Raspberry Pi4 - mogelijkheden - downloadstation&mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik ben het e.e.a. in aan het lezen over de raspberry en vroeg me af of jullie weten of ik de PI4 kan inzetten als een downloadstation (zoals NZGet en torrentdownloaders) en tegelijkertijd als media center (zoals Kodi/Plex) kan dienen?
Al mijn media staat op een hardeschijf die ik dan zou willen koppelen aan de raspberry.

Andere wensen zijn om mijn VPN account te koppelen (met OpenVPN?) zodat ik altijd 'beschermd' kan downloaden.
Verder zou het mooi zijn als mijn camera beelden via FTP geupload kunnen worden naar de harde schijf en ik die uiteraard kan afspelen via Kodi/Plex.

Heeft er iemand ervaring in een soortgelijke setup? zijn de bovenstaande apps beschikbaar op Raspbian en kan de raspberry dit allemaal uberhaupt aan?

ik hoor 't graag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Jahoor, alles is mogelijk. Wat heb je zelf al gevonden want iedere vraag die je stelt is al zo vaak voorbij gekomen. Een klein beetje eigen inzit mag wel verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Heb je het topic Raspberry Pi - deel 2 nog niet gevonden? Dat staat vast vol met inspiratie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
@Verwijderd De mediaplayer setup is de voornaamste reden dat mensen raspi's kopen, daar is zoveel over te vinden. Wat je noemt is generiek genoeg dat er tientallen how-to zijn die stap voor stap beschrijven hoe je het doet.

VPN en camerabeelden zijn vooral aoftwareoplossingen, maar een vpn installeren of een ftp server erop zetten is meer dan genoeg over te vinden.
Daar ben je ook beter in thuis in het NOS subforum, maar dan moet je daar wel met een betere vraagstelling aankomen.

Een raspberry kan dit makkelijk aan, het is gewoon een volledige server met linux, er is weinig wat je daar niet op lukt.

Dit zijn allemaal zoekvragen, als het daarna niet lukt kan je bij het daarvoor geschikte subforum (waarschijnlijk NOS) vragen of ze je kunnen helpen.

Daarnaast merk ik meerdere onsubtiele hints naar illegaal downloaden, als GoT gaan we geen illegale praktijken stimuleren.

Dit topic is gesloten.