Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 13:34
Sinds kort hebben we glasvezel alles-in-één van Solcon. In combinatie met de USG werkt het voip en het internet fantastisch, maar de IPTV krijg ik niet aan de gang. Ik heb al verschillende topics gelezen, json files gewijzigd, handleidingen gevolgd en contact opgenomen met de Ubiquiti helpdesk. Zonder resultaat.
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van de USG in combinatie met Solcon en kan mij verder helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/axjRHsI.png
Mijn eigen interne netwerk zit op 192.168.2.xxx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03

Quad

Doof

Wat als je een managed switch voor je USG zet, hierop de VLANS configureerd en daarop rechtstreeks de IPTV aansluit? Krijg je dan wel een verbinding?

Dan zet je VLAN 4? en VLAN 188 tagged op P1, waar je glasvezel signaal op binnenkomt.
Op P2 gaat de VLAN 4 untagged naar je USG en op P3 en P4 gaat VLAN 188 untagged naar je IPTV decoders.
Vanaf LAN1 op je USG kan je evt weer terug naar P5 van de switch wanneer je de resterende poorten nog wilt gebruiken voor je eigen interne netwerk. (default VLAN)

Zo heb ik het in mijn situatie gebouwd (T-Mobile Thuis).

[ Voor 58% gewijzigd door Quad op 01-08-2019 14:54 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Ik heb de US-8 nu rechtstreeks op het glasvezelkastje aangesloten (poort 1). Dan poort 2 aangesloten naar WAN 1 van de USG. Op poort 5,6,7,8 heb ik VLAN IPTV (188) aan staan en hier in poort 7 en 8 de TV kastjes aangesloten. Op poort 3 heb ik zolang de US-16, zodat ik met mijn controller bij de switch kan.

Zover ik weet hoef ik bij solcon geen VLAN (4) aan te maken. Heb namelijk nog gewoon internet op de rest van het netwerk.

Nu heb ik op de TV in de kamer beeld, maar de tv op zolder zegt nog: "Unable to connect to DHCP server". Hij is wel te zien in us-8.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PdKKxQ4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Gisteren heb ik nog wat testen gedaan met de STB en geconstateerd dat het aan de STB moet liggen. Na overlegd te hebben met Solcon hebben zij mij een nieuwe gestuurd. Deze heb ik vandaag aangesloten en het werkt. Nu kunnen we eindelijk ook onze satelliet tv opzeggen.

Hoewel deze oplossing werkt, lijkt het mij niet de optimale oplossing en wil ik de STB nog steeds graag achter de USG hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Kan het zijn dat de USG de trunk op de WAN poort niet ondersteund? Eigenlijk zou je hier dan een virtuele verbinding op moeten maken die op VLAN188 zit. De STB krijgen nu ook hun IP van Solcon, toch?

Heb zelf een USG maar, hier nog nooit naar gekeken. Ik weet dat je bij SophosUSG zo'n virtuele poort kon aanmaken.

Kan wel een nieuw WAN netwerk aanmaken op WAN2 met een VLANID. Je zou het eens kunnen proberen met daarachter een eigen VLANID188 netwerk met eigen DHCP server?

[ Voor 20% gewijzigd door Steefph op 03-08-2019 16:09 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03

Quad

Doof

@Fancyland veel T-mobile thuis gebruikers met een USG hebben deze oplossing, omdat met de json configuratie niet te werken valt. De STBs halen hun IP configuratie rechtstreeks vanaf het internet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1