Toon posts:

basislaptop goede bouwkwaliteit (plm 700 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schaatsmeneer
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-04 19:01
Edit: Zie mijn laatste reactie voor review van de vier modellen die ik overwoog, uiteindelijk koos ik de lenovo ideapad 530s

Na de goedkope hp die ik eerst in gedachten had vast te houden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in mijn eerdere zoektocht te veel focuste op de prijs en bouwkwaliteit achterwege liet. Daarom start mijn zoektocht opnieuw.

Ik ga de laptop gebruiken voor simpele taken als browsen en YouTube videos kijken, geen games oid.

Qua specs:
*15.6 inch scherm (14" kan ik overwegen)
* i5 of ryzen 5
* 8gb ram
* opslag van minstens 256gb, liever 512gb (ssd/hdd combinatie kan ook).
* Wel windows (geen chromebook), omdat ik ook verslagen voor studie moet kunnen schrijven etc.

Wat ook heel belangrijk is, maar waar ik via de pricewatch weinig over kan vinden is bouwkwaliteit, qualiteit van de mousepad etc.

Mijn budget was eerst rond de 550, maar ik begrijp dat dit niet haalbaar is, ik wil echter liever niet meer dan 700 uitgeven, als dit wel haalbaar is.

De laptop die ik in handen had was pricewatch: HP 15-da1614nd

Laptops die ik nu overweeg:
pricewatch: Acer Aspire 5 A515-52G-53Y9
Jammer dat er een dedicated gpu in zit, ik heb die denk ik niet nodig en het maakt hem wel duurder (€700). Kan ook voor 50 euro minder met 128gb/1tb ssd/hdd, geen idee of dat fijner is of juist vervelend.
https://www.coolblue.nl/p...wift-3-sf314-41-r55w.html
Deze acer swift 3 voor €600 lijkt geschikt, maar heeft wel een 14" scherm :/

Nog twee alternatieven voor de acer 5, beiden €700, zou dan dus puur om bouwkwaliteit/mousepad/toetsenbord gaan
https://www.coolblue.nl/p...pavilion-15-cw1500nd.html (deze ryzen 5)

https://www.coolblue.nl/p...30s-15ikb-81ev0070mh.html (deze i5)
Vooral de laatste lijkt interessant, ivm volledig alu behuizing. De accuduur is wel matig :/

Alvast bedankt voor de hulp!

[Voor 36% gewijzigd door schaatsmeneer op 04-08-2019 00:23]

Alle reacties

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-11 00:04
Ik ben zelf altijd zéér te spreken over de bouwkwaliteit van Asus:
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T

• Anoniem: 1156218
  • Registratie: december 2018
  • Niet online
Ik heb zelf een goedkoop PEAQ laptopje uit de MM outlet gehaald van een andere serie, maar bij mijn zoektocht viel me daar wel de volgende configuratie op voor nog geen 300 euro:

15,6 inch FHD
Intel Core i5-5200U
4 GB • 500 GB HDD met 8 GB ExpressCache (SSHD)
AMD Radeon R7 M360 (2 GB)

Prijs 297.34

https://outlet.mediamarkt...oduct/search&search=alurs

Het gaat om een refurbished product met 2 jaar fabrieksgarantie, maar 60 dagen vrijblijvend op proef en retourneren. Qua bouwkwaliteit is de schermkap volgens mij van aluminium.

Volgens andere draadjes op GoT is er een geheugenslot vrij dus kun je makkelijk upgraden naar de door jou gewenste 8gb ram:

Misja7 in "Peaq Laptop wilt Forza 6 niet draaien, Te weinig geheugen"

Wellicht het overwegen waard :)

• schaatsmeneer
Vinny1994 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:56:
Ik ben zelf altijd zéér te spreken over de bouwkwaliteit van Asus:
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T
Thx voor de reactie! Die laptop stond eerst ook in mijn shortlist, maar heeft ook een plastic behuizing :/

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:59

EMP

Krulloos!

Voor bouwkwaliteit moet je bij de zakelijke laptops ziijn.
Lenovo Thinkpad T serie
Dell Lattitude 5000 serie
HP Elitebook serie

Al deze laptops hebben een écht goede bouwkwaliteit, maar de prijzen beginnen bij 1000 euro.

Wil je voor 700 euro slagen, dan zul je OF concessies moeten doen (lees hier over maar eens over de Latitude 3000 serie bijvoorbeeld), OF genoegen nemen met een tweedehands/refurbished laptop.

Zelf ben ik er fan van de Lenovo laptops, bijvoorbeeld deze (die verkoper wilt biedt overigens bij andere modellen aan om de SSD uit te breiden, dus als de SSD van 256 een bezwaar is, dan zou je dat kunnen overleggen).

[Voor 9% gewijzigd door EMP op 01-08-2019 11:15]

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-11 00:04
Filter die ik voor je gebruikt heb :
categorie: Laptops

Hier zitten wel leuke modellen bij, maar als je echt opzoek bent naar hoge bouwkwaliteit zul je idd moeten zoeken in de series die @EMP al noemde.

Wij gebruiken zakelijk de Dell Lattitude lijn, zeer degelijk en erg tevreden over.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10:51
Mijn vriendin heeft nu deze Pavilion, wel ~29 euro boven je budget maar volgens mij wel een topper in deze categorie.

Heb je trouwens perse 512GB nodig? Vaak is 256 al voldoende, eventueel i.c.m. een externe HDD waardoor je laptop prijs een stuk lager gaat.

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• schaatsmeneer
Edit: startpost gewijzigd
vuurtjih schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:26:
Mijn vriendin heeft nu deze Pavilion, wel ~29 euro boven je budget maar volgens mij wel een topper in deze categorie.

Heb je trouwens perse 512GB nodig? Vaak is 256 al voldoende, eventueel i.c.m. een externe HDD waardoor je laptop prijs een stuk lager gaat.
Bedankt voor de reacties iedereen! Tweedehands zal ik overwegen, maar ik wil liever nieuw kopen.

Heb ik 512gb nodig? tsja, misschien niet nee, ik heb ook al een externe hdd.

Mn oog viel op de volgende: pricewatch: Acer Aspire 5 A515-52-58ST
Lijkt van aluminium gemaakt te zijn? (in specs staat kleur: aluminium)
De acer swift 3 kwam goed naar voren in de best buy guide(s), maar die is 14inch

Edit: startpost gewijzigd

[Voor 21% gewijzigd door schaatsmeneer op 01-08-2019 21:21]

• schaatsmeneer
Ik heb ze uiteindelijk alle vier besteld bij Coolblue om ze hands on te vergelijken.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de lenovo ideapad 530s.
pro: * Beste behuizing, vgm volledig alu en gewoon erg stevig, ook extreem dunne randen voor wie dat belangrijk vindt.
* Beste benchmarkscores (plm 10600 in 3dmark skydive met win 10 cpu throttling op 88%), de SSD is ook verbluffend snel.
* Fijn touchpad/toetsenbord
* Schermhelderheid kan lekker laag (het laagst) wat ik fijn vind in het donker.
cons: *Ram is single channel en dat zie je terug in de benchmarks.
* Batterijduur is niet echt goed
* geen numpad (voor wie dit belangrijk vind)
* Als je juist hoge brightness wilt is deze op maximaal misschien niet fel genoeg

Acer aspire 5
pro: * Fijn touchpad
* numpad
* gpu is minder dan de lenovo, maar wel beter dan integrated
* beste accuduur
con: * minst stevige behuizing, maar erger: aan de onderkant zit de opening voor ventilatie, die is echt heel 'open', je ziet het moederbord zitten, groot risico met flesje water in tas.
* Schermbrightness is vrij fel, vind ik irritant
* Presteerde erg slecht in userbenchmark, ondergemiddeld voor zijn componenten, misschien ligt dit puur aan de laptop die ik had.

Hp pavillion
pros: *goede benchmarks (op grafisch na), ook ssd erg goed.
* Batterijduur vrij goed
* Behuizing beter dan acer aspire, wel minder dan lenovo
*numpad
cons:
* integrated graphics uiteraard niet zo goed als dedicated gpu, wel beter dan uhd 620
*touchpad zit erg laag en is wel breed maar niet hoog, erg irritant.
* ook erg fel

Acer swift 3
Niet verder getest nadat ik besloot dat 14" idd te klein is voor mij. Behuizing vergelijkbaar met aspire 5

[Voor 10% gewijzigd door schaatsmeneer op 04-08-2019 19:40]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee