Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
Goedendag,

Ik zit op de camping in Appelscha (De Roggeberg) en die werken met een ticketsysteem.

Dit systeem accepteert geen " doorlussen" van de hotspot, oftewel ik mag de Wifi bijv met mijn mobiel wel opvangen (uiteraard om te gebruiken) maar dmv een hotspot niet weer verdelen naar mijn andere apparaten..

Nu is mijn vraag, nu wil ik dit Wifi wat ik hier dmv een ticket met inlog en wachtwoord delen over mijn andere aparaten.

Dit kan heb ik gelezen op verschillende manieren... via mijn

1) E2500 Linksys icm DDWRT en AutoAP

maar ook evt via een zogehete extender:

2) EZHotspot Extender V3 of V4

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb geprobeerd mijn E2500 in te stellen maar dat lukt me maar niet... snap het gewoon niet....
Mocht iemand dit wel ingesteld hebben en het werkt dan hoor ik het natuurlijk graag en wellicht kan ik geholpen worden met wat screenshotjes...

Maar oplossing 2 heeft iemand hier ervaringen mee? en is dit redelijk plug and play?

Zo van " afstand" gezien lijkt het wel bijna hetzelfde idee alleen is de EZhotspot gewoon er speciaal voor gemaakt iicm een mooie pagina... klopt dit?

Ik hoor graag wie deze ervaringen heeft maar ook wie me evt kan helpen :)

Of zijn er nog andere leuke (en niet al te moeilijke) oplossingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Op een camping waar ik zit is ook een dergelijk systeem. Althans het inloggen met 1 code die maar op 1 device tegelijk werkt. Ik heb inmiddels zelf 4G, want als het hele park zit te internetten heb je vervolgens pre-56k internet (maar dat zal meer aan het internet daar liggen).

Hoe dan ook verwacht ik dat je met een extender of repeater prima het signaal kunt opsplitsen, heb het zelf ooit geprobeerd, maar omdat het internet dus zo traag was een andere oplossing gekozen.

Heb je het overigens al geprobeerd met de mobiel? Tussen mogen en kunnen zit een wereld van verschil.

Let ook op of de campingwifi niet verlangd dat je om de zoveel tijd opnieuw moet inloggen (zou ik als camping wel regelen om dit soort dingen te bemoeilijken).

Ik vraag mij overigens ook af hoe je het apparaat dat het signaal moet splitsen kan inloggen. Veelal is dat een webpagina waar je moet inloggen voordat je kunt internetten. Liggend aan het systeem en of je elke keer moet inloggen kan het zijn dat het bijvoorbeeld een MAC-adress in het systeem opslaat en op basis daarvan toegang verschaft. Dan zou je mogelijk het adres met een computer kunnen spoofen (het MAC-adress van de extender) zodat deze ongestoord toegang heeft.

Maar mogelijk dat die zaken worden opgelost met bijvoorbeeld die EZhotspot Extender.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Er is een recent topic over dit soort dingen hier op Tweakers.

Ik heb geen idee of het met jouw E2500 gaat kunnen, ken dat ding niet.

Ik ben zelf momenteel aan het spelen met deze Travel router, die kan wel wat jij wil maar of de campingbeheerder er blij mee gaat zijn als je zoiets doet is maar helemaal de vraag.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor de beheerder van het netwerk kinderlijk eenvoudig om vast te stellen dat jij een hotspot aan hebt staan met meerdere apparaten. Wellicht om problemen te voorkomen een vpn tunnel naar thuis of een vpn provider opbouwen zodat je niet gepakt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:35:
Het is voor de beheerder van het netwerk kinderlijk eenvoudig om vast te stellen dat jij een hotspot aan hebt staan met meerdere apparaten. Wellicht om problemen te voorkomen een vpn tunnel naar thuis of een vpn provider opbouwen zodat je niet gepakt wordt?
Nou het is echt niet zo dat ik de verbinding plat trek... het is ook meer voor gemak... meer niet..

