta)
Ja coax blijft. Sterker nog Rekam levert (als je een abonnement hebt) een RFoG kastje bij hun glasvezelaansluiting zodat je nog steeds via coax tv kunt kijken als je Rekam glasvezel hebt.
Wat me wel logisch lijkt is dat Caiway niet meer via het Rekam netwerk levert als je Delta glasvezel hebt. Mocht je Rekam coax willen gebruiken ipv Delta glasvezel dan kan je via Glasnet een 150/30 coax internet abonnement nemen.
dolopfriet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:22:
Wel raar dat Deltafiber slechts bepaalde wijken van Gouda verglaast. Mocht Rekam doorzetten met heel Gouda verglazen en Caiway niet op de glasvezel komt van Rekam, zou Caiway een groot deel als klant in Gouda verliezen.
Ja. Andersom zal Rekam veel klanten verliezen op plekken waar Delta glasvezel is maar geen Rekam glasvezel.

• Z___Z
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Welke problemen had je met je oude ONT en welke reden zou ik kunnen geven om deze te laten omruilen? Ik haal 200/200 nominaal, met af en toe uitschieters naar 400/300. De lage snelheid vind ik niet zo'n probleem, de verbinding is echter ook vrij onstabiel. Dit had ik met dezelfde apparatuur niet toen ik nog vDSL had van KPN.

• Z___Z
  • Niet online
MediaZoo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Geen idee welke provider je hebt. Maar in theorie behoor je de max snelheid te behalen ja.

Welke router heb je er tussen?
Ik zit bij Glasnet en gebruik een Netgear R7000. Het Rekam gedeelte is overigens aangelegd door Fibety, daar haalde ik ook niet de maximale snelheid, en was de verbinding ook onstabiel of misschien nog wel onstabieler.

Kreeg van Fibety een Archer C2 van TP-Link. Denk niet dat die beter is dan de R7000.

[ Voor 22% gewijzigd door Z___Z op 06-07-2020 18:48 ]

• Z___Z
  • Niet online
winnie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:45:
De planning (want dat lijkt me het belangrijkste):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En vragen stellen kan via:
[Afbeelding]
Bij ons ligt de mantelbuis al bij de voordeur. Moet alleen nog naar binnen gebracht worden naar de meterkast. Zou alleen niet weten waarom iemand voor KPN zou kiezen, terwijl Rekam veel goedkoper is en RFoG tv aanbiedt.

@MediaZoo bedankt voor je input. Ik heb contact opgenomen met Glasnet en ze zeggen dat het niet normaal is om geen 500/500 te halen. Ze hebben een ticket aangemaakt bij Rekam, dus we gaan het zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 07-07-2020 11:59 ]

• esky
dolopfriet schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:36:
Klopt het dat Caiway stopt in Gouda met het leveren over de coaxkabel van Rekam?
Volgens mij nemen ze geen nieuwe klanten meer aan, dat is ook de reden dat je nu Glasnet via coax kunt afnemen in Gouda. Glasnet is met €44,50 €40 per maand voor 150/30 ook goedkoper (en sneller) dan Caiway.

edit:
Door de opmerking van @KabouterSuper hieronder: €40 per maand voor internet en televisie via coax. Voor €2,50 extra huur je een modem, voor nog eens €2 heb je telefonie erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door esky op 28-07-2020 09:22 ]

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
esky schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Volgens mij nemen ze geen nieuwe klanten meer aan, dat is ook de reden dat je nu Glasnet via coax kunt afnemen in Gouda. Glasnet is met €44,50 per maand voor 150/30 ook goedkoper (en sneller) dan Caiway.
Beter nog: 40,- voor 150/30 inclusief rekam tv. En ik haal gewoonlijk 180/50. Morgen wordt het glasvezelkastje bij mij gemonteerd, maar ik blijf lekker bij glasnet/rekam.

When life gives you lemons, start a battery factory

• jk-gouda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:00
Ik heb eens een postcodecheck gedaan op een willekeurig adres in het centrum waar kortgeleden door KPN glasvezel is gelegd. T-mobile biedt daar glasvezel-internet aan met 100/100 mbit. Dat is voor glasvezel beperkt, en nauwelijks beter zou je kunnen zeggen dan de 160/35mbit die ik nu heb via de coax (Glasnet), maar hoogst waarschijnlijk wel genoeg voor ons. Ik wacht de ontwikkelingen verder af.

Googelaar

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-03 07:32
jk-gouda schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:34:
Ik heb eens een postcodecheck gedaan op een willekeurig adres in het centrum waar kortgeleden door KPN glasvezel is gelegd. T-mobile biedt daar glasvezel-internet aan met 100/100 mbit. Dat is voor glasvezel beperkt, en nauwelijks beter zou je kunnen zeggen dan de 160/35mbit die ik nu heb via de coax (Glasnet), maar hoogst waarschijnlijk wel genoeg voor ons. Ik wacht de ontwikkelingen verder af.
Ik heb voor T-mobile gekozen. Vrijdag komt de monteur om de modem op te hangen. Ik zag ook inderdaad dat de maximum snelheid op het moment maar 100/100 was, maar veel beter dan hetgeen wat ik nu heb. Ook gecombineerd met een unlimited telefoon abonnement. Nu ben ik voor 50 euro per maand klaar voor glas en mobiel. Ik zal vrijdag eens bij de monteur vragen wanneer we hogere snelheden kunnen verwachten.

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 12:50
Ik zat ook met smart te wachten op glasvezel, de DSL hier (2803) is echt traag. En met twee thuiswerkers en straks misschien nog 2 kinderen thuis als het tegenzit, dan zie ik de bottleneck wel voor me... Ik had al de indruk dat het hele verglazen, in ieder geval in mijn wijk, behoorlijk stil ligt.

Ik heb nu na een tip van een vriend maar een abbo bij Glasnet afgesloten, die leveren nu via de Rekam kabel een heel aardige 150/30, waar ik zeker tevreden mee ben. Zo gauw er glasvezel komt, dan kunnen ze dit meteen omzetten.

Eric666

• MediaZoo
TecTo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:11:
Ruim zes maanden terug een glasvezel aansluiting in de meterkast (Bloemendaal) van Rekam. Wil niets met deze oubollige en brakke organisatie te maken hebben. Al meer dan twintig jaar afscheid genomen van deze club en overgegaan op een schotel.

Wil best van de schotel af, dus is het wachten op een goede aanbieder en zodra die beschikbaar is ga ik over op glasvezel.

Als ik alle berichten lees is het allemaal nog onzeker.

Vraag me af of er ook tevreden gebruikers zijn die gebruik maken van glasvezel via Rekam en zo ja welk pakket.
Hier al sinds 2014 tevreden abonnee bij Glasnet op het Rekam netwerk. Snelheid stabiel op 900/900 bij een 1 Gbit/s abo. Storingen komen nagenoeg niet voor. Tenzij het een door derden veroorzaakte kabelbreuk betreft.

Wel een nieuwe ONT ontvangen in de periode, omdat oude ONT problemen gaf bij I-TV. ONT werd zelfde dag bij constateren problemen al vervangen. Iets wat ik bij een KPN tot maanden zie duren.

Mijn voorkeur gaaf eerder voor Rekam dan KPN...

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
@TecTo het ligt er vooral aan in welk gebied je woont. Als je in de lage 2800 woont (2801-2806) is er een grote kans dat je regelmatig storing krijgt. Het COAX netwerk hier is behoorlijk verouderd, en de afgelopen 2 jaar heb ik iedere maand zeker 2 storingen gehad. Dat is ook de reden dat ik bij Rekam weg wil. Als je in een ander gebied woont, kan het zijn dat je minder of geen storingen hebt, maar daar heb ik geen details van.

Qua provider moet je zelf goed kijken wat je wilt, maar kijk ook naar de openingstijden van de helpdesk. Zelf zitten we bij Glasnet, maar als we 's avonds (rond/na 22:00) een storing krijgen, is er met geen enkele mogelijkheid contact te krijgen. Inmiddels ben ik zo brutaal dat ik gewoon Rekam bel, maar dat accepteren ze niet van iedereen. Misschien dat je bij sommigen wat meer betaald, maar als je dan in ieder geval je storing kunt aanmelden, zou dat iets kunnen zijn.

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Master-Guy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:52:
@TecTo het ligt er vooral aan in welk gebied je woont. Als je in de lage 2800 woont (2801-2806) is er een grote kans dat je regelmatig storing krijgt. Het COAX netwerk hier is behoorlijk verouderd, en de afgelopen 2 jaar heb ik iedere maand zeker 2 storingen gehad. Dat is ook de reden dat ik bij Rekam weg wil. Als je in een ander gebied woont, kan het zijn dat je minder of geen storingen hebt, maar daar heb ik geen details van.

