Toon posts:

problem :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey there, i just installed a new pc, and when i first started the thing everything seemed to be fine, but when i wanted to insert a disk (i just didnt) the whole comp shutted down, and i cant start the biatch anymore, then i tryd a lower power supply (145W for a 41gig d, kt7a mobo , dvd en floppy drive) that started fine to but when i changed bios settings and rebooted the power supply goes on for 2secs and shuts down again, where is the problem u guys think? i hope u can gimme some answers, im going theusday after a new power supply instead of my "old" new one.

greetz
god8y

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eh, het is hier toch eikelijk een beetje een NL -talig forum?

Zie iig. ook 0> http://gathering.tweakers.net/forum/faq :).
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend.
Enneuh, jah -> weet verder niet wat ik hier mee moet?
Misschien kun je het gewoon ff in het NL typen?

Verwijderd

Topicstarter
k, das goe voor mij :)
wel , ik heb onlangs nieuwe onderdelen gekocht om pc te maken, maar nu heb ek een probleem de voeding (van Aopen , 300W) die bij de kast zat, die heeft halve minuut gegaan en dan heeft die de geest deraan gegeven (ze wertk dus niet meer) weet iemand hoe dat kan komen? productiefout of een instellingsfout ofzo? ik had der enkel een abit kt7a mobo op aangesloten en dvd-speler, cd-writer, 41gig hd en floppy drive, iemand een idee wat de fout kan zijn?

Verwijderd

Nou je kan bij mijn weten geen voeding slopen met de hardware die erin zit, of je moet kortsluiting gemaakt hebben.

Ik denk dat je gewoon zonder problemen een nieuwe voeding erin kan hangen.

EDIT: ik heb dat vaker meegemaakt met a-open voedingen. Soms zijn ze gewoon niet kapot, maar hebben ze zichzelf op een of andere manier "Resetted".... kweet ook niet hoe&wat maar volgens A-open Nederland is het een bekend probleem.
Hoe los je dat op? door de stekker eruit te trekken en mooie enkele uren (dagje ofzo) wachten en opnieuw proberen. Als ie dan nog steeds niets doet is ie gewoon kapot.

vreemd verhaal, maar helaas wel waar :'(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 23:09 schreef _Zjoske_ het volgende:
Nou je kan bij mijn weten geen voeding slopen met de hardware die erin zit, of je moet kortsluiting gemaakt hebben.

Ik denk dat je gewoon zonder problemen een nieuwe voeding erin kan hangen.
Zelfs tegen kortsluiting zouden ze moeten kunnen (heb ik al een paar keer gehad :o)

Enigste wat je "fout" kan doen bij een voeding is hem op 110volt instellen ipv 230volt... dan gaat hij gegarandeerd kapot ;)

Wat je nog ff zou kunnen kijken is of de zekering in de voeding niet verrot is, maar zou in principe niet mogen omdat AOpen gebruik maakt van multifuses ofzo, die werken als ze doorbranden een halve minuut ofzo niet, daarna werken ze weer...

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:15 schreef BrZ het volgende:

[..]

Zelfs tegen kortsluiting zouden ze moeten kunnen (heb ik al een paar keer gehad :o)

Enigste wat je "fout" kan doen bij een voeding is hem op 110volt instellen ipv 230volt... dan gaat hij gegarandeerd kapot ;)

Wat je nog ff zou kunnen kijken is of de zekering in de voeding niet verrot is, maar zou in principe niet mogen omdat AOpen gebruik maakt van multifuses ofzo, die werken als ze doorbranden een halve minuut ofzo niet, daarna werken ze weer...
als je op 110 zet had ie het allang gemerkt: snelle maar sterke barbeque....

ik heb trouwens mijn post uitgebreid :)

offtopic:
(trouwens Brz: niet meer aanwezig op onzinforum.nl?)

Verwijderd

Topicstarter
tjah er is nog iets raar met die voeding hoor, der sta zelfs geen knopke aan van 110V - 220V of 230V.
en ik zal vanavond nog es die voeding derin hangen, ik ga ze nie volledig openvijzen omda ik dan wellicht men garantie wegsmijt en afterall ik zal tog een nieuwe voeding moeten hebben.

EDIT:Ik heb es iemand laten ruiken aan de voeding en gezegd wat het probleem was en die zei dat de condensator kapot is (aan het smelten ofzo) en ik kan die gast geloven want die kent veel van electronica (heeft vroeger nog eigen pc gesoldeerd)

greetz
god8y
Pagina: 1