Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stevige laptop voor zakelijk gebruik (max. 1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb zelf al wat research gedaan, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor zowel prive als zakelijk gebruik (ben ZZP'er). Ik gebruik de laptop voor simpele taken als Office, browsen, mailen, video's kijken etc. Ik game er niet mee. Foto's & video's bewerken zal incidenteel misschien een keer nodig zijn, maar hoeft geen prio te hebben bij de specs. Ik gebruik het liefste Windows.

Wat is je budget?
Mijn budget is max. 1000 euro, maar als het voor minder kan is het top. Ik richt mij op de 700-1000 euro range.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe is het voor thuis gebruik, af en toe gaat de laptop wel mee naar meetings of werken op locatie. Accuduur vind ik wel enigszins belangrijk, ook al gebruik ik de laptop vaak thuis. Ik wil namelijk ook lekker op de bank kunnen werken, zonder kabels. Ik richt mij nu op een 15 inch laptop, dat heb ik nu ook en dat bevalt goed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeuren, al heb ik nu een PEAQ en daar heb ik spijt van. Ben daarom nu wel wat huiverig voor de Medion laptops etc. Zit dan ook meer te denken aan Asus, HP, Dell etc. Ik richt mij dus op een 15 inch laptop, i5 processor lijkt me voldoende, min. 8gb werkgeheugen, anti-reflecterend IPS scherm, bouwkwaliteit is erg belangrijk en een 256GB SSD is genoeg.

Ik heb natuurlijk al wat onderzoek gedaan naar laptops en hier kwam ik op uit:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAcer Aspire 5 A515-52G-53Y9€ 699,-€ 699,-
1LaptopsHP Pavilion 15-cs2965nd€ 799,-€ 799,-
1LaptopsHP ProBook 450 G6 6MR59EA€ 877,25€ 877,25
1LaptopsHP ProBook 450 G6 i5-8gb-256ssd€ 839,-€ 839,-
1LaptopsLenovo ideapad S340-15IWL (81N800LEMH)€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.913,25

Wat denken jullie dat hierin de beste keuze is? Is de duurste ook gelijk de beste? De specs komen over het algemeen aardig overeen bij al deze modellen. Zit het verschil dan echt in de bouwkwaliteit en is dat de meerprijs waard?

Ik hoor graag jullie mening en eventuele suggesties!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2019 13:49 ]

Alle reacties

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
De acer aspire, hp pavilion en Lenovo heb ik gister zelf alle drie in handen gehad (net iets andere inhoud, maar zelfde behuizing/touchpad etc.)
De aspire heeft aan de onderkant een rooster voor ventilatie, maar dat is echt heel 'open' (je kijkt zo naar binnen), dat was voor mij een breekpunt.
De pavilion heeft een irritant toucpad, het zit te laag op de latop en is niet hoog genoeg.
De lenovo heb ik uiteindelijk gekozen, erg stevige behuizing, fijn touchpad/mousepad en erg snelle SSD.
Mijn versie heeft wel een iets zwakkere accu en een mx150 gpu.
Scherm is wel glossy, je moet er van houden, stuur vooral een berichtje als je nog vragen hebt over deze modellen.

[ Voor 8% gewijzigd door schaatsmeneer op 04-08-2019 16:10 ]

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Lees dit topic eens basislaptop goede bouwkwaliteit (plm 700 euro)
Dan vallen denken de pavillion en Acer al af.
Voor bouwkwaliteit moet je bij zakelijke laptops zijn
De hp probook heb ik nog nooit in handen gehad.
Ik denk dat in de pricewatch wel een Dell latitude e5xxx te vinden is in je prijsklasse. Ben op het scherm na erg tevreden over die laptop. Super stevig
Anders een lenovo thinkpad?

[ Voor 13% gewijzigd door frankyfn126 op 04-08-2019 16:10 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:12
Als zzper schrijf je die laptop af, dus ik begrijp niet goed waarom je budget zo beperkt is.
Als je daar je geld mee verdient, dan moet je met goed materiaal werken, en dat hoeft ook geen 5000€ te kosten.
Ik werk op een Lenovo X1 Carbon van 14’. Super draagbaar, licht en zeer rovuust. Beestje gaat nu al bijna 4 jaar mee, en is nog in perfecte staat. Batterij houdt het makkelijk 4-5 uur uit.
De mijne zou destijds circa 1700€ gekost hebben, en dat is ie waard.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Dell Latitude 5590-26Y93
mooie aanbieding
met 16GB DDR4-2400

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.