Qua provider moet je zelf goed kijken wat je wilt, maar kijk ook naar de openingstijden van de helpdesk. Zelf zitten we bij Glasnet, maar als we 's avonds (rond/na 22:00) een storing krijgen, is er met geen enkele mogelijkheid contact te krijgen. Inmiddels ben ik zo brutaal dat ik gewoon Rekam bel, maar dat accepteren ze niet van iedereen. Misschien dat je bij sommigen wat meer betaald, maar als je dan in ieder geval je storing kunt aanmelden, zou dat iets kunnen zijn.
Toen een heel slecht coax signaal en ook de zenders waren niet je van het. Dat is de reden dat ik ben overgestapt naar een schotel. Kreeg weinig respons van Rekam wat betreft kwaliteit ontvangst. Ook het uitbreiden van het toenmalig -zeer beperkte pakket- bleven ze vaag.

Woon in de lage sector en als dit storingen geeft dan blijf ik liever gebruik maken van de schotel. Alleen uitval bij hevige onweer.

KPN heb ik gemiddeld een download van 65 Mbps en upload van 27 Mbps. Waar de snelheid echt nodig is via utp, wat tegen de 100 Mbps aanhikt en waar minder wifi. De tv gaat via wifi en voor netflix gaat het prima.

Het netwerk van KPN (voorheen Telfort) zelden of nooit een storing. We hebben internet plus bellen en ook onze mobiele telefoons zitten bij deze provider.

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 12:50
Ik woon ook in 2803, en volgens bovengenoemde KPN Netwerk website zou op mijn adres binnenkort glasvezel beschikbaar moeten zijn. De powerpoint belooft januari/februari 2021. Ik heb al wel toestemming gegeven en er is ook al iemand wezen kijken voor de gunstigste graafwerkplek voor de aansluiting. Ik ben benieuwd... in afwachting heb ik een tijdje geleden via Glasnet 150/30 via de Rekam kabel genomen, die 28Mbit max via DSL werd nooit gehaald (bij Tele2 in ieder geval niet). Die kabelverbinding zou dan als er glasvezel ligt worden omgezet naar glas 500/500 of 1000/1000.Ik weet echter niet of dat uitging van Rekam glasvezel.... die er voorlopig niet komt, zo lijkt het.

Eric666

• KabouterSuper
  • Niet online
dolopfriet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:
Ik weet niet in welke wijk jij woont, maar een kennis van mij die in Bloemendaal woont en nu nog internet en televisie van Caiway heeft over de coax, kreeg vorig jaar al een brief dat Caiway stopt met leveren over de coax per april 2021. Misschien verschilt dat per wijk?
Bloemendaal was een van de eerste wijken die door Delta Fiber verglaasd is in Gouda.
Wellicht heeft het daarmee te maken.
Maar dan kan je er zeker van zijn zodra in jouw wijk glasvezel is aangelegd, dat daar hetzelfde gebeurt.
De mededelingen van er verandert niets voor de klant moet je met een grote korrel zout nemen.

Dat is nog nooit niet nagekomen.
Ik woon in de binnenstad (2801). Internet is via Glasnet (nadat Fibety met de noorderzon vertrok), tv is gewoon rekam-tv. De straat heeft sinds September 2020 glasvezel van KPN. Ik hoop zo dat Delta de tv niet gaat coderen.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-03 22:25
Binnenkort ga ik verhuizen naar Gouda, waarbij je denkt luxe te hebben met al die vezels, alleen begint het al aardig tegen te vallen. Op dit moment heb ik een luxe gigabit verbinding van Tweak voor weinig, alleen leveren zij niet in Gouda. Daarom had ik graag T-Mobile op het KPN netwerk gehad, maar die leveren blijkbaar niet omdat ze geen apparatuur in de PoP's hebben hangen. Eigenlijk blijven er op het KPN netwerk alleen KPN, Online en Solcon over. Dan is er blijkbaar ook nog een Rekam glasnetwerk, waarbij Netrebel er opzich wel vergelijkbaar uit ziet zoals Tweak, alleen lees ik wat meer slechte ervaringen over de stabiliteit van het netwerk. Daarnaast ziet Glasnet er ook nog wel interessant uit, alleen kan ik niet zo veel ervaringen over deze partijen vinden.

