Vraag

• Grifoendor
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-11 13:35
Mijn vraag:

Op zoek naar een nieuw Android toestel, het liefste een kale Android ervaring zoals Android One onder de 300 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Op dit moment gebruik ik een Honor 5X met lineageOS, het toestel is wel aan het einde van zijn levensduur:

- Gebroken scherm
- Niet werkende camera
- Over het algemeen erg traag

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Eisen aan een volgend toestel:

- Onder de 300 euro.
- Goede camera.
- Vlotte processor.
- Kale Android ervaring.
- 3,5 mm jack.
- Accuduur.

Aan de hand hiervan heb ik een aantal toestellen gevonden die eventueel aantrekkelijk zijn.

- Xiaomi Mi A3
Pluspunten: Android One, Camera, 3,5mm jack, AMOLED, Batterij, Prijs.
Minpunten: 720P, Snapdragon 665

- Xiaomi Mi 9SE
Pluspunten: Camera, AMOLED, Batterij, Full HD, Snapdragon 712
Minpunten: MIUI, geen 3,5mm jack.

- Huawei P30 Lite
Opzich een mooi toestel, alleen voor mij het grootste nadeel dat je hiervan de bootloader niet kan unlocken, mocht je ooit een andere ROM willen.

- Motorola One Vision
Grootste nadeel het LCD scherm en de processor.

- Nokia 8.1
Prima camera, batterij en Snapdragon 710. Wel ligt de prijs aardig hoog, alleen op dit moment in het rood 299 bij Belsimpel, dus toch maar meegenomen in de vergelijking.

Heb zelf geen haast bij het kiezen van een telefoon en hoop eigenlijk stiekem nog op een Pro versie van de Xiaomi Mi A3.. Iemand verder nog aanbevelingen om mij bij de keuze te kunnen helpen?!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• The_Anarchist
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09:34
Pocophone met Lineage?

• Grifoendor
Wel alweer een jaartje oud ondertussen toch en volgens mij qua camera niet echt heel erg interessant?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:25
Als de Mi A3 hetzelfde doet als de Mi A2, komt er eerder een Lite dan een Pro versie, al weet je het nooit zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:26
Wat vind je van de Mi 9T? Voldoet aan al je eisen, met uitzondering van de kale android ervaring.

[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09:34
Grifoendor schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Wel alweer een jaartje oud ondertussen toch en volgens mij qua camera niet echt heel erg interessant?!
Met de gcam mod prima resultaten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:02
Grifoendor schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Klopt, voor Flagship was de camera nooit echt top, maar voor het bedrag was het een prima camera. Met de Google Cam mod er op moet ik zeggen dat ik echt wel heel tevreden ben met de Pocophone, maar het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je zoekt. Je kan als je het interessant vind (en Telegram hebt) eens kijken op https://t.me/PocoPhonePhotography, komen soms echt wel prima foto's voorbij.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:43

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik verplaatst het topic even naar ATT, want aankoopadvies :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:56

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Grifoendor
swhnld schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:34:
Als de Mi A3 hetzelfde doet als de Mi A2, komt er eerder een Lite dan een Pro versie, al weet je het nooit zeker.
De Mi A3 is gebaseerd op de CC9a en dat is eigenlijk de lite versie van de CC9, dus hoop dat ze deze nog gaan uitbrengen met Android One.
JJerome schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:38:
Wat vind je van de Mi 9T? Voldoet aan al je eisen, met uitzondering van de kale android ervaring.

[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Inderdaad ook een optie, alhoewel net iets boven budget. Wel qua specs inderdaad wat ik zoek.
Raznov schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Klopt, voor Flagship was de camera nooit echt top, maar voor het bedrag was het een prima camera. Met de Google Cam mod er op moet ik zeggen dat ik echt wel heel tevreden ben met de Pocophone, maar het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je zoekt. Je kan als je het interessant vind (en Telegram hebt) eens kijken op https://t.me/PocoPhonePhotography, komen soms echt wel prima foto's voorbij.
Bedankt, deze ook maar eens nader bekijken dan!
janvanduschoten schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:03:
Ik verplaatst het topic even naar ATT, want aankoopadvies :)
Oeps, zou toch zweren dat ik het topic daar ook had geplaatst.. Bedankt!
Bedankt voor je input, helaas wat mij betreft redelijk verouderde chipset voor een te hoge prijs en ook geen kale android..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee