Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1223860

Topicstarter
Aankomend studiejaar ga ik in Utrecht studeren en vanwege de enorme reistijd (2 uur enkeltje) moet ik wel op kamers. Ik sta ingeschreven bij enkele studentenhuisvestingsorganisaties maar ik heb nog lang niet genoeg wachttijd opgebouwd om een kamer te kunnen krijgen (een tekort van ongeveer 8 maanden).

Nou heb ik twee vragen aan jullie, namelijk of het mogelijk is om op korte termijn, dus in circa twee maanden tijd, een kamer te vinden in Utrecht. Ten tweede vraag ik me ook af of een enkele reistijd van twee uur te doen is. Ik overweeg nu namelijk serieus om de studie niet te doen, alhoewel het mij wel echt een hele studie lijkt, vanwege de reistijd. Ik heb al naar het rooster gekeken en ik moet de eerste paar blokken vier dagen per week op de uni zijn. Dit zou betekenen dat ik 4x2x2 = 16 uur per week moet gaan reizen, wat natuurlijk heel veel tijd is.

Alle tips en advies is welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:31

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Alles is mogelijk als je maar genoeg betaalt... Aangezien Utrecht volgens mij de op 1 na grootste kamernood van Nederland kent, wens ik je sterkte, en zou ik gaan kijken naar opties om je reistijd zo aangenaam mogelijk door te brengen. Heb zelf ook een halfjaar bijna 5 uur per dag gereisd, en dat nekt je inderdaad wel. Het kan, zeker als je niet te vaak moet overstappen etc, en meerdere studenten doen het, maar iets om de hoek is handiger.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:39
Moet het per se in de stad zijn? Kan je niet er om heen kijken om de reistijd aanzienlijk te verkorten maar waar het haalbaar is om te huren?

Aan de andere kant, het is een dooddoener en niet altijd mogelijk maar: gebruik reistijd als studietijd.

[ Voor 27% gewijzigd door sigmundfreund op 18-06-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreezeXJ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:25:
Alles is mogelijk als je maar genoeg betaalt... Aangezien Utrecht volgens mij de op 1 na grootste kamernood van Nederland kent, wens ik je sterkte, en zou ik gaan kijken naar opties om je reistijd zo aangenaam mogelijk door te brengen. Heb zelf ook een halfjaar bijna 5 uur per dag gereisd, en dat nekt je inderdaad wel. Het kan, zeker als je niet te vaak moet overstappen etc, en meerdere studenten doen het, maar iets om de hoek is handiger.
Ja precies vandaar dat ik hier ook een topic over maak, want van wat ik heb gehoord is het haast onmogelijk om in Utrecht een kamer te krijgen (voor een betaalbare prijs). Ik heb zelf een max. budget van €400/500 p/m, dus dat gaat wel krap worden denk ik. Tevens moet ik ook iets van 3/4 keer overstappen dus mijn tijd nuttig besteden in het OV gaat niet werken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk waar je zit, zou ik elke stad kijken waar Utrecht directe verbinding mee heeft. In Utrecht hebben ze volgens mij 1 van de hoogste tekorten aan (studenten)kamers, of je hebt iets teveel geld en je wil rustig 1000 voor een simpele kamer betalen, acht ik de kans bizar klein dat je daar iets kan vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:28:
Afhankelijk waar je zit, zou ik elke stad kijken waar Utrecht directe verbinding mee heeft. In Utrecht hebben ze volgens mij 1 van de hoogste tekorten aan (studenten)kamers, of je hebt iets teveel geld en je wil rustig 1000 voor een simpele kamer betalen, acht ik de kans bizar klein dat je daar iets kan vinden.
Klote zeg, ik wou ook nog bij een vereniging maar dat gaat 'm niet worden als ik in een andere stad moet gaan wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Er zijn voorrangsregelingen voor studenten die ver weg wonen, kom je daar niet voor in aanmerking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:20
Tijden veranderen, vroeger (opa spreekt...) kreeg je urgentie op basis van reistijd meer dan 2 uur.

Out-of-the-box: zoeken in De Bilt, Bilthoven, Zeist, of Bunnik?

[typo: "reistijd van meer dan 2 jaar" 8)7 ]

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.D78 op 18-06-2019 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom niet het volgende:
- Kijk het eerste jaar of je de studie niet alleen echt leuk lijkt, maar het ook leuk is.
-Haal je P binnen één jaar
- Zoek een kamer.
Je kunt toch ook prima eerst een half jaar of een haar wel reizen?

En dat je bij een vereniging wil, je kunt vast wel ergens crashen na een avond stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 18-06-2019 21:34 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-06 12:32
Als je een geschikte kamer van een particulier (ahum huisjesmelker) ziet, doe een kamerbezichtiging en probeer een goede indruk te maken op de verhuurder. Je hebt dan kans dat hij bij een volgende kamer jou als eerste een bericht stuurt (voordat de kamer op sites als kamerheer komt). Dit werkte bij mij in ieder geval, had ook meer dan 2 uur enkele reis dus wilde graag een kamer.

Dus ga op bezichtiging, ook als je vrij zeker weet dat je de kamer niet krijgt: het kan je helpen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Via Airbnb is wel wat te vinden, al is het wel iets duurder dan een normale kamer.
https://www.airbnb.nl/roo...KlJJo43tgTMFnL&s=HDQNEtZ-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rub147 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:30:
Er zijn voorrangsregelingen voor studenten die ver weg wonen, kom je daar niet voor in aanmerking?
Helaas niet, heb er al naar gekeken.
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:32:
Tijden veranderen, vroeger (opa spreekt...) kreeg je urgentie op basis van reistijd meer dan 2 jaar.

Out-of-the-box: zoeken in De Bilt, Bilthoven, Zeist, of Bunnik?
Goede suggesties, het lijkt me wel een stuk minder leuk om te wonen in een andere stad dan dat je studeert :|
EWK schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:33:
Waarom niet het volgende:
- Kijk het eerste jaar of je de studie niet alleen echt leuk lijkt, maar het ook leuk is.
-Haal je P binnen één jaar
- Zoek een kamer.
Je kunt toch ook prima eerst een half jaar of een haar wel reizen?

En dat je bij een vereniging wil, je kunt vast wel ergens crashen na een avond stappen.
Een halfjaar heen en weer reizen met een reistijd van vier uur per dag lijkt me wel wat. Dan heb ik volgens mij niet echt tijd meer om andere (leuke) dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Andersom gedacht: studeren in een stad waar wel fatsoenlijk een kamer te krijgen is? Of is dat vloeken in de kerk? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:37:
Via Airbnb is wel wat te vinden, al is het wel iets duurder dan een normale kamer.
https://www.airbnb.nl/roo...KlJJo43tgTMFnL&s=HDQNEtZ-
Zo zeg, dat is inderdaad best prijzig maar bedankt hiervoor, ik had Airbnb nog helemaal niet overwogen, wellicht kan het als een laatste redmiddel dienen. Het nadeel hiervan is wel dat je niet de weekenden eruit kan selecteren als je voor bijvoorbeeld een paar maanden wilt huren, aangezien ik dan waarschijnlijk wel weer even naar huis wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:39:
Andersom gedacht: studeren in een stad waar wel fatsoenlijk een kamer te krijgen is? Of is dat vloeken in de kerk? :)
Dit is de dichtstbijzijnde studie van zijn soort voor mij en wel echt eentje die ik wil doen, vandaar dat ik het met Utrecht moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Anoniem: 1223860 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:40:
[...]

Zo zeg, dat is inderdaad best prijzig maar bedankt hiervoor, ik had Airbnb nog helemaal niet overwogen, wellicht kan het als een laatste redmiddel dienen. Het nadeel hiervan is wel dat je niet de weekenden eruit kan selecteren als je voor bijvoorbeeld een paar maanden wilt huren, aangezien ik dan waarschijnlijk wel weer even naar huis wil.
Wat je ook kan doen als je een beetje spaargeld hebt, een caravan kopen op een camping. Kost in het begin iets meer, maar je kan hem dan ook in de vakanties verhuren zo je stageld te betalen.
Wel minder gezellig dan in de stad, maar je reistijd is wel een stuk minder.

Of een bootje die je elke dag op een andere pek neerlegt.
Of een zelfbouwcamper, heb je nog vervoer ook. :)
Voor hygiëne neem je dan een abonnement bij de sportschool en je kan elke dag douchen.

YouTube: wonen in een camper

[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 18-06-2019 21:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 21:09
Tip: ga naar de introductie week (UITweek was dat volgens mij?) en leg wat contacten. De begeleiders daar zijn vaak wat oudere studenten en hebben vast wel tips.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 18:09
Pak een overzicht van de vertrekkende sprinters uit Utrecht, zoek 1 a 2 stations uit de buurt in deze regio's een kamer, en zoek daarna verder in Utrecht zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 20:59
Anoniem: 1223860 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Helaas niet, heb er al naar gekeken.
Heb je de SSH al eens gebeld en je probleem voorgelegd? Wellicht kunnen ze na licht aandringen iets voor je betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35
Zeist, de Bilt, Bunnik en Bilthoven liggen prima te reizen voor de Uithof. Misschien wel beter dan sommige delen van Utrech (Leidsche Rijn enzo). Je kan ook Ede en Veenendaal proberen. Liggen redelijk goed tov Utrecht. Nieuwe tram gaat snel rijden via Vaartsche Rijn dus op de sprinterlijn Geldermalsen, Culemborg Houten, Lunetten alsmede Ede, Veenendaal, Bunnik, Lunetten.
Begin daar en zoek verder in Utrecht als je daar woont. Ook worden er veel studentencomplexen nu gebouwd door de hele stad. Oa op de Uithof maar ook Kanaleneiland noord en Overvecht. Minder gewilde wijken maar prima om te starten! (Hier helaas geen kamer over...)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1223860 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:27:
[...]
Ik heb zelf een max. budget van €400/500 p/m, dus dat gaat wel krap worden denk ik.
Als ik hoor dat er voor een appartement van tussen de 60 en 70 m2 al 2 ton wordt betaald dan is je budget niet heel hoog inderdaad.

Zoals hierboven voorgesteld: zoek iets in de omgeving van Utrecht om je reistijd flink te verkorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

sypie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:12:
[...]
Als ik hoor dat er voor een appartement van tussen de 60 en 70 m2 al 2 ton wordt betaald dan is je budget niet heel hoog inderdaad.

Zoals hierboven voorgesteld: zoek iets in de omgeving van Utrecht om je reistijd flink te verkorten.
Dat heb je verkeerd gehoord - de prijzen voor die m2 zijn al hoger hoor :). 60-70 m2, ga maar uit van minimaal 3 ton.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
sypie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:12:
[...]

Succes, met dat geld vind je geen redelijke woning in de grote steden, met geluk een studio van 30m2. Woon zelf gelukkig nog in een middelgrote stad 40km van de randstad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Wat hier al eerder gezegd werd: leg contacten.
Ga bij die studievereniging, leer mensen kennen, zodra je een netwerk hebt in utrecht (lees: dronken mensen hebt leren kennen) en je een paar lijntjes uit kan gooien in de richting van 'help bert uit jouw bank - kamer gezocht' gaat het een stuk sneller als op afstand. Alsook: zoek op sites zoals kamernet, facebook groepen (kamer gezocht blabla, ik verhuur... etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

En denk vooral niet dat je nu een kamer moet hebben waar je 5 jaar gaat wonen. Zorg dat je ergens in de buurt woont, als is het niet ideale plek, het geeft je wel een veel betere kans om een kamer te vinden waar je wel echt wilt zitten. Grote mensen kopen ook niet meteen een villa als eerste woning :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:17
Veel 3de jaars en master studenten verhuren hun kamer een half jaar omdat ze op stage gaan in andere stad / buitenland. Grootste kans om iets te vinden lijkt me zoiets onder huren en vanuit daar opzoek naar iets permanents.
Worden meestal aangeboden via Facebook groepen

[ Voor 12% gewijzigd door Anatidae op 18-06-2019 22:52 ]

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Voor je eerste kamer kun je ook antikraak wonen. Het kost weinig, je kunt er wel uit gezet worden als je huis gesloopt wordt en je moet even 2e hands meubels regelen want waarschijnlijk is het huis leeg als je erin komt. Ik heb zelf bij VPS gehuurd, eerst 3 maanden voor heel weinig geld en volgende huis dat iets meer kostte mocht ik 9 maanden in blijven, en ken mensen die nu via Ad Hoc (geloof ik) in Zeist wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een halfjaar heen en weer reizen met een reistijd van vier uur per dag lijkt me wel wat. Dan heb ik volgens mij niet echt tijd meer om andere (leuke) dingen te doen.
Welkom in de grote-mensen-wereld :)

Als je laat begint met zoeken en weinig budget hebt, dan wordt het wat meer reizen ja. Vier uur per dag reizen is prima te doen voor een tijdje, zeker als het maar vier dagen per week is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-06 17:46
Als je nu actief gaat reageren op facebook, kamernet en dat soort kanalen, is er zeker nog een goede mogelijkheid om een kamer te vinden. Tevens kan het helpen om lid te worden van een studentenvereniging en je (mogelijke) studie te benaderen, wie weet kunnen zij helpen.

Ik ben zelf vorig jaar juni begonnen met zoeken naar een andere kamer omdat ik per 1 augustus uit m'n toenmalige kamer moest, en na 100 berichten, 5 hospiteeravonden heb ik ook iets gevonden, dus het is zeker mogelijk.

Ik pm je overigens nog even de gegevens van een bemiddelingsbureau dat mij heeft geholpen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Stufferdt schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:23:

Ik pm je overigens nog even de gegevens van een bemiddelingsbureau dat mij heeft geholpen.
Zou je die gegevens ook naar mijn kunnen PM'en? Ik ben ook op zoek naar een kamer in Utrecht (max €650).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
Kijk eens naar Amersfoort, leuke stad, rechtstreekse bus naar de uithof of met de intercity rechtstreeks naar hartje Utrecht. En dat zit je niet in een klein dorpje ofzo. Maar ook in Amersfoort is een kamer op hele korte termijn geen eenvoudige opgave, maar wel makkelijker als Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Ik woon zelf in Utrecht en inderdaad is een woning/kamer erg lastig.

Zoals al geopperd, kijk eens naar Bunnik en Zeist. Het ligt eraan welke opleiding je gaat doen, maar veel zitten op de Uithof. Als voorbeeld: als je in Utrecht Zuilen iets zou vinden is het verder fietsen naar de Uithof dan vanuit Zeist of Bunnik.

Mogelijk als je bij een vereniging gaat vindt je via iemand daar iets, dus Zeist of Bunnik hoeft maar voor een tijdje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 20:41
Kun je die studie alleen in Utrecht doen? 4 uur reizen lijkt me in ieder geval niet te doen. Leven moet ook nog een beetje leuk blijven.

[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 19:07

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Hier 4 jaar (bijna) elke dag naar Heerlen gereisd voor een hbo studie, anderhalf uur enkele reis. Je went aan de reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 19:03

Rmg

Er zitten echt heel veel dorpen en steden op een half uurtje trein afstand van Utrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ik woon zelf in Zeist (centrum), ben niet zo bekend met de verhuurscene daar, maar er wonen hier veel studenten. Bij mij in de buurt staan minimaal 4 studentenhuizen. Zeist is op fietsafstand van De Uithof (15/20 minuten) en centrum Utrecht (ong. 30 minuten fietsen, ik doe het regelmatig), OV is ook heel goed.
Daarbij heeft Zeist zelf ook nog wel wat leuke kroegen, en veel natuur (asl je daar van houdt... ;-) )
Moeite van het proberen waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:01
Rmg schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:53:
Er zitten echt heel veel dorpen en steden op een half uurtje trein afstand van Utrecht...
Niet zo gek, da's half Nederland. What a world we living in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12-06 16:24
Ik zou lokale Facebook groepen opzoeken en voorbereiden op veeeeeeeeeeeeeeeeel hospiteeravonden. Waarschijnlijk moet je 10+ keer op zo'n avond komen, maar dan heb je wel wat. Heb je al op kamernet gekeken? Kost wel een lieve duit, maar dan kom je in ieder geval in contact met studentenhuizen.

In Groningen heb je veel huizen speciaal voor studentenvereniging, als je daar bij wil zou je daar ook eens kunnen informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:04
De bilt is heel goed te fietsen zeker naar de Uithof. 35min en je bent in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
[...]
Goede suggesties, het lijkt me wel een stuk minder leuk om te wonen in een andere stad dan dat je studeert :|
Je woont nu ook in een andere stad dan waar je studeert. Je zegt dat je 8 maanden wachttijd tekort komt. In september is dat nog maar 6 maanden. Als je die 6 maanden ergens buiten Utrecht op beperkte reisafstand gaat wonen, dan heb je al een hoop gewonnen ten opzichte van de huidige situatie en kun je daarna de rest van je studietijd wel in Utrecht wonen.
Wish schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Dat heb je verkeerd gehoord - de prijzen voor die m2 zijn al hoger hoor :). 60-70 m2, ga maar uit van minimaal 3 ton.
Dat hangt natuurlijk af van de locatie. Er zijn in Utrecht zat huizen van zo'n 60m2 voor rond de 2 ton te koop. In delen van Kanaleneiland ga je voor dat bedrag al richting de 100m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:19
SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:28:
Ik vrees dat dit de winnende tip is. Driebergen, Hilversum, Maarssen, Geldermalsen, Almere, ...

Dan ben je met max een half uur op Utrecht CS. In die periode kun je verder kijken naar woonruimte dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12-06 16:24
Anakha schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:02:
[...]
Dat hangt natuurlijk af van de locatie. Er zijn in Utrecht zat huizen van zo'n 60m2 voor rond de 2 ton te koop. In delen van Kanaleneiland ga je voor dat bedrag al richting de 100m2.
Klopt, maar daar (en in Overvecht) zou ik geen huis gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Anoniem: 1223860 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:27:
[...]
Ik heb zelf een max. budget van €400/500 p/m, dus dat gaat wel krap worden denk ik.
Voor dit budget moet je wel wat kunnen vinden. Sowieso wordt het makkelijker een kamer vinden al zit je bij een vereniging of al ken je veel mensen.

Je kan zoeken naar een tijdelijke kamer van iemand die gaat reizen of ergens anders gaat studeren. En in die tijd doorzoeken naar iets vastigers.

Heb zelf in driebergen gewoont tijdens m'n studie en nooit echt last van de afstand gehad. Als ik ging stappen kon ik altijd wel ergens crashen of besloot met mn dronken hoofd dat ik dat echt wel kon fietsen... 8)7 8)7
Zeist, De Bilt, Houten enzo. zijn allemaal prima plekken.

T kost wel tijd en moeite om een kamer te vinden maar t is prima te doen. Laat je vooral niet te gek maken door alle opa verhalen hier en mensen die het over prijzen hebben van 1000 p/m...
Sowieso SSH bellen en kijken of ze iets voor je kunnen beteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Anoniem: 1223860 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:30:
Klote zeg, ik wou ook nog bij een vereniging maar dat gaat 'm niet worden als ik in een andere stad moet gaan wonen.
In de dorpen net buiten de ring heb je goeie OV verbindingen en is het ook nog wel af te fietsen. Ik woon zelf in Maarssen en da's 25 minuten fietsen vanuit Utrecht centrum.

Edit: Voorbeeld: https://kamernet.nl/en/fo...in/heggerank/room-1682736

30m2 (da's groot) voor 400e/maand. Volgens mij wel in een woonwijk in een gewoon huis, maarja, het is tijdelijk tot je iets beters gevonden hebt. En da's altijd nog beter dan 2 uur enkele reis.
Wish schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:14:
Nogal afhankelijk van de locatie. Dat zijn prijzen voor huizen meer in 't centrum. In Lunetten bijvoorbeeld kost een appartement van 60m2 echt geen 3 ton. Heb er zelf gewoond.

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 19-06-2019 10:51 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 12-06 20:37
Hoe lang zou je er over doen om naar school te komen als je niet met het OV gaat maar een auto neemt?

De meeste mensen die ik ken komen in studentensteden aan woningen door via-via bij mensen die ze al kennen woonruimte te vinden. Je zou dus kunnen overwegen door een auto te kopen om het eerste jaar te overbruggen, met als doel langer ingeschreven te staan en zodat je je connecties op orde kunt krijgen om je kans op een woning te verhogen.

Het zou mij persoonlijk niks verbazen als je er met de auto in een uurtje bent als je met het OV 4x moet overstappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Ik ben zelf voor een studie in Utrecht in Gouda gaan wonen, 20 minuten met de trein, en je betaalt een stuk minder dan in Utrecht, en je kan ook vaak een stuk sneller een kamer / apartementje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08

Ik heb zelf tijdens mij studie een reistijd gehad van 2 uur deur tot deur en genoeg tijd voor leuke dingen. En ja daar zat ook een vereniging bij. Ik denk dat juist de vereniging een hoop heeft bijgedragen om mijn noodzaak voor een kamer weg te nemen. Er is altijd wel een plek waar je kan crashen als het nodig is. En om het geen n=1 te maken: mijn vriendin is vorig jaar september bij mij in komen wonen waardoor haar reistijd van 10 minuten naar een dikke 2 uur ging en hierdoor heeft ze juist het geld over om leuke dingen te doen.

Tips voor tijdens het reizen: zorg dat de rit zo aangenaam mogelijk is, neem een goede koptelefoon mee en een goede thermobeker/fles met soep of koffie. Neem bijvoorkeur een trein te vroeg, de rust die het geeft om te weten dat je optijd bent was voor mij belangrijker als het half uur tot een uur langer slapen. Kijk eventueel voor een vouwfiets voor het laatste deel van de reis, voor mij was dit 1 minuut langer maar geen afhankelijkheid meer van de stadbus vanaf station naar campus wat juist weer heel druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 10:03
Een kamer in de Bilt/Bilthoven is met de fiets 20min van het centrum als je door fietst. Nieuwegein/Zeist/Vianen/Woerden/Driebergen moet je allemaal met het OV doen is tussen de 20 en 40 min reistijd.

Je zou daar kunnen beginnen en dan als je meer mensen in tijdens je studie hebt leren kennen in het eerste jaar is het makkelijker om wat in Utrecht zelf te zoek. Of je kan op een camping gaan zitten tot je een kamer vind dat doen ze tegenwoording ook wel heb ik gelezen.

[ Voor 12% gewijzigd door aegis op 19-06-2019 11:17 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Ik vrees dat dit de winnende tip is. Driebergen, Hilversum, Maarssen, Geldermalsen, Almere, ...

Dan ben je met max een half uur op Utrecht CS. In die periode kun je verder kijken naar woonruimte dichterbij.
Almere een half uur op Utrecht CS? :p Eh, hoedan? Met de auto, ja... maar met de trein heb je nog steeds een *($#%boemelsprinter die er bijna een uur over doet.

Ik werk in Utrecht, met de auto 35 minuten. Met OV 1,5 uur. 8)7 Dus Almere zou ik zeker niet aanraden..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 16:32
Zoeken in plaatsen en steden er omheen lijkt me het makkelijkst. Als twee uur teveel is, maar één uur of minder niet, dan kun je Arnhem, Den Bosch, Nijmegen, Nieuwegein, etc. proberen.

Verder is er nog altijd Antikraak. Goedkoop, en met wat research kun je op sommige plekken erg lang wonen. Tip: mocht je er gebruik van maken, doe dan even onderzoek naar het bestemmingsplan van de woning waar je komt te wonen. Een oud monumentaal pand met scherpe hoeken etc, dat een kinderdagverblijf moet worden kun je twintig jaar in wonen. Een schoolgebouw waar al een bord buiten staat dat er appartementen komen vaak maar een paar maanden. Zo heb ik gewoon opgebeld en gevraagd wanneer men met de bouw begon. Twee maanden, was het antwoord. Nou dan weet je dat je je dozen ingepakt kunt laten.
Maar, het is goedkoop. Tegenwoordig wat duurder dan vroeger, maar nog steeds enorm goedkoop. Je zit vaak voor 150 euro inclusief op minimaal 40 vierkante meter. Ik heb ooit een bovenwoning in een grote winkelstraat helemaal voor mijzelf gehad. Stoeltjeslift, drie slaapkamers, hele zolder, woonkamer van 60 vierkante meter, grote keuken, dakterras.

Organisaties als Camelot, Ad Hoc, Prevenda, doe er eens onderzoek naar : )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:20
Weltschmerz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:41:
Zoeken in plaatsen en steden er omheen lijkt me het makkelijkst. Als twee uur teveel is, maar één uur of minder niet, dan kun je Arnhem, Den Bosch, Nijmegen, Nieuwegein, etc. proberen.
Den Bosch en Nijmegen zijn zelf studentensteden, al geen uni ;)
Daar is ook flinke kamernood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
hackerhater schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Den Bosch en Nijmegen zijn zelf studentensteden, al geen uni ;)
Daar is ook flinke kamernood
Radboud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
Voor 4-500 euro een kamer in Utrecht binnen 2 maanden? Nee, niet realistisch.

Wat zijn je opties:
- Anti-kraak, alleen kun je dan opeens op een heel ongunstig punt weer een nieuwe woonplek moeten zoeken.. Ik raad het af.
- Een jaartje wachten met studeren en in die tijd door blijven zoeken.
- Een goedkopere regio zoeken die minder ver van Utrecht af ligt. Al zul je toch al gauw aan 2u reistijd per dag moeten denken.
- Een camping, al zou ik dat zelf nooit doen. Dan maar wachten tot je wel een fatsoenlijke woning kunt vinden.

Het is natuurlijk jammer dat je waarschijnlijk geen woning zult kunnen vinden. Maar een beetje planning had dit kunnen voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
koen0s schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:31:
Voor 4-500 euro een kamer in Utrecht binnen 2 maanden? Nee, niet realistisch.
Er is aardig wat aanbod op Kamernet hoor, alleen niet op erg gewilde plekken / met veel ruimte.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:19
Op zich is een wachttijd van 8 maanden bij ssh niet enorm lang. Vanaf maart zou je dus voor de rest van je studententijd een betaalbare woning kunnen krijgen. Je hoeft dus alleen de tijd van september tot maart te overbruggen.

Wat eerder ook al is genoemd gaan veel studenten ook voor langere tijd naar een andere stad of buitenland voor stage, vakantie enz. Al die studenten willen wel hun kamer behouden voor als ze weer terugkomen maar hebben liever dat iemand anders in de tussentijd de kosten zou willen dragen. Dus ondanks enorme tekorten in woonruimte voor langere duur is er over het algemeen nog best wel wat aanbod voor tijdelijke woonruimte (paar weken, paar maanden tot soms wel een jaar).

Via Facebook en sites als Kamernet moet hier ook in Utrecht echt wel wat in te vinden zijn. Maar je moet er wel een beetje actief achteraan willen gaan. Veel mensen berichten sturen, naar hospiteeravonden gaan en een beetje leuk overkomen. Grote kans dat je nog mensen tegenkomt die je meer suggesties en contacten kunnen geven. Als je eenmaal een beetje bekend bent in die wereld komt er vanzelf wat leuks langs en kan iets tijdelijks ook opeens wat permanents worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Met die wachttijd kun je bij de SSH op de Warande in Zeist hospiteren. Dat kun je dan wel het beste zo snel mogelijk proberen voordat iedereen zich daarop inschrijft kort voor september. Warande ligt aan de Utrecht-kant van Zeist, dus de fietsafstand naar de Uithof is kort (korter dan vanaf Zuilen, Overvecht of Kanaleneiland!) en naar de stad is ook nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
AlbertJP schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:10:
Met die wachttijd kun je bij de SSH op de Warande in Zeist hospiteren. Dat kun je dan wel het beste zo snel mogelijk proberen voordat iedereen zich daarop inschrijft kort voor september. Warande ligt aan de Utrecht-kant van Zeist, dus de fietsafstand naar de Uithof is kort (korter dan vanaf Zuilen, Overvecht of Kanaleneiland!) en naar de stad is ook nog te doen.
warande is 19 maanden wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Op dit moment of in het algemeen? Ik kan me niet voorstellen dat dat over een half jaar nog zo is. Als je rond februari nog niets hebt moet het wel lukken om dan bij de Warande binnen te komen, rond die tijd heb je eerstejaars die met hun studie stoppen en uit Utrecht vertrekken.

Zo'n 3/4 jaar geleden adverteerde de SSH nog dat je rond die tijd van het jaar met 3 maanden wachttijd in de Warande kon. (Tijdens de zomer was dat uiteraard, ook toen al, totaal onmogelijk.)

[ Voor 10% gewijzigd door AlbertJP op 19-06-2019 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Gewoon met hagel gaan schieten; alles wat je ook maar enigszins aanspreekt gelijk aanschrijven en langs gaan. Facebook, Kamernet, via via, loop restaurantjes binnen en vraag aan het studentenpersoneel of ze nog iets weten etc etc. Het is misschien een drempel om zo proactief te zijn maar het is wel de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Ouders of kennissen die een caravan of camper te leen hebben en op een camping in de buurt gaan staan? Als tijdelijke oplossing lijkt mij dit prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
Wat ik tot mijn grote voorbij heb zien komen is het meest gebruikelijk:

Hospiteren tot je erbij neervalt. Op Facebook aanmelden voor alle groepen en voor alle (leuke) kamers een berichtje sturen.

Bijna nooit krijg je bij de eerste paar keren een kamer maar binnen 2 maanden zou wel zeker moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvt
  • Laatst online: 12-06 16:42
2 maanden is kort en je zult alsnog geluk moet hebben als je veel gaat hospiteren, maar het is te doen.
Ook goed om te vermelden is dat je bij de SSH net zo goed(meestal) moet hospiteren op een kamer. Dit is dus geen kamer garantie.

Kijk inderdaad naar anti-kraak, tijdelijke kamers, en in bijvoorbeeld driebergen-zeist etc om de tijd te overbruggen.

Edit: Ook een goede. Kijk of je samen met vrienden iets kan huren met bijvoorbeeld je ouders als borg.

[ Voor 12% gewijzigd door thijsvt op 19-06-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:13

LankHoar

Langharig tuig

Weltschmerz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:41:

Verder is er nog altijd Antikraak. Goedkoop, en met wat research kun je op sommige plekken erg lang wonen. Tip: mocht je er gebruik van maken, doe dan even onderzoek naar het bestemmingsplan van de woning waar je komt te wonen. Een oud monumentaal pand met scherpe hoeken etc, dat een kinderdagverblijf moet worden kun je twintig jaar in wonen. Een schoolgebouw waar al een bord buiten staat dat er appartementen komen vaak maar een paar maanden. Zo heb ik gewoon opgebeld en gevraagd wanneer men met de bouw begon. Twee maanden, was het antwoord. Nou dan weet je dat je je dozen ingepakt kunt laten.
Maar, het is goedkoop. Tegenwoordig wat duurder dan vroeger, maar nog steeds enorm goedkoop. Je zit vaak voor 150 euro inclusief op minimaal 40 vierkante meter. Ik heb ooit een bovenwoning in een grote winkelstraat helemaal voor mijzelf gehad. Stoeltjeslift, drie slaapkamers, hele zolder, woonkamer van 60 vierkante meter, grote keuken, dakterras.

Organisaties als Camelot, Ad Hoc, Prevenda, doe er eens onderzoek naar : )
Hier geld ook weer: netwerken. Veel van die organisaties kom je niet of slecht binnen (vooral op korte termijnen) tenzij je aangedragen word door iemand. Verder heb ik hier prima ervaringen mee. Eerste 2 scholen waar ik woonde moest ik inderdaad in 2 maand weer uit, maar daarna heb ik anderhalf jaar in dezelfde school kunnen wonen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:40
Zelf heb ik bijna mijn hele eerste jaar in een caravan op Camping De Berekuil gezeten. Dat is wel bijna 25 jaar geleden, dus ik weet niet of dat nog steeds een optie is.

Daarna naar de Warande gegaan. Dat is dan wel in Zeist, maar fietsafstand naar de Uithof is korter dan vanaf veel plekken in Utrecht en fietsafstand naar de binnenstad is ook prima te doen (25 tot 35 minuten, afhankelijk van waar je moet zijn). Ik deed dat in ieder geval bijna dagelijks. Bovendien rijden er veel bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56

Bob Popcorn

Plop!

eamelink schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:00:
[...]

Welkom in de grote-mensen-wereld :)

Als je laat begint met zoeken en weinig budget hebt, dan wordt het wat meer reizen ja. Vier uur per dag reizen is prima te doen voor een tijdje, zeker als het maar vier dagen per week is :)
Als student behoor je niet tot de grote mensenwereld. Juist op kamers gaan en alles zelf uitvogelen is belangrijke bagage. Ook bij een vereniging gaan is waardevol (en bovenal leuk).

Ik raad je aan om je eerste jaar sowieso niet lid te worden. De vereniging vreet tijd en brak naar college is ook niet goed voor de resultaten. Wonen kun je in De Bilt (zat studentenhuizen daar) of desnoods Amersfoort (wat ook gewoon een studentenstad is). Ik ben zelf vaak te gast geweest bij een vriend die in de Bilt woonde en die had een super leuk hecht huis. Vanuit daar kun je verder zoeken, al had die vriend van mij daar geen zin meer in met zo'n leuk huis.

Zelf heb ik het geluk gehad 4 jaar op de Oudegracht te hebben gewoond :) Geweldige tijd gehad, kan het alleen maar aanraden!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
[...]

