Een kennis vraagt mij om hulp met het volgende. Ze heeft een all-in-one uit de VS aangesloten met een verloopstuk (d.w.z. die van 3 contactpunten 2 punten maakt) op het net. De PC starte op, maar na het inloggen sloegen de stoppen door en nu start de PC niet meer op. De kans is aannemelijk dat het systeem gefrituurd is. Oorzaak zou kunnen zijn dat de adapter die uit VS komt niet op het net past hier en daardoor de boel overbelastte. Vraag me wel af waarom de PC dan eerst opstart en pas na enkele minuten dus doorslaat.
Kan ik met een simpele multimeter e.e.a. doormeten en kijken of er nog een simpele fix mogelijk is? Zoja, hoe doe ik dit dan het beste? Ik vind hier bijvoorbeeld een stappenplan, maar ik heb geen reserveonderdelen beschikbaar om mee te testen.
Tips zijn welkom, alvast bedankt
Kan ik met een simpele multimeter e.e.a. doormeten en kijken of er nog een simpele fix mogelijk is? Zoja, hoe doe ik dit dan het beste? Ik vind hier bijvoorbeeld een stappenplan, maar ik heb geen reserveonderdelen beschikbaar om mee te testen.
Tips zijn welkom, alvast bedankt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!