Bij de merkjes van KPN krijg je gelijk allemaal wifi punten e.d. cadeau, alleen heb ik al hele mooie apparatuur aangeschaft die ik graag wil gaan gebruiken en ik heb het idee dat eigen apparatuur bij deze providers niet zo gewenst/mogelijk is. Over de stabiliteit van het Rekam netwerk twijfel ik een beetje, waardoor ik eigenlijk niet meer weet voor welke provider ik moet gaan kiezen.

Zijn jullie al aangesloten bij een provider of wat overwegen jullie om af te gaan nemen?

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Moet hier helaas nog even wachten op het aansluiten. Heb KPN een mail gestuurd met de vraag wanneer het nou eindelijk gaat gebeuren.

De andere glasvezels heb ik niet, en ik zit (nu nog) op het zeer oude en onstabiele COAX netwerk van Rekam.

Solcon komt er bij mij niet in: We hebben twee jaar terug een LAN-party gehad met Solcon (waar ze van op de hoogte waren), en ze hebben midden in het evenement gewoon de stekker eruit getrokken "om de buren aan te sluiten". Vervolgens zijn ze "vergeten" om onze kabel terug te prikken. Op woensdag middag gebeurd, meteen gebeld, pas op maandag kwam er een monteur langs om eventjes de kabel terug te prikken.

Ook wil ik geen Rekam netwerk meer gebruiken. De ondersteuning die vanuit Rekam word geboden is nihil. Dat wil zeggen: Tijdens korte kantoortijden (9-14) zijn er monteurs aan het werk, en daarbuiten heb je pech. Als je storing hebt, moet je maar wachten tot de volgende dag voor ze uberhaupt je storing aannemen.

Glasnet is niet veel beter: Daar zitten een paar jongens die wel iets van techniek weten, maar nog altijd proberen om de oorzaak van een storing bij de klant te beleggen. Heb ze een paar weken geleden laten weten dat er een van hun switches stond te klapperen, kreeg ik te horen dat ik mijn modem maar even moest power-cyclen..

Blij dat KPNNNL een netwerk aanlegt. Nu nog even kijken welke partijen er zullen gaan leveren..

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-02 19:09
KabouterSuper schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:35:
Iemand al glasvezel van t-mobile werkend in Gouda? Mijn schoonmoeder zit nu zonder internet omdat het kabeltje van t-mobile niet past op het glasvezelpunt (van kpnnetwerk).
Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.

• KabouterSuper
  • Niet online
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.
Ik zal zo even wat foto's maken. Probleem is dat het glasvezelkastje eindigt in een male en dat het verloopkastje van de modem (huawei) begint met een male aansluiting. KPNnetwerk zegt dat het verloopkastje fout is. Ben benieuwd wat voor spullen je buren hebben (als het goed is, hebben je buren al een t-mobile pakket gehad met modem, etc).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Ik had al postcode check gedaan. Rekam is beschikbaar waar wij gaan wonen. Nijg nu toch wat meer naar KPN. Is wat duurder, maar zoals iemand hier ook al zei, stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet
Aah ik vergeet natuurlijk Rekam met z'n eigne netwerk, het is Caiway als 3rde (of veelal 2de) met name in het noorden van Gouda. Rekam loopt via die aparte providers als Netrebel, Solcom of die andere?

Qua prijs lijkt het nu Caiway -> KPN -> Rekam te zijn, ik heb alleen maar keuze voor KPN, maar puur uit ervaring uit het verleden met Rekam en later Caiway, zou ik alsnog voor KPN kiezen. Maargoed, ik ken verder die bedrijven niet achter Rekam.

Net rebel is dan wel 39 euro, maar ik lees echter specifiek bij Netrebel dat ze 'maar' 750/500 via Rekam kunnen leveren. Glasnet lijkt dezelfde prijs als KPN te hebben met 47,50.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• esky
hraone schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:21:
Kan het kloppen dat Netrebel geen diensten meer aanbiedt in Gouda?
Lijkt erop dat Netrebel geen nieuwe klanten meer aanneemt op het Rekam netwerk. Trined, Delta en Caiway ook niet meer volgens mij.

Glasnet (1Gbit €47,50 p/m), Solcon (1Gbit €54,99 p/m) en DDS (1Gbit €103,25 p/m) lijken nog wel nieuwe klanten aan te sluiten op het Rekam netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door esky op 01-03-2024 16:42 ]

Pagina: 1