Uiteraard. Maar 2 uur reizen lijkt me ook niet heel leuk. Bovendien, hoe dichter je op het vuur zit, hoe makkelijker je aan een kamer komt. Als je op hospiteeravonden om 9 uur weg moet om je trein nog te halen, wordt je kans niet bepaald groter natuurlijk. En een sociaal netwerk opbouwen met zulke reistijd is ook net een tikkeltje lastiger. Kortom als je eenmaal in de buurt zit wordt doorstromen ook makkelijker.

Het hoeft trouwens niet perse een suf agglomeratiedorpje te zijn. Je kunt ook de eerstvolgende stad met IC-station opzoeken, vanaf Amersfoort is het bijv een kwartiertje treinen naar Utrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-06 12:07
Devil schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:49:
En denk vooral niet dat je nu een kamer moet hebben waar je 5 jaar gaat wonen. Zorg dat je ergens in de buurt woont, als is het niet ideale plek, het geeft je wel een veel betere kans om een kamer te vinden waar je wel echt wilt zitten. Grote mensen kopen ook niet meteen een villa als eerste woning :P
Deze wil ik even benadrukken. Zoek iets in omringende gemeentes/steden, kijk vervolgens verder.

Zelf heb ik in Utrecht stage gelopen, vanuit studie in Maastricht. Heb uiteindelijk een kamer in Houten gevonden (5 minuten met trein). Na een jaar weer vertrokken. Vanuit een plek in de omgeving kun je makkelijker verder zoeken en krijg je ook contacten met studiegenoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

aegis schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:16:
Een kamer in de Bilt/Bilthoven is met de fiets 20min van het centrum als je door fietst. Nieuwegein/Zeist/Vianen/Woerden/Driebergen moet je allemaal met het OV doen is tussen de 20 en 40 min reistijd.
Welnee. Zeist is 20, 25 minuten fietsen afhankelijk van waar je precies zit en waar je heen moet. :)
Odijk ook zoiets, Bunnik ligt nog dichterbij. Driebergen iets verder. (36 minuten tot de Uithof) Nieuwegein is ook een half uur max.

Binnen 30 minuten fietsen zijn er véél gemeenten te vinden.

Wel is in sommige gemeenten het OV beter geregeld. Zeist is echt *perfect* op dat gebied, omdat het op 2 vervoersassen ligt. (Utrecht - Driebergen en verder + Utrecht - Amersfoort en verder.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-06 17:39
Ik heb het zelf ook een jaar gedaan. Tip van mij: koop een goede noise-cancelling koptelefoon. Qua tijd is het best te doen. Niet altijd even leuk, maar als het een studie is die je echt leuk lijkt, dan is dit een kleine prijs om te betalen.
Met een koptelefoon met NC is het ook mogelijk om bijvoorbeeld alvast huiswerk of collegestof te doen in de trein (of gewoon stomme internetfilmpjes te kijken).
Anders: eerste dag met het OV, en vraag in bus 12 of er nog een kamer vrij is, zo komen meer mensen dan je zou denken aan een kamer in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Mensen ervaring met Pararius in Utrecht? Heb net ff een account gemaakt en ziet er wel goed uit op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 03:11
Lapa schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:51:
Zelf heb ik bijna mijn hele eerste jaar in een caravan op Camping De Berekuil gezeten. Dat is wel bijna 25 jaar geleden, dus ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
Zou het niet eens erg vinden hoor, in de zomermaanden in een luxe tabbert ofzo op een mooie plek in de natuur. BCU is helaas in de wintermaanden wel dicht. Na 30 september moet je dus iets anders regelen..

[ Voor 5% gewijzigd door AvWijk op 20-06-2019 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik kwam dit net tegen, misschien krijg je op deze manier wel sneller een kamer.
https://www.thuisindeacht...ieuws-Nieuws/Artikel-288/

Formulier doet het tijdelijk even niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 20-06-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
Ernemmer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:17:
Ik kwam dit net tegen, misschien krijg je op deze manier wel sneller een kamer.
https://www.thuisindeacht...ieuws-Nieuws/Artikel-288/
Tja.
Dit formulier is tijdelijk uit publicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Michielgb schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:21:
Gewoon met hagel gaan schieten; alles wat je ook maar enigszins aanspreekt gelijk aanschrijven en langs gaan. Facebook, Kamernet, via via, loop restaurantjes binnen en vraag aan het studentenpersoneel of ze nog iets weten etc etc. Het is misschien een drempel om zo proactief te zijn maar het is wel de beste manier.
Of maak een filmpje zoals Amy doet :D
[YouTube: Amy van Klaveren zoekt kamer in Rotterdam]

Eerder kwam ik ook aan ander filmpje tegen wat blijkbaar op een hoop tips uitkwam...
https://www.rtvutrecht.nl...na-liedje-op-youtube.html

En wat mazzel pakt de regionale media het op. :P

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 20-06-2019 11:38 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1