Toon posts:

Planet MxStream en smtp server via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Klein vraagje, onlangs hebben we een planet mxstream pakket gekregen. Een win2k computer is dus verbonden met het netwerk. Soms wil ik via een laptop ook het internet op. Deze laptop draait W2k. Op de eerste direct verbonden pc is sygate 4 ingeinstelleerd zodat je alleen de laptop hoeft in te pluggen en het werkt. Helaas werkt niet alles, het is niet mogelijk de planet smtp server te gebruiken een time out mededeling wordt gegeven net voordat hij verzonden wordt. Weet iemand wat hieraan te doen is, of misschien een andere oplossing voor het netwerk. Graag jullie reactie.

Groeten,

Sababa

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan ?

[topic=193623]

Zo niet dan horen we het wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het even gelezen, maar met SP2 van Win2k en sygate zou het moeten lukken. Nu zijn die op beide pc's geinstalleerd en doet het probleem zich nog steeds voor. Iemand vertelde mij dat planet het ip adres checkt van de verzender, aangezien ik op de laptop intern zit heb ik dus nie thet benodigde ip adres, als leek zou ik dus niet weten hoe dit op te knappen. Iemand hiermee bekend?

Hoor het graag,

Sababa

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk heeft iemand nog een andere idee hoe dit op te lossen, want ik zou het even niet meer weten. Heb voor de zekerheid sp2 nog een keer geinstalleerd, maar helaas...

Sababa

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Weet je zeker dat je de goede smtp server op de laptop hebt ingesteld (mail.planet.nl)?

Ikzelf heb ook dit probleem gehad maar dan met ICS onder W2k en heb dit nooit kunnen oplossen. Ik had het overigens alleen met mails van meer dan 4 of 5 regels tekst. Attachments waren ook niet mogelijk. Ik heb dit opgelost door een linuxrouter neer te zetten en sindsdien loopt alles als een dolle!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mailserver nog ff voor de zekerheid nagekeken, staat wel goed. Als ik hem direct hang doet ie het namelijk wel. De omschrijving van jou klopt precies. Een router, mmm.... als ik nou een eigen mailserver installeer, zou het misschien zijn afgelopen, maar.... vind het toch vreemd, planet helpdesk is ook niet echt bereid tot oplossingen, lekker weer...

• x-wolf
Je kunt ook gewoon een simpel oud 486 computje ergens wegtrekken en met freesco of andere linuxdistro een routertje maken die 24/7/365 online is. Geef je die andere 2 compu's die router als gateway en probleemloos inet!!! :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

X-Wolf:
wat een geweldige oplossing! Zelden zo'n goede gehoord.
Ga ff lekker iemand anders ermee lastig vallen |:(
Meneer, ik heb een lekke band op mijn Opeltje.
Maar meneer, ik heb de oplossing voor U, koop een volkswagen
Anyway, Ik weet niet hoe Sygate in elkaar zit.
Maar heb je SMTP en POP (poort 25 en 110) wel open staan op je server?
Ik neemaan dat het sowieso met een NAT verbinding gaat?
Wat niet helemaal duidelijk is, kun je via de client wel mail ophalen?

Overigens, je gaf aan dat je ook wel een local SMTP server wil installen.
Als je dat wilt doenp, is er vast wel een tool die om de minuut mail ophaalt bij een POP en deze in je local SMTP inbak zet (voor Exchange zijn ze er zat, en ook voor andere SMTP proggels).
Als tussenoplossing kun je natuurlijk gebruik maken van WebMail bij Planet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• x-wolf
Koffie, bedankt voor de vriendelijke woorden..... >:)

Bij mij werkte webmail van Planet ook niet. Kun je idd als tussenoplossing gebruiken maar ben bang dat dat niet gaat werken. Ik ben benieuwd of je dit probleem gaat oplossen, zo ja, post het dan ff want ik heb dit al vaak voorbij zien komen maar nooit anders opgelost gezien dan linux/BSD router oid.

* x-wolf begrijpt niet zo goed waarom Koffie tegen de linuxrouter is. Als je een Citroen CX koopt moet je ook niet gaan zeiken over kapotte veerbollen, dan had je maar een Mercedes oid moeten kopen. ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zeg absoluut niet dat ik het wel kan oplossen.
Dit simpelweg omdat ik te weinig info heb.
Echter simpel als oplossing geven installeer maar ff Linux, dat gaat er bij mij niet in.

Topicstarter vraagt voor een oplossing voor zijn probleem. Ik kan me voorstellen dat hij het op prijs stelt dat de oplossing te maken heeft met zijn huidige OS.

* Koffie word een beetje geirriteerd van al die tweakertjes die als standaard oplossing 'Pak een oude 386 en installeer een Linux dstro' geven. No offence verder

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heren, blijven we even lief?

De oplossing die je (x-wolf) aanbiedt is geen oplossing voor het probleem, maar een alternatief. Wat dat betreft heeft Koffie gelijk, al had de bewoording misschien iets subtieler gekunt.

Er wordt hier een vraag gesteld over een bepaalde configuratie en dan antwoorden dat iemand niet moet proberen deze configuratie aan de praat te krijgen maar gewoon een andere moet nemen is soms nuttig, maar in dit geval weinig behulpzaam.

Conclusie: Back ontopic weer, en lief zijn voor elkaar.

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik heb hetzelfde probleem gehad met sygate en ook met sygate opgelost. Het probleem is dat je MTU pakketjes te groot worden. Hoe het precies zit weet ik niet maar heeft te maken met het type verbinding PPTP in combinatie met sygate. Je moet je max MTU size aanpassen. Ik heb dat direct in de registry gedaan maar met een knap tweak programma zal het ook wel lukken.

Kijk hier http://www.sygate.com/support/technotes/sg_sa/SG042700-01-MWNL.htm voor meer informatie

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

KMK

Yep Cyrax dat is het ik heb daar ook een keer heel erg mee geklooit.. erg #$%#@$%

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Misschien een ander idee
Gebruik de standaard windows internet sharing.. Sygate geeft vaker meer vage problemen dan de standaard ics.

• x-wolf
Na de wijze woorden van Negotiator zal ik niet meer met alternatieven aankomen..... :)

Ik denk alleen dat ICS niet helpt want ik heb juist dit probleem gehad met ICS. Ik denk dat het idd wel eens in de MTU pakketjes kan zitten. Klinkt mij als meest logisch.

Heb ff bij download.com gekeken en heb daar wel wat gevonden. Probeer deze link maar eens, hier staan wat mtu tweakprogjes:
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=mtu&cn=&ca=10001

* x-wolf wijst je alleen op het bestaan van die progjes, reggen moet je zelf maar doen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik lees nu alle reacties en ben blij te horen dat we nog niet uitgepraat waren met die linux box, maar ik hoordat het meestal erg goed werkt. Eerst maar eens leren binnenkort.. Wat betreft die MTU grootte pakketjes had ik ook gehoord. Ik heb ondertussen planet internet gebeld en die gast zei ook zoiets, maar ja, hij hoeft niet verder te helpen volgens de voorwaarden omdat het twee pc's aan de lijn zijn en dat ondersteunen ze niet. JA, daar heb ik wat aan... Na ja, ik heb ff gekeken voor die MTU tweaker en maar 1 programma gevonden wat eraan voldeed volgens mij: MTU Speed PRO. Heb eerlijk gezegd nu geen idee wat ik ermee moet doen en wat te veranderen zodat het wel gaat werken. Iemand meer kennis hiervan, zou erg dankbaar zijn. Voor het geval je het wil weten, ik gebruik op dit moment mijn hotmail account om uit te zenden. Ontvangen gaat wel goed via planet.

Sababa

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef toen, ben een leek, maar op welke pc moet ik die mtu settings veranderen, op de laptop of de server die direct verbonden is.

Sababa!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou zeggen beide.
Even hypothetisch nadenken.
Op de server heeft een key standaard een waarde van 5.
Op het werkstation ook 5.

Als je nu op het WS dat wijzigt in een waarde 10, krjgt de server die 10 voor kiezen.
Hij kan 5 aan, dus doet er nu 2stappen over.
Vice versa idem.
Dus op beide (gok ik...)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 23:04 schreef sababa het volgende:
planet helpdesk is ook niet echt bereid tot oplossingen, lekker weer...
Natuurlijk geven die geen support op Sygate (daarvoor moet je bij Sybergen zijn) en/of het delen van je i-net verbinding (software-matig), wees blij dat het mag :)
Dat het mag is 100% zeker, dit staat bij KPN:
U kunt in principe een onbeperkt aantal computers aansluiten op een Mxstream-verbinding. Houd er wel rekening mee dat de verbinding dan wordt gedeeld tussen alle aangesloten computers.
Op dinsdag 31 juli 2001 00:41 schreef x-wolf het volgende:
Je kunt ook gewoon een simpel oud 486 computje ergens wegtrekken en met freesco of andere linuxdistro een routertje maken die 24/7/365 online is. Geef je die andere 2 compu's die router als gateway en probleemloos inet!!! :)
Als je dan toch een alternatief wilt geven, kan je beter je modem modden, dan is je modem een (linux) router/gateway/firewall.
(Maar dat is idd geen òplossing...)
Op dinsdag 31 juli 2001 12:05 schreef x-wolf het volgende:
Ik denk alleen dat ICS niet helpt want ik heb juist dit probleem gehad met ICS. Ik denk dat het idd wel eens in de MTU pakketjes kan zitten. Klinkt mij als meest logisch.
Ja ik had dat ook met ICS, maar met Sygate had ik het juist niet, beetje vreemd, maar hoe veel je ook van PC's snapt, je snapt het nooit 100% ;)
De oplossing voor ICS is jammerlijk verloren gegaan in BC3 ;( Die heb ik toch wel heel vluchtig gelezen, maar ik had geen ICS meer en dacht:
'Als ik nodig heb zoek ik het wel op' |:(
Het was een setting in registry, het kan MTU zijn, ik dacht eigenlijk dat het wat anders was maar dat weet ik totaal niet zeker, sorry...
Op woensdag 01 augustus 2001 21:49 schreef sababa het volgende:
Ik geef toen, ben een leek, maar op welke pc moet ik die mtu settings veranderen, op de laptop of de server die direct verbonden is.
Allebei (je hele netwerk for that matter). Ik geloof dat je de waarde 1400 moet nemen, maar kan ook 1372, al is dat 'officiëel' de MTU zonder de ICMP en IP header (of 'Largest non-fragmented value').

Verwijderd

Topicstarter
Nou van alles geprobeerd, maar ook dat werkte niet, weet iemand een smtp server die ik in zou kunnen stellen om toch van alles te kunnen versturen?

Sababa
Pagina: 1