Het vinden van een studentenkamer in Utrecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf31
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-01-2021
Hallo mensen van tweakers,

In september begin ik met studeren aan de Universiteit Utrecht, echter heb ik nog steeds geen kamer gevonden. Omdat de reistijd tussen Utrecht en mijn huidige woonplaats en Utrecht is erg lang (3+ uur enkele reis), ben ik opzoek naar een kamer in Utrecht en omgeving.

Ik heb Facebook en Kamernet al geprobeerd, maar dit heeft tot nu toe nog geen resultaten opgeleverd. Hebben jullie nog tips voor het vinden van een kamer in Utrecht/omgeving Utrecht? Ook komt de UITweek eraan, is dit misschien een goed moment om een kamer te zoeken?

Dus als jullie tips hebben voor het vinden van een studentenkamer in Utrecht hoor ik het graag!

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 18:28
Waarvandaan moet je komen dat de reistijd zo lang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-05 22:19
Heel veel suggesties in het gelinkt topic.

Het is weliswaar 2019, maar "offline" zijn er ook veel mogelijkheden (met alleen Facebook en Kamernet kom je er niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Het lid worden van een studenten vereniging helpt je enorm bij het opbouwen van een netwerk, waarmee je de kans vergroot om een kamer te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Je hebt veel meer kans op het vinden van een kamer als je iets ruimer zoekt dan alleen Utrecht zelf, in omliggende plaatsen zoeken zoals... Bilthoven, Zeist, Houten, Nieuwegein, Maarssen. Allemaal binnen een aantal kilometer vanaf Utrecht met goede openbaar vervoer voorzieningen, zelfs prima met de fiets/scooter te doen... plus dat je doorgaans minder betaald of voor hetzelfde geld wat ruimer woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 22:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MicGlou schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:20:
Je hebt veel meer kans op het vinden van een kamer als je iets ruimer zoekt dan alleen Utrecht zelf, in omliggende plaatsen zoeken zoals... Bilthoven, Zeist, Houten, Nieuwegein, Maarssen. Allemaal binnen een aantal kilometer vanaf Utrecht met goede openbaar vervoer voorzieningen, zelfs prima met de fiets/scooter te doen... plus dat je doorgaans minder betaald of voor hetzelfde geld wat ruimer woont.
Je kan ook nog iets verder naar het oosten, Amersfoort is 13 minuten met de trein dus dat is te doen.

Gouda is ook niet te ver. Beperk je in eerste instantie niet tot Utrecht, kom je nu toch niet tussen. Daarna inderdaad je netwerk opbouwen en gebruiken. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:34
Als je interesse hebt om in Amersfoort op kamers te gaan, of in ieder geval voor het eerste semester, kan ik je helpen. Stuur maar een PM. Het is 20 minuten naar Utrecht centraal waar ik nu woon (en binnenkort vandaan verhuis), en 35 minuten naar de Uithof, met het OV.

In Utrecht is op korte termijn lastig, helemaal in deze periode. Zelf heb ik veel mogelijkheden onderzocht, en naast hospiteren zijn woongemeenschappen de meest toegankelijke opties. Daar moet je wel een enigszins actief bewoner zijn en een motivatie sturen. Voordeel is dat je vooral op motivatie beoordeeld wordt en enkel in kleine groepen op bezichtiging komt, ipv op uiterlijk/persoonlijkheid en met 50 man komt kijken. Socius wonen en Place2BU zijn twee initiatieven waar je naar kunt kijken.

Sociale huur loterij (via Woningnet) is ook een optie, je moet wel erg geluk hebben, maar het is een poging waard.

Nog een optie is antikraak. Daarbij beheer je woningen/kantoor panden als het ware, totdat die gesloopt of verhuurd/verkocht worden. Utrecht kun je daarbij wel vergeten, antikraak komt daar niet snel vrij en je moet heel snel reageren om het te krijgen. Maar er is veel aanbod in randgemeenten waar vandaan je prima kunt fietsen.
Nadeel van antikraak is dat de huur na een maand kan worden opgezegd door de verhuurder, en soms woon je dus maar ergens voor zo'n korte tijd. De huur (of beter gezegd bruikleenvergoeding) is daarentegen wel erg laag (200-250 euro per maand). Meld je aan via Adhoc beheer. Je moet vaak wel een referentie hebben, dus vraag het aan bekenden/familie. Vorige zomer heb ik me er aangemeld in augustus en toen hadden ze een referentie-vrije periode, dus wellicht tref je het.

[ Voor 32% gewijzigd door Yannes op 31-07-2019 20:10 . Reden: antikraak ]

Pagina: 1