Ik heb zelf ook 100Gb bij KPN dus opzich meer dan genoeg.. alleen elke keer hotspot aanzetten etc is lastig met kinderen...
Tis gewoon handiger als je een ipad pakt oid dat het gewoon werkt... ook als ik er niet ben..

Maar hoe het zit met tunneltjes naar huis toe enzo.... hahah geen idee... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Hoe dan?
De enige technieken die ik ken zijn:
- blacklisten van bekende mac adressen
- fingerprinting/dpi
- ttl monitoren
-rogue accesspoints scannen via wifi

Dat is theorie, ik ben de implementatie daarvan (behalve mac blacklisting) nog niet in het standaard spul tegengekomen. Als je software kent, graag :) wil er wel eens mee spelen

Ontopic: spoof je mac adres eens en zorg ervoor dat dns rebind protection uitstaat. Dit staat standaard aan en sloopt de redirectnaar de hotspot pagina

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 05-08-2019 15:48 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Veelal mag je inderdaad maar met één apparaat per code.
Echter is vaak dit ene apparaat ook beperkt met een maximale download/upload snelheid.

Oftewel ook al zou je hem met zo'n hotspot ding gaan repeaten en met meerdere apparaten erop gaan (op één ticket), dan moet je alsnog met al jouw apparaten, de snelheid delen van één ticket.

Op de campings waar ik dergelijke systemen heb mogen aanleggen heb ik MAC adressen afgegeven van bekende fabrikanten. Zo was het Engenius MAC adres vrij makkelijk te achterhalen waardoor je vrij snel door had wie er zo'n hotspot extender had. Tevens kun je in veel van die systemen perfect zien welk ticket veel gebruikt, als dit absurd veel is kun je natuurlijk als camping eigenaar altijd een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik bezit zelf de EZHotspot Extender V4. Mijn ervaringen tot op heden zijn redelijk positief met de kantekening dat het niet een apparaat is die plug-en-play te gebruiken is (Maar je hebt DD-WRT ervaring, dus de geavanceerde interface moet je bekend voorkomen).

In de bekende bungalowparken in NL krijg je regelmatig een code voor een beperkt aantal apparaten. Door 1 code te benutten voor de router kan je vervolgens meer apparaten aansluiten dan je codes hebt. Tevens zitten er een aantal VPN's ingebouwd zodat je veiliger communiceert.
Ook behoort MAC spoofing tot de mogelijkheden (Ik gebruik dan het mac adres van mijn telefoon of tablet), dus de eerder aangegeven bezwaren dat je het er zo kan uitfilteren als systeembeheerder worden beperkt. De keep-alive functie werkt ook naar behoren, makkelijk bij plaatsen waarbij om de zoveel tijd je verbinding moet maken om gebruik te kunnen blijven maken van het WiFi.
In het buitenland tot op heden in hotels nog geen problemen gehad. Iedereen kon met zijn tablet/ telefoon via 1 code naar buiten gaan. Ook vanuit daar verbinden naar Nederland om TV te kijken was geen issue.

Een nadeel van het apparaat is dat het af en zo het signaal verliest. Of dat komt door het sterke signaal wat het apparaat uitstuurt, of een bug in de software weet ik niet.
Tevens bewaart het apparaat soms de instellingen niet (Je moet dan twee keer het apparaat opnieuw opstarten) en testen.
Tot slot moet je bij grote wijzigingen iedere keer het apparaat/software opnieuw opstarten

Als je de v4 koopt, bestel dan gelijk de mini USB antenne. Soms conflicteren de wifi kanalen elkaar waardoor je geen verbinding krijgt. De losse Wifi antenne zorgt er vervolgens voor dat je een eigen Wifi netwerk opzet met eigen IP adressen die problemen omzeilt.

Voor mij zijn bovenstaande issues niet overkomelijk en makkelijk op te lossen.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 15:03
Ja dus? 1 user toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laten we deze oude koe maar in de sloot